BREAKING Olimpicii români la fizică au cel mai bun rezultat pe țări la Olimpiada Europeană de Fizică 2023. Coordonatoarea lotului: Primii trei elevi sunt români și avem premii pentru cea mai bună lucrare teoretică, cea mai bună lucrare experimentală și cel mai mare rezultat per total din concurs. Nicio altă țară nu are aceste performanțe

6.979 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației din România/ Facebook.com
Echipa de elevi români „a avut cel mai bun rezultat din concurs la Olimpiada de Fizică a Uniunii Europene”, transmite, într-o postare pe Facebook, Ministerul Educației, marți. Cei cinci elevi au obținut trei medalii de aur și două de argint plus alte premii speciale, conform sursei citate. Dintre ei, un elev care a obținut aur este de la un liceu de stat, ceilalți patru provin de la același liceu privat.

Aflată la cea de-a 7-a ediție, Olimpiada Europeană de Fizică (EuPhO) s-a desfășurat la Hanovra, Germania, în perioada 16-20 iunie 2023, potrivit site-ului competiției. În total, la EuPhO 2023 au fost prezenți 176 de elevi și 72 de lideri/observatori din 38 de țări, scriu organizatorii pe site.

Avem cele mai bune rezultat și nu este primul an când avem cele mai bune rezultate la EuPhO. Ce înseamnă ele: primul clasat, bineînțeles cu medalie de aur, este elevul Oros, locul I cu cea mai mare medie, a doilea clasat este Andrei Dragomir cu medie foarte mare. Primii trei din concurs sunt elevii noștri. Al treilea este Momoiu Alexandru. În afară de acest lucru, avem premiu pentru cea mai bună lucrare teoretică (Vlad Oros) și cel mai mare rezultat per total din concurs, cel mai mare premiu care se acordă, iar elevul Dragomir a mai luat și premiul special pentru cea mai bună lucrare experimentală. Rezultatul este cu totul deosebit. Nicio altă țară nu are aceste performanțe”, explică pentru Edupedu.ro profesoara Davidescu Delia, din coordonarea lotului.

Elevii români premiați sunt:

  • Oros Vlad-Ștefan, clasa a XII-a, Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timișoara, Medalie de aur/locul I absolut, cel mai bun rezultat din concurs, premiu special pentru cea mai bună lucrare la proba teoretică
  • Dragomir Andrei-Darius, clasa a XI-a, Liceul Internațional de Informatică, București, Medalie de aur/locul II, premiu special pentru cea mai bună lucrare experimentală
  • Momoiu Alexandru, clasa a XI-a, Liceul Internațional de Informatică, București, Medalie de aur/locul III
  • Marcu Răzvan-Gabriel, clasa a XII-a, Liceul Internațional de Informatică, București, Medalie de argint
  • Buțiurcă Mihnea, clasa a XII-a, Liceul Internațional de Informatică, București, Medalie de argint

”Lotul României a fost însoțit de Profesor Dr. Davidescu Delia-Constanța – Liceul Internațional de Informatică, București, Observator, Conf. Univ. dr. Popescu Sebastian-Dumitru de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași”, a mai scris Ministerul Educației în postare.

Din Europa au participat 28 de țări: Austria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Estonia, Georgia, Ungaria, Italia, Kosovo, Lituania, Macedonia, Polonia, Serbia, Slovenia, Elveția, Azerbaidjan, Bulgaria, Republica Cehă, Franța, Germania, Islanda, Kazahstan, Letonia, Luxemburg, Moldova, România, Slovacia, Suedia, Turcia și Ungaria.

Echipe invitate au fost din 10 țări: Bangladesh, Columbia, Kârgâzstan, Arabia Saudită, Tadjikistan, Brazilia, Israel, Macao (China), Singapore și Vietnam.

Descarcă subiectele și baremele

Subiectele și baremele din acest an de la ambele probe – teoretică și experimentală – au fost publicate pe site-ul competiției. Sunt în limba engleză și le puteți descărca de mai jos.

Subiect – teoretic:

Barem – teoretic:

Subiect – proba practică:

Barem – proba practică:

Despre EuPhO

„Olimpiada Europeană de Fizică (EuPhO) este un concurs pentru elevii de liceu. Pe lângă Olimpiada Internațională de Fizică (începută în 1967), există tradiții de concursuri regionale, cum ar fi Olimpiada Asiatică de Fizică (din 2000) și Olimpiada Ibero-Americană de Fizică (din 1991). Conceptul EuPhO este similar situațiilor reale de cercetare, cu o scurtă descriere a problemelor și mult spațiu pentru soluții creative”, scriu organizatorii pe site-ul ediției din acest an.

„La fel ca și la IPhO, concursul este destinat elevilor de liceu. Vârsta concurenților nu trebuie să depășească 20 de ani la data de 30 iunie a anului concursului, adică vârsta de 21 de ani trebuie să fie ulterioară acestei date. (…)

Concursul este deschis pentru țările din Europa și nu numai. Fiecare țară este eligibilă să trimită o echipă formată din maximum 5 elevi și un conducător; observatorii și/sau vizitatorii sunt, de asemenea, bineveniți. Țara gazdă este eligibilă pentru a trimite o a doua echipă. Țările care participă în mod oficial la EuPhO acceptă responsabilitatea de a organiza ele însele concursul la un moment dat”, mai scrie pe site-ul olimpiadei.

Concursul constă în două probe: un examen experimental și un examen teoretic, conform sursei citate. „În timpul probei teoretice (5 ore), există trei probleme, dintre care una este foarte dificilă, una este moderat de dificilă și una este relativ mai puțin dificilă. Rezolvarea completă a fiecărei probleme oferă 10 puncte (…). Se acordă un credit parțial pentru fiecare idee sau formulă care este folosită într-o soluție completă. În timpul examenului experimental (5 ore), vor exista una sau două sarcini”, susțin organizatorii.

Citește și:
Pregătirea olimpicilor internaționali rămâne subfinanțată, atrag atenția mai mulți profesori. Ministerul Educației acordă câte 100 de lei per participant, din bugetul propriu, pentru taberele celor mai performanți elevi, fără o reglementare exactă pentru aceste fonduri
Elevii români, medaliați la Olimpiada Internațională de Informatică pe Echipe 2023, organizată în Egipt – FOTO
Lotul de olimpici al României, 4 medalii și 4 mențiuni de onoare la Olimpiada de Fizică a Asiei / Un singur elev din cei opt participanți este de la un liceu de stat
Locul I pentru România la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru seniori 2023: două medalii de aur, trei de argint și una de bronz
România, pe locul 6 în lume cu trei medalii de argint și una de aur, la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2023 / Profesorul coordonator Mihai Bălună: Rezultatul este important pentru că el continuă tradiția foarte bună din ultimii ani

7 comments
  1. Totusi care e scopul acestor concursuri cu bani publici?

    La ce tari au participat, da e numai mega-spuma kosovo serbia lituania albania kazahstan, nu germania nu franta nu anglia nu america.

    Probabil e concursul saracilor in inghesuiala pentru locuri de munca in tarile dezvoltate exact in alea care nu se ocupa cu cheltuieli ptr asa ceva germania franta anglia sua. Ele avand altceva mai bun de facut, de exemplu de a-si educa masele si a nu produce analfabeti 99% ca noi.

    Si asta cand invatamantul astora mega-olimpici (romania albania georgia kosovo serbia si altele) geme de coruptie si analfabetism ne batem cu caramida in piept ca avem 4 mega-destepti de parca aia rezolva exacta cum criza sistemului educational din tarile participante.

  2. La toate materiile sunt aceste olimpiade ramase din comunism intre tarile de dupa cortina de fier. Nu conteaza ca e fizica in acest articol, e lafel si la chimie mate robocotica si multe altele.

    Care este scopul lor?
    Sa-si mai bifeze unii niste activitati cand restul de 98% dintre elevi ies analfabeti din scoala si nu pot anuna 3 numere si iau note sub 5 la EN.

    Altii baga toata ziua plansetele cu aia dezavantajati ca un acompaniament ptr laudele astora cu olimpicii universului intergalactic. Pai faceti odata un invatamant necesar si efiecient ptr masele alea de 98% nu doar ptr extreme daca tot e din banii publici.

    Si in tara 90% dintre profesorii de fizica si chimie sunt suplinitori sau necalificati.
    Cu olimpiadele estea exact ca acum 60 de ani cand comunistii se spargeau in olimpiade pe la Moscova iar americanii trimiteau om pe luna. Si acum inapoiatii astia se sparg in olimpiade la Minsk Tirana si Belgrad iar americanii si lumea civilizata trimit om pe Marte si vehicul electric in spatiu.

    Totusi statele astea inapoiate fac ceva ptr marea masa de 98% elevi care ies analfabeti din scoli si chiar si din facultati??

    Mai mult de a se lauda si a bifa profesorii niste chestii in fisa de autoevaluare sau ptr salar de merit e vreo eficienta la ceva?

  3. pt dl Claudiu…
    primesc aceasta stire cu entuziasm fara sa ma simt ca facand parte dintr o multime de dobitoci! n am priceput rostul acelor vorbe dar…ma rog…

  4. Al dracului liceul ăsta. Ne-ar putea spune cineva și ce rezultate au la bacalaureat elevii de la Liceul Internațional de Informatică București? Eventual și dacă profesorii de la acest liceu au participat și ei la grevă ori nu și ce salarii au? Întrebări retorice evident! Lichelele care conduc învățământul românesc și care ne aruncă în ochi astfel de rezultate au totuși o calitate. Se pricep al naibii de bine să țină secretă corupția din sistem. Au și cu cine. Mulțimea dobitocilor care primesc astfel de știri cu entuziasm este imensă.

    1. Care e problema dvs?
      este liceu privat deci nu aveau de ce sa faca greva.
      sunt copii exceptionali, normal ca sunt superselectati si vanati de acest liceu care ii sustine pana la urma.
      Ce importanta are ce note au la bacalaureat? Asta conteaza pentru ei, pentru a putea merge mai departe unde isi doresc.
      Probabil nu va imaginati la ce nivel lucreaza acesti elevi, in domeniul lor de performanta.
      Datorita acestui liceu are Romania aceste rezultate. Am putea sa chiar sa fim recunoscatori. Pentru ca statul roman nu se ocupa de elevii cu potential inalt. Cei care reusesc o datoreaza parintilor lor care s-au ocupat de ei si sa le-au gasit un loc unde sa se dezvolte.

    2. Nu trebuie să vă spună cineva rezultatele la bac ale acestui liceu. Anul acesta studiați situația singur.
      Nu au făcut grevă, că sunt privați.
      Ce treabă are corupția din România cu rezultatele acestor copii la olimpiadele internaționale/europene?
      Elevii olimpici ai ICHB sunt tot copii, tot români. Nici măcar nu sunt fiii cine știe căror bogătași, la olimpiadele internaționale nu merge cu pile. Și se vede treaba că nici la cele naționale, din moment ce elevii selectați pentru lotul internațional sunt printre cei mai buni din Europa și din lume.
      Care a fost ideea comentariului dvs? Că este ceva suspect cu ICHB? Nu este, poate doar în măsura în care a face performanță este suspect în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele două dorințe ale ministrului Cîmpeanu, la revenirea tuturor elevilor la școală pentru următoarele 14 săptămâni: Eu, ca ministru al Educației, nu doresc să mai modificăm structura anului școlar / Nu îmi doresc să mai trecem școala în online

“Eu, ca ministru al Educației, nu doresc să mai modificăm structura anului școlar”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24. Acesta a vorbit pentru prima dată despre „vacanța forțată” pe care…
Vezi articolul

Nu putem face obligatorie nota de la simularea Evaluării Naționale 2024, spune secretarul de stat Sorin Ion: Nu este corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat, la emisiunea Info Edu, de ce nu se trec în catalog notele elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024: „Nu este…
Vezi articolul

DOCUMENT Cele trei scenarii ipotetice urmărite de Institutul Național de Sănătate Publică după redeschiderea școlilor, până pe 20 martie: Se înregistrează o creștere susținută a mediei cazurilor confirmate pe parcursul ultimelor 7 zile

Începând cu data de 17 februarie se înregistrează o creștere susținută a mediei cazurilor confirmate pe parcursul ultimelor 7 zile consecutive, evoluția îndreptându-se spre scenariul 2, potrivit unei analize publicată…
Vezi articolul

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul

Învățământul este gratuit. Un inspectorat școlar face apel la profesori să nu mai solicite rechizite suplimentare / Președintele Federației părinților a publicat o listă cu cerințele unei grădinițe din București

Educatoarele și cadrele didactice care predau elevilor din învățământul primar sunt rugate să nu mai solicite rechizite suplimentare pentru desfășurarea lecțiilor, „având în vedere sesizările mass-mediei locale”, potrivit unei informări…
Vezi articolul