Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la clasă, spune filologul Liviu Papadima: Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri: o treime de profesori buni și foarte buni, o treime mediocri și o treime slabi și foarte slabi

1.412 vizualizări
Foto: Liviu Papadima / captură – TVR+
Filologul Liviu Papadima, profesor la Universitatea din București, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la școală”. Acesta a mai spus că, în mediul universitar, avem „o treime de profesori buni, foarte buni; o treime mediocri; o treime slabi și foarte slabi”.

”Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la școală. Deci, în clase diferite sunt planete diferite. Cum era titlul celebru al unei cărți. (…) Așa arată lucrurile”, a precizat Liviu Papadima

Moderatoare: Implicit o critică, dar constructivă, adusă profesorilor. De la ei se așteaptă adevărata resetare a educației în România?

Liviu Papadima: E o critică adusă iarăși ipocriziei. Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri, inclusiv la universitate, ce-am descoperit și eu, văzând și alte universități, predând la Universitatea din Viena 5 ani, unei peste alții, aceeași regulă ca și în Universitate din București, în linii mari: o treime de profesori buni, foarte buni; o treime mediocri; o treime slabi și foarte slabi. Deci, în mediul universitar. (…) Învățământul s-a masificat imens și nu mai putem să zicem că e doar locul unei super elite (…).

Moderatoare: Ne doare procentul de 66% de slabi și mediocri.

Liviu Papadima: Asta e. Un profesor mediocru e un profesor foarte bun.

Moderatoare: Foarte bun?

Liviu Papadima: Da, atâta vreme cât își face treaba. (…) M-am săturat de excepționalismul românesc.

Citește și:
Profesorul Liviu Papadima: Dacă aduci texte neatractive la clasă, vei avea o reacție de respingere din partea elevilor și nu o să ai pe ce construi. Textele sunt la liber, le selectează profesorul cu ajutorul manualului, cu ajutorul copiilor. Intervenția profesorului e crucială


4 comments
  1. Un indiciu infailibil al mediocrității profesorului (sau al activității de la clasă, egală cu ZERO)
    este cu siguranță nota zece dată (invariabil gratuit, desigur) intregii clase, fără excepție. Și nu de puține ori chiar și absenților. Ia uitați-vă prin cataloage la ce discipline se intâmplă asta, an de an, semestru de semestru, modul de modul,…
    Așa, nimeni nu are de comentat, de ce ar avea, nu?

      1. Ciocane mamă, imi pare că te-ai regăsit in indiciul de mai sus (cel al mediocrității), motiv pentru care iți plâng de milă. Deh, e plină lumea de inadaptați dar … exprimarea fiind liberă, abundă de lături. Așa-i Gică?

      2. Ce facem cu profesorii de limba romana?Vin la școală sa fie prezenți,ca apoi la sfarsit de luna sa poată incasa salariul.Ne mirăm cum de copiii sunt catalogați ca fiind analfabeti funcționali, când profesorii sunt întrați în învățământ pe pile sau politic.Vai și amar de tarisoara asta ca nu știu cine va mai fi capabil în viitor sa o poată gestiona într.un mod normal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu: Europa suferă de un deficit de competențe în economie. 1 din 3 adolescenți nu deține competențe de bază. Dacă nu investim în competențele oamenilor, nu vom putea face față tranzițiilor de pe piața muncii

„Europa suferă de un deficit de competențe în economie, iar asta afectează productivitatea muncii”, avertizează vicepreședinta executivă a Comisiei Europene responsabilă pentru competențe, locuri de muncă de calitate și pregătire,…
Vezi articolul

Directorul de examene și concursuri din CNPEE al Ministerului Educației, Sorin Spineanu-Dobrotă, suspendat și pus sub control judiciar încă 60 de zile / Profesorul e cercetat pentru agresiuni sexuale asupra elevilor

Profesorul Sorin Spineanu-Dobrotă, șef-serviciu examene și concursuri la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) al Ministerului Educației, este suspendat încă 60 de zile din funcție, transmite biroul…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă anti-plagiat: Fenomenul este periculos, pentru că afectează întregul sistem educațional / Profesori și cercetători din America și Europa solicită universităților românești și Ministerului Educației să pună capăt acestui flagel

O scrisoare deschisă a profesorilor și cercetătorilor din America și Europa Occidentală, în privința plagiatului, este adresată universităților românești și Ministerului Educației, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „Fenomenul este…
Vezi articolul

OFICIAL Pentru profesorii și angajații din Învățământ, indemnizația de hrană se stabilește prin raportare la salariul net cuvenit funcției de bază. Indemnizația se acordă în cazul în care salariul lunar net format din drepturile salariale aferente funcției de bază, altele decât indemnizația de hrană, este până la 8.000 lei inclusiv

Indemnizația de hrană, pentru profesorii și angajații din Învățământ, se stabilește prin raportare la salariul net cuvenit funcției de bază, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Conform documentului, indemnizația…
Vezi articolul