BREAKING Sindicatele profesorilor propun reintroducerea exmatriculării elevilor în lege, plus detenție școlară și amenzi pentru părinți. Nota la purtare să fie luată în calcul la admiterea la liceu sau BAC – document

9.778 de vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Președintele Federației Sindicatelor din Educație (FSE) ”Spiru Haret”, Marius Nistor a propus mai multe sancțiuni pentru elevi în cazul unor abateri disciplinare, în contextul incidentelor grave din ultima săptămână petrecute în școli. Printre acestea, reintroducerea exmatriculării, detenție școlară, nota de purtare să fie luată în calcul la admiterea la liceu sau la BAC, sau amenzi pentru părinți. FSE a prezentat aceste propuneri în cadrul dezbaterilor pe proiectul legii învățământului Preuniversitar care au loc marți în comisia de învățământ din Camera Deputaților.

Președintele FSE Spiru Haret a prezentat în cadrul dezbaterilor de marți din comisia de învățământ din camera Deputaților un set de 6 propuneri de sancțiuni pentru elevi și părinți în cazul unor abateri disciplinare, printre care reintroducerea exmatriculării sau detenția școlară.

“Cred că sunt niște probleme pe care trebuie să le rezolvăm împreună și totodată trebuie să mai înțeleagă că școala este o instituție care funcționează pe baza unor reguli, reguli care să fie stabilite foarte clar chiar prin proiectul legii învățământului preuniversitar. Dacă tot apar drepturi pentru elevi, au statut al lor. Mi se pare absolut normal ca prin proiectul legii învățământului preuniversitar să fie stabilite și obligațiile și sancțiunile pentru cei care nu înțeleg că trebuie să respecte regulile de conviețuire într-o unitate de învățământ și bineînțeles și la nivel de de societate”.

Propunerile FSE “Spiru Haret”

  1. Instituirea prin lege a sancțiunilor aplicabile elevilor, inclusiv preavizul de exmatriculare și exmatricularea limitată în timp de 3-5 zile sau definitivă, cu modificarea corespunzătoare a dispozițiilor privind obligativitatea învățământului.

Reglementare, tot în lege a altor măsuri sancțiuni, similare celor din alte sisteme de învățământ:

  • activitate în folosul unității de învățământ sau comunității
  • Detenția școlară, prin care se înțelege faptul că elevii stau într-o clasă după ore sub supravegherea unui cadru didactic folosind acest timp să reflecteze asupra faptelor comise.
  • Pentru abateri deosebit de grave mutarea elevilor în centru de reeducare ce se impun a fi reînființate.
  • Valorizare a notei la purtare în sensul de a fi luat în calcul în mod obligatoriu la admiterea la liceu + media de bacalaureat.

2. Normarea în fiecare unitate de învățământ a cel puțin unui post de consilier școlar, fără obligație de catedră, doar cu atribuții și competențe clare în privința elevilor care trec prin dificultăți în familie, criză de identitate sau de adaptare la mediul școlar, care să poată discuta cu elevii indiferent că părinții reprezentanții legali sunt sau nu de acord la solicitarea învățătorului dirigintelui. 

3. Instituirea prin lege amenzilor plătibile de către părinți/ reprezentant legal pentru faptele copiilor ( indiferent că acestea constau în deteriorări distrugeri ale bunurilor unității sau jignirea / lovirea salariaților acesteia ). + Cuantumuri amenzi diferențiate în raport cu gravitatea faptei.

4. Normarea de posturi de paznici ai unităților de învățământ, nu angajații firmelor de bază cu care unitățile administrativ-teritoriale au contract, care să îi poată controla pe elevi în ghiozdan/rucsac de urgență prin sondaj sau în caz de suspiciune privind deținerea de arme albe petarde sau substanțe periculoase / psihotrope.

5. Obligativitatea de a instala camere video în toate sălile de clasă, holuri și curtea școlii care să poată funcționa independent de existența sau nu a acordului părinților reprezentanților legali, cu acceptul cadrelor didactice. Filmările să poată fi utilizate atât ca probe în cadrul cercetării disciplinare, cât și de către organele abilitate ale statului.

6. Interdicția utilizării telefoanelor mobile în spațiul școlar atât în timpul orarului normal cât și în pauze sau în cadrul activităților extrașcolare.

7. Telefoanele se închid la intrare în unitate și se redeschide la părăsirea acesteia. Telefoanele găsite în funcție asupra elevilor se confiscă și se predau doar părinților/ reprezentanților legali.


47 comments
  1. Eu sunt de acord cu regulile. Va rog să stați 30 de secunde și să vă gândiți,noi cei trecuți de 35 de ani, dacă v-ați imaginat vreodată să înjunghiați IN GÂT profesoara sau sa fi fost nerespectuos cu vreun profesor.
    Părinții ăștia prea permisivi sunt de vina. Nu au timpul și nici chef să discute cu copilul, le permite orice doar sa fie liniște și mai apoi tot ei sunt cu gura mare că plodul lor a făcut ceva aiurea.
    Educația de acasă incepe. Daca copilul nu este învățat ce este respectul și faptul că respectul se câștigă….
    Am văzut videoul cu elevii și profesoara de engleza…. l-am întrebat pe tata ce ar fi făcut dacă făceam eu așa ceva.Raspunsul a fost: îmi faceam valiza pentru puscarie,o pupam pe mă-ta ,sunam poliția și apoi te băgam in comă!!!!

  2. Nu e de ajuns, trebuie sa puneti presiune pe ei, greva generala cel putin o saptamana, in luna mai. Daca nu se rezolva, greva in luna iunie cand se dau examenele. De 30 de ani profesorii doar au incasat si au inghitit toate mizeriile facute de ministrii, de “specialisti in educatie” si de ONG-uri progresiste., o singura data au facut greva, pe vremea ministrei Andronescu. Altfel, veti ajunge sa fiti injunghiati in scoli sau sa fiti calcati in picioare de “presa” progresista, daca incercati sa fiti mai autoritari cu “elevii problema”.

  3. In mai, GREVA. Atat va spun. Daca nu, asteptati sa fiti batuti, sa vi se taie gatul, sa fiti actori in filmari Big Brother etc Daca on mai nu vad tabelul de greva in scoala, jur ca ies in secunda doi din sindicat. Dati dovada ca ne inselam si nu sunteti pupincyristii politicienilor.

  4. sindicatele pot sa si impuna aceste masuri, daca vor. nu doar sa propuna. si altele la fel, la nevoie. ca altfel cer bani nemeritati, fiindca elevii nepedepsiti impiedica de fapt orice munca a lor.

  5. Exact cum ne-am obișnuit de atâtea generații, avem parte numai de soluții absurde, de tot plânsul și de toată groaza din partea celor care ar fi frumos să ajute în loc să distrugă vieți.
    În concordanță cu soluțiile adoptate s-a dezvoltat societatea românească: decizii de calitate inferioară și rezultate zero.
    Nu, doamnelor și domnilor, nu se rezolvă problemele unei țări din mers și aruncând pe masă câte o idee aberantă sau 7 puncte privind îmbunătățirea cadrului legislativ. Când se va găsi cineva să vină cu propuneri lăudabile, abia atunci vor funcționa toate ireproșabil. Oare câte milioane de ani trebuie să mai așteptăm pentru această minune? Momentan găsim doar ceață densă și blocaj pe circuite.
    Ne-am săturat să fim luați drept marionete. Atât de gravă este situația? Mai bine nu se poate niciodată?

    1. Autoritățile române n-au fost și nu sunt capabile să asigure strictul necesar cetățenilor într-o democrație ciuntită astfel încât aceștia să-și ducă traiul care li se cuvine și de bun-simț. Cu ce pretenții să le întâmpinăm în cazurile complicate sau excepționale? De fapt, situațiile inoportune sau frapante de orice tip nici n-ar exista dacă ar conta interesul populației.
      Vai și amar de majoritatea românilor din România cu asemenea călăuze! Vai și amar de cei care se cred stăpâni pe viețile altora!

      1. Favorabil ar fi ca, indiferent de ocupație și domeniu de activitate sau în calitate de locuitor al Planetei Pământ stabilit în România, toate milioanele de români nemulțumite de condițiile de muncă sau de viață să intre în grevă pe o perioadă nedeterminată pentru păstrarea echilibrului național și-n lipsa propunerilor salvatoare pentru binele specific fiecărui individ și fiecărei familii, dar și pentru binele general. Aceasta ar fi o lecție desăvârșită despre educație adresată celor cărora nu le pasă de ameliorarea și vindecarea deficiențelor din sistemele indispensabile coabitării.
        Corespunzător vremurilor actuale, ne situăm la o distanță colosală față de perfecțiune și față de valorile autentice. Prin urmare, apare motivul unic și suficient care ne exclude pe toți din orice ecuație valabilă. Cu alte cuvinte, rămâne să ne petrecem timpul la voia întâmplării. Ne înșelăm cumplit dacă avem impresia că se va găsi cheia ce deschide ușa în spatele căreia ne așteaptă cadourile închipuite. Trist, dar adevărat!

    1. În școlile private din România, multe dintre aceste măsuri se aplică. De asemenea, dacă vreun părinte vrea să își cheme copilul acasă în timpul programului, anunță școala în primul rând și comunică implicit condițiile în care acesta va ajunge la domiciliu (cine, ce, când și cum), iar școala mai departe elevul. Iar pentru fiecare absență a elevului școala anunță părintele și îl penalizează în consecință (100- 200 de euro). Trebuie să fim realiști și să recunoaștem că principiul bunei credințe în societatea de azi și-a cam pierdut sensul. Și orice elev poate spune că l-a sunat mama/ tatăl și l-a chemat acasa și de fapt să se duca să se întâlnească cu un necunoscut întâlnit pe instagram – https://www.libertatea.ro/stiri/fata-12-ani-prahova-data-disparuta-gasita-in-buzau-cu-un-barbat-29-de-ani-4508230.

  6. Încă ceva- managementul scolii trebuie restructurat din temelii. Profesorii trebuie sa fie mai responsabilizați: să urmărească și să parcurgă programa, să corecteze la timp lucrările elevilor, să le de-a teme de casa relevante pentru materia respectiva, etc. Și De asemenea neapărat să le fie controlată activitatea la clasă. Dacă un părinte are o observație, nemulțumire justificată și dovedit că fiind corecta, aducand-o la cunoștință direcțiunii, poate fii sigur de repercusiuni asupra copilului.

  7. Da, sunt total de acord cu aceste propuneri de lege. Elevii nu mai știu de reguli, unii directori sub pretextul că aduc elevii în școli și nu îi lasă pe străzi, tu ca profesor nu ai nicio putere pentru că legea actuală îi favorizează pe elevii problematici.
    Am doi copii la ciclul primar și zilnic vin acasă și se plâng din cauza problemelor pe care le au cu elevii care vin la școală pentru că nu au ce face acasă. Eu propun și introducerea uniformei școlare, care mai de care dintre elevi, se laudă cu haine de firmă, de aceea se impune ca uniforma să fie prezentă în școli.
    Consilierul școlar să stea în școli, acolo unde este titular, fără obligația de a mai avea ore de peedare; majoritatea nu au timp să stea de vorba la cabinetele școlare pentru că au ore de predare și din păcate elevii nu pot beneficia de prezența consilierilor școlari pentru a-i ajuta.
    Dacă s-ar putea ține cont de toate punctele menționate în acest articol, ar fi un plus în învățământul nostru.

    1. Să analizăm puțin: elevii nu mai au responsabilități. Bun, toată lumea se plânge de asta. Hai sa le introducem și uniformele obligatorii, că să scape și de responsabilitatea de a-si mai alege singuri cu ce sa se îmbrace, nu? Super! Hai sa ii mângâiem pe cap, să nu mai aibă nicio decizie de luat pentru ei.
      Eu as propune altceva: un set de reguli vestimentare, un ghid pentru elevi care sa le arate ce înseamnă îmbrăcămintea decenta, iar cei care nu îl respectă să fie sancționați. Asta ar fi mult mai util.

      1. @Hi
        Sa va analizam puțin si sa va dam spre procesare un studiu de caz. Pornim. Eleva, 15 ani, alege dimineata sa se costumeze astfel: incaltaminte din aceea sport cu talpa de 10 cm, glezne la vedere accesorizate cu cate o bratara, blugi cu talie extrem de joasa taiati pe coapse, la genunchi si, de ce nu, in zona muschilor fesieri, bluza subtire si cam transparenta al carei material a ajuns doar pana deasupra buricului, si acesta dotat cu doua piercinguri, vesta de motociclisti suparati cu indemnul scris citet “f…ck school”, machiaj strident in stilul “shaorma cu de toate”, inevitabila guma de mestecat savurata cu gura larg deschisa si, cireasa de pe tort, salutul adresat colegilor baieti (“Ce faceti c….ie”?). Este evident ca eleva nu respecta regulamentele si procedurile dragi doamnei ministru.
        Cum ati proceda? Explicati-ne pe indelete cum ar arata interactiunea dvs cu aceasta eleva si, mai ales, care ar fi pasii pe care i-ati face intru sanctionarea ei. Uimiti–ne!

  8. Are dreptate dl Nistor .Problema e ca sint atit de stufoase cu continut prost materiile incit chiar daca esti f bun prof.nuai timp sa stai de vb cu copii mai ales ca nu sint suficienti cons. dar cons. adevarati nu unii care au stat pe linga gardul univ.Si adevarat este ca unii prof. inv.si chiar dir.se compromit prea mult cu parintii a caror odrasle fac ce vor

  9. Ce metode sunt astea? Așa făceau naziștii și comuniștii. Reeducare, detenție școlară, adică școala ca pușcărie și profesori gardieni. Metehne vechi, se vede că n-am evoluat prea mult. Ce vremuri întunecate trăim, încă n-am învățat că omul nu poate fi educat cu biciul, ci cu bunătate, cu o mână întinsă atunci când are nevoie. Vorbim de copii aici, nu de infractori. Dacă nu putem gestiona astfel de situații de ce ne mai numim dascăli, educatori sau cum ne-am numi. Mi-e rușine că fac parte din acest sindicat! Nu mă reprezintă și nu mi s-a cerut niciodată părerea în acestă privință. Stimabilul domn Nistor amestecă lucrurile, nu știu pe cine reprezintă. Pe mine nu! Am 25 de ani de carieră în învățământ și nu mi s-a intâmplat nici măcar o singură dată o situație pe care să nu o pot gestiona ca un adult capabil să discute cu un copil care va deveni la rândul său adult și în consecință are nevoie de modele nu de gardieni.

    1. Regulile din comunism scoteau elevi bine pregătiți, majoritatea ajungeau”oameni”! Profesorii aveau autoritate, erau adevărate modele, erau salarizați decent și elevii nu le ieșeau din cuvânt. Părinții respectau profesorii la adevărata lor valoare. Orice elev din fundul unui sat modest, putea ajunge intelectual, ori un muncitor bine pregătit, cu înaltă calificare, cu frica și respect pentru autorități, pentru părinți, pentru adulți, pentru bătrâni.

      1. Nu cred că vorbim de același lucru. Reeducare și detenție școlară sunt cuvintele la care eu mă refer. Orice societate are și părți bune și aspecte mai puțin de dorit, dar evoluăm și învățăm din greșelile trecutului. Nu spun că societatea actuală este perfectă, dar nu lipsa autorității e problema în școli și nu frica e soluția ci educarea conștiinței. Nu ne putem întoarce în trecut, nu mai trăim în aceea lume. Zic să mergem înainte că există soluții, să nu generalizăm aspecte particulare făcând din asta o cauză politicianistă.

    2. Doamnă, sunteți un supraom,din păcate noi, ceilalți nu ne putem ridica la această înălțime,ar trebui sa fie duși în lagăre de exterminare,că tot delirai despre naziști.informeaza-te cum era învățământul înainte de apariția fascismului și comunismului.Si trebuie sa o spun,ești o valoare mult prea mare pentru a nu intra in politică !!!

      1. Și, trebuie s-o spun, sunteți un semidoct care, doar fiindcă a auzit de Nietzsche, crede că i-a și înțeles filozofia, altfel, dacă ați fi citit ce am scris, ați fi înțeles că ”o mână întinsă” și respectul față de ființa umană pe care le propun, nu sunt specifice filosofiei lui Nietzsche, din contră, vin din conceptul creștin al iubirii de aproape. Reeducare și detenție școlară sunt mult mai ”în spiritul” filosofiei lui Nietzsche, adică depersonalizare și umilirea spiritului. Doar noi(profesorii) suntem cei care știm ce e bine și rău, iar cei care nu se supun vor fi ”reeducați”. Imaginați-vă ce ar însemna aceste instrumente pe care le propuneți în mâna unor profesori cu ”vocație” de gardieni. Sau, poate ați folosit termenul ”supraom” doar așa, cu sens peiorativ, vi s-a părut că sună doct.

  10. Cum poți educa un copil problemă când părinții săi nu vor? Ei nu doresc să fie copilul atent la ore, ci să se joace tot timpul cu telefonul mobil ca să învețe să-l folosească. Întrebare: de ce nu poate face acest lucru în afara orelor?

  11. Si eu sunt de acord. Așa mi se pare normal că ar trebui să funcționeze lucrurile. Este o debandadă în școli, elevii au doar drepturi, profesorii doar obligații. Eu aș propune să vină să predea la catedră în haosul acesta chiar oamenii care l-au creat, respectiv cei care au dat astfel de legi în care profesorii nu au dreptul nici măcar să facă observație în fața clasei elevului, că îl rănește în orgoliu pe puișor. Să nu uităm că această generație de astăzi va fi generația de mâine de pe piața muncii, nu vor ști ce este un program, vor veni la serviciu când vor dori că nu se trezesc și nu vor vrea să îi pui la treabă pe motiv că ai ceva cu ei. Ferească Dumnezeu ca locul de muncă să presupună statul în picioare că în școală este interzis să îi ții și la tablă mai mult, îi încalci drepturile. Nu vreau să generalizez, sunt mulți copii buni, dar sunt mulți și care reprezintă un adevărat pericol atât pentru ceilalți cât și pentru profesori.

  12. Daaaa genial d nu Nistor. Alo d nu Nistor de 30 de ani se intampla agresiuni ale elevilor impotriva profilor. V ati trezit acum sa propuneri ineptii care nu se mai pot aplica la acest moment. E tarziu profelor, profilor …nu mai asteptati solutii de la toti imbecilii! Haideti in strada comozilor si comodelor sa ne cerem drepturile salariale si profesionale. Haideti sa stam drepti impotriva ministerului absurd, parintilor nesimtiti si societatii asteia stramb construite. Nu vreti nu? E greu nu? Atunci va meritati soarta…:))

  13. In sfârșit, vedem o acțiune concretă pentru însănătoșirea mediului din școli!
    Să de-a Domnul să o vedem și pusă în practică.
    Am fost cadru didactic, am 3 nepoțele eleve in ciclul primar, educate să se poarte civilizat in orice loc nu numai un școală, și care ZILNIC vin acasă șocate de scene incredibile care se întâmplă în clasă și școală: copii (de clasa a-III-a !!!) violenți cu colegii și cu învățătoarea, tutuiesc învățătoarea, o sfidează, nu concep să se încadreze în disciplina de la clasă, ai căror părinți nu consideră aceste lucruri anormale! Fetiță care vine la școală cu aparat cu electroșocuri (una din fetițele noastre a avut de suferit un astfel de abuz)…
    Și multe altele… să nu mai spun de building care zilnic, dar zilnic este practicat!!!
    Pe de altă parte, avem și învățătoare care de Ziua Îndrăgostiților a spus copiilor de pregătitoare, că se pot săruta, pot să-și declare dragostea …ceea ce iar este o atitudine deplasată… copiii sunt șocați de ce li se întâmplă…
    In fine, aș putea să spun multe…
    Deci mediul școlar este putred, nu numai la clase mari, nu numai cu copii ai unor părinți iresponsabili, ci și cu cadre didactice de factură îndoielnică …
    Sperăm la Dl Nistor să impună în parlament de urgență legi de eradicare a plăgilor din școli.
    Trebuie făcută triere drastică atît în rindul copiilor cît și în rindul cadrelor didactice.
    Cît despre d-na Zeca …nu sunt speranțe de acțiune rapidă și la obiect …
    Nu știm pe ce criterii a fost numita ministru… un test psihologic, sau pregătirea în domeniu, exemplul familial, performantele propriilor copii, recomandarea sindicatului din invatamint…cred că ar fi niște criterii bune…

  14. Sunt corecte propunerile !
    De fapt, problema strict dpdv a disciplinei la ore este extrem de simplă și se referă in speță la disciplina subordonaților.
    La încheierea pauzei și începerea orei de curs, toți elevii / studentii se subordonează direct profesorului, prin asta înțelegând si respectarea disciplinei minim necesară desfășurării orei si anume :
    1. liniștea perfectă in clasă,
    2. păstrarea locului in bancă,
    3. vorbirea doar cu permisiunea lectorului/profesorului, în urma atentionării acestuia ori ridicarea mâinii pentru cererea permisiunii de a vorbi.
    ASTA E TOT… 3 puncte.
    Restul e Discriminare POZITIVĂ în favoarea câtorva derbedei, excepții în școală și în defavoarea majorității celorlalți copii care sunt traumatizați de tensiunea creată prin umilirea tuturor, inclusiv a profesorului.
    Recalcitrantii incorigibili trebuie EXTRASI temporar cel puțin, din oră / clasă / școală.
    Doar cine nu vrea nu înțelege…

  15. Nu înțeleg ce legătură are folosirea telefonului in mediul școlar cu problemele de disciplină. Mi se pare stupidă interzicerea lor, în debutul erei tehnologice. Dacă nu ii lăsăm pe copii cu telefonul sau cu alte dispozitive in școală, ei nu vor învăța niciodată când și cum sa le folosească! Nu sunt de acord cu aceasta propunere.
    In rest, nu comentez. Eu ok.

    1. Are și are multă legătură! Copiii stau non stop pe diverse site uri, nu sunt atenți, le folosesc pentru a copia la teste…. multe altele. Din perspectiva elevului somebody, normal ca nu dorești 🙂

  16. Eu nu ! Sunt parinte a doi elevi, din care unul in CN Ion Creanga , cel aflat in atentia presei acum. Acest gen de intiative nu fac decat sa mearga pe sistemul de educatie roamanesc, cel punitiv. Exmatricularea si detentia elevilor “problema” (care sunt 1-2% din totalul elevilor) nu vor elimina cauzele acestor gen de situatii, iar amendarea parintilor nici atat. Se pare ca sindicatul a uitat de tot menirea acestui sistem pe care il reprezinta, si anume EDUCATIA. Scoala romaneasca, in prezent, nu are o instruire temeinica a managementului educational, dar mai ales a managementului comportamental (cel al clasei), in care un profesor, indiferent de varsta, ar trebui sa stie cum sa recunoasca diferite situatii potential problematice, cum le abordeaza , ce masuri sa ia. Dar asta inseamna o profesionalizare in adevaratul sens al cuvantului (nu doar un curs bifat si o adeverinta) la nivel de cadru didactic, nu doar la materia care o preda ci si la nivel pedagogic. Ca sa nu mai spun ca ar trebui sa existe o testare psihologica adevarata a cadrelor didactice, sunt multi care efectiv nu au ce cauta la catedra, in contact cu copii, nu mai zic ca nivel de pregatire, dar mai ales ca stare psihica.
    Am avut ocazia in pandemie, lucrand de acasa , sa asist la orele online ale baiatului meu cel mic , aflat in ciclul gimnazial. Credeti-ma …m-am ingrozit….m-am abtinut cu greu sa nu intru peste anumite ore, auzind ceea ce se petrece. De asemenea, am admirat , dar foarte putini ca numar, dascali exemplari, cu vocatie, care au dus ora de clasa la un nivel superior.
    In conculzie, vreau sa spun ca as dori sa vad acest sindicat , ca se implica in masuri de reforma profunde la nivel de sistem, care sa schimbe in bine meseria de profesor, care sa ofere un cadru in care copiii nostri sa infloreasca, nu doar sa lupte pentru salarii si pedepse.

    1. Bună ziua, cate ore ați predat dv.? Cat tact ați avea în fața unui elev care îți dă telefonul ostentativ la maxim in timpul orei și care în momentul în care îi pui in vedere că vei chema conducerea instituției îți spune că i se rupe? Cum ar trebui sa reacționezi în momentul în care urla pe la spatele tau și îți spune că faci parte dintre profesorii care trebuie sa se omoare pentru că refuzi sa ii dau o nota necuvenitadoar pentru a trece clasa în condițiile în care are competențe 0 la materia respectiva? Faptul că nu toți profesorii au abilități de predare online și nici mijloacele și infrastructura necesare nu înseamnă că nu pot fi buni profesori. Eu am dat 1000 de lei pe tableta și tot felul de gadget-uri pentru a putea preda prin metode interactive și cât mai atrăgător, și cu ce folos? Intr-un final au trecut toți prin bunăvoința ministerului, iar acum tot noi, profesorii suntem blamați de performantele scăzute la EN. Atâta timp cât nu înțelegeți cat bullying se întâmplă în școli, nu veți vedea nici necesitatea unor soluții. Cele câteva cazuri răsuflate in presa nu sunt excepții ci doar 1-2% din cate sunt raportate. și nu sunt raportate toate. Foarte multi elevi vin la școală pentru bursele sociale și cu ele își cumpără boxe de răsună școală de manele .. care este rolul scolii? O alta crâșmă? Sunt multe de spus, dar se pare că înțelegerea limitată pe care o aveți asupra educației și mai ales a educabililor de needucat fara masuri punitive va împiedica să vedeți just rolul disciplinei în școli. Cu respect, cat se mai poate…

    2. Vi se pare doamnă că lupta sindicatul pentru ceva…e doar praf in ochi….vi s- părut că luptă pentru salarii.? fumigenă..aveți idee cât are pe lună un profesor după 20 de ani de muncă?, acel profesor care își dădea silința in pandemie .. vă spun eu…3.500 … aveți impresia că acum se va schimba ceva?… vă garantez că nimic…

  17. Prin 2018 am ajuns într-o școală în UK. Pe ușa de la intrare era un afiș prin care părinții erau informați asupra faptului ca un comportament indezirabil al elevului în incinta școlii cade exclusiv în grija familiei. La abateri multiple școala va informa autoritățile competente, adică Protecția copilului și Poliția.
    Cu asemenea reguli în acea școală nu era nici urmă de bullying, purtarea copiilor fiind exemplară.
    Mi-aș dori din toată inima ca aceste reguli să fie implementate și pe meleagurile noastre.

  18. Daca nu vor avea posibilitatea exmatricularii unui elev care a creat o problema majora, atunci directorii le vor pune in vedere parintilor sa il mute la o alta scoala. Asa problema se va transfera nu se va rezolva.

    1. Foarte foarte exagerat ce cer acesti oameni.
      Se va ajunge la dictatura unor profesori incompetenti si pusi pe pile.
      Daca vor sa fie protejati sunt si mijloace mai usoare, nu trebuie ca profesorii sa aiba toata puterea.

    1. Eu nu sunt de acord! Nistor a fost în aceeași funcție în ultimul secol, dar nu a putut să ia atitudine până ce nu l-a luat valul, în complicitate cu hienele de partid care-l susțin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre noile teste anuale de alfabetizare funcțională: Vom avea informația încă din școala primară și gimnazială în fiecare an, cât să facem intervențiile necesare, să nu mai avem 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul funcțional pentru PISA / Ministerul pe care-l conduce are aceste date din 2012 și niciodată nu le-a folosit

Testarea anuală a „alfabetizării funcționale” a elevilor este prevăzută în proiectul legii învățământului, varianta Deca, iar rezultatele la aceste testări nu vor fi folosite pentru a pune note în catalog,…
Vezi articolul

Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019: Instituția care face subiectele anunță că nu schimbă structura cerințelor. Modele de subiecte

Subiectele pentru Evaluările Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019 “au aceeași structură cu cea din 2018”, a anunțat pentru Edupedu.ro instituția din subordinea Ministerului…
Vezi articolul

DOCUMENT Controale de la inspectoratele școlare, în perioada următoare, în vederea respectării regulilor sanitare – instrucțiune oficială a Ministerului Educației, trimisă în toată țară

Inspectoratele școlare au primit instrucțiune de la Ministerul Educației să intensifice, în perioada următoare, acțiunile de control în vederea respectării tuturor regulilor de protecție sanitară în școli, împreună cu instituțiile…
Vezi articolul