Daniel Funeriu: Președintele și partidul său trebuie opriți din comiterea unui suicid național prin demolarea educației

2.369 de vizualizări
Daniel Funeriu
Daniel Funeriu / Foto: Facebook.com
Încă din 2010 spun că nu se poate face educație fără exigență și autoritatea intelectuală, morală și comportamentală a magistrului, a profesorului. De ani buni insist pe nevoia de întărire a autorității magistrului, autoritate care trebuie să izvorască din excelența sa, nu autoritatea „cu liniarul peste degete”.

De 9 ani avem un președinte și 12 miniștri. Niciunul nu a pronunțat, vreodată, cuvântul „autoritate”. Ineptul Iohannis și liotă sa de miniștri ne-au promis „școli verzi”, „școli relevante” și alte abureli conțopiste.

Ineptul președinte-bibelou ne-a promis o „Românie Educată”.

Ne-a livrat, în 9 ani:

  • 1) cuțite la beregată în sala de clasă,
  • 2) profesori batjocoriți,
  • 3) rezultate cataclismice la Evaluarea Națională,
  • 4) universități care nu reușesc, în ciuda unor finanțări uriașe, să intre în vreun top mondial,
  • 5) cercetători atât de încărcați cu birocrație încât petrec mai mult timp cu ochii în contabilitate decât în eprubete.

Acum, în ultimele sale zvârcoliri prezidențiale, el și epava de partid numită PNL, au ambâțul mediocrului care vrea să stea la masă cu deșteptul. Au ambiția de a-și adăuga numele alături de oamenii deștepți care au legiferat educația din România, au ambâțul de a ne ferici cu o lege a educației atât de inadecvată, atât de tâmpă în concept și realizare, încât fețele bovine care o susțin nu reușesc nici măcar să ne smulgă un zâmbet amar.

Oameni buni: oprirea acestui președinte inept, oprirea epavelor intelectuale care vor să legifereze educația generațiilor viitoare, oprirea spiralei decăderii intelectuale și morale în care figurile astea triste vor să-i închidă pe copiii voștri devine unicul plan de țară valabil azi. Miza justiției apărate în stradă, miza acelui 10 august au fost minuscule față de miza opririi acestui președinte și a partidului său zombat din comiterea unui suicid național prin demolarea educației la care, cu metodă și sistem, s-au înhămat.

__________

Despre autor:

Daniel Funeriu a fost ministru al Educației în 2009-2012, perioadă în care a implementat o nouă lege a educației, bazată pe Raportul Comisiei Prezidenţiale pentru educaţie condus de Mircea Miclea (Legea educației nr. 1/2011, în vigoare și în prezent, dar modificată masiv de toate partidele care s-au succedat la putere). A fost consilier prezidențial în domeniul educație și europarlamentar. În prezent, face parte din corpul de experți al Comisiei Europene care asistă Guvernul Republicii Moldova în eforturile de a implementa Acordul de Asociere UE – Republica Moldova. Chimist cu doctoratul obținut la Universitatea din Strasbourg sub îndrumarea laureatului Nobel Jean-Marie Lehn, Daniel Funeriu a fost cercetător în Japonia și SUA, înainte de a reveni în țară.


8 comments
  1. Educația a fost deja demolată de comuniști. Ce vedem acum e doar o continuare a ticurilor și obiceiurilor comuniste. O școală care produce scolioze, stres și violență. Asta e educația adusă de comuniști. Vor mai trece încă două-trei generații până se va repara.

  2. Dezastrul nu l-a facut el.
    Funeriu doar l-a relevat.
    Prin montarea camerelor video in sala de examen ne-a aratat realitatea.
    El a fost cel care a spus deschis “regele e gol”!
    Ca n-a facut nimic dincolo de asta e adevarat. Din acest punct de vedere poate fi numit ministrul zero
    Ce spune el in articol este adevărat. Ca nu a facut nimic sa repare ceva din dezastrul descoperit este iar adevarat.
    “Dulapul” nu face altceva decat sa mai dea cu o usa in cap învățământului din Ro si asa buimac si fara sens.

  3. Dar dumneavoastră, domnule ministru, nu v-ați avut președintele? Dacă ați uitat, îmi permit să vă readuc aminte. Acel președinte care se lăuda, public, că fugea de la ore sărind pe geam. Meritați felicitări pentru introducerea camerelor la Bac …și cam atât! Așa că , sunteți una dintre verigile ,,lanțului slăbiciunilor”!

  4. Domnul Funeriu ar trebui sa fie ultimul care ar putea sa-si dea cu părerea. El a pus piatra de temelie a dezastrului din învățământ. În mandatul lui ca ministru Băsescu a tăiat salariile profesorilor care erau deja mici.

  5. Demolarea nu mai poate fi oprita. Plecaciunea la dulap si dulapul vor avea grija ca “reforma” sa ramana on-track si daca ar da in foc mamaliga romaneasca.

    Vorba CTP-ului, singura speranta este ca astia nu sunt vesnici, tineri si felice. La un moment dat mai si mor, dupa o viata lunga, imbelsugata si plina de succese.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape un sfert dintre elevii care au început gimnaziul în 2017 nu au susținut Evaluarea Națională în 2021, la finalul clasei a VIII-a / Pierderile sunt considerabil mai mari în rural, în rândul băieților și în școlile mici – Raport de cercetare

Numai 77% dintre elevii care au început gimnaziul în 2017-2018 și l-au absolvit în 2020-2021, adică în plină pandemie, au reușit să finalizeze acest nivel de învățământ prin susținerea Evaluării…
Vezi articolul

Gradația de merit 2024. Ce promiteau Klaus Iohannis și Ligia Deca în raportul România Educată și ce a pus, de fapt, în practică ministra Educației în prima „reformă” a gradației de merit, sporul de 25% pentru profesori

Pentru prima dată, în anul școlar 2024-2025 gradația de merit va fi acordată conform Legii 198/2023, adică a legii făcute pe baza proiectului România educată. Asta înseamnă că sporul de…
Vezi articolul

ANALIZĂ Cristian Pantazi: Cel mai mare eșec de securitate națională – ascensiunea lui Călin Georgescu. Cum a ajuns România într-o situație mai proastă decât Republica Moldova, penetrată la vârf de propaganda rusă

Clasarea monstrului politic Călin Georgescu pe locul 1 al prezidențialelor e cea mai mare breșă de securitate națională din istoria recentă. Un epic fail al marilor actori politici, instituționali și…
Vezi articolul

Dacian Dolean, specialist în dezvoltarea limbajului: La elevii de etnie maghiară din comunități izolate orele de limba română trebuie tratate ca ore de limbă străină, dar trebuie să aibă experiențe de imersiune lingvistică la școală

Recent, Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România a atras atenția că notele la limba română ale elevilor de etnie maghiară sunt îngrijorător de mici și că limba română ar trebui…
Vezi articolul