BREAKING Modele noi de subiecte pentru Evaluarea Națională de clasa a VI-a, publicate de Ministerul Educației și Cercetării

167.216 vizualizări
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat modele noi de subiecte pentru Evaluarea Națională de clasa a VI-a. Modificările vin după ce Limba modernă a fost eliminată de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a, după 10 ani de testare transdisciplinară, după cum Edupedu.ro a scris recent. Noul test de Limbă și comunicare va conține doar itemi de limba română, conform ordinului de ministru care prevede organizarea evaluării.

Ministerul Educației și Cercetării a publicat modele noi de subiecte pentru Evaluarea Națională de clasa a VI-a. La limbă și comunicare subiectele conțin doar itemi pentru limba română, nu și limbă modernă cum era până în prezent.

Modificările vin după ce Edupedu.ro a scris că Ministerul Educației a eliminat din testarea transdisciplinară de la Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a limba modernă, păstrând doar testul de limba română, conform metodologiei oficiale aprobată prin ordin de ministru încă din 4 septembrie 2024, în perioada când ministru era Ligia Deca.

În acest an, în premieră, punctajele folosite se pot echivala în note sau calificative.

  • Pentru Evaluările Naționale de la finalul claselor a II-a și a IV-a sunt valabile modelele de test în vigoare, din anii anteriori, a spus secretarul de stat Florian Lixandru pentru Edupedu.ro.

Potrivit Calendarului oficial, EN VI se desfășoară astfel:

  • 27 mai: Limbă și comunicare (Limba română)
  • 28 mai: Matematică și Științe ale naturii
  • 29 mai: Limbă și comunicare – Limba maternă
Modele noi pentru Evaluarea de clasa a VI-a, limba și comunicare, limba română
Modele noi pentru Evaluarea de clasa a VI-a, Matematică și Științe
DESCARCĂ Modele noi pentru Evaluarea de clasa a VI-a, limba și comunicare, limba română
DESCARCĂ Modele pentru Evaluarea Națională clasa a VI-a, Matematică și Științe

16 comments
  1. La romana tocmia ce am terminat evaluarea si , prin surprindere chair a fost suficient o ora intreaga (60/65 min.) dar la matematica….chiar ca e exagerat, si mai si dam ultima ora ,adica dupa 6 ore normale sa facem asta??Si ce rost mai au? Sa ne vada nivelul de parca mai conteaza?

  2. Sunt și eu un elev în clasa a 6, nu vreau să lar disperat dar aceste teste nu sunt de loc ce învățăm și pregătirea pentru ele ne adune extrem de mult stres.
    Părinții se așteaptă să reușești de 10 și presiunea e mult prea mare. Timpul e insuficent și schimbarea bruscă a stricat toată pregătirea noastră de o lună.
    Eu(elev de 10 fără alegere în această situație) cred că ar trebui să fie 2 teste.
    1.Mate(algebră+geometrie) +fizică+tic
    exercițile ar trebui făcute ca orce copil să poata face ceva. Nu tot testu mate și un exercițiu tic și fizică.
    2.Română+engleză/francheză(depinde de care a fost făcută în 1-4)+biologie.

    Ce nu înțeleg eu este de ce păstrăm doar câteva materii și restul date la oparte.
    Ideia mea este să implementăm fiecare materie cu 1 sau 2 exerciții.
    În școlile din românia sunt și pictori, muzicieni, pasionați de istorie, geografi și poate si preoți.

    Structura testului va fi de 30 de întrebări, mai multe întrebări din materile principale și 2/1 din cele secundare, timpul va fi de 2 ore.
    În modul acesta nu doar matematicieni și exlerți la română trec cu o notă bună.
    Așa orice copil are șanse egale să treacă testul cu 60/65 de puncte dacă răspund la toate întrebările secundare și unele principale.

  3. O singura ora la limba romana nu este suficienta. Nu toti copii sunt ageri si inteleg textul citit de prima data. Nu dati sansa si celorlati copii sa termine testarea si vor fii dezamagiti, nu ca nu ar stii ci ca nu au timp sa rezolve toata testarea.

    1. Cred ca sti si tu foarte bine azi e testarea la română si cred ca vrei si tu o nota mare .Te ași sfatui sa nu m-ai comentezi si 2- si este o vorbă ” DUMNEZEU ÎȚI DĂ DAR NU ÎȚI BAGA IN TRAISTĂ. „

  4. Ar trebui ca parintii sa se uneasca (eventual sa faca o petitie un parinte mai „calificat” in astfel de initiative) si sa ceara Ministerului Invatamantului sa elimine in totalitate zecile de concursuri la care sunt aproape luati cu forta copiii ca sa participe si sa ramana doar Olimpiadele, asa cum era o data. Copiii participa la toate de frica sa nu fie luati la ochi ca refuza, si sunt foarte multe! Astfel nu s-ar mai pierde atata timp cu pregatirea pentru aceste concursuri, nu s-ar mai ramane in urma cu programa (care oricum este foarte solicitanta, iar argumentul ca sunt mult mai destepti copiii din ziua de azi nu te indreptateste sa le rapesti tot timpul de dupa scoala; unui copil, care chiar invata, temele ii ocupa toata ziua, fara sa mai aiba timp si pentru alte activitati; dupa 5-6 ore de scoala, mai sta inca 5-6 ore sa-si faca toate temele, plus ca nivelul ridicat de dificultate implica de cele mai multe ori si parintii, adica blocheaza intreaga familie). Si cu toate astea, in comparatie cu un elev din alta tara (Germania, Italia, Olanda, etc) care abia invata tabla inmultirii in clasa a 4-a, copiii nostri par foarte nepregatiti dupa rezultatele de la testele Pisa (titluri din presa: „Romania nu trece „clasa” la testele PISA. 33,2% dintre elevii romani, analfabeti functional”, „Rezultate dezastruoase la testele PISA. România, printre cele mai slabe țări privind gândirea creativă a elevilor”, „Elevii români sunt penultimii din UE la testele PISA: 42% nu înțeleg ce citesc, 49% nu se descurcă la matematică, iar 28% nu ascultă ce spune profesorul”…). Asadar, poate cineva sa faca ceva in privinta asta?

  5. testele sunt de nivel mediu. Elevii seriosi rezolva foarte bine. Problema este alta. La ce se folosesc aceste teste? Am lucrat in sistem si va spun ca este un volume mare de munca din partea coducerii scolilor sii a color implicati in ce priveste organizarea acestor teste , corectarea , concluzii.
    Pentru cine concluzii daca nu vine nici un parinte sa vada de ce e capabil copilul sau????

  6. Buna ziua! Pentru asemenea subiecte timpul este insuficient. Copilul meu are ore de la 8 iar daca se va desfasura de la 13 cum am fost anuntati deja este obosita si numai stresul ca are putin timp la dispozitie dupa o zi intreaga la scoala o face sa fie si mai stresata

  7. Au elevii de clasa a VI-a timp să rezolve subiectul la limba română într-o oră? Numai ditamai textele iau timp să fie citite și înțelese. Mi se pare absurd.

  8. Propun sa se comaseze romana cu matematica, intr-o singura ora si gata treaba… Ce limba straina, sa fii mai destept? Lasa ca e bine si cu google translate…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articole întregi din proiectul legii educației, preluate copy-paste într-un proiect de ordonanță de urgență prin care ministerul vrea să înființeze învățământul superior dual / Universitățile ar putea înființa societăți comerciale, iar firmele care intră în consorții duale ar obține beneficii fiscale majore

Articole întregi din proiectul legii învățământului superior sunt luate cu copy-paste și puse într-un proiect de ordonanță de urgență, potrivit documentului pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Educației, care…
Vezi articolul

Apel al Comisiei Europene pentru școlile, centrele de cercetare și ONG-urile care vor să se implice în adoptarea cadrului de competență financiară pentru adulți în Uniunea Europeană

Identificarea celor care predau educația financiară pentru adulți și care are utilizează sau vor utiliza cadrul de competență financiară, solicitată printr-un apel comun de Comisia Europeană, Direcția Generală pentru Stabilitate…
Vezi articolul

Anchetă la o școală din județul Dolj, după ce elevii au primit la Limba Română subiectele pentru școlile în maghiară: „Vor fi sancţionate cadrele didactice care au făcut parte din comisia de examen” – Șeful Inspectoratului Școlar Dolj

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj face anchetă la Şcoala Gimnazială din comuna Predeşti, după ce elevii care au susţinut, marţi, proba scrisă la Limba română în cadrul Evaluării Naţionale au primit…
Vezi articolul