De ce isteria anulării Bacalaureatului? Cei care au picat examenul din 2011 încoace vor primi diploma pe baza mediilor din liceu și vor repopula fabricile de diplome – Daniel Funeriu

23.492 de vizualizări
Foto: Facebook.com / Daniel Funeriu
“Dacă se va anula bacalaureatul, vreo 6-700.000 de picați la bac din 2011 încoace vor primi acea diplomă și vor repopula fabricile de diplome – dughene, nu universități – cu un interes financiar de aproximativ 400 de milioane de euro anual. Înțelegeți acum de ce atâta isterie”, scrie fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Avertismentul acestuia vine după ce în urmă cu o seară Antena 3 a organizat o emisiune care a prezentat pe larg toate argumentele de anulare examenului de Bacalaureat din acest an.

De remarcat că argumentele s-au axat pe anularea BAC-ului – examen cu miză capitală pentru universitățile private și de stat lovite puternic de criza demografică, și mai puțin pe anularea, de exemplu, a Evaluării Naționale.

Să fim puțin raționali: conform tendințelor actuale, în ziua bacalaureatului vor mai fi în România aproximativ 1000 de infectați cu coronavirus. Asta înseamnă că, din aprox. 140.000 de copii care vor da bacul, 7 vor fi infectați. Din care 5-6 diagnosticați, deci izolați, deci un singur elev infectat va da bacalaureatul. Vom avea, așadar, o singură sală de clasă cu un elev infectat, cu mască și la distanță mare de ceilalți. Rațional vorbind, un risc de 10 ori mai mic decât riscul unui accident rutier într-un an calendaristic pentru o persoană oarecare. Riscul pentru sănătate este, așadar, cât de aproape de zero este posibil să fie“, spune, într-o analiză publicată pe pagina sa de Facebook, fostul ministru Daniel Funeriu.

Mesajul fostului ministru:

Dragii mei,

din 2011 încoace, peste un milion de tineri ai României au o diplomă obținută pe merit, două milioane de tineri ai țării noastre au învățat că nu poți să furi startul în viața de adult. Acești tineri au fost printre cei care s-au luptat în stradă pentru o justiție independentă, ei vor fi cei care vor ridica țara noastră, ei vor fi cei care ne vor opera când vom fi bolnavi, ei vor pilota avioanele în care vom zbura, ei vor construi casele în care vom locui și spitalele în care vom fi îngrijiți. Or, toate astea, trebuie făcute de oameni corect pregătiți, nu de trișori.

În 2011 când am curățat mizeria de la bacalaureat am stat ferm și calm în fața isteriei colective provocate de aceiași mafioți care azi încearcă să câștige sute de milioane murdărind diplomele copiilor voștri. Am spus atunci că eu, Daniel Funeriu, țin cu calm și siguranță cârma educației din România în direcția în care trebuie, oricâte valuri ar face acești mafioți, pentru că asta merită copiii noștri.

Am spus atunci că eu vreau generații de tineri cu fruntea sus, nu cu mâna întinsă. Am spus că nu mai vreau să fim peste decenii căpșunarii sau culegătorii de șparanghel cu diplomă de pe câmpiile Europei. Vreau să fim inginerii, medicii, economiștii Europei, vreau ca România să fie admirată și respectată.

Dragi părinți, dragi tineri,

Fiți voi generația cu fruntea sus, arătați voi ce puteți, ieșiți din cercul vicios al istoriei în care vor să vă țină cei care astăzi, pentru milioane de euro, vor să murdărească mândria de a fi un om onest, vor să reducă la zero efortul vostru onest făcut din clasa pregătitoare până în clasa a XII-a.

Dragii mei: e lupta generației voastre! Apărați-vă onoarea diplomei de bacalaureat! Nu vă lăsați învinși de coaliția loazelor, nu vă mai lăsați conduși de proști și mafioți!

Vă spune asta unul care, singur în fața lor, i-a învins pentru că a luptat lupta cea dreaptă: voi aveți datoria să conduceți țara asta, prin curaj, nu lașitate, prin onestitate, nu minciună, prin competență, nu fușăreală. Pe ei!

 


27 comments
  1. “Vă spune asta unul care, singur în fața lor, i-a învins””
    Omul astra traieste o realitate pefect paralela, daca imi este permisa formularea. Nu am mai intalnit asa ceva in 45 de ani de viata.
    Nimic din realitatea mea si a cunoscutilor mei nu se intalneste cu ceva din realitatea dansului, pe nicio directie, in nicio cantitate 🙂
    Chinuit om

  2. Condițiile în care se dau examenele sunt inumane,degradante!!! Nu se ține cont ,de tot ce li s-a întâmplat copiilor în aceste 3 luni de izolare .Au pierdut legătura cu școala , cu cadrele didactice cu colegii !! Erau obișnuiți cu pregătirea față în față . Mulți nu au avut acces la internet unde ,doamna ministru le-a trimis teste de antrenament.Ce părinte își trimite copilul să susțină examenele în aceste condiții ? Chiar și ce de nota 10 vor avea probleme de concentrare . Sănătatea copiilor trebuie să valoreze mai mult decât un examen !!!!

  3. Condițiile ,impuse pentru examen sunt inumane , cu mască ,cu teama de a nu se infecta .După o perioada de izolare de trei luni în care copiii au pierdut legătura cu școala ,cu colegii ,cu cadrele didactice. Erau obișnuiți cu un anumit mod de pregătire !Chiar și un elev de nota 10 ,o să aibă probleme de concentrare din cauza acestor condiții .Eu sunt mama unui elev care termină anul școlar cu nota 9,30. În aceste trei luni copilul meu a slăbit foarte mult și face atacuri de panică, din cauza a tot ce am trăit în ultimele luni.Facem ședințe de psihoterapie .Nu doresc niciunui părinte să treacă prin așa ceva. Sănătatea copiilor noștri trebuie să valoreze mai mult decăt o diplomă!!! Nu trebuie să acceptam asemenea condiții de examen. Sunt degradante, inumane!!! [comentariu editat pentru a elimina cuvintele scrise cu majuscule]

  4. Ce părinte își obligă copilul să susțină examenul în aceste condiții fie el și un elev de nota 10? După 3 luni de izolare ,nesiguranță și teamă cu mască pe față și pericolul de a se îmbolnăvi !!!! Eu sunt mama unui copil care încheie anul școlar cu media 9,30.În aceste trei luni de izolare ,din cauza stresului și faptul că brusc a pierdut legătura cu școala unde erau obișnuiți cu pregătirea la clasa , față în față cu cadrul didactic ,alături de colegi,copilul meu a slăbit foarte mult și face atacuri de panică. Face ședințe de psihoterapie . Nu doresc niciunui părinte să treacă prin ce trec eu !!! Dar îi îndemn ca sănătatea copiilor lor să valoreze mai mult decât o diplomă! Condițiile inumane în care sunt obligați să-și susțină examenele și tot ce au trăit în aceste trei luni sunt degradante!!! [comentariu editat pentru a elimina cuvintele scrise cu majuscule]

  5. Media Bac.ului sa fie media celor 4 ani pt generatia 2020.Macar atat ,pt ca oricum sunt vitregiti de festiv de absolvire ,serenade, ,banchet ..etc…emotiile de final de liceu….cei din generatiile anterioare sa de examenul doar la materia picata sau pur si simplu “pas” pana in 2021…in loc sa se pregateasca intens pt exam.la facultate…pierd vremea cu stresul bac.ului …

  6. Dragi colegi,
    Va reamintesc o scurta definite:
    “democrație sf [At: (a. 1645), HERODOT, 325 / V: (înv) ~ați[1], ~atie, ~țiune, di~ / Pl: ~ii / E: fr démocratie, cf gr δημοκρατία] 1) Formă de organizare și de conducere politică a societății, bazată pe principiul exercitării puterii de către popor. 2) Concepție politică potrivit căreia puterea trebuie să fie exercitată de către popor”.
    Avand in vedere toate sondajele de opinie in care se observa clar ca peste 70% dintre elevii de clasa a 12-a (impreuna cu parintii acestora) se opun organizarii examenului de bacalaureat, va intreb unde este democratia si pe cine reprezinta ministerul in acest caz?
    N.B. Eu personal cred ca este bine ca examenul de bacalaureat sa se sustina, dar totusi intr-o democratie autentica care nu apare din patru in patru ani vointa poporului trebuie respectata, indiferent de ce cred unii sau altii.

  7. Domnule fost ministru din păcate la ecest examen de bacalaureat se va întâmpla exact opusul. Cei din generațiile anterioare, 2011, vor beneficia de programa redusă. Eu înțeleg că aveți de achitat polițe de atunci, adică trebuie să-i treceți cumva că doar între timp v-au ajuns colegi de partid cu influență financiară dar vă propun ceva, să dea doar ei examenele și atunci chiar merg în comisii așa cum am făcut în fiecare an. Promit.
    Acum, în aceste condiții nu o fac.

  8. Dl Funeriu vrea sa pună mana iar pe fotoliul Educatiei.De aceea tot apare in mass media. Știe ca Anisie va fi înlocuită, pentru ca este un ministru slab și care creează confuzie in Educație.
    Dar nici un individ conflictual, care nu se intelege cu nimeni și care urăște profesorii, nu este un model de dascal.
    La Educație trebuie un om echilibrat, dascal (de preferință în preuniversitar) care sa se comporte normal și echidistant în raport cu părinți, elevi, dascăli.
    Nu faci un bine elevilor persecutand dascălii, nu faci un bine Educației punând dascălii sa negocieze notele cu părinții.
    Și sa, anul acesta ar trebui anulate examenele, atât Evaluarea Națională, cât și Bacalaureatul.
    Dl Funeriu are impresia ca un cal de familie, care are serviciu, soție, copii, și dorește sa ia bacul ca să aibă stabilitate la locul de munca…ar ținti la facultate… Deh… deplasata bănuială.

  9. S-ar putea analiza si o varianta hibrida (doar ptr generatia 2020) , cu optiuni :
    A. sustinere examene
    sau
    B. echivalare medii materii examen

    1. da B. echivalare medii materii examen
      și cei care nu au media 6.00 sau care vor mai mult, la 1-3 obiecte, se pot înscrie

  10. Cei din anii anteriori să aștepte o altă sesiune…oricum interesul lor este foarte bine cunoscut.
    Ministerul să dea ordonanța de urgență pentru anii terminali, așa cum a făcut pentru concursul de directori, inspectori etc.

  11. Este adevarat, emisiunea respectiva a trezit interes. Poate ca sunt implicate entitati si poate ca in spatele lor sunt interese mari.
    Au fost insa prezentate argumente serioase care nu au cum sa nu fie luate in seama ca simple exercitii logice.
    Daca situatia este asa cum sustineti dvs. cu risc minim, atunci de ce trebuie sa purtam masti in magazine, de ce nu avem voie sa calatorim liberi si sa ne intalnim la o terasa si sa bem o bere?
    Ori este periculos si atunci trebuie sa luam in seama toate aceste argumente ori nu si atunci sa umblam cu totii liberi, exact ca acum cateva luni.
    Tocmai aici este problema, iar problema poate fi solutionata simplu prin asumare si mai ales prin coerenta celor care vremelnic sunt pusi sa ne organizeze.
    Sunt cateva intrebari la care se feresc toti sa raspunda:
    -Ce se intampla daca in dimineata examenului un copil este detectat cu temperatura peste valoarea prag, iar ulterior el nu este pozitiv? Cine raspunde pentru decizia de a-l elimina?
    – Ce se intampla daca un copil este chiar contaminat? Stim bine ca el nu poate fi izolat intr-o sala separata pentru ca exista norme clare care impun o anumita procedura medicala pe care nimeni nu o poate incalca. El este ridicat cu izoleta si transportat la spital.
    – Ce se intampla daca un copil nu suporta masca, o scoate de pe fata si o tranteste pe banca? Este chemata Politia, pentru ca acel copil nu poate sa respire?
    – Ce se intampla daca un copil se imbolnaveste dupa acest examen? Nu e pacat sa fii stat atat timp inchisi in casa tocmai ca sa ne ferim de infectare?
    Sunt multe astfel de intrebari care nu au inca un raspuns clar , iar simplul fapt ca nu se raspunde irita o intreaga categorie de oameni, cei implicati direct in acest proces.
    Altfel, da, este bine sa se sustina un examen in plus. Se rezolva sau ar trebui sa se rezolve aceste corectii pe care procesul de evaluare standard le creează de peste 30 de ani .
    Dar, dle ministru, de ce nu ati incercat dincolo de introducerea sistemelor de supraveghere video sa militati pentru indreptarea acestor anomalii? Sau de ce partidul dumneavoastra care s-a aflat destul de mult timp la conducere, nu a facut nimic in acest sens?
    Mie nu mi se pare firesc ca un sistem de evaluare standard sa fie blamat de toti si nimeni sa nu incerce sa il indrepte cu atat mai mult cu cat a facut parte din conducerea sa.
    Toti il desconsidera si incearca sa imagineze tot soiul de sisteme aditionale sau paralele de evaluare, dar nu incearca nimeni sa il corecteze pe acesta.
    Am auzit voci aseara care sustineau ca vor la licee mari, dar ca notele la Fizica sau la Tehnologie ii incurca si ca un examen prin care isi vor demonstra “maiestria” la Matematica si Limba Romana va rezolva aceasta problema
    Credeti dvs ca evaluarea asa cum este conceputa acum rezolva aceste probleme?
    Sau credeti ca examenul de BAC asa cum este el conceput indreapta multe lucruri?
    Da, scoate din circuit elevi lenesi, dar acesti elevi trebuiau opriti cu 4 ani mai devreme
    Statul a pierdut deja resurse aducandu-i pana aici.
    Este o problema falsa cea pe care o invocati, aceasta cu sistemele mafiote care vor sa “elibereze” acesti elevi retinuti gratie sistemelor dvs de monitorizare video si acestui simulacru de BAC. Ei pot ramane blocati gratie unei simple reglementari.
    Da, sustin acest lucru in cunostinta de cauza. Si BAC-ul si Evaluarea nationala sunt un simulacru de examen asa cum este toata scoala
    Ati parcurs un test de matematica de clasa VIII-a?
    Dvs nu va e rusine ca se prezinta acest tip de teste unor elevi?
    Acestea sunt teste care sa probeze competenta?
    In urma lor o multime de elevi primesc note peste 9 si apoi raman repetenti la marile licee in anul urmator.
    Este o pseudo problema pe care o tot perpetuam si incercam sa carpim un sac care tot crapa!
    Nu se intampla nimic cu elevii aceia care scapa de un BAC rezultat ca o mediere a rezultatelor dupa cum nu se intampla nimic cu cei care trec acest examen. Cei mai multi dintre ei nu stiu sa scrie corect pentru ca nu invata acest lucru in scoala.
    Incercati intr-o corporatie sa puneti niste tineri sa scrie un text simplu. Cei mai multi va vor face sa simtiti rusine ca ati fost implicat cumva in sistemul care le-a permis lor sa ajunga ingineri! Va garantez ei au trecut BAC-ul, monitorizati fiind.
    Da, sunteti unul dintre ministrii care au facut ceva, dar mult prea putin, iar acum ma surprindeti insistand pe o pista falsa.
    Eu sunt parintele unui elev care a terminat gimnaziul cu 10 si probabil va lua o nota foarte mare si la Evaluarea nationala indiferent cum se va desfasura ea.
    In cazul sau nota 10 reprezinta chiar 10 si nu note “din burta” asa cum se sustine in spatiul public de catre persoane care nu stiu cata munca este in spatele unei astfel de linii de performanta
    Ce ma revolta in fapt?
    Ma revolta sa vad copilul meu tinut la usa sa fie “masurat” apoi sustinand un examen penibil cu masca pe figura si cu manusi in mana.
    Eu consider periculos sa fie prezent acolo in acele zile si nu pot face nimic in acest sens.
    Atat.

    1. Chiar asa! Sunt de acord cu ce spune Popescu Alexandru! Altfel de ce mai merg la scoala copiiii daca notele nu se iau in considerare? Sa se pregateasca si sa mearga doar la examene daca se crede ca notelesunt din “burta”. Si eu am un copil de 10 . Acum termina clasa a 8a si chiar a invatat in acesti ani si a participat la multe olimpiade. Deci nu sunt de acord sa mearga la examen in conditiile date. ( mai are si rinita alergica iar in perioada asta e foarte greu sa stea cu masca).

  12. Nu vrea domnul sa ne spuna iar genul cuvantului coleg (oare este neutru)? Daca ar da si el BAC-ul la romana in conditiile astea sigur ca abia lua nota de trecere la romana. Din gura lui au iesit cele mai mari prostii rostite de un ministru al educatiei si nu putem spune ca nu a avut concurenta! Ca unul ca el sa ne denigreze pe toti care ne gandim in primul rand la sanatatea noastra si a celor din jurul nostru si la elevii care pur si simplu n-au avut cum sa se pregateasca neavand tehnologia necesara ca sa se prezinte la orele online este pur si simplu revoltator. Oare cine i-a suflat discursul asta de doi bani?
    Asa cum a explicat si rectorul Universitatii Politehnica din Bucuresti la Antena 3, cei din anii precedenti care nu au obtinut diploma de Bacalaureat pot avea o sesiune speciala. Asa s-a intamplat si in Franta, Olanda si Republica Moldova. Nu cred ca cineva in aceste tari s-ar fi revoltat ca aceasta diferentiere este ‘neconstititutionala’ si ‘discriminatorie’ asa cum unii inconstienti sustin la noi, deoarece nu este cazul. Voi chiar credeti ca suntem mai presus de Franta (unde de fapt a dat BAC-ul si domnul Funeriu, o proba chiar de doua ori…) la capitolul nediscriminare in educatie?

  13. Dragi copii, fiți curajoși! Ați terminat liceul! Cereți anularea bacalaureatului! Toți miniștrii educației au pus umărul la dărâmarea școlii românești! Niciun ministru nu a fost interesat de educația sau sănătatea voastră!

    1. Aveți dreptate. Acest ministru ca și cei de dinaintea lui și evident cei de după nu au făcut decât să îngroape educația în hârtii. Când a “revoluționat” acest examen la noi în județ promovabilitatea nu s-a schimbat. În concluzie și pànă atunci examenul a fost corect. Și apoi chiar dacă toți au diplomă de bacalaureat asta nu înseamnă că toți vor fi medici, avocați, ingineri, deci nu toți vor urma o facultate.

  14. Dacă e să se anuleze sa fie doar pt.promotia 2020.Cei din generațiile anterioare pot da examen si in toamna si la anul….

  15. M-am saturat de argumentele astea ridicole, cine sileste ministerul sa dea diplome celor din anii anteriori? Sa dea o lege prin care sa stipuleze ca echivalarea examenelor nu se aplica generatiilor anterioare. Ce este atat de greu? De asemenea, de ce se ia la pachet BAC-ul cu evaluarea nationala? Ce-i prostia asta? Echivalati macar pentru EN, sunt elevi care sunt in mijlocul procesului educational, oricum vor trebui sa ajunga la un liceu, pentru ca in Romania invatamantul obligatoriu e de 10 clase minim, nu? Macar salvati viata unor oameni in varsta, profesori batrani, familiile elevilor, etc. Atata scandal pentru o mana de elevi care se tem ca nu ajung la liceele de top… Din cauza unor asemenea specimene ca Funeriu, s-a mutat o discutie din sfera urgentei sanitare in sfera meritocratiei. Si daca tot vorbim despre meritocratie, de ce nu spune nimeni ca ambele examene sunt exagerat de simple si de fapt nu au nici un fel de relevanta? Daca tot vreti meritocratie, dati niste subiecte la nivelul celor din anul 1989, si veti vedea ca doar 10% iau note peste 5. Brusc, urgenta Romaniei sta in niste examene ridicole si care de fapt nu au nici un fel de semnificatie ulterioara in dezvoltarea armonioasa a acelor copii.

    1. Pai aia contează de fapt!Mana aia de copii care are capacitatea de a ajunge la un liceu de top!Pe aia ne bazăm să nu ne pice casa in cap,să nu ne scoată dinții buni săi să nu ne opereze la picioareul drept și nu stâng! Ăștilalți,care s-au învățat pe “dă și mie” ,adică viitori asistați sociali,ne bazăm că or să se ducă macar la sparanghel in Germania și acolo nu au nevoie de diplome de bac etc.
      Mai ușor cu întinsul mâinii și la muncă!

      1. Copiii aia sunt plecati din tara imediat dupa BAC si nu-i mai vede nimeni. Nu va mai faceti atatea iluzii. Traiti cu iluzia olimpicilor, si ii ignorati pe toti ceilalti! Si olimpicii, cei creati de catre liceele de top nu fac decat materia de olimpiada in continuu si habar n-au altceva pe langa. Cunosc fenomenul foarte bine. Examenul de clasa a VIII e atat de banal incat ajung copiii cu 10 la licee de top, si apoi raman corigenti dupa primul semestru. De ce? Pentru ca acel examen nu cerne deloc, faptul ca cineva ia 10 la acem examen nu certifica faptul ca stie ceva. Dar avem picati cu 9.7 la liceele de top din Bucuresti, si profesori pleznind de mandrie. Astea sunt problemele adevarate ale examenului, probleme care exista in fiecare an si carora nu li se gaseste nici o rezolvare. Iar bac-ul e atat de banal incat nu ai nevoie de camere ca sa-l treci daca stii sa scrii si sa citesti. Ia uitati-va pe niste subiecte la istorie. Curat mestesug de tampenie. Ca ajung copii la liceu care nu stiu sa scrie si sa citeasca, asta e marea drama. Si o sa radeti, dar aia raman in tara si dupa aia scriu pe forumuri ca li se pare BAC-ul examenul vietii lor!

  16. Foarte simplu, mediile sunt echivalate doar elevilor din clasa a 12-a care trebuie sa dea examenul anul acesta, nu și a candidaților care au mai picat încă o data, aceștia vor da bacul ulterior.

    1. E simplu!Poți da și la anul!Nu este obligatoriu!Și mai lăsați Franța în pace că nu există acolo presiunile pe care le suporta profesorii de aici sa fie trecute toate loazele!Sau ați uitat că la liceu s-a intrat și cu medie de 2 și au fost “trecuți” pentru a se pastra numărul obligatoriu de elevi.Nu mai faceți pe martirii că nu aveți de ce!Unii au intrat la liceu fara sa merite și acum speră să treacă ,fara sa facă vreun efort!
      Și da,unii chiar sunt loaze,cu riscul de a deranja prin adevărul spus.

  17. De ce trebuie sa participe toti cei din 2011 încoace au avut pro9blemele cei din generatia asta cu covid19, dati lege sa nu se inscrie nimeni la bac decat cei din generatia asta . Sa fim seriosi elevii din anii anteriori nu cred ca li s-a luat dreptul sa aiba un bal,o bucurie când se face salvati de clopotel, pregatirea pentru bac, simularea pentru bac si multe altele. Nu cred ca au dat examen cu pexiglas in dreptul bancii cu masca pe fata la o temperatura ridicata in clasa, fara aer conditionat si cu frica ca poate face temperatura inaintea examenului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Oana Moraru: În România, profesorul e de mult timp abandonat singur la catedră. Da, copilul are nevoie să se simtă bine la școală, dar și sub presiune. Învățarea se întâmplă și cu pasiune, dar și cu constrângere, și cu libertate, dar și cu monitorizare și răspundere

Există două realități aparent contradictorii ale relației elev-profesor. Vorbind de școlile publice, de masă, dar și despre cele particulare cu mai mult de 200 de elevi (unde s-a depășit statutul…
Vezi articolul

Elevii încep liceul după clasa a IX-a, adică la 15-16 ani, în majoritatea țărilor membre ale OCDE, arată o analiză făcută de experți ai organizației la care speră să adere și România / Examene de admitere la liceu sunt organizate în doar două țări, în condiții speciale

Trecerea de la învățământul secundar inferior la cel superior – echivalând, în România, cu trecerea de la gimnaziu la liceu – se face la vârsta de 15 ani în jumătate…
Vezi articolul

Schimbările climatice ar trebui abordate în întregul curriculum, în toate ciclurile de învățământ, nu doar în câteva materii concentrate la clasele mari – experți ai Institutului de Educație de la Londra / E esențial ca temele de mediu să fie incluse în formarea inițială a profesorilor

Abordarea schimbărilor climatice în întregul curriculum, atât la școala primară, cât și în învățământul secundar este necesară pentru a-i determina pe copii și tineri să acționeze pe astfel de teme,…
Vezi articolul