CNE, reacție la ghidul de predare online: Elevii au obligația de a participa la cursurile online, dar ministerul nu asigura un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii, ceea ce e profund discriminatoriu

12.917 vizualizări
Foto: CNE

Reprezentanții CNE susțin că, deși au făcut o serie de propuneri ministerului, unele care vizau achiziția de tehnologie pentru ca mai mulți elevi să aibă acces la cursurile online, acestea nu au fost luate în calcul de oficiali.

„La puțin timp după instituirea stării de urgență pe teritoriul României și suspendarea cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar, Consiliul Național al Elevilor a transmis Ministerului Educației și Cercetării o serie de propuneri menite să faciliteze desfășurarea actului de predare-învățare-evaluare în mediul online.

Dintre aceste propuneri, amintim:

  • Durata în care sunt livrate informații elevilor să nu depășească 40 de minute, având în vedere faptul că atenția este mult mai greu de  captat în mediul online, stabilirea acestei limite de timp necesitând consultarea unor experți în domeniu;
  • Este necesară crearea unui cod de conduită în mediul online,  atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi, ce să cuprindă norme și responsabilități pe care ambele părți le vor respecta;
  • Elaborarea unei politici pentru protejarea dreptului la intimitate, cât și valorificarea dimensiunii de sănătate mentală;
  • Folosirea unor metode de predare interactive, precum Menti sau Kahoot, elevii putând învăța prin metode plăcute;
  • Intervenția pentru elevii ce prezintă dificultăți în procesul de învățare;
  • Propunerea unor termene limită rezonabile pentru efectuarea temelor sau a altor sarcini, având în vedere faptul că această perioadă este greu de gestionat pentru o bună parte din elevi;
  • Motivarea constantă și stimularea elevilor cu privire la participarea acestora la activități de învățare în mediul online.

În ciuda acestui fapt, Ministerul Educației și Cercetării a emis ieri un ordin care prevede faptul că elevii au obligația de a participa la cursurile online organizate de către unitățile de învățământ, fără a asigura, însă, un cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii necesare desfășurării acestor cursuri (tablete, calculatoare etc.), atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice.

Această măsură are un profund caracter discriminatoriu, având în vedere faptul că, în România, sute de mii de copii trăiesc la limita subzistenței, neavând acces la facilități precum internet, infrastructură electronică șamd.

„Până la momentul actual, Ministerul Educației și Cercetării a ignorat total nevoia elevilor de acces la educația online: nu am văzut o politică fermă pentru garantarea accesului în tot acest timp. În timp ce state precum Republica Moldova, Italia, Noua Zeelanda au alocat resurse bugetare pentru a cumpăra dispozitive pentru elevii din comunități dezavantajate, deși rectificarea bugetară permitea, MEC nu a cerut fonduri. Mai mult decât atât, acum se dorește introducerea obligativității pentru elevi la orele online, problema cu accesul nu mai reprezintă o prioritate pentru doamna ministru.”, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


10 comments
  1. Eu am băiatul in cl.a8a si profesoara de matematică le trimite teme prin alta eleva pe whatsapp. Deci ea nu se implica deloc.Oare ea nu trebuia sa tina ore online sa le explice copiilor?Sunt clasa a8a au examene.

  2. Fiind vorba de elevi, Consiliul Elevilor este usor de inteles de ce se vorbeste asa la modul ideal, daca nu au toti elevii acces la cursurile online, este discriminare si probabil in semn de solidaritatea ar trebui ca nici un elev sa nu participe la cursuri. Ca in vremuri normale nu exista discriminare intre elevi. 🙂 Cand pentru unii scoala se innoieste in fiecare an, iar pentru altii W.C. este tot in fundul curtii si salile se incalzesc cu lemne…cand sunt, nu se numeste tot discriminare.

    Ca adult si parinte, cred ca este laudabila decizia, nu este perfect, este loc de mai bine, dar cred ca a incepe cat mai repede este preferabil perfectiunii. Decat sa stea sa intoarca lucrurile pe partile , sa nu ajunga la nici un numitor comun, mereu cineva va avea ceva de comentat, macar lucrurile se urnesc. Orice e mai bine decat nimic, atata teorie si discutii nu rezolva lucrurile, doar lungesc situatia la nesfarsit. Lamentarile si reprosurile ca nu e perfect ar trebui adoptate ca sport national.

    Si inca un motiv pentru care este laudabila decizia, e ca ii impinge de la spate pe profesorii lenesi sau scolile care au resurse, nimic nu-i incurca, dar prefera sa se bucure de linistea platita: timpul trece, leafa merge. In scoala fiului meu, scoala foarte buna, mijlocul orasului, unde fiecare copil are cel putin un calculator sau a tableta a lui, profesorii doar acum, pentru ca sunt obligat, ca altfel nu-si primesc salariu, nicidecum din considerente profesionale, incep sa se mobilizeze. Si au dovedit ca pot, in doar o zi, au facut ce nu au reusit sa faca din martie pana acum. Si din pacate acesta nu este un caz singular.

  3. De ce toata lumea uita ca invatamantul ,,de 10 clase +/-” este GRATUIT? Cum adica ,,parintii au obligatia”? NU, nu au, statul are obligatia. Discriminarea accentuata a copiilor saraci este comuna, din SUA pana in ultima tara la care va puteti gandi in aceasta perioada. Si la ,,ei” statul nu intelege care e treaba lui. Sa ne traiasca leaderii!

  4. profesorii de informatică petrec tot timpul 12 ore la calculator pentru lecții teme corectare teste și nici spor nu mai au, acum văd toți ce greu e să faci pe calculator 99 % din muncă.

  5. Este nevoie de 6% din gdp, pe care nu a fost dat niciodată pentru învățământ, pentru a face acest lucru timp de cel puțin doi ani și atunci nu vor fi în grabă la Ministerul Educației. În acel moment, infrastructura ar fi putut fi construită pentru predarea online cu mult timp în urmă, iar profesorii și copiii nu ar fi „spasmat” atât de mult.

    1. De ce cenzurati comentariile? Bine ca publicati comentarii dublate cu nume de utilizator diferite si comentarii pertinente, de bun simt si civilizate le cenzurati.

  6. Propunere pentru inbunatatirea sistemului de predare-invatare online: Doamna Ministru sa fie schimbata cu Domnisoara Pup.

  7. Ceea ce propune ministerul este aproape imposibil de realizat…eu sunt profesor de matematica si am cumparat din bugetul familiei o tableta grafica pentru a putea tine orele online pe zoom…desi utilizez “abuziv” aceasta aplicatie care este facuta pentru companiile care platesc sa beneficieze de aceste platforme. De ce in anul 2020, ministerul nu are o platforma pentru elevi si profesori , cu ajutorul careia sa poti monitoriza prezenta si temele elevilor…dar si activitatea profesorului. Realitatea este ca in aceasta perioada profesorii de romana si de matematica petrec ore in sir online, nenumarate ore in fata calculatorului pentru a corecta temele elevilor…in timp ce altii…

  8. Ceea ce propune ministerul este aproape imposibil de realizat…eu sunt profesor de matematica si am cumparat din bugetul familiei o tableta grafica pentru a putea tine orele online pe zoom…desi utilizez “abuziv” aceasta aplicatie care este facuta pentru companiile care platesc sa beneficieze de aceste platforme. De ce in anul 2020, ministerul nu are o platforma pentru elevi si profesori , cu ajutorul careia sa poti monitoriza prezenta si tenele elevilor…dar si activitatea profesorului. Realitatea este ca in aceasta perioada profesorii de romana si de matematica petrec ore in sir online, nenumarate ore in fata calculatorului pentru a corecta temele elevilor…in timp ce altii…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

Scrisoare deschisă. Consiliul Elevilor și alte 9 organizații solicită reluarea dezbaterilor din cadrul grupului de lucru al Ministerului Educației pentru planurile-cadru. Cîmpeanu: Planurile vor fi gata la toamnă

Consiliul Național al Elevilor (CNE) împreună cu alte 9 asociații din societatea civilă solicită Ministerului Educației reluarea dezbaterilor din cadrul grupului de lucru pentru planurile-cadru astfel încât, până la finele…
Vezi articolul

DOCUMENT Modelul de contract educațional pe care părinții îl încheie cu școala s-a modificat. A fost introdusă “clauza COVID” – obligația părintelui de a nu trimite la școală copilul care are simptome

Modelul contractului educațional, pe care toți părinții în semnează cu școlile la care au copiii, a fost schimbat prin aprobarea noului Regulament de Organizare și Funcționare a Instituțiilor de Învățământ…
Vezi articolul