Alexandru Rafila: Va crește numărul de cazuri de Covid-19, după începerea școlii / El susține că nu știe țări unde școala să fi reînceput fără o creștere a cazurilor / Despre interacțiunea copii-bunici: Utilizezi masca şi în casă, de exemplu

6.331 de vizualizări
Alexandru Rafila / Foto: caspa.ro
Profesorul Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, spune că numărul de cazuri de infectări cu Sars-CoV-2 va crește „cu siguranță” după reînceperea școlilor, potrivit News.ro. El a afirmat, pentru Digi24, că o astfel de evoluție s-ar fi petrecut în fiecare țară, în pofida faptului că reluarea cursurilor, spre sfârșitul anului școlar, în țări europene precum Danemarca sau Franța, dar și în alte părți ale lumii este dată adesea drept dovadă că revenirea elevilor la clase nu determină automat o creștere a numărului de cazuri Covid-19.

Potrivit News.ro, Alexandru Rafila a mai spus, la Digi, că problematica se va schimba, dacă nu intrăm într-o zonă de descreştere şi continuăm să avem în fiecare zi între 1.200 şi 1.400 de cazuri, pentru că acest lucru va pune presiune pe sistemul de sănătate. El a mai spus că ar trebui regândită interacţiunea copiilor cu persoanele vârstnice din familie, odată cu începerea şcolii, printr-un set de reguli stabilite în casă, de exemplu copilul şi bunicul să poarte mască atunci când interacţionează sau să respecte pe cât posibil o anumită distanţare:

  • Întrebat dacă vom vedea o creștere a numărului de cazuri Covid-19, după începerea școlii: „Cu siguranţă. Nu cred că a existat vreo ţară în care reîntoarcerea copiilor la şcoală să nu fie însoţită şi de o creştere. Dar acum sunt două elemente pe care le-aş discuta. Dacă până la începerea anului şcolar intrăm într-un trend descendent (…) atunci această creştere va fi controlată prin măsurile pe care reuşim să le luăm împreună. (…) Dacă intrăm într-o zonă de descreştere, creşterea fiind moderată ar putea să fie suportabilă, dar dacă noi nu intrăm într-o zonă de descreştere şi continuăm acest platou (…) va reîncepe presiunea asupra sistemului de sănătate, care oricum este în unele zone din ţară la limită, pentru că mai mult de jumate din paturile la terapie intensivă sunt ocupate”.

El a spus că ar trebui regândită interacţiunea copiilor cu persoanele vârsnice din familie, menționând folosirea măștii și acasă:

  • „Ceea ce cred că ar mai fi de făcut odată cu începerea şcolii ar fi regândirea interacţiunilor pe care le vor avea copiii cu persoanele vârstnice din familie, care nu trebuie evitate, dar trebuie oarecum, nu reglementate, dar să respecte anumite proceduri interne ale familiei, în care interacţiunea cu vârstnicii care au boli cronice să fie oarecum la distanţă, să se ia măsurile legate de mască. Utilizezi masca şi în casă, de exemplu, dacă vreau să stau cu bunicul meu, şi o utilizează şi el”.


3 comments
  1. Nu mai bine sa stea copii si profesorii acasa si sa faca scoala on-line decat sa fie expusa toata lumea incepand de la copii, profesori, parinti, bunici… Observ ca medicii precizeaza clar ce se intimpla daca copii si profesorii revin in scoli, in loc sa se faca scoala on-line, iar ceilalti… politicieni din guvern, ministere, parlament si chiar presedintele tarii vor sa-i sacrifice pe acesti copii, profesori, parinti si bunici pentru voturile pentru care si au facut calculele…Niste iresponsabili toti daca nu pun pe primul loc sanatatea oamenilor….

  2. Medicii au tot felul de sporuri, materiale de protecție și dezinfectante, profesorii sunt trimiși în linia întâi ca la Mărășești, în izmene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile din România pot primi până la 22.000 de euro granturi de la Comisia Europeană în proiectul Jean Monnet, pentru activități de promovare a identității europene. Înscrierile, deschise până pe 1 februarie – criteriile de participare

Școlile din România pot primi până la 22.000 de euro în anul 2024, granturi de la Comisia Europeană (CE) prin programul „Jean Monnet – Cunoașterea UE”, potrivit ghidului de desfășurare…
Vezi articolul

Ministrul Digitalizării: în educația digitală “nu cred că soluțiile cele mai bune trebuie să vină de la atotștiutorul stat”, ci din privat și societatea civilă / “Vrem să urmăm modelul estonian”, cu o alianță națională pentru competențe digitale

“Știu că Estonia are (…) un fel de alianță națională pentru îmbunătățirea competențelor digitale. Și vreau să fac un lucru similar”,  cu firme IT naționale și internaționale, a spus, duminică,…
Vezi articolul

Prodecanul Facultăţii de Teologie, Vasile Răducă: „Am răspuns în calitate de preot ortodox, nu pot să justific nişte lucru pe care Biserica nu le permite”

Prodecanul Facultăţii de Teologie Ortodoxă din cadrul Universităţii Bucureşti, profesorul universitar doctor Vasile Răducă a declarat pentru ştirileprotv.ro că cele trei răspunsuri controversate pe care le-a dat la Radio Trinitas…
Vezi articolul

Punctajele finale ale profesorilor, directorilor și inspectorilor școlari, pentru gradația de merit 2025, au fost publicate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București – document

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat documentul cu punctajele finale ale profesorilor, directorilor și inspectorilor școlari pentru gradația de merit 2025. Cadrele didactice nemulțumite de punctajele inițiale pentru gradația de merit…
Vezi articolul

OFICIAL Guvernul deblochează acordarea și în 2025 a primelor didactice și profesionale și a tichetelor de 500 de lei pentru elevii dezavantajați, suspendată acum 4 luni de același guvern prin OUG „trenuleț”

Guvernul a modificat prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 21/2025 articolele XXIV–XXVI din OUG „trenuleț” 156/2024 și include explicit sintagma „cofinanțare națională” legat de finanțarea primelor de carieră didactică și…
Vezi articolul