Aproape 140 de elevi olimpici internațional și profesorii care i-au pregătit, premiați cu 3,9 milioane de lei de Guvern pentru medaliile obținute. Școlile de la care provin aceștia primesc și ele mii de lei pentru dotări

2.867 de vizualizări
Foto: colaj Edupedu.ro/ Sursa: Facebook.com
Aproape 140 de elevi olimpici la olimpiadele școlare internaționale desfășurate în acest an vor primi premii de mii sau zeci de mii de lei din partea Guvernului pentru medaliile obținute la competiții, într-o festivitate desfășurată marți, 12 decembrie, la Teatrul Național din București, anunță Ministerul Educației. Instituția a alocat 3,9 milioane de lei pentru premiile olimpicilor, recompensele în bani pentru profesorii care i-au pregătit și pentru premiile școlilor de care aparțin.

Vor fi premiați 138 de elevi olimpici care au obținut 164 de medalii, premii și mențiuni la 28 de olimpiade internaționale și olimpiade/concursuri regionale pe discipline (juniori şi seniori), 138 de profesori care i-au pregătit și unitățile de învățământ de proveniență, 71 la număr, potrivit sursei citate.

Evenimentul se va desfășura în prezența ministrului Educației, Ligia Deca, la Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București (sala „Ion Caramitru”), de la ora 11:00

„Dintre cei 138 de elevi merituoși, 20 de elevi au obținut 2, 3, 4 sau 5 distincții în competițiile internaționale”, scrie în comunicat.

Din totalul celor 164 de medalii/premii, elevii români au obținut 6 medalii de aur absolut (cu punctaj maxim), 51 de medalii de aur/premii I, 55 de medalii de argint/premii II, 30 de medalii de bronz/premii III, respectiv 22 de mențiuni/diplome echivalente, mai transmite Ministerul Educației.

„Pentru profesorul/profesorii care au pregătit elevul/elevii se acordă un singur stimulent financiar, în cuantumul cel mai mare prevăzut pentru unul din elevii săi/lor premiați. În situația în care elevul premiat a fost pregătit de doi sau mai mulți profesori, stimulentul financiar se acordă în părți egale tuturor profesorilor pregătitori.

Pentru școala pe care elevul/elevii o frecventează sau a/au frecventat-o se acordă câte un premiu, în cuantumul prevăzut pentru fiecare elev premiat. În acest caz, stimulentele primite se vor utiliza pentru dotări direcționate, cu prioritate, disciplinei/disciplinelor corespunzătoare obținerii performanței școlare”, conform sursei citate.

„Ca urmare a aprobării bugetului de premiere înainte de desfășurarea ultimelor două concursuri din acest an, elevii medaliați la Olimpiada Balcanică de Informatică pentru Juniori și la Olimpiada Internațională de Științe pentru Juniori (aceasta din urmă fiind în desfășurare) vor intra în posesia sumelor aferente performanțelor după desfășurarea acestei festivități. Fondul total de premiere alocat în acest an de Ministerul Educației este de peste 3.900.000 lei”, mai scrie în informarea instituției.

Premii de la 3.500 la 20.000 de lei

Cuantumurile premiilor pentru rezultatele înregistrate la olimpiadele/concursurile internaționale sunt, începând de anul trecut:

  • 20.000 lei – premiul I absolut (cu punctaj maxim)
  • 15.000 lei – premiul I/medalie de aur
  • 12.500 lei – premiul al II-lea/medalie de argint
  • 10.000 lei – premiul al III-lea/medalie de bronz
  • 6.000 lei – mențiune (sau diplome echivalente).

Sumele în bani acordate elevilor care s-au impus în competițiile regionale/balcanice (seniori și juniori) sunt: 7.500 lei – premiul I/medalie de aur, 6.000 lei – premiul al II-lea/medalie de argint, 4.500 lei – premiul al III-lea/medalie de bronz și 3.500 lei – mențiune (sau diplome echivalente).

Proiectul de Hotărâre de Guvern care prevedea ca studenții și cercetătorii care pregătesc elevi olimpici internațional să primească și ei premii în bani, în funcție de medaliile câștigate, despre care a scris Edupedu.ro aici, nu a mai fost aprobat de Guvern.

Competițiile la care au participat elevii români în anul 2023 și despre care Edupedu.ro a scris sunt următoarele, în ordine de la cea mai recentă la prima care a deschis sezonul olimpiadelor internaționale / regionale:


4 comments
  1. Ceea ce n-au înțeles cei care premiază este ca, de exemplu, medalia de bronz nu este echivalenta cu premiul III.
    Regulamentele zic, de regula, așa:
    “A bronze medal or better should be awarded to 50% of the contestants (rounded to a nearest integer). An honorable mention or better should be awarded to 67% of the contestants (rounded to a nearest integer). “

    1. Este cu “/” sau. Altfel se intampla ca la Olimpiada nationala de informatica clasa IX, unde locul 4 a avut punctaj maxim dar a terminat cu cateva minute mai tarziu (dar in timpul alocat probei) si nu primeste bursa de performanta pentru ca legea premiaza doar locurile 1-3.

    1. Daca urmaresti scolile din care provin acesti copii o sa vezi ca circa 50% sunt din scoli private, cu salarii decente, profesori dedicati si dotari peste medie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu: Viabilitatea unui post nu va mai fi certificată doar de școală, ci viza finală va fi dată de Direcția Județeană pentru Învățământ Preuniversitar

„Viabilitatea unui post nu va mai fi certificată doar de școală, ci viza finală va fi dată de Direcția Județeană pentru Învățământ Preuniversitar, respectiv Direcția Municipiului București pentru Învățământ Preuniversitar”,…
Vezi articolul

Emmanuel Macron: Musulmanii pot fi ‘şocaţi’ de caricaturile cu profetul Mohamed, dar ele nu justifică violenţa. Libertăţile noastre, drepturile noastre, consider că este vocaţia noastră să le protejăm

Preşedintele francez Emmanuel Macron a declarat într-un interviu pentru Al-Jazeera, difuzat sâmbătă, că a înţeles că musulmanii pot fi ‘şocaţi’ de caricaturile cu profetul Mohamed, dar că ele nu justifică…
Vezi articolul

La Fizică, planificarea calendaristică trebuie adaptată nevoilor de învățare ale elevilor și se realizează după o evaluare inițială, potrivit Ministerului Educației. Model de planificare pentru clasa a XII-a

La Fizică, planificarea calendaristică trebuie adaptată nevoilor de învățare ale elevilor și se realizează după o evaluare inițială, potrivit unui document al Ministerului Educației. Este vorba despre Reperele metodologice pentru…
Vezi articolul
Deschiderea școlilor

Am pus carul înaintea boilor. Discutăm la nesfârșit cum facem examenul de intrare la liceu, bacalaureatul, dar nu discutăm despre ce se întâmplă cu învățarea, cu motivația elevilor, a cadrelor didactice – Ovidiu Pânișoară, profesor la Universitatea din București

„Discutăm la nesfârșit cum facem examenul de intrare la liceu, cum facem bacalaureatul, dar nu discutăm ce se întâmplă până la liceu, ce se întâmplă cu elevii, cu motivația elevilor,…
Vezi articolul