Clasa a VIII-a este un an foarte important din viața fiecărui elev, spune Mirela Barbu, consilier școlar: Este firesc și natural să avem emoții în așteptarea unui examen. Stresul acesta nu este 100% un lucru negativ

986 de vizualizări
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com
Mirela Barbu, consilier școlar la Școala Gimnazială “Traian” din Craiova, a vorbit despre ce înseamnă pentru elevi Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a și a spus că „este firesc și natural să avem emoții în așteptarea unui examen”. Aceasta a menționat că „stresul acesta nu este 100% un lucru negativ”, câtă vreme este la un nivel echilibrat. Declarațiile au fost făcute pentru TVR Craiova.

„Clasa a VIII-a este un an foarte important din viața fiecărui elev sau din viața unui absolvent. Este important, într-adevăr, prin natura emoțiilor trăite în acest an școlar, iar emoțiile provin atât din așteptarea examenului, cât și din faptul că reprezintă o încheiere de capitol din viața unui copil, cu pregătirea pentru a-și lua rămas bun de la colegi, de la profesori și de a se pregăti pentru un nou început”, a spus consilierul școlar.

Mirela Barbu a explicat cum pot fi gestionate provocările emoționale ale elevilor de clasa a VIII-a:

Provocările emoționale din viața fiecărui copil pot fi însă gestionate într-un mod foarte frumos, dacă le acordăm atenție, prin activități de dezvoltare personală, prin activități care să-i ajute pe copiii noștri să își gestioneze propriile lor gânduri legate de examen, să-și creioneze niște așteptări realiste, să-și stabilească un nivel de aspirație optim, adică puțin mai înalt decât nivelul real de pregătire, să învețe să-și concentreze atenția și să se folosească foarte mult de atenția voluntară.”

Aceasta a explicat că stresul în așteptarea unei examen este ceva firesc, deoarece stresul „nu este 100% un lucru negativ”, el fiind constructiv când este la un nivel de mijloc:

„Comunicarea cu un elev trebuie întotdeauna să fie de natură suportivă, motivația este să crească, nu să descrească. Este firesc și natural să avem emoții în așteptarea unui examen sau atunci când ne pregătim să trecem peste o provocare de viață. Stresul acesta nu este 100% un lucru negativ, așa cum se crede. Este constructiv atât timp cât stresul este la un nivel echilibrat, de mijloc. În momentul în care depășește nivelul echilibrat, ne putem întâlni cu dificultăți de concentrare, ne putem întâlni cu tulburări gastrointestinale, cu insomnii sau cu nevoia de a dormi mai mult, cu lipsa poftei de mâncare sau, dimpotrivă, cu dorința de a consuma în mod excesiv alimente.”

Amintim că psihologul Suzana Pavlov a declarat pentru TVR Craiova că „părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar și pot să mai aibă și scăpări”. Referitor la programul elevilor de clasa a VIII-a, aceasta a spus că ei „stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme”.

„Unii copii reușesc să ia niște note foarte bune, își ating obiectivele și intră cu multă muncă la liceele pe care ei și le-au dorit și-și urmează parcursul lor, dar pierd cumva alte elemente, pierd interacțiuni sociale”, a menționat psihologul.

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025
  • 10-13 iunie 2025: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 13 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 3 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale, vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 4-5 iulie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 6-9 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor
  • 10 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale

Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorul Flavian Georgescu: Mă doare sufletul când văd elevii înainte de examene cum efectiv nu cred în șansele lor. Părinții și profesorii trebuie să le cultive încrederea în sine a copiilor
Am primit un telefon de la mama unui elev care îmi cerea ajutorul, pentru că elevul a intrat într-o perioadă stresantă, spune profesorul Flavian Georgescu: Am întrebat-o care sunt activitățile copilului și mi-a zis că lunea, de la 16 la 18, are engleză, de la 18 la 20 are germană, de la 20 la 21:30 face matematică și apoi pe la 10 se apucă de teme
Psihologul Suzana Pavlov: Copiii de clasa a VIII-a stau 5-6 ore la școală și fac cel puțin 2 ore de meditație și alte 2 ore de teme. Părinții vor note note mari, copiii nu tot timpul pot să dea un randament extraordinar. Din nou, nu învățăm de plăcere, nu găsim o stimulare a curiozității în școală și ne ducem tot pe zona de emoție negativă


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare: Fără cozi și liste la învățătoare, regula care a revoluționat județul Timiș după o decizie a CNCD

Presiunea părinților de a ajunge la o anumită învățătoare s-a acutizat într-atât, încât ajunseseră învățătoarele să meargă către directori cu propuneri de 50 de copii pe 25 de locuri, directorii…
Vezi articolul

„Istoria universală” la clasele a IX-a și a X-a, „Istoria românilor” la clasele a XI-a și a XII-a, la toate liceele și toate disciplinele / Latina – să fie introdusă ca disciplină obligatorie la profilul umanist și ca probă opțională la Bacalaureat – cererile Facultăților de Istorie și Litere ale Universității Cuza din Iași

Istoria să fie predată pe parcursul celor patru ani de liceu, împărțită în „Istoria universală” și „Istoria românilor”, iar Latina să fie introdusă ca disciplină obligatorie în curriculum de specialitate…
Vezi articolul

Inspectoratele școlare ar trebui regionalizate până la 1 ianuarie 2024, conform celui mai recent draft al ordonanței Guvernului pentru reducerea cheltuielilor bugetare. Personalul din noile direcții ar trebui să fie redus cu 15%, la fel și costurile

Regionalizarea inspectoratelor școlare până la 1 ianuarie 2024 este prevăzută în varianta actualizată a proiectului de ordonanță de urgență pentru a reduce deficitul bugetar, document publicat de stiripesurse.ro. Nu este clar câte inspectorate…
Vezi articolul

Elevii care vor reprezenta România la Olimpiada Internațională de Științe ale Pământului, testați în ultima clipă pentru stabilirea lotului final. Părinții copiilor acuză coordonatorii lotului de lipsă de implicare, cu anunțuri pe ultima sută de metri / Regulile erau știute de o lună și jumătate / Inspectoarea Cătălina Șerban: Cine v-a semnalat? De ce să ajungă în presă și să nu ajungă la mine sau la Minister?

Lotul care va participa la Olimpiada Internațională de Științe ale Pământului nu a fost încă stabilit de profesorii coordonatori, deși mai sunt două zile până la termenul limită de înscriere…
Vezi articolul

VIDEO „Este greșit ca aceste programe de educație digitală să funcționeze pe scheme de sponsorizări de la multinaționale. Trebuie să obișnuim societatea și administrația cu aspectul comercial, digitalizarea nu vine ca pomană” – Ionuț Stanimir, director marketing BCR despre educația digitală

Digitalizarea sistemului de Educație s-a făcut cu ajutorul multinaționalelor și al start up-urilor care au venit cu idei inovatoare pe piață, însă modelul acestora trebuie comercializat mai departe în România,…
Vezi articolul