ANALIZĂ Școala care vinde gogoși. Mediile din gimnaziu ale elevilor care au luat 3 la Evaluarea Națională sunt și cu 4-5 puncte mai mari

12.393 de vizualizări
Mediile din gimnaziu ale elevilor
Mediile din gimnaziu ale elevilor Foto: ID 180228130 © Chernetskaya | Dreamstime.com
Rezultatele repartizării computerizate pentru Admiterea în liceu 2020 vor fi publicate azi pe admitere.edu.ro și edupedu.ro. Aceste rezultate sunt cele în urma opțiunilor completate de elevi în fișele de admitere și pe baza lor se vor face clasele a IX-a din toamnă. Pentru media generală de admitere contează 20% și media din clasele V-VIII, alături de cele 80 de procente ale Evaluării Naționale. În general media obținută la clasă ridică media candidatului, potrivit analizei făcute de Edupedu.ro. Însă cel mai mult media de la clasă contează pentru elevii cu medii mici. Cei care au 3, de exemplu, înregistrează medii și cu 4-5 puncte mai mari la clasă, an de an, față de performanța de la Evaluarea Națională.

Menționăm că Evaluarea Națională are doar două probe, cele de română și matematică, în schimb media de la clasă este formată din toate mediile disciplinelor studiate în cei 4 ani de gimnaziu. Iar întrebarea este: poate un elev de 3 la romană și 3 la matematică să aibă media 7-8 în clasele V-VIII? Răspunsul desprins din această analiză arată nu numai că poate, dar că aceasta este regula.

Mediile din gimnaziu ale elevilor – Iată argumentele:

Am analizat mediile obținute în București de elevii care au completat fișele de înscriere pentru admiterea la liceu. Media generală 4.00 a fost obținută de 13 candidați. Aceștia au avut cu toții media 3 la Evaluarea Națională (3,37 fiind cea mai mare) și peste 6.55 sau chiar 8 la media claselor V-VIII.

În județul Brăila, județ aflat în topul mediilor de la Evaluarea Națională și în acest an, analiza mediilor generale de admitere de la 4.04 până la 4.21 arată aceeași situație. Adică în timp ce elevii au luat în jurul mediei 3 (2,95-3,45) la Evaluarea Națională 2020, pe parcursul claselor V-VIII media lor a fost între minimum 6,63 și 8,64.

În județul Teleorman, în intervalul de medii de admitere 4.00 – 4.05 media obținută de unul candidați la Evaluarea Națională este de 2.82. Acesta a luat 4.15 la română și 1,5 la matematică, dar a avut media claselor V-VIII de 8.92.

Și în județul Constanța situația mediilor este la fel, adică în jur de 3 la Evaluarea Națională și 7-8 la gimnaziu. Există și aici un caz deosebit, al unui elev care a avut media 2.95 la Evaluarea Națională (3,85 la română și 2.05 la matematică) și care în clasele V-VIII a avut media de absolvire 8.40.

În judeul Arad situația este aproape trasă la indigo:

În județul Maramureș mediile de la Evaluarea Națională au fost, pe itervalul selectat, între 2.90 și 3.25, în timp mediile de la clasă variau între 6,85 și 8,40.

În județul Iași mediile de la Evaluarea Națională sunt între 3 și 3.40, iar cele din timpul claselor V-VIII între 6.50 și 8.03.

O analiză similară a Edupedu.ro a arătat diferențe foarte mari și în anul 2019 pe acest segment de note în cel puțin 11 județe în care datele au fost comparate.

Rezultatele de la Evaluarea Naţională 2020 arată că peste 76% dintre candidaţi au luat peste media 5, fiind cea mai mare rată din ultimii 3 ani.

Aproape 40% (peste 81 de mii) dintre elevii care au intrat acum 8 ani în clasa I nu au luat măcar media 5 la Evaluarea Naţională sau nu au ajuns la acest examen

Anul acesta au fost și cei mai mulţi elevi cu media 10 din ultimii 7 ani: 839 de medii maxime, aproape dublu faţă de anul trecut.

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. Nu mi se pare relevanta aceasta analiza avand in vedere ca in cei patru ani se studiaza si alte materii inafara de romana si matematica. La cel putin cinci dintre acestea se poate obtine cu usurinta media 8-10, ridicand astfel media generala.

    1. Nu, dragă Claudia, e vorba doar de părinți șpăgari, profesori șpăgari și directori asemenea…E vorba de medii umflate la gimnaziu pt a intra la liceu și la liceu-pentru a intra la facultăți în afară…Este o situație pe care inspectoratul și ministerul o tolerează încă, iar faptul că te prefaci că nu cunoști un lucru atât de simplu face comentariul tău irelevant.

      1. “un cititor”, inteleg ce vrei sa zici dar nu este o regula, nu in toate scolile. Am dat peste profesori care au refuzat chiar si un buchet de flori, lucru care m-a intristat, un simplu gest frumos a ajuns sa fie murdar, apoi m-am simtit eliberata, nu am mai considerat ca este o normalitate sa fac gesturi frumoase ca si cum ar exista repercusiuni daca nu.

        As vrea ca profesorii sa fie mai exigenti, poate se dau note mari prea usor, chiar si fara spaga… dar este o sansa in plus data celor care aparent sunt mediocri la scoala dar care in viitor poate au ceva de oferit.

      2. Media de absolvire reprezinta 20% din media de admitere, ceea ce nu ajuta prea mult la admiterea la liceu.

        Bursa de merit este probabil una din motivele pentru care unii parinti se “zbat” pentru medii mari.

        Unii parinti poate cred ca sunt nedreptatiti si copilul lor are medii mai mici pentru ca nu dau spaga, fara a lua in considerare ca acel copil poate are nevoie de mai mult ajutor si/sau cadrul didactic este prea dezinteresat/nesimtit/slab pregatit pentru a ocupa acel loc.

  2. Nu inteleg de ce va cruciti atata: este ceva normal. Eu am fost un astfel de elev: cu aproape toate mediile de zece, exceptand disciplinele reale unde eram la polul opus, reusind cu greu sa scot media de trecere. Efectiv eram inclinat spre disciplinele socio-umane si nu aveam nicio tangenta cu matematica spre exemplu( a nu se intelege gresit, stiu mai multe la putinul cat am inteles atunci decat majoritatea elevilor cu matematica facuta 12 clase). Dar da, se poate sa iei spre ex.5 la matematica la E.N. si 10 la romana si sa termini 8 clase cu media 9. Pentru cei care aveti dubii, sa stiti ca pe vremea meaaaaaa….se facea carte si in plus, cititi putin despre emisferele cerebrale…veti intelege atunci.

  3. O analiză corectă ar fi însemnat comoarația cu mediile la matematică și la limba română; de asemenea cu situația elevilor care au rămas corigenți în anii anteriori și nu au mai putut fi lăsați anul acesta

  4. Ehee, câte înjurături mi-am luat în ultimii 15 ani, și pentru pentru faptul că sunt împotriva șpăgarilor și a șpăgilor din școală… Toate cadourile pentru ”duamna” au rolul de a modifica ”înclinația stiloului” dascălului.
    În două cicluri, de fiecare dată, am observat că, începând cu clasa a cincea, marea majoritate a elevilor clasei au devenit submediocrii, în condițiile în care, până în clasa a patra, 90% aveau calificativele ”bine” și ”foarte bine”.
    Grozăvia este cu atât mai dureroasă pentru țară cu cât este vorba despre înmulțirea numărului de tineri slab sau deloc pregătiți, dar și despre plata unor dascăli care nu-și fac meseria – unii nici nu au ce căuta în învățământ dar, cel mai important, ”fabricile de proști” sunt susținute cu șpăgi, chiar de către părinți; pentru că vor găsi ei vreun aranjament pentru loază, și după ce trece prin școală ca gâsca prin baltă. Poate speră să ajungă premier, sau parlamentar pofticios de șaormă…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiecte Română simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024. Itemi de înțelegere a două texte la prima vedere, de Simona Antonescu și Liviu Papadima, plus cerințe de vocabular și gramatică. „Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?” – subiectul scurt de motivare / Subiectul al II-lea cerea un rezumat

Elevii de clasa a VIII-a au primit două texte la prima vedere la simularea probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2024, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro.…
Vezi articolul