Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Ari Pokka, director de școală în Finlanda, invitat la conferința online SuperTeach: Prin acest experiment social am realizat cât de remarcabilă este școala ca exercițiu social, pentru interacțiunea noastră umană

2.527 de vizualizări
Foto: Facebook.com/Ari Pokka
Prin acest experiment social am realizat cât de remarcabilă este școala ca exercițiu social, pentru interacțiunea noastră umană, a declarat pentru Edupedu.ro Ari Pokka, director de școală în Finlanda, invitat la conferința online SuperTeach.
  • Tema conferinței este Revoluția mentalităților – Despre predare și învățare în secolul 21
  • Ari Pokka  este directorul celei mai mari Școli Gimnaziale din Finlanda, Președinte al Consiliului Internațional al Directorilor și autorul cărții ”Leadership și management de top în școala finlandeză”.
  • Evenimentul face parte din proiectul “Vreau să fiu Profesor în România“, proiect susținut de Telekom Romania.
  • Este foarte important să vă înregistrați pentru a participa la conferință pe platforma WEBEX Cisco la adresa aceasta.

Edupedu.ro: Ce se schimbă în mod fundamental în școală din punct de vedere al profesorului și al directorului de școală, după această pandemie?

Ari Pokka: Cred că trebuie să privim ideea de școală într-un mod diferit din punct de vedere pedagogic. Am văzut în primăvară când am încercat să continuăm procesul educațional online de la distanță că nu se poate face exact ca învățarea directă, față în față. La o scară mai mare, va afecta predarea și învățarea, iar acestea vor fi tot mai personalizate față de modul în care învățăm și predăm de 20 de ani încoace.

Dacă privesc situația ca director școlar, principala problemă (în lume) a fost că informația nu venea la timp și de la cine trebuie. În Finlanda, nu am primit de la guvern niște reglementări clare, a fost la decizia autorităților locale, a școlilor ce informații vom da mai departe elevilor și familiilor acestora.

Edupedu.ro: În România, este pentru prima dată când le este dată o așa-zisă autonomie școlilor. Ce poate face un profesor sau un director care are puterea de a decide, dacă o va avea?

Ari Pokka: Întrebarea globului de cristal – cine ar avea răspunsul, ar câștiga enorm zilele acestea. Autonomia este foarte importantă, dar aici trebuie luată în calcul și calitatea profesorilor și a directorilor. Nu poți declara brusc „acum suntem autonomi, suntem independenți”, este un proces care durează și de aceea poate fi o provocare dacă nu ești obișnuit să ai acest gen de putere.

Edupedu.ro: Cum ați reușit să implementați distanțarea socială între copii? Chiar funcționează sau e mai degrabă o recomandare?

Ari Pokka: Da, este una din cele mai mari provocări, putem organiza sălile de clasă, putem organiza spațiul, dar ce faci în timpul pauzelor, în timpul mesei de prânz? Am observat că multe lucruri de tipul acesta al impunerii regulilor de distanțare funcționează până la intrarea în școală, dar în interiorul școlii câteodată este absolut imposibil să-i distanțezi fizic, ar însemna ca profesorii să alerge după ei peste tot ca să-i țină la distanță, e foarte dificil. Dacă cineva reușește să implementeze eficient chestiunea aceasta a distanțării, ar fi o reușită incredibilă. Tinerii cred că au uitat deja regulile din primăvară, din timpul izolării, în această perioadă de vacanță. A fost mai dificil pentru copii și tineri, ei își trăiesc acum cea mai bună, cea mai plină de energie parte a vieții și să le spui că trebuie să stea acasă și să nu mai aibă conexiuni unii cu alții… vedeți, prin acest experiment social am realizat cât de remarcabilă este școala ca exercițiu social, pentru interacțiunea noastră umană, pentru faptul că noi creștem împreună cu alți copii.

Edupedu.ro: Da, există o legătură puternică. Nu în ultimul rând, tinerii se întorc acum la școală, fizic, după o pauză de învățare de aproape 6 luni. În România sistemul este concentrat, încă, pe oferirea de conținut pentru crearea competențelor, credeți că trebuie să folosim această situație să ne reînnoim sistemele de educație?

Ari Pokka: Da. Vă dau un exemplu, Finlanda a lansat două mari campanii de finanțare pentru învățământul primar și gimnazial-liceal. Am aplicat și eu pentru fondurile destinate gimnaziului și liceului (vreo 70 milioane euro în total), pentru regiunea în care locuiesc. O parte din bani se duc pe recuperarea orelor, dar și pe ore de consiliere. Cred că există probleme pe conținut, dar și pe evaluare. Am încercat să găsim un model prin care nu profesorii sunt cei care verifică tot mai mult cât au învățat elevii, ci chiar elevii să fie responsabilizați să facă asta. Această autoevaluare este o abilitate de care vor avea nevoie mai încolo în viață. În ceea ce privește conținutul pierdut, acesta se poate recupera oricând, nu este o tragedie.

În puteți vedea pe Ari Pokka, directorul celei mai mari Școli Gimnaziale din Finlanda, Președinte al Consiliului Internațional al Directorilor și autorul cărții ”Leadership și management de top în școala finlandeză” la conferința online SuperTeach , de la ora 09:30.

Este foarte important să vă înregistrați pentru a participa la conferință pe platforma WEBEX Cisco la adresa aceasta.

Doar cei înregistrați vor primi detaliile de conectare în ziua evenimentului. Participanții înregistrați vor avea multe surprize din partea organizarorului, SuperTeach, dar și din partea sponsorului, Telekom Romania.

Mai multe informații despre eveniment sunt disponibile pe site-ul organizatorului, și pe pagina de Facebook a evenimentului,

Edupedu.ro este partener media al acestui eveniment și va transmite LIVE Video și principalele declarații și concluzii ale dezbaterilor.

Meseria de profesor este singura care formează sau contribuie decisiv la formarea tuturor celorlalte meserii. Așa că tema conferinței este exact esențialul: învățarea și predarea în secolul 21.

Impactul tot mai mare și în continuă schimbare al tehnologiei- în special tehnologia informației și comunicațiilor – domină frecvent conversațiile în și despre societatea modernă. Economia globală se schimbă. Locurile de muncă curente dispar din cauza automatizării și noi locuri de muncă apar în fiecare zi ca urmare a progreselor tehnologice. Același lucru este valabil și în domeniul educației, unde integrarea tehnologică și folosirea interdisciplinară a informațiilor predate sunt considerate ca fiind vitale. Progresele continue ale tehnologiei schimbă modul în care elevii învață, se conectează și interacționează în fiecare zi. Aptitudinile dezvoltate de elevi, cum ar fi: rezolvarea problemelor, creativitate, analiză critică, lucrul în echipă, gândire independentă, inițiativă, alfabetizare digital, ar trebui să le ofere fundamentul pentru a reuși în viață.

Astfel că predarea și învățarea din secolul 21 depășesc integrarea tehnologică.

Vorbim în plus despre încurajarea unor moduri de gândire și de promovare a dispozițiilor care susțin succesul într-o epocă determinată de tehnologiile în schimbare și extindere rapidă.

Predarea și urmarirea atentă a elevilor în secolul 21, cere educatorilor să creeze medii și să ofere experiențe care încurajează explorarea și cercetarea, să creeze creativitate și curiozitate.

Printre cei care vor vorbi în cadrul conferinței SuperTeach, se numără și:

Ari Pokka – Director al celei mai mari Școli Gimnaziale din Finlanda, Președinte al Consiliului Internațional al Directorilor și autorul cărții ”Leadership și management de top în școala finlandeză”

Elena Lotrean – Fondatoarea Școlii Finlandeze Sibiu și lider al grupului de educație Coaliția pentru Educație

Preotul Constantin Necula – prodecan al Facultății de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” Sibiu

Dragoș Anastasiu – CEO Eurolines și co-fondator SuperTeach

Felix Tătaru – Președinte GMP Group și co-fondator SuperTeach

Cristina Gheorghe – Director al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator SuperTeach

Alexandru Ghiță – Fondator al Grupului EDUCATIVA și co-fondator SuperTeach

În cadrul evenimentului, vor fi invitați și elevi de gimnaziu aflați în clasele profesorilor facilitatori în Mentalitatea Deschisă în Educație. Aceștia vor povesti despre experiențele lor, despre adaptarea la școala online, dar și despre cum ar arăta școala online, din perspectiva lor.

Foto: Facebook.com/Ari Pokka


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele FSLI reacţionează la declaraţiile lui Mircea Miclea: Să spui că membrii de sindicat sunt mediocri este cea mai mare jignire. Să îşi ceară scuze public

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ reacţionează la declarațiile făcute de fostul ministru al Educației, Mircea Miclea. Acesta a spus că “s-a opus schimbării (n.red. din Învăţământ) partea mediocră și submediocră…
Vezi articolul

Avem o mare problemă cu selecția profesorilor. Ies foarte slab pregătiți din universitate, atrage atenția Cătălin Ciupală / Titularizarea se face pe dosar, pe hârtie, nu pe competență, potrivit acestuia

Profesorul Cătălin Ciupală a declarat pentru Edupedu.ro că „avem noi o mare problemă cu selecția profesorilor. Nu mai intră profesorii buni în sistem, pentru că ies foarte slab pregătiți din…
Vezi articolul

DOCUMENT Orele remediale pentru elevi pot fi făcute și la stat, și la privat, și în regim simultan. Școlile pot aduce profesori calificați din alte unități pentru aceste cursuri. Ministerul Educației le-a spus inspectorilor că cele 5 zile “pierdute” în Martie vor fi plătite pentru că se consideră absențe ale elevilor

Ministerul Educației le-a transmis șefilor inspectoratelor școlare județene într-o videoconferință, săptămâna trecută, că cele 5 zile “pierdute” în luna Martie în programul de ore remediale plătite lansat cu fonduri europene…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Maria Racu, directorul Colegiului Național „Radu Negru” din Făgăraș, școală selectată în LifeLab 2.0: Educația financiară este o necesitate realistă, este exact acea particulă pe care noi ar trebui să o avem integrată în ceea ce înseamnă predare-învățare-evaluare și pregătire pentru viață

Educația financiară este esențială în formarea competenței antreprenoriale, iar aceasta din urmă este a șaptea competență-cheie în Curriculumul național. Pentru a forma mai bine și mai lesne această competență elevilor…
Vezi articolul