Locul I pentru România la Olimpiada Europeană de Geografie din Serbia. Toți elevii olimpici sunt de la licee de stat și jumătate au obținut medalii de aur

14.264 de vizualizări
Foto: Facebook.com
Elevii care au reprezentat România la Olimpiada Europeană de Geografie (EGEO) 2023, ținută în capitala Serbiei, Belgrad, au obținut 4 medalii de aur, 3 de argint și una de bronz, aducând țara pe locul I în clasamentul pe națiuni, după cum anunță Ministerul Educației într-o postare pe Facebook.

„Țara noastră a fost reprezentată de două echipe, seniori și juniori, fiecare alcătuită din câte 4 elevi, toți obținând medalii. Lotul României aduce acasă patru medalii de aur, trei medalii de argint și una de bronz”, scrie Ministerul despre performanța la EGEO 2023, a 8-a ediție, desfășurată între 24 și 30 iunie în țara vecină.

Echipele de seniori sunt formate din elevi cu vârste de 16-19 ani, iar juniorii de 12-15 ani, potrivit regulilor oficiale anunțate de organizatori.

Cine sunt premianții

„Echipa seniorilor a fost alcătuită din:

  • Topai Alex – Colegiul Național „Onisifor Ghibu” Oradea, Medalie de aur și cel mai mare punctaj, profesor coordonator Timotei Camelia;
  • Bratu Mihai Alexandru – Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Tg. Jiu, Medalie de aur, profesor coordonator Vasile Zaharia;
  • Papirowski Svenja Alexia – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București, Medalie de argint, profesor coordonator Nedelea Dorina;
  • Dumitrescu David Mihai – Colegiul Național „Carol I” Craiova, Medalie de argint, profesor coordonator Ciobanu Maria.

Echipa juniorilor:

  • Drăguț Ștefan Cristian – Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” București, Medalie de aur și cel mai mare punctaj, profesor coordonator Petculescu Diana;
  • Balan Iustin – Colegiul Național „Garabet Ibraileanu” Iași, Medalie de aur, profesor coordonator Dumitrașcu Bogdan;
  • Dulgheru Cosmin Ioan – Colegiul Național „Gheorghe Roșca Codreanu” Bârlad, Medalie de argint, profesor coordonator Cristina Oprea;
  • Țiplic Paul Ioan – Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Medalie de bronz, profesor coordonator Ana Marinescu”, potrivit sursei citate.

Coordonatorii loturilor au fost Alexandru Mihaela Florin, inspector în Ministerul Educației și profesoara Fiscutean Cornelia Mihaela de la Colegiul Național Iași.

Amintim că, potrivit proiectelor de planuri-cadru pentru liceu obținute de Edupedu.ro în luna mai, geografia, fizica, biologia și chimia ar urma să fie eliminate din trunchiul comun, la clasele a XI-a și a XII-a, profilul real, ceea ce a declanșat reacții din partea Societății de Geografie din România (SGR) și a Institutului de Geografie al Academiei Române.

Olimpiada Europeană de Geografie (EGEO), continuatoarea Balcaniadei de Geografie născută la Belgrad

Olimpiada Europeană de Geografie este competiția care continuă Olimpiada Balcanică de Geografie, inițiată la Belgrad de societățile de profil în 2015, pentru a putea ajunge, prin extindere, la elevi din mai multe țări de pe continent, potrivit site-ului oficial al competiției.

Obiectivele Olimpiadei sunt, conform site-ului competiției:

  • „Stimularea tinerilor de a lucra în domeniul geografiei.
  • Să ajute tinerii să își exprime cunoștințele și creativitatea
  • Să contribuie la apropierea tinerilor din regiune
  • Să contribuie la îmbunătățirea activității în domeniul geografiei, prin schimbul de experiență între țările din regiune”.

Probele olimpiadei sunt următoarele: proba scrisă, test multimedia și exercițiu de lucru pe teren.

Ponderea punctajelor:

  • proba scrisă (40% din nota totală),
  • test multimedia (20%)
  • exercițiul de lucru pe teren (40%).

Potrivit sursei citate, proba scrisă „constă în 6 teme referitoare la probleme relevante din punct de vedere geografic și social, care necesită cunoștințe geografice de actualitate și aplicate, precum și competențe geografice și care se referă la geografia fizică și umană.
Fiecare temă presupune mai multe resurse, cum ar fi hărți, fotografii, grafice, statistici”.

Testul multimedia constă în „40 de itemi despre probleme relevante din punct de vedere geografic și social, care necesită cunoștințe geografice de actualitate și aplicate și competențe geografice și care se referă la geografia fizică și umană. Fiecare item constă într-o hartă și/sau o fotografie digitală, un film sau un grafic și o întrebare scurtă”, mai scriu organizatorii în regulament.

Exercițiul de lucru pe teren constă în:

  • „Observare și cartografiere
  • Analiza aspectelor spațiale din zona de lucru pe teren, inclusiv colectarea de date suplimentare
  • Exercițiu de rezolvare a problemelor care să conducă la o propunere care să includă un plan sau o hartă spațială”, conform aceleiași surse.
Citește și:
Șase medalii pentru lotul de elevi olimpici români, la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori 2023 din Albania / Marius Perianu, profesor coordonator: O performanță excepțională pentru cele mai grele subiecte din ultimii 4-5 ani
Patru medalii și premii pentru cele mai bune punctaje, obținute de olimpicii români la Balcaniada de Fizică 2023 din Albania
BREAKING Olimpicii români la fizică au cel mai bun rezultat pe țări la Olimpiada Europeană de Fizică 2023. Coordonatoarea lotului: Primii trei elevi sunt români și avem premii pentru cea mai bună lucrare teoretică, cea mai bună lucrare experimentală și cel mai mare rezultat per total din concurs. Nicio altă țară nu are aceste performanțe
Pregătirea olimpicilor internaționali rămâne subfinanțată, atrag atenția mai mulți profesori. Ministerul Educației acordă câte 100 de lei per participant, din bugetul propriu, pentru taberele celor mai performanți elevi, fără o reglementare exactă pentru aceste fonduri
Elevii români, medaliați la Olimpiada Internațională de Informatică pe Echipe 2023, organizată în Egipt – FOTO
Lotul de olimpici al României, 4 medalii și 4 mențiuni de onoare la Olimpiada de Fizică a Asiei / Un singur elev din cei opt participanți este de la un liceu de stat
Locul I pentru România la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru seniori 2023: două medalii de aur, trei de argint și una de bronz
România, pe locul 6 în lume cu trei medalii de argint și una de aur, la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2023 / Profesorul coordonator Mihai Bălună: Rezultatul este important pentru că el continuă tradiția foarte bună din ultimii ani

10 comments
  1. Nu conteaza ca aici e geografie, e valabil la orice materie.
    Geografia e o materie usoara si frumoasa si totusi multe profile nu o pot avea la ca materie de bac.

    Consider mai folositor in viata sa stii geografie decat de exemplu chimie daca tot dai bacul de la un profil tehnologic.

    Cunosc asemena copii, sunt cai cu ochelari, din pacate ei nu vad mai mult ptr ca nu le-a deschis mintea nimeni. Locul lor este evident la export altfel in romania ar ajunge gunoieri sau boschetari. Au un IQ ridicat si profesorii de unele materii au pedalat intens pe ei chiar salbatec as spune pe domenii inguste ptr a bifa niste reusite proprii, iar acesti copii nu si-au dezvoltat alte valente.

    Cunosc doctoranzi in materii inutile fosti olimpici pe faze judetene si nationale care au maturat si strada sau au lucrat la magazin vanzatori si care nici macar profesori nu pot fi ptr ca nu au vocatie, intra la clasa si se arunca in ei cu gunoi.

    Tarile dezvoltate nu au participat niciodata la asemena competitii ptr ca au alte prioritati. Una din prioritati este sa aibe un invatamant corelat cu piata muncii iar absolventii sa nu fie analfabeti functionali. “Invatam ptr viata nu ptr scoala” – ar fi un slogan bun dar care in Romania nu se aplica. In Romania invatam ptr note sau ptr laude sau ptr un job in strainatate primit prin vreo bursa de studiu pe la vreo facultate vestica.

    Nu are legatura cu razboiul, culmea noi suntem in zona apropiata de razboi si nu america sau uk care nu participa la olimpiade.

    Aceleasi tari din lumea a 3-a participau si acum 40 de ani. Astea sunt competitii reminiscente din comunism.

    In tarile astea sarace sau ex-comuniste prioritatile sunt sa se laude intre ei ptr ca oricum aia mari nu-i baga in seama.

    Fara suparare “lauda de sine, nu miroase a bine” mai e un proverb. In invatamantul romaneasc care primeste numai calificative negative si critici de la organisme internationale, nu cred ca e loc de laude peste masura. Astea fac sa ne scufundam in somnul vecinic si sa ne mintim ca e bine asa.

  2. Trimit ,,pe Luna” cei care ,in trecut,au participat la astfel de olimpiade,inclusiv japonezi ,chinezi,indieni si altii care acum lucrează în marile centre.Probabil că ,în acești ultimi ani,nu au participat occidentali sau din Extremul Orient pt.ca e război în zona.E o prostie să negi concursurile internaționale.
    altii care

  3. Dacă ați cunoaște măcar unul dintre acești copii, ați înțelege , poate, despre ce este vorba – este vorba despre pasiune, despre aprofundarea unei științe care este extrem de complexă și doar cei care au rămas cu două țări și două râuri in cap după orele de geografie pot avea comentarii ca cele de mai sus. Corelațiile care se fac la geografie sunt pentru cei care au capacitate de sinteza, o minte analitică și nu vizează o acumulare de denumiri fără noimă. Geografia arată, atunci când este bine înțeleasă,exact unde ne este locul și cine suntem pe aceasta planeta. Iar acești copii care ajung să o aprofundeze la nivel de performanță intră într-o altă ” lume” , lumea celor care chiar înțeleg ceva când se uită în jurul lor, într-o lume cu sens pe care din ce in ce mai puțini îl percep. Ei merg acolo nu pentru a concura cu cineva, ei merg acolo pentru a fi printre cei care împărtășesc aceeași pasiune cu ei, care vorbesc aceeași limbă cu ei. Muncesc mult, dar o fac cu drag, din dorința de ști și de a fi… de a fi ceea ce pot fi. Ei aduc plus valoare acolo unde sunt prin faptul că arată că pot înțelege o știință în profunzime la o vârstă fragedă, indiferent că e geografie sau altceva,ei trebuie felicitați pentru că își urmează pasiunea și nu se mulțumesc în autosuficienta și mediocritatea, ei trebuie apreciați pentru disponibilitatea lor de a face ceva mai mult într-o lume care se mulțumește cu…din ce in ce mai puțin. Îi invit pe cei care se grăbesc să comenteze să vadă subiectele care se dau la aceste competiții ( care , evident vizează și competențe de limbă engleză, nu doar științifice), să cunoască acești copii, să vorbească cu ei și , apoi, dacă vor mai simți nevoia să minimalizeze munca lor, să o facă! Felicitări celor care muncesc pentru a – și atinge potențialul! Felicitări acestor copiii pentru că au o pasiune!

  4. La toate materiile sunt aceste olimpiade ramase din comunism intre tarile de dupa cortina de fier. Nu conteaza ca e geografie in acest articol, e lafel si la fizica chimie mate si multe altele.

    Care este scopul lor?
    Sa-si mai bifeze unii niste activitati cand restul de 98% dintre elevi ies analfabeti din scoala si nu pot anuna 3 numere si iau note sub 5 la EN.

    Exact ca acum 60 de ani cand comunistii se spargeau in olimpiade pe la Moscova iar americanii trimiteau om pe luna. Si acum inapoiatii astia se sparg in olimpiade la Minsk Tirana si Belgrad iar americanii si lumea civilizata trimit om pe Marte si vehicul electric in spatiu.

    Totusi statele astea inapoiate fac ceva ptr marea masa de 98% elevi care ies analfabeti din scoli si chiar si din facultati??

  5. Genul asta de articole laudative alaturi de cele exact opuse care arata analfabetismul este esenta jurnalismului.

    In rest ce sa zic:
    – tari participante serbia albania moldova belarus armenia bulgaria, da exact spuma ca la toate olimpiadele la toate materiile. Daca era SUA UK mai ziceam ca sa ne laudam.
    – toti is de la licee de stat, ba sa fie, adica de acolo de unde se scot analfabetii. Insa e clar ca cei de la privat au ceva mai bun de facut, ca de exemplu sa invete ptr viata nu sa fluture stegulete.

    1. esti rau! Cartografierea e de viitor! AAA s-au inventat satelitii!
      Copii au muncit totusi. Bravo!! cu baza materiala pe care o au la dispozitie, chiar e munca banioesc.

    2. Bravo!
      Lăsați comentariile acide și să-i felicităm atât pe elevi, cât și pe profesorii care i-au pregătit.

    3. De când contează la olimpiadele școlare SUA sau UK?
      Felicitări copiilor și celor care i-au ajutat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională, solicitate într-o scrisoare deschisă Ministerului Educației, de un părinte al unui elev de clasa a 8-a: “Elevii din clasa a opta sunt la a patra variantă de subiecte de examen pe care o cunosc de-a lungul gimnaziului”

Modele sunt în continuă schimbare, iar cele mai recente, publicate în noiembrie 2021 nu sunt clare, acuză mama care a trimis scrisoarea către ministerul Educației. Elena Ungureanu, mama unui elev…
Vezi articolul

Proiectele legilor Educației, criticate din interiorul Coaliției de guvernare: Modificarea referitoare la transportul elevilor, “decontare” în loc de “gratuitate”, din proiectele legilor Educației, varianta Deca, “îngrădește dreptul la educație pentru toți elevii și va crește abandonul școlar”, spune un deputat PSD

Modificarea termenului de transport “gratuit” cu “decontare”, în proiectul legii învățământului preuniversitar, va duce la creșterea abandonului școlar, remarcă pe Facebook deputatul PSD Lucian Lungoci. Amintim că proiectele legilor Educației,…
Vezi articolul