Cum să “citești” Antena 3. Postul a militat pentru anularea examenelor naționale printr-o emisiune TV în care a pretins că oferă toate punctele de vedere. Cazul Sinteza Zilei – 25 mai

7.871 de vizualizări
Mihai Gâdea la Sinteza Zilei / Sursa: captură Antenaplay.ro-Sinteza zilei
Evaluarea Națională și Bacalaureatul se dau anul acesta, ca în orice an: se împlinește o lună de când președintele Iohannis a lămurit dilema dacă se susțin sau nu examenele naționale, în contextul Covid-19. Acestea vor avea loc, a spus șeful statului pe 27 aprilie. Dilema persistă, însă, la Antena 3, unde, sub pretenția unei dezbateri echilibrate, cu puncte de vedere pro și contra, Mihai Gâdea a dedicat emisiunea “Sinteza Zilei” de luni, 25 mai, mișcării ce susține că examenele naționale, în special Bacalaureatul, ar trebui anulate.

(Notă: Articolul de față nu susține nicio opinie cu privire la desfășurarea examenelor, ci are drept scop doar să reliefeze cum o situație tensionată a fost canalizată către un anumit mesaj, într-o emisiune TV.)

  • Gazda a păstrat, pe parcursul emisiunii, alura persoanei care culege toate părerile și oferă tuturor oportunitatea să vorbească. El a făcut trimiteri la înțelesuri, la cheia de citire a unor mesaje, dar nu a tranșat niciodată, personal, problema, cât a durat emisiunea. A lăsat această treabă în sarcina lui Mircea Badea, la final, când acesta a tranșat disputa cu o părere personală, fără argumente, având acest drept, sub privirea înțelegătoare a lui Gâdea: “Soluția de oameni sănătoși e anularea examenelor”.

Ce s-a întâmplat până acolo, în cele două ore și jumătate de emisiune? Cum poți să distorsionezi echilibrul părerilor și să inoculezi, folosind majoritatea vocală, ideea că majoritatea covârșitoare a oamenilor ar beneficia, de fapt, de pe urma anulării examenelor? Cum ceri, oricum, tragerea la răspundere a Ministerului Educației, pentru probleme de organizare a condițiilor sanitare la Evaluarea Națională și Bacalaureat, probleme ce țin în bună măsură de Ministerul Sănătății? Totul, fără să faci vreo trimitere relevantă, măcar, la contextul politic al moțiunii simple împotriva ministrului Monica Anisie, moțiune discutată luni în Parlament?

Filmul emisiunii Sinteza Zilei – 25 mai 2020:

“Scandal uriaș pe examenele naționale”, spune prima burtieră din emisiune, când Mihai Gâdea spune că a invitat-o pe ministrul Monica Anisie, dar “din motive care îmi scapă” aceasta nu a venit. Cum a descris realizatorul miza dezbaterii:

  • „Subiectul principal din această seară este unul major. Este unul care în fiecare an aduce atât de multe emoții în România, în orice țară, însă de data aceasta situația este cu mult mai complicată ca de obicei. E vorba de examenele naționale (…) M-am uitat astăzi pe cifrele oficiale și am văzut că e un număr uriaș de copii, un număr uriaș de familii care așteaptă din partea Ministerului Educației clarificări. Într-un moment în care se decide destinul lor, soarta lor, ei își joacă sub un anumit aspect viitorul în aceste zile. Iar ceea ce se întâmplă din partea Ministerului Educației este un răspuns bâlbâit, este un răspuns care sub foarte multe aspecte este complet dezamăgitor pentru niște copii care au nevoie de claritate”
  • “În clipa aceasta s-au cristalizat mai multe opinii (…) Există asociații de elevi care vin și spun că aceste examene, pentru siguranța lor, pentru a nu se supune unui risc de infectare, pentru foarte multe motive ar trebui să fie anulate. Iar printr-o formulă care este deja avansată să se facă o medie, iar în urma acelor medii practic copiii să meargă mai departe. (…) Există o altă variantă, în care aceste examene să nu fie anulate, ci să fie amânate (…) Și există și o a treia categorie importantă în această dezbatere, care vin și spun că nu ar trebui nici amânate, nici anulate, ci ar trebui date examenele exact așa, dar cu multe clarificări“.

În toată deschiderea de emisiune, gazda Mihai Gâdea a prezentat cele trei “opțiuni”. Dar:

  • a ignorat să menționeze că nu este vorba despre o alegere, în acest moment, și doar de alternative cerute de diverse entități din spațiul public. Nu trebuie hotărâtă organizarea examenelor naționale, acestea vor avea loc. Dar sunt entități care cer anularea lor și fac diverse campanii publice pe această temă
  • ordinea “opțiunilor”, în prezentarea lui Gâdea: prima – anularea examenelor; a doua – amânarea lor; a treia – desfășurarea lor la timp. Primele două au fost prezentate cu accent, în discursul oral, pe “anulate” și “amânate”. A treia (care, revenind, reprezintă realitatea de fapt, nu o opțiune) a fost prezentată fără vreun accent, cu intonație de lucru încadrabil la “și altele”.
  • în toată prezentarea sa de început, Mihai Gâdea a prezentat pe larg diverse argumente ale celor care susțin anularea examenelor (citirea temperaturii elevilor, timpul prelungit cu masca etc), dar niciun argument din tabăra celor care susțin organizarea examenelor la termen.

Burtierele care curgeau între timp aproape eliminau din discuție ideea ca examenele să se desfășoare la timp: ” Dezbatere națională / Examene anulate sau amânate?” / “Dezbatere națională: Cu sau fără examene?”

Au avut cuvântul, în emisiune, două persoane publice care susțin desfășurarea examenelor la timp: Antonia Pup, elevă de clasa a XII-a și președinte al Consiliului Național al Elevilor, respectiv Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
În contrapondere au fost invitați doctorul estetician Adina Alberts, care mai recent a captat atenția publicului mai mult prin cazul Cataramă-Covid și prin comentariile ei la referitoare la coronavirus, inclusiv pe tema examenelor, respectiv europarlamentarul Chris Terheș.

Dar doctorița a vorbit puțin și a expus sumar de ce crede că trebuie anulate examenele. Iar europarlamentarul a spus că nu are o părere pro sau contra, dar vrea să susțină mesajul unei alte organizații, Mișcarea Elevilor din România, care i s-a adresat și i-a cerut ajutorul.

În astfel de condiții, cum poate să iasă în prim-plan, de două ori subliniat, mesajul că examenele ar trebui anulate?

1. Președintele Consiliului Elevilor, Antonia Pup este lăsată să-și expună pe larg punctul de vedere, vorbind de la distanță, prin legătură video, dintr-o cameră slab luminată. Imediat după mesajul ei, este livrat mesajul Mișcării Elevilor din România – organizație apărută foarte recent în prim planul dezbaterii publice, nu doar cea pe teme legate de școala în contextul coronavirus, ci în orice subiect legat de școală. Dacă Antonia Pup a vorbit din penumbra conexiunii video, cu apel la lege și chestiuni tehnice, mesajul Mișcării Elevilor a venit sub forma unui material video cu multe elemente grafice și culoare, cu accent pe emoție și pe nevoia de securitate.

2. Mesajul Mișcării Elevilor a fost prezentat întâi, sumar, de Mihai Gâdea. Apoi, în materialul video. Apoi, prin telefon, de un reprezentant al Mișcării. Apoi, de Chris Terheș.

3. Atât doctoriția Alberts, cât și europarlamentarul Terheș au avut rolul de a susține opiniile elevilor. Atât din partea Mișcării menționate, cât și cele venite prin telefon. Și au fost multe.

4, Mesajul Antoniei Pup a fost “coafat” de gazda Mihai Gâdea. Eleva explicase de ce susține desfășurarea examenelor la timp, a prezentat argumente, dar a menționat tangențial și “anumite disparități” ale statului, în comunicarea măsurilor luate. Gâdea a sumarizat întreaga discuție punând accentul pe acest ultim element: e nevoie, spune el, de comunicare clară, “să nu mai fie haotică”, deoarece “mai sunt câteva zile și este brambureală, nu se știe care sunt normele, care sunt regulile”. (La un moment dat, Iulian Cristache îi atrage atenția că au apărut procedurile și că una singură lipsește, iar gazda a schimbat subiectul)

5. Mare parte din emisiune, gazda Mihai Gâdea a primit telefoane de la elevi și părinți. În mare parte, cei care au sunat au spus că doresc anularea examenelor, mai ales în cazul Bacalaureatului. Dar cazurile nu au fost oarecare, elevi/părinți medii, din localități medii, cu dificultăți medii, care au obiceiul mediu de a da telefoane în emisiuni. Acestea nu prind bine la televizor. Sinteza zilei, însă, a avut norocul unor intervenții telefonice de excepție, din partea celor care doresc anularea examenelor: o mamă dintr-un spital Covid, care nu-și vede copiii speriați de examene; elevi cu deficiențe sau cu boli cronice multiple; elevă cu ambii părinți medici, “mama stă 12 ore din 24 în combinezon”; elevă de a 12-a cu zece pe linie, care preferă să se facă media; mamă care lucrează la Smurd; elevă membră în lotul național de karate. Apelurile au acoperit toate colțurile țării.

6. Când un elev care suna spunea că susține examenele la timp, era descusut de ce, dacă s-a gândit și la implicații. Când suna cineva care cerea anularea, era întrebat cu totul alte lucruri, de familie sau de sănătate personală.

Concluzia lui Gâdea, rostită la un moment dat: lucrurile sunt limpezi, dar ministrul se ascunde în fața realității:

  • “În seara asta avem toate punctele de vedere. Dar e foarte important ca ministrul Educației să nu se mai ascundă. Dacă ministerul merge cu examenele la termen, să fie organizate cum nu se poate mai bine”, a avertizat realizatorul Antena 3, în contextul sugestiilor că o asemenea organizare ar fi imposibilă.

Mesajul implicit pro-amânare nu s-a oprit aici. Pe tot parcursul ultimei jumătăți a emisiunii au fost prezentate rezultatele unui sondaj pe pagina de Facebook a lui Mihai Gâdea, în desfășurare în acel moment. Tot timpul erau considerabil mai mulți votanți care susțineau anularea examenelor – ultimul scor prezentat: 41.600 de voturi pentru anulare, 15.900 penteu examene la termen.

  • Realizatorul a specificat, la început, că sondajul nu are nicio valoare sociologică, dar la final a spus că ministrul ar trebui să țină seamă de opinia dominantă pentru anulare.

Și nu în ultimul rând, a intervenit prin telefon rectorul Universității Politehnica București, Mihnea Costoiu, care și-a exprimat la rândul său “scepticismul” cu privire la organizarea Bacului. Tot acesta, fără să intre în detalii, a spus că ar exista soluții pentru problema adusă în spațiul public – anume că ar profita, de pe urma anulării Bacului, elevii care l-au picat în ultimii ani și care ar putea folosi momentul pentru a intra la o facultate. El a spus că ar exista soluția unei sesiuni separate (de admitere? nu e clar) pentru elevii din generațiile trecute.

Gazda emisiunii nu s-a arătat dornică să exploreze subiectul, menționat doar o dată în emisiune, succint, de reprezentantul părinților Iulian Cristache.

Și așa Mihai Gâdea și-a dus emisiunea la bun sfârșit, asigurând toate punctele de vedere. El s-a ferit de concluzii. A tras însă concluzia Mircea Badea, care, în calitate de vedetă TV cu putere de influență asupra publicului său, a sugerat că Antonia Pup, susținătoare a desfășurării la timp a examenelor, ar trebui batjocorită.

Mircea Badea, concluzie pentru emisiunea lui Gâdea, fără obligația de a oferi un argument:

  • “Soluția de oameni sănătoși e anularea examenelor. (…) E o aberație fără margini [desfășurarea examenelor – n.red.], trebuie rezolvată în maximum un minut”
  • “Antonia [Pup – n.red.] e majoră sau minoră? Că, dacă e majoră, fac mișto de ea rău de tot…”

21 comments
  1. Cel care zicea acest lucru este un fost ministru al educatiei, Funeriu, care mult prea des se razboieste cu gramatica limbii romane. A dat lectii de gramatica in parlament, gen “cuvantul coleg este neutru, nu este de fel feminin”. Mai este cunoscut si ca Pixelul lui Basescu. Dar sigur, opinia lui este foarte obiectiva, deloc politica iar limbajul foarte adecvat unui fost ministru…

  2. Dar tu,domnule deontolog,ce argumente ai puntru susținerea examenelor?Bun,am înțeles,Gâdea este un timpit,la fel si Badea,dar tu,in afara faptului de a arată cât de timpit este Gâdea,ai vreun Argument,ca n-am remarcat niciunul,nici măcar unul?

  3. Cu ce va încântă ca acesti copii susțin examenele și nu se echivalează ? Anii anteriori nu s-au confruntat cu pandemii… In situații excepționale luați măsuri excepționale !

    1. Si toate loazele care au luat anii trecuti note 1 sau 2 la BAC, vor trece anul acesta ca mari genii Carpatice ! Cand o sa invatam ca cine invata trebuie sa primeasca o recunoastere care sa-l diferentieze de toti golanii?

  4. Cum sa militezi pentru sacrificarea “cobailor” la examenele nationale. Un roman prezentat de Edupedu.

  5. 1. Nicio școală nu poate garanta desfasurarea acestor examene: distanțele între elevi nu vor fi respectate; elevii sunt copii!
    2. Măștile nu oferă niciun fel de protecție contra covid19, au fost efectuate experimente de către americani.
    3. Copiii vor trebui să poarte măștile 5-6 ore, nu 2-3 ore; țineți seama de traseul casă-curtea școlii – sala de clasă, iar copiii trebuie să fie prezenți în sala de clasă cu mult înaintea sosirii subiectelor. Deci, vor da un randament mic!
    4. Școala online a produs un impact negativ asupra elevilor, aceștia au fost mai mult încurcați decât ajutați adeseori.
    5. Câteva luni au fost separați de prieteni, nu putem considera că această situație a fost în beneficiul copiiilor.
    6. Haosul total și permanent în elaborarea unor metode clare de organizare, modul defectuos de comunicare și contradictoriu, și multe, foarte multe alte situații, demonstrează limpede că bacalaureatul va fi un eșec de răsunet.
    7. Și multe altele, îndeobște foarte multe cazuri particulare pe care le ignorați deliberat.

    1. 1. Azi avem 5000 de cazuri active la o populatie de 18 milioane, adica 0,029%. Din 130.000 de elevi dau BAC-ul, 3 vor fi asimptomatici. Stand in clase, la distanta de ceilalti elevi riscul de infectare este undeva la 10%. Daca in clasele respective sunt 10 elevi si doi profesori obtinem un numar de 36 de oameni care pot vor lua virusul. La asta aplicam cei 10% si vom constata ca aproximativ 4 dintre ei vor lua efectiv virusul. Apoi, spunem ca din cei 4 se imbolnavesc cu simptome grave 10% si ceilalti sunt asimptomatici vom ajunge la concluzia ca 0,4 dintre participantii la examen vor avea de suferit in urma acestui examen de BAC.
      2, Mastile ofera o prorectie de 70% conform tuturor studiilor.
      3. Copii nu vor trebui sa poarte masca5-6 ore pentru ca si-o pun numai in interiorul scolii si acolo nu stau 5-6 ore.
      4. Corect! aici ai dreptate.
      5. La BAC nu se testeaza abilitatile sociale ci cunostiintele dobandite in scoala.
      6. Normele de desfasurare sunt publice nu-i niciun secret pentru nimeni ci doar pentru cei care nu vor sa se intereseze.
      7. No Comment !

      1. Răspunsul meu la comentariul pe care îl faceți…

        1 Fals. De unde știți acest procent, de 0,029? Ați testat toată populația? Cum definiți rata riscului de infectare??? Definiției care mai este și condiționată așa cum subliniați. Condiție care, la rândul ei, este restricționată de o altă condiție.
        Imaginați tot felul de lucruri, veniți cu presupuneri ireale, sunt speculații menite să deruteze cititorul leneș sau grăbit.

        2.Fals, total fals! Nu există niciun fel de dovadă directă sau indirectă că măștile pot opri sau diminua răspândirea sau infectarea cu covid19.

        3.Hm, putem vorbi de 4-5 ore, să zicem!

        4. Corect!

        La punctele 5,6 și 7 era vorba de altceva, recitiți!

        1. regula de trei simpla din scoala generala… 18 milioane reprezinta 100%, cat la suta este 5.000 de cazuri active cate sunt raportate azi ? 🙂

          1. Regula de trei simplă e corecta.Dar situația are o logică care vă scapă! Ați testat bulgarii? Nu! În acest caz, o sa spuneți ca aveți tot 5000 de cazuri active raportate la 25 milioane, români și bulgari laolaltă. Punct!

          2. @ Bogdan
            Domnule Bogdan, imi este clar că exprimarea realului șerpuitor printre arcanele gândurilor strâmbe vă afectează itinerariul înțelegerii, prin integrarea sa într-un sistem de gândire plat, care vă subliniază xenofilia la adresa logicii. A subsuma unui subiect invarianta netrunchiată a unei false perfecțiuni autoadmirative în care ideatica este săracă, fixă și apriori imuabilă vă definește în latura psihosociologică prin care patologicul devine normalul. Gluma absurdului, referitoare la Bulgaria, potrivnică logicii, aduce similitudini imprevizibile cu haosul ideatic al spectrelor propagandei unei perioade dialectice de inversare a valorilor pe care tocmai am depășit-o.

  6. Doar din articolul asta cineva isi poate da seama de orientarile scriitorului, nu sunt fan antena 3 dar au punctat destul de bine problemele, foarte multa lume doreste anularea bacului, sindicalistilor le e frica sa faca un referendum legat de asta pentru ca nu este in interesul lor.

    Pacat, putea fi un an al reformelor bune, in care se anula bacul ineficient ce testeaza capacitatea de memorare si se putea aplica o altfel de examinare, pe baza de interese, dorinte, aptitudini.

    Mai usor era sa treaca temporar pe un fel de admitere sau interviu facultatile care nu erau pe acest sistem si sa scape ministerul din a cheltui fonduri pe care nu le are pe masti, manusi si toata infrastructura necesara ce va fi aruncata dupa la gunoi…

  7. Ti se pare ca și sondajul este tot o “manipulare Antena3”???? Putea întra oricine sa voteze, în funcție de doleanțe…. Poate îl întrebi și pe Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociatiilor de Părinți, ce procent a avut la sondajul deschis de el!!! Un rezultat covârșitor de 85% pentru anularea examenelor!!!!! Dar sa vedem mai întâi, paiul din ochi…..

    1. pai eu nu urmaresc pagina lui Gadea. Fanii lui Gadea urmaresc aceasta pagina. E ca si cum ai intreba puscariasii daca vor sa se anuleze codul penal si apoi sa zici ca e relevant statistic

      1. iar eu nu mai am acces pe pagina lui Gâdea. Dacă ai apucat să critici sau să spui ceva de rău despre el, ti se taie accesul, nu mai comentezi a doua oară.

    2. Sondajul este a celor care se lasa in mod deliberat spalati pe creier de acest avorton Gadea. Spre exemplu, eu niciodata nu urmaresc un individ obscur, care n-are creier nici cat o molusca si care este unul dintre cele mai penibile ejectii ale jurnalismului. Eu urmaresc oamenii de cultura, oamenii integri, oamenii care au ceva de spus si pe care-i admir.

  8. 1. Daca Gadea a militat pentru echivalare, Edupedu militeaza de mult mai mult timp si cu mult mai multe elemente propagandistice (preferata mea este eleva care s-a distrat la petreceri chiar si in timpul starii de urgenta, si se mai si mandreste cu asta) pentru sustinerea examenelor. Si sa nu-mi spuneti ca a fost luata decizia. Sigur ca a fost luata, asa cum a spus Anisie de nenumarate ori ca probele orale se vor desfasura dupa cele scrise…Oricum calendarul inca nu a fost publicat in MO. Si stim cu totii ca se poate modifica.
    Despre examenele anulate in Rep. Moldova oare de ce nu ati scris nici o iota?
    2.Este normal ca intr-o emisiune sa apara cei care au puncte de vedere mai originale, un medic din linia intai in cazul asta este sigur preferat. Puteti sa-mi aratati o emisiune in care numai cei mediocri (fara intentia sa jignesc) au sansa sa vorbeasca?
    3. In videoul MER erau destul de multe statistici si argumente, cu siguranta mai multe decat in discursul Antoniei…
    4. Poate sunt eu asa mai speciala dar prefer sa-mi spuna rectorul Universitatii Politehnica Bucuresti ce crede despre educatie decat Selly. Sigur, ca orice elev in clasa a 12-a si Selly are dreptul sa se exprime, dar voi de la Edupedu ati ales sa scrieti despre el si nu despre rector…
    5. Ar fi trebuit sa fiti mai atent, domnule Ionescu, domnul rector spunea ca se poate organiza o sesiune diferita (de Bacalaureat, nu de admitere!) pentru cei din anii precedenti. Si ca asa este si in Franta si in Olanda. Eu as mai adauga ca asa se procedeaza si in Republica Moldova.

    1. tocmai ti-a explicat autorul ca s-au favorizat unele pareri prin timp de expunere mare si defavorizat cele contrare…

      Nu e nevoie sa scrii 5 puncte in care sa incerci sa dovedesti contrariul…

      Zicea cineva ca “Coalitia Loazelor” da atacul la Bac

      1. Dar sigur daca domnul “autor al articolului cel mai bine scris din istorie” scrie cateva lucruri dubioase (de exemplu ca rectorul vrea admitere si nu sesiune separata pentru cei care au picat BAC-ul in anii precedenti) atunci eu trebuie sa aplaud si sa tac.
        Ar fi fost nevoie de chiar mai multe puncte…
        Si cel care vorbeste despre loaze nu prea prea este prieten cu gramatica, mai mult ii place Basescu.

  9. Buna seara
    Esti identic cu emisiunea de pe Antena3, nici acolo nici de la tine nu am primit raspunsuri, nici de la ministra Anisie. Sunt saturat de pareri pro si contra. Vreau clarificari, asa facem la examene, care sa acopere toate intrebarile ridicate si de cei contra si de cei pro examene.
    Din tot ce sa-ntamplat din martie pana acum , nu inteleg lipsa de comunicare a ministrului Anisie, mai sunt nici 3 saptamani pana la examene si chiar nu-mi aduc aminte sa fi venit in intampinarea elevilor si parintilor, sa prezinte programul, sa raspunda la multele intrebari pe care inerent le au elevi si parintii.
    Cred ca, totusi, reactia asta contra examenelor a venit tocmai de la prestatia ministru Anisie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cunoscut epidemiolog american implicat în eradicarea definitivă a variolei pledează astăzi pentru testarea aleatorie, masivă a populației pentru coronavirus: Fără ea, vedem doar vârful aisbergului, șeptimea de deasupra apei

Testarea aleatorie de coronavirus în rândul populației, nu doar testarea masivă, este esențială în combaterea actualei pandemii, arată un cunoscut epidemiolog, Larry Brilliant, care a contribuit la eforturile Organizației Mondiale…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic, ci să rămână online? Psihologul Daniel David: Copiii se simt mai siguri pe ei la examinare poate fiindcă examenele sunt mai simple. Un alt factor se leagă de rutina pe care au dezvoltat-o copiii în acest timp

După mai bine de un an de stat acasă, întoarcerea la cursuri în format fizic îi neliniștește pe unii dintre elevii care până acum spuneau că ar vrea să revină…
Vezi articolul

Trei scenarii pentru educație, după închiderea școlilor. Ștefan Pălărie, coordonatorul pe învățământ al PLUS: Scenariul 3 este cel al unei bătălii contra-cronometru cu tehnologia. Vom avea de recuperat pe parcursul întregilor luni de vară

“Prelungirea închiderii școlilor lasă, în realitate, 3 scenarii mari posibile pentru România”, susține Ștefan Pălărie, coordonatorul grupului de lucru politici publice în domeniul educației la PLUS. Într-o analiză cu privire…
Vezi articolul

Degradarea științei “este probabil expresia voinței reale a unui segment dominant al exponenților statului și mediului academic”, acuză organizația cercetătorilor Ad Astra, după ieșirea României din clasamentul Shanghai / Organizația invocă “probleme grave ale legislației, care au fost menținute sau introduse intenționat” inclusiv în ultimele măsuri legislative

Poziția României în clasamentele academice și de cercetare este “foarte departe de nivelul corespunzător măcar unei performanțe medii”, dintr-o serie de motive, de la nivelul finanțării la lipsa de interes…
Vezi articolul