BREAKING Calendarul școlar nu se prelungește, după 3 săptămâni de grevă a profesorilor cauzată de refuzul Guvernului Ciucă de a majora salariile. Deca argumentează decizia prin disconfortul resimțit de elevi în școlile în care autoritățile nu au cumpărat aer condiționat – VIDEO

73.369 de vizualizări
Foto: gov.ro
Calendarul școlar 2022-2023 nu se va prelungi după data de 16 iunie în care este programată încheierea cursurilor pentru elevi, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, într-un briefing de presă după ședința de Guvern de duminică, 11 iunie. Motivul pentru care elevii nu vor mai veni la școală ca să recupereze zilele de școală în care profesorii lor au fost în cea mai mare grevă din ultimii 18 ani este disconfortul creat de căldură, a argumentat Deca.

În ceea ce privește alte chestiuni, trebuie să ne aducem aminte că motivul pentru care școala se termină în jur de 15 iunie, urmată de examenele naționale, într-un calendar destul de strâns, este legat de modul în care se desfășoară activitatea de învățământ în toată țara, atunci când temperaturile cresc”, a spus Deca.

Pentru binele nostru, al tuturor, și mai ales pentru binele copiilor, este bine ca perioada cu temperaturi ridicate să nu fie o perioadă în care se desfășoară activități școlare, mai ales acolo unde infrastructura nu permite, da, răcirea temperaturilor în școli. Din acest motiv, din nou, pentru binele elevilor, este bine să rămânem în calendarul școlar asumat. Nu mai vorbesc că dacă am avea o situație de prelungire s-ar suprapune cu datele examenelor naționale, contextul în care multe unități de învățământ devin centre de evaluare. Deci, nu este de dorit pe niciun palier să prelungim calendarul școlar”, a continuat oficialul.

Anul școlar 2022-2023 este structurat astfel:

  • Modulul 1 – cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022;
    • vacanță: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022; 
  • Modulul 2 – cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022;
    • vacanță: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023; 
  • Modulul 3 – cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz;
    • vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023; 
  • Modulul 4 – cursuri: de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023;
    • vacanță: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023; 
  • Modulul 5 – cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023;
    • vacanță: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 10 septembrie 2023. 

Cursurile anului școlar 2023-2024 încep pe 11 septembrie, potrivit structurii oficiale.

Amintim că greva generală din Educație a fost declanșată pe 22 mai. Duminică, 10 iunie, după negocieri la Palatul Victoria cu Guvernul, reprezentanții federațiilor sindicale au anunțat că mâine este grevă în școli. Luni, 12 iunie, la ora 10, liderii sindicali vor anunța răspunsul profesorilor față de oferta prezentată astăzi de Guvern.

Mai multe detalii, aici: Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea de la Guvern: Mâine este grevă în toate școlile, oamenii decid. Marius Nistor, FSE: După ce oamenii vor vedea conținutul actului normativ publicat în Monitorul Oficial, vor lua o decizie.

VIDEO Declarația ministrei Ligia Deca, de la minutul 24:15:

Știre în curs de actualizare.

Citește și:
Oficial, probele de competențe de la Bacalaureat 2023 vor fi echivalate cu mediile din liceu. Ministrul Educației: Ordonanța de Urgență a fost adoptată
ULTIMA ORĂ Înscrierile la BAC 2023 se prelungesc până pe 16 iunie, anunță Ligia Deca, în contextul grevei profesorilor
Ligia Deca: Nu se vor mai lua în considerare inspecțiile pentru Titularizare 2023, motivul fiind numărul mare de inspecții care nu au putut fi efectuate în această perioadă afectată de protest
Simion Hăncescu, FSLI, după întâlnirea de la Guvern: Mâine este grevă în toate școlile. Oamenii decid / Marius Nistor, FSE: După ce oamenii vor vedea conținutul actului normativ publicat în Monitorul Oficial, vor lua o decizie
Premierul Ciucă: Ceea ce am promis, am făcut. Am încredere ca toți dascălii vor avea încredere că ne vom respecta promisiunile, așa cum am făcut și până acum / Guvernul nu a respectat nicio promisiune în privința salarizării profesorilor in ultimii 4 ani
Scriitorul Radu Vancu: Guvernul trebuie să-și asume prin ordonanță de urgență creșterea salariilor pentru profesori. Nu plecați după fentă, dragi profesori. Întâi legea – apoi armistițiul
Sindicatele profesorilor se întâlnesc cu premierul Nicolae Ciucă, înainte de ședința de Guvern
Sindicatele îi întreabă pe profesori și angajații din școli dacă acceptă să închidă greva generală din Învățământ pentru voucherele anuale și pentru promisiunea de creștere salarială în anul viitor, solicitări făcute de sindicate și acceptate de Guvern / Condiția impusă de Executivul Ciucă – duminică la 9 să anunțe încheierea grevei
ULTIMA ORĂ Guvernul acceptă propunerea sindicatelor din educație ca salariile să crească de la 1 ianuarie cu 50% din diferența dintre salariul actual și cel din viitoarea grilă / Au fost acceptate și vouchere de 1.500 de lei pentru profesori și 500 de lei pentru nedidactic
Profesorii și angajații din Educație au respins oferta Guvernului de primă de 1.500 lei net în octombrie și creștere salarială cu 45% din diferența de salariu actual și cel din viitoarea grilă / Greva din școli continuă
Alianța Colegiilor Centenare susține greva profesorilor: Alocarea a 6% din PIB pentru Educație și creșterea autonomiei școlilor ar fi evitat declanșarea conflictului de muncă
Scriitorul Radu Vancu, mesaj către profesori: Luni cred că va fi ziua crucială, psihologic vorbind. Să nu renunțe la deja o jumătate de lună de grevă în care și-au arătat demnitatea, și-au arătat forța morală și să meargă cu forța morală până la capăt, tocmai de dragul copiilor noștri
Marius Nistor, FSE: După 8 zile de grevă în luna mai, avem colegi care au mai primit 85 de lei salariu. Și sunt hotărâți să continue / Declarațiile necugetate venite din partea factorului decizional, la cel mai înalt nivel, ne-au dus în situația în care pur și simplu nu mai vorbim de grevă generală, vorbim de o revoltă în rândul corpului profesoral

39 comments
  1. Faptul ca ma desconsiderati si ma tutuiti spune multe. Eu intreb una, dumneavoastra raspundeti alta. Hai sa va intreb altfel: de ce consuderati dumneavoastra ca ar fi nevoie ca un dascal sa fie DASCAL? Si inca ceva: in mediul privat cresterile sunt pe criterii de performanta, nu pe baza inflatiei. Repet inca o data, este absolut necesar sa se creasa salariile in educatie pentru a fi atrasi oameni competenti. Dar in acelasi timp sunt necesare criterii de evaluare pentru a mentine un standard ridicat. Nu inteleg de ce atara inversunare impotriva unei evaluari petiodice.

    1. Am avut ani în care au terminat la jumătatea lui iulie. Pe la 35 de grade la umbră. Atunci n-a contat că afară (și înăuntru) e cald.

      Le pasă doar când au chef.

    2. Exact, la liceele tehnologice de ani de zile cursurile dureaza pana la mijlocul lunii iulie. Sincer, nu stiu cate licee tehnologice au aer conditionat in salile de clasa sau in atelierele de practica, ca sa nu mai mentionam ca elevii si profesorii navetisti circula cu mijloace de transport in care temperatura resimtita vara trece de 35 de grade Celsius.

  2. Media clasei, nu media elevului. Exact cum ati spus, unii pot fi buni la mate, altii la desen. Poate ca nu e fezabil ce am spus eu, dar explicati-mi dumneavoastra va rog cum se va creste calitatea actului educational odata cu cresterea salariilor (care, repet, este absolut necesara)

    1. Asta nu este crestere de salarii, nu acopera nici rata inflatiei pe ultimii 2 ani! Asa ca, pui problema gresit: se face ptr a nu se prabusi complet calitatea. Iar in educatie, rezultatele mai depind si de potentialul elevului, mediul de acasa, implicarea familiei, conditiile din scoala , programele scolare, regulamentele scolare etc.. Rezolva-le pe toate astea si mai termina cu cresterea! Ca nu e nicio crestere, abia se ajunge la puterea de cumparare din 2022 cu aceste majorari. Ce calitate in plus vrei? Manipulati lumea cu cresteri! Cum sa fie cresteri, cand utilitatile s-au dublat, mancare as-a scumpit cu 50%, iar salariile cresc cu 25%? Tu chiar nu rationezi?

      1. Competențele elevului depinde și de profesor, bă! dacă profesorul e de nota 6 să nu te aștepți că o să scoată elevi de nota 10!

  3. Vreau OM, nu OUG! Exista școli cu mucegai pe pereți în care se desfășoară activitățile cu geamurile deschise, ce sa mai vorbim de aer condiționat?
    Iată ce scria avocatul Noel Negrea aseara:

    “Doamnelor, domnișoarelor și domnilor profesori,

    Este perfect legală continuarea protestelor (și absolut necesară, aș zice), încercările de modificare a ROFUIP sunt nelegale, iar presiunile pentru revenirea la catedră reprezintă infracțiune.

    Să le luăm pe rând.

    1) Greva este legală, în acord cu prevederile art. 43 din Constituție, art. 233 și urm. din Codul Muncii și 146 și urm. din Legea nr. 367/2022.
    Atenție, pentru ca greva să fie legală, este necesar ca mai mult de jumătate din numărul angajaților/lucrătorilor care au hotărât declararea grevei să o continue, nu mai mult de jumătate din toți angajații din învățământ! Având în vedere procentul extrem de mare de profesori în grevă la acest moment, este exclusă orice discuție despre nelegalitatea grevei.

    2) NU se poate modifica ROFUIP în forma gândită (mă rog, numai gândită nu e) de Minister, pentru că NIMENI altcineva în afara profesorului de la clasă nu poate nota elevii și/sau încheia mediile, este infracțiune (nota bene și celor care se gândesc să facă asta!). Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ este aprobat prin Ordin de Ministru, Ordinul fiind act administrativ normativ, NU lege organică/ordinară sau OUG/OG, nici măcar HG (Hotărâre de Guvern). Cu alte cuvinte, un ordin de minsitru NU poate contraveni legii și Constituției, acte ce au prioritate în fața unui asemenea ordin. De altfel, dacă s-ar ajunge la o asemenea aberație juridică, oricine poate solicita anularea în instanță a ordinului, pentru că o încheiere a mediei de către o altă persoană echivalează practic cu încadrarea unui personal nou care să înlocuiască personalul aflat în grevă, ceea ce constituie infracțiune.

    3) NU puteți fi forțați să reveniți la catedră, pentru că greva întrunește, în acest moment, toate condițiile de legalitate și conformitate, în acord cu art. 153 din Legea Dialogului Social nr. 367/2022. De atlfel, încercarea de a forța declararea nelegală a grevei a fost respinsă astăzi de către Tribunalul București. Mai mult, în conformitate cu art. 59 lit. b din Codul Muncii, este INTERZISĂ concedierea unui salariat care participă la grevă, în condițiile legii.
    Codul Muncii și Legea Dialogului Social prevăd ACELAȘI lucru, respectiv faptul că”participarea la grevă, precum și organizarea acesteia cu respectarea legii nu reprezintă o încălcare a obligațiilor salariaților și nu pot avea drept consecință sancționarea disciplinară a salariaților greviști sau a organizatorilor grevei”.

    4) Declarațiile politice, memorandumurile, declarațiile de intenție etc. NU au forță juridică obligatorie, ele sunt în cel mai bun caz un ”soft law”, adică NU generează obligația juridică a semnatarilor (miniștri, președinte, etc.) de a le respecta. Guvernul are oricând la dispoziție procedura unei Ordonanțe de Urgență prin care IMEDIAT să reglementeze situația, iar Parlamentul, dacă se dorește, poate fi convocat în sesiune extraordinară și se poate modifica inclusiv legea salarizării, modificările putând fi făcute începând cu data de 1 a lunii imediat următoare, tocmai pentru a nu se pune problema încălcării principiului neretroactivității.

    Câteva gânduri personale despre grevă.
    Am fost, până acum, la trei dintre manifestațiile profesorilor și voi continua să o fac. Vreau să știți că FOARTE multă lume empatizează cu cauza dvs., vă susține și vă apreciază pentru perseverență. În același timp, mocnește revolta: cum e posibil ca o haită de nulități, alcătuită din tot soiul de analfabeți, foști și actuali repetenți, plagiatori, absolvenți de BAC la 30 de ani, figuri triste cu mai puține circumvoluțiuni decât clasele unui tren, ”greviști” impertinenți de 9 ani la Cotroceni etc., să vă sfideze, să vă amenințe și să vă mintă, fără pic de jenă? Astăzi, în fața Prefecturii din Severin, am văzut mașini ai căror șoferi claxonau și aplaudau în semn de apreciere. Mi-a rămas imaginea unei doamne, probabil trecută de 60 de ani, care s-a oprit, v-a făcut cu mâna și v-a strigat ”BRAVO”!

    Vă mulțumesc pentru lecția pe care ne-o oferiți în aceste zile, nouă tuturor!

    Dacă veți continua, nulitățile vor ceda, nu pot să creadă că nu au reușit să vă păcălească! Mă tem, însă, că dacă veți ceda, veți ajunge să trăiți niște umilințe greu de imaginat!”

  4. continuăm greva…nu ne prezentam la bacalaureat..nici titularizare…sa vina boii digitali de la multinaționale să păzească ..sa nu le fure posturile

    1. alo! ce treaba au multinationalele cu faptul ca guvernele perindate pina acuma au distrus, direct si indirect, sistemul de invatamint? de ce sunt boi digitali “aia de la multinationale”?….

    2. ,,Boii” de la multinaționale au surprins acea imagine cu ,,podul cel mai inteligent” ! Au facut asta din respect pentru noi, pentru ca ne sustin, pentru ca stiu ca ne datorează și nouă ceea ce sunt azi!
      Ce sunt?
      -Susținătorii (si) pecuniari fideli ai acestui neam!
      -Cei care au si ei azi pruncii in scolile de stat din România!

    3. Frumos, domnule profesor! Asta este materia pe care o predati elevilor? Pentru asta cereti salarii mai mari? Intreb si eu, sa stiu pentru ce platim impozite, atat eu cat si boii digitali de la multinationale.

    4. Ce ați pățit, domnule Condrea? Ce treabă au angajații de la multinaționale cu greva noastră? Nu priviți încotro trebuie. Voiați să ziceți ” b…ii de guvernanți”, nu?

  5. Cine este vinovat că nu e aer condiționat și căldură in scoli?
    De atâția ani spunem că este inuman să stăm, noi și copiii, in asemenea condiții!!!!Ne-au distrus sănătatea tuturor!
    Directorii își aleg săli răcoroase (ori au A.C.) și scaune ….directorale!
    Fațada școlii nu poate fi stricată, dar spatele copiilor, da (prin toate prostiile pe care le cumpără-căci ei fac alegerile!)!
    Iar noi trebuie să conștientizăm in fiecare zi că nu putem face alegeri! Că trebuie să muncim, tot mai mult, pentru puncte individuale și onoarea școlii noastre, care trebuie să fie deasupra școlii vecine etc. etc.!

    Ei, asta-i școala de azi!
    Și asta e oglinda acestei zile, acesta e răspunsul la tot efortul fizic, mental, pecuniar al nostru de a stârni societatea de a face altfel lucrurile!
    Quod erat demonstrandum!

    1. Școala mea a fost izolată termic, dar stă cu toate ferestrele claselor spre soare, de dimineața până seara. Când vine căldura, stăm cu ușile și geamurile deschise (nu ne mai pasă de răceli) pentru că NU putem respira cu ele închise. Iar la clasele mari (ca număr), dacă ai ghinionul să intri după ce au avut ora de sport… vai de noi și de ei!

      Nu putem nici ventilatoare pune, că sar siguranțele sau riscăm să dăm foc instalației. Aerul condiționat e un vis frumos. Noroc că anul ăsta a mai plouat. Am avut ani în care vara a venit în aprilie și ne-am chinuit, și noi și elevii, să supraviețuim până la jumătatea lui iunie, făcând ”școală” de calitate în râuri de transpirație și experimentând lipotimii.

      Dar ce le pasă miniștrilor? La guvern e întotdeauna pornit aerul când e nevoie. Să nu transpire doamnele și domnii miniștri.

  6. Apoi ce o să mai zică doamna asta dacă profesorii rămân în grevă până vineri (că apoi vor intra in concediu, de drept)? Situația va rămâne neîncheiată.

  7. Păi și iarna de ce vin elevii la școală pe gerurile alea cumplite și stau și tremură de frig în școală?

    1. Unde sunt acei parinti care voiau o vacanta de vara mai scurta?
      Cand le spuneam ca nu sunt conditii pentru a tine ore, acei parinti erau foarte agresivi in comentarii.

    1. Vara vine numai cand sunt de facut recuperari si de dat la profesori sau de dat EN. Sa nu le stricam apele si vacantele in Maldive si sa nu se strice cu parintii in an preelectoral. Pentru 2 saptamani ne au chemat cu sarmaua-n gat pe 3 ianuarie, pentru iata, a patra saptamana de greva ce urmeaza, e cald. Cineva a intrebat de unde au scos acum banii. Iata de unde i-au scos: nu ne mai platesc vreo recuperare, banii respectivi 25 la suta sunt cei 30 la suta pierduti de noi la greva. Asa au aparut banii. Va mai mira ceva? Unii dintre noi nici nu ne recuperam banii cu tot cu marirea. Mai ales cei care au ales sa stea in greva de la inceput pana acum si au si salariu mai mare. Ne-au facut cum au vrut ei.

      1. Doamna, eu sunt parinte si nu plec in Maldive (ca politicienii) sau ca unii profesori mai instariti… Imi iau concediu imediat ce se termina scoala pentru ca acum e mai ieftin. Cei cu bani petrec sarbatorile de iarna la plaja, nu acum, vara.
        In alta ordine de idei, cand ati intrat in greva stiati ce urmeaza, ca nu veti primi salarii pe perioada intreruperii lucrului. Eu si sotia mea avem amandoi studii superioare si master (facute pe bune), 20 ani vechime in munca (fiecare, pe posturi de studii superioare, deci echivalent cu un profesor) si abia acum avem putin peste salariul mediu. Dumneavoastra cereti ca un profesor de 20 ani (care are varsta cat am muncit eu pana acum), care n-a vazut in viata lui 30 copii la un loc sa primeasca 4.600 lei in mana… Mi se pare exagerat. Mai ales in situatia in care nu spune nimeni nimic despre calitatea actului profesoral. Nu se sufla nimic despre asta, e subiect tabu. La unul dintre joburile mele erau sunati clientii si li ce serea feedback. De ce nu se intampla asta si la scoala? De ce nu au si elevii, parintii un cuvant de spus legat de performantele profesorului?
        Desi demersul e ok in sinea lui (e normal ca salariile sa fie marite), eu consider ca greva aceasta este doar despre salarii si ca frazele de genul “ne luptam pentru copiii vostri” sunt doar povesti de adormit elevii. Daca intr-o ora guvernul va da ceea ce vreti legat de salarii, dar spune ca nu are cum sa dea 6% pentru invatamant, in 30 secunde se termina greva, desi multi se bat cu pumnul in piept ca vor un invatamant mai bun. Deci, lasati demagogia , ca suntem satui.

        1. Intrebare pentru Vasilica:
          Dacă ai lucra intr-un sistem care de la douazeci si cinci de ani (adica peste cinci ani față de cat ai acum vechime) pana la peste 40 nu iti mai dă nimic la salariu sau iti spune, cum a spus acum( ca dau 25%, iar apoi sa fie, ptr.cei cu vechime mare mult mai putin), tu nu te-ai gândi la bani?
          Cand am intrat in învățământ, era o PREDICTIBILITATE a sistemului măcar! Primeai puțin la inceput, dar, muncind si luand grade didactice, puteai sa ajungi la un salariu mai mare de trei ori ca la inceput!
          Si munceai, si munceai….
          Acum noi , cei pe care distinsul guvern nu ne vede, suntem injositi de-a binelea!Le stăm ca un os in gat ca cerem sa se facă distincție la salariu pentru munca depusa de noi o viață! E o munca de specialist!
          Pe umerii nostri sta tot acest sistem! Si, crede-mă , stiu ce vorbesc!
          Salariile sunt mai mici ca acum cativa ani(si atunci, raportat la alte salarii si la puterea de cumparare, erau tot mici)!Pensile noastre sunt pe contributivitate, doamnă, asa ca dragii nostri guvernanti si-au rezolvat problema pentru mulți ani de-acum inainte!

          In plus, va folosesc pe dumneavoastra, dragi părinți, prin dezinformare!
          Eu nu cred ca exista om in tara asta care sa stie cum isi bat joc de noi si sa nu fie alaturi de noi!
          Nimeni nu isi doreste niste profesori fără energie la clasă!
          Suntem acum precum broastele care au fiert in apa incalzita cate-un pic!
          Ne-am concentrat tot pe alții, manipulați de nevoile lor, și am sfarsit prin a sta in apa clocotită!
          Resuscitati-ne, asa cum puteți, părinți! Veti avea doar de castigat!
          P.S.
          Ne-au pedepsit incat, cu actuala ,,ofertă “, noi nu recuperam banii de greva pana la sfarsitul anului!
          Ne-am asumat greva ca sa schimbam ceva si dincolo de salarii! Ati vazut ceva propus in a se schimba in management? In noua lege, care e deja votată, directorul poate face si mai mult rau celor din jur prin alegerile sale, fara sa răspundă!
          I se da in noua lege salariu de baza mai mare, de parcă el nu ar fi tot profesor la baza! Iar toate orele suplimentare, de ex., ce vin din alegeri la nivelul scolii-de el si C.A(al lui ) aprobate vor fi ptr.el mai bine platite! Bașca, o gradație ( pe munca hăituirii celorlalți -pe care eventual ii ajuta sa ajunga si ei la gradații) este mai mare ca a unui profesor obisnuit, ca el are o baza mai mare!
          Acesta e sistemul de învățământ la ora actuală-pe care noi, cei cu vechime mare vom ajunge sa îl slujim, nu sa il onorăm cu munca noastră!
          In plus, ce vor mai zâmbi pe sub mustață cei ce, la ruga directorului, nu au făcut grevă sau s-au oprit!
          Ei nu s-au opărit și nu se vor opări niciodată căci atâta grijă au-de propria piele (și să se bage sub pielea oricui o fi!)!!!
          De ce?
          Pentru că li se permite!

        2. Bineinteles ca este si despre salarii. Nu poti imbunatati invatamantul cu oameni platiti cu aceleasi salarii din 2019, inflatia de atunci pana acum e 40%! Nu va e putin asa??? Tot vorbiti de mariri, nu este, doamna, nicio marire! Abia acopera inflatia pe ultimul an!! Puterea de cumparare oricum nu revine complet asa ca, pe ce baza vreti calitate mai buna??

        3. Cu tot respectul pentru studiile dumneavoastră, dar dacă sunt pe bune, cum susțineți, ceva este în neregulă cu aceste venituri. Schimbați vă jobul, oameni buni!
          Eu am în familie tineri studenți care câștigă feja part Time 5000 de lei.
          Mă lăsați…

    1. Dacă profesorii au intrat în grevă, atunci să-si asume prevederile legale, anume suspendarea CIM deci implicit neplata salariului.

      1. Aici nu te pot contrazice!
        S-a și spus (chiar la televizor) că greva înseamnă neplata salariului. Toți greviștii și -au asumat asta!

      2. Suspendarea era de drept, nu la initiativa angajatului cum au schimbat ei in timpul grevei. Iar sindicatele ne au prezentat conditiile intrarii in greva si ne-au spus ca banii se vor lua la recuperare. Cam unde am gresit noi?

        1. Dupa ce ca va jucati cu nervii elevilor din anii terminali acum vreti sa ii aduceti pe toti, din yoate ckasrle, sa stea in 40 de grade??? Macar daca v-ar pasa de copii, de faptul ca au pierdut atata materie. Daca greva ar fi fost despre scimbarea modului in care este tratata Educatia in tara asta as fi fost in fruntea protestatarilor. Dar e vorba dosr despre salarii (e clar ca este nevoie sa fie marite pentru a atrage oameni competenti in domeniu) si atat. De ce nu se accepta critetii de performanta asa cum este in sectirul privat? (performanta nu inseamna doar olimpici, pergormanta inseamna si daca la inceput de an ai preluat o clasa de nota 3 si la sfarsit ai ridicat-o la nota 5). Explicati-mi si mie care va fi impactul pozitiv al maririi salariului asupra unui elev. Cine nu si-a favut datoria pana acum nu si-o va face nici de acum incolo fara sa fie constrans de criterii de performanta.

          1. “Dupa ce ca va jucati cu nervii elevilor din anii terminali acum vreti sa ii aduceti pe toti, din yoate ckasrle, sa stea in 40 de grade??” – nu vrem. Stați liniștit, rămâne cum a spus doamna Deca.
            În privința criteriilor de performanță pentru profesori s-a tot scris. Să treci un elev de la 3 la 5 se poate face și din pix. Trebuie să ai vocație de martir să dai note mici când de asta depinde salariul tău. Puneți-vă în locul unui profesor. Ați face așa ceva? Mai ales că e foarte posibil să faci tot ce e posibil și, dacă copilul atâta poate, sau nu are chef, să nu existe evoluție. Până la urmă, elevul decide în ce direcție își consumă energia. Dacă decide că nu vrea să învețe fizică, să zicem, mai sus de nota 5, care e notă de trecere, poate profesorul să facă orice, nu va avea efect. În România nu se pune preț pe educație, se învață pentru examene. Așadar, ghinionul celor care nu predau materii de examen.
            Alte criterii, mai obiective, de evaluare a activității unui profesor, cunoașteți?

          2. @Alis? Ghinionul celor care NU predau materii de examen? Serios? Tu te auzi ce spui? Aia sunt ghinionistii? Iar cei care predau materii de examen, care trebuie sa se asigur ca toti elevii trec, sa corecteze simulari, sa faca ore suplimentare de pregatire PE ACEIASI BANI, astia sunt norocosii? ESTE INVERS! Aia de non-examen stau si se relaxeaza in timp ce astia de examen stau cu stres :oare iau elevii bacul”. Prin CP-uri se fac analize si sunt besteliti cei care predau materii de examen in timp ce restul stau relaxati ca la spectacol! Ghinionul este invers! Ar trebui sa existe si la salariu, o diferentiere! Nu e normal ca un profesor de sport , religie sau desen sa ia acelasi salariu cu unul de matematica! Volumul de munca, stresul nu sunt aceleasi! Cand te gandesti ca unul de matematyica dsau romana corecsteaza sute de simulari pe gratis in timp ce unul de sport nu corecteraza in viata lui un test! E normal? E corect? Si apoi ala de sport ia gradatie ca a castigat nu stiu ce meciuri de fotbal cu clasele…in timp ce ala de mate sta si munceste ca boul ca sa ii faca pe toti de nivel de trecere!

  8. “Unde infrastructura nu permite…
    Adică aproape peste tot sau dacă tot discutăm de procente în 99% din școli.

    Cerem asta de ani de zile și nu ne ascultă nimeni.

    P.S. În ciuda semnalării acestui aspect în mod repetat, totuși anul școlar viitor se termină pe 21 iunie iar examenele se susțin în iulie.

    PPS
    Si desigur ministerul nu renunță în ruptul capului la împărțirea pe module.

    (sa rămână și Câ(r)mpeanu în istorie cu ceva.)

  9. TRAIASCA MIRII!!! 🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2023 în Iași: A crescut cu 15% numărul celor care iau măcar 5, față de simularea din ianuarie / Se menține decalajul la Matematică între urban și rural de 40%

Elevii care au promovat ambele probe la simularea examenului de Evaluare Națională din luna martie 2023 reprezintă 55.18% din totalul celor 7579 de elevi care le-au susținut, cu 15.60% peste…
Vezi articolul

Curtea de Apel Constanța sesizează Curtea Constituțională pe tema ordonanței 159/2022 cu transportul elevilor navetiști, într-un proces deschis de Asociația Elevilor din Constanța / Instanța arată în încheiere că decontul navetei poate fi discriminatoriu față de elevii care au gratuitate

Asociația Elevilor din Constanța se va judeca din nou cu Ministerul Educației la Curtea Constituțională, pe subiectul transportului elevilor navetiști, după ce a fost admisă cererea acestora de către Curtea…
Vezi articolul