Datele elevilor au fost accesibile caselor de pariuri, în Anglia. Ministerul Educației de la Londra, învinovățit pentru încălcări inacceptabile ale regulilor de protecție a datelor, chiar dacă informații personale nu au fost divulgate

594 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației de la Londra a fost declarat responsabil pentru o încălcare a legilor privind protecția datelor personale, în condițiile în care a permis caselor de pariuri acces la o bază de date ce includea informații privind elevii, cu scopul de a desfășura acțiuni de verificare a vârstei clienților, potrivit The Guardian. O astfel de permisiune a fost considerată inacceptabilă, indiferent de faptul că datele personale nu au fost divulgate.

Potrivit sursei citate, Biroul Comisarului pentru Informații a constatat că informațiile privind elevii, incluse în baza de date respectivă, au fost folosite în scopuri greșite pentru o perioadă lungă de timp. Ministerul a fost găsit responsabil pentru faptul că nu a reușit să prevină “acces neautorizat la datele copiilor”, în intervalul septembrie 2018 – ianuarie 2020.

Baza de date a acumulat, în timp, detalii despre rezultatele educaționale pentru aproape 28 de milioane de elevi cu vârste de 14 ani și peste (în ultimii ani, numărul total al elevilor din Anglia a fost de circa 9 milioane). Ministerul a permis unei firme de monitorizare IT acces la această bază de date, iar compania a oferit servicii de verificare a datelor pentru multiple companii, permițând caselor de pariuri să verifice dacă ai lor clienți au împlinit vârsta de 18 ani.

Verificările nu au permis divulgarea de date, dar comisarul pentru informații a constatat că au fost încălcate oricum legile privind protecția datelor, deoarece informațiile respective nu au fost folosite în scopul pentru care au fost colectate – verificarea rezultatelor educaționale. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre noile teste anuale de alfabetizare funcțională: Vom avea informația încă din școala primară și gimnazială în fiecare an, cât să facem intervențiile necesare, să nu mai avem 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul funcțional pentru PISA / Ministerul pe care-l conduce are aceste date din 2012 și niciodată nu le-a folosit

Testarea anuală a „alfabetizării funcționale” a elevilor este prevăzută în proiectul legii învățământului, varianta Deca, iar rezultatele la aceste testări nu vor fi folosite pentru a pune note în catalog,…
Vezi articolul