BREAKING Silviu Iordache, președintele interimar al ARACIP, și-a dat demisia

7.462 de vizualizări
Silviu Iordache si Sorin Cimpeanu in iunie 2021 / Foto: Facebook.com/Iordache Silviu
Silviu Iordache și Sorin Cîmpeanu în iunie 2021 / Foto: Facebook.com – Iordache Silviu
Președintele interimar al Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, Silviu Iordache, și-a dat demisia din funcție, a confirmat pentru EduPedu.ro ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

ARACIP este agenția care autorizează, acreditează și evaluează toate școlile și grădinițele din România, publice și private.

Acesta și-a depus demisia miercuri, la 4 luni de la numirea în funcție prin detașare de la Casa Corpului Didactic Iași, unde era director al instituției. Iordache a fost inițial manechin pentru designerul vestimentar Cătălin Botezatu, acesta din urmă declarând pentru ProTV, după ce fostul său angajat și-a preluat mandatul, că „cea mai reprezentativă colecție pentru el a fost cea “Aviator” unde a prezentat de la costume de baie, până la outfit-urile normale, adică îmbrăcat, ca să spun așa”. „Silviu face parte din garda veche de manechini, o gardă adevărată, pentru că pe vremea aceea se făcea un alt fel de modelling cu băieți care arătau într-un fel…”, a punctat Botezatu.

În scurtul său mandat Silviu Iordache a avut o ieșire publică la o emisiune locală din Iași, unde a declarat despre ARACIP că, împreună cu ministrul Cîmpeanu, care i-a propus să preia acest post, „încercăm să-i dăm o altă față pentru că se pune accentul foarte mult pe calitate, atât în învățământ, dar în general în tot ceea ce facem și, în general, nu toate instituțiile, la momentul acesta, fac performanță și cred eu că este și un moment zero pentru că așteptăm fondurile acesta europene prin PNRR, un moment zero prin care instituțiile care nu performează și care nu au un management performant și care nu au o utilitate reală, din punctul meu de vedere, nu ar mai trebui ținute.

Despre ARACIP nu o să vorbesc, nici despre personalități, nici despre persoane, nici despre personaje, vreau să vă vorbesc despre instituția în sine. Sunt de aproape o lună la conducerea acestei instituții. E o instituție frumoasă. Acum 16 ani, când această instituție s-a înființat, semăna, dacă vreți, cu o mașină foarte frumoasă, europeană, și care avea rolul să ducă învățământul, și în special calitatea învățământului românesc, înspre Europa. Vorbim despre anul 2006. Din păcate, în tot acest timp, pe această mașină s-a așezat foarte mult praf, praf care este și în interior – și la propriu și la figurat – și dacă ar fi praf care s-a depus în timp datorită muncii pe care a făcut-o această mașină – uzură prin țară, să viziteze toate școlile din țara asta, ar fi avut timp în 16 ani, până în ultimul cătun din România – chiar nu ar fi fost o problemă că mașina e prăfuită. Dar, din păcate, ea este prăfuită fiindcă a stat mai mult pe loc, în parcare. Îmi propun să elimin acest praf și de la interior, și la exterior și pentru asta trebuie să facem, pentru că nu pot să fac singur, cu sprijinul Ministerului Educației și bineînțeles al Guvernului României, urmează să facem un plan de reformare, de reorganizare”.

Context: Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) va fi reorganizată, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere de Ministerul Educației. Actul normativ schimbă din temelii actuala structură de conducere a Agenției care acreditează, autorizează și evaluează toate școlile și grădinițele din România, private și de stat.

Articol în curs de actualizare


3 comments
  1. Felicitări pentru gest… Cam târziu! Oricum nu se ”intersecta” cu problema respectivă!
    Avem o propunere: dna Alina PARASCHIVA (a nu se confunda cu Alina Paraschiv). Cunoaște f bine problemele ARACIP și poate fi un f bun continuator al distaniei …..

  2. “Schimbarea din temelii a actualei structuri de conducere a ARACIP” nu are cum sa rezolve multiplele si gravele ei probleme acumulate si nerezolvate in 16 ani de functionare intrucat ARACIP este organizata si functioneaza conform prevederilor OG 75-2005 aprobata prin L87-2006. …. Nu numai ca cca 40 persoane au refuzat pe buna dreptate oferta dlui ministru SC (conform declaratiilor acestuia) de-a accepta conducerea ARACIP (in urma demiterii fostului director SI) dar nici macar ROF-ARACIP nu a putut fi adoptat in urma recentelor dezbateri furtunoase online incheiate in coada de peste, ca urmare a numeroaselor nemultumiri exprimate (atat cat li s-a permis!) de unii beneficiari ai serviciilor ARACIP. Cunoscatorii stiu ca este mult mai usor sa emiti o noua hotarare de guvern (ca cea aproband noul ROF) decat sa modifici o lege aprobata in Parlament si promulgata de Presedinte, cu toate numeroasele si gravele ei erori conceptuale, confuzii, prejudecati si lacune !!! … Datorita acestora, de fapt, ARACIP are vechi, grave si multiple deficiente de conceptie si integrare in mediul nostru educational!!!… De exemplu numeroasele paralelisme introduse si mentinute de 16 ani in ceea ce priveste INSPECTIA!! ARACIP, Inspectoratele scolare si chiar Ministerul Educatiei au responsabilitati legale privind INSPECTIA (prin care doar se constata conformitatile si neconformitatile)… In continuare, conform Managementului calitatii, daca se doreste nerepetarea neconformitatlor identificate prin INSPECTIE sunt necesare ACTIUNI CORECTIVE ajungand astfel in CONTROLUL CALITATII (concept inexistent in educatia noastra)…. Daca se doreste si prevenirea unor noi neconformitati posibile sunt necesare ACTIUNI PREVENTIVE ajungand abia acum in ASIGURAREA CALITATII (care nu inseamna “a face ca (!!) calitatea sa fie sigura!” asa cum au explicat uneori ignorantilor mai marii ARACIP si ARACIS!)…. De fapt, practic, ASIGURAREA CALITATII este doar o componenta a MANAGEMENTULUI CALITATII…
    La noi, ARACIP si ARACIS (cu ROF-urile lor aprobate prin HGR) functioneaza pe baza OG 75-2005 (privind asigurarea calitatii educatiei) aprobata prin Legea 87/2006, care – datorita diletantismului autorilor ei – este departe de-a fi ceea ce trebuia!!! … Oricine este lucid si onest, are gandire carteziana/ logica si nu se preteaza la mimetisme, simulacre, uzurpari si inselatorii ar fi putut sa vada (dincolo de cauzele “vanturate” in massmedia si social media dupa controalele efectuate de CCR la ARACIS si mesajele ministrului Sorin Campeanu privind situatia institutiei) cateva REALITATI DURE generate de OG 75-2005 (L87/2006) privind asigurarea calitatii educatiei, o lege plina de erori conceptuale, confuzii, prejudecati si lacune (dar care a fost promulgata de fostul presedinte Traian Basescu desi a fost avertizat sa nu o faca!):
    1.UE/ CE nu a solicitat/ impus infiintarea ARACIP (ca in cazul ARACIS – prin conferintele ministrilor educatiei din statele membre, pana in 2003) – deci ARACIP NU TREBUIA SA EXISTE, ea fiind doar initiativa si ambitia autorilor OG 75-2005, atat pentru a putea controla ce se intampla in scolile noastre (mai ales private) cat si pentru … a da lectii (!!!) decidentilor si scolilor din UE/ CE…
    2.ARACIP nu are echivalent in alte state membre ale UE/ CE intrucat asigurarea calitatii educatiei este necesara doar in universitati, conform ministrilor educatiei din E16.
    3.Recomandarile conferintelor ministrilor educatiei din E16 au inclus preluarea unor standarde si modele de asigurare a calitatii aplicate de decenii in mediul de afaceri (PDCA, ISO 9000, EFQM, etc.) dar care la noi au fost respinse ab initio de autorii OG75-2005 pe considerentul ca mediul de afaceri este preocupat doar de vanzari, cifra de afaceri si profit, iar in educatie acestea nu …. conteaza! Fara comentarii!
    4.”Modelul bazat pe Leviathan” introdus de autorii OG 75-2005 (din Stiintele politice ale sec.XIX !!!) ca model de asigurare a calitatii educatiei (!!) in Romania este depasit, irelevant, ineficace si inutil – situatie recunoscuta, dar abia dupa un deceniu, chiar de unii autori ai OG 75-2005 care au cerut, alaturi de multi altii, abrogarea L87-2006 de aprobare a OG 75-2005… Dar decidentii actuali din Parlament si Executiv habar nu au ce inseamna toate acestea si se bazeaza pe frecventele justificari FALSE ale sefilor din ARACIP si ARACIS conform carora “Asa vrea Comisia Europeana (CE)!!!!”
    5.”Asigurarea calitatii” este doar o componenta a Managementului calitatii (si nu un slogan politicianist exotic, ignorat de utilizatori si destinat doar ..impresionarii auditoriului !!!) – care, la randul lui, nu poate fi obtinut de facto fara un Sistem de management al calitatii (SMC) conform standardelor internationale aferente. Atat Managementul calitatii si SMC cat si actiunile corective si preventive au fost complet ignorate de autorii OUG 75-2005, ceea ce se explica partial prin diletantismul lor…
    6. In 16 ani de aplicare a OG 75-2005, ARACIP si ARACIS au generat doar un AMPLU SIMULACRU de asigurare a calitatii educatiei (uzurpand conceptul si declansand o monstruoasa, costisitoare dar inutila birocratie, pe baza vechiului principiu scump birocratilor din lumea intreaga “ORICE DOCUMENT ESTE O DOVADA/ PROBA A UNUI FAPT”! Dar sumele cheltuite de scoli si universitati pentru plata functionarilor ARACIP si ARACIS (aparent din bugetele scolilor si universitatilor, pentru …. calmarea unor spirite, dar de fapt din finantarile Ministerului Educatiei) nu au determinat generarea si cresterea INCREDERII in capacitatea lor de-a satisface cerintele beneficiarilor lor (angajatori, absolventi, studenti, elevi, parinti) – care initial nici nu au fost acceptati ca atare!!! – acesta fiind de fapt SCOPUL asigurarii calitatii educatiei. Oricine poate constata ca acesta nu a fost realizat…
    Cu SIMULACRE, IGNORANTA, SUFICIENTA, AROGANTA – unde vom ajunge oare??

    Solutia este deci chiar DESFIINTAREA ARACIP daca niciun decident actual din Parlament si Executiv nu este in stare sa aprecieze cat de nociva este OG 75-2005 pentru a o modifica RADICAL, cu abrogarea L87/2006!…”
    Cu sperante, totusi, pentru o reala/ nesimulata asigurare a calitatii educatiei in Romania, cu sau fara programul Romania Educata,

    prof.univ.dr.ing.Nicolae-George Dragulanescu
    Secretar general – Fundatia romana pentru promovarea calitatii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Florian Lixandru, secretar de stat: Meditațiile sunt în mare parte o modă, dar și o necesitate în anumite situații / Nu mi se pare deontologic ca un cadru didactic să lucreze în particular cu elevii de la clasă, nici măcar activitatea în afterschool-uri

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru, spune că “meditațiile sunt o modă”, dar recunoaște că sunt și o necesitate, atunci când în clasă sunt copii “capabili de performanță…
Vezi articolul