Directoarea Școlii Gimnaziale “Ferdinand I” din București și-a dat demisia, anunță Inspectoratul școlar / Mai mulți părinți au protestat azi dimineață după ce o învățătoare ar fi lovit un elev, iar conducerea nu ar fi luat măsuri 

9.581 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Directoarea Școlii Gimnaziale “Ferdinand I” și-a dat demisia, iar Inspectoratul Școlar al Municipiului București a luat act de demisie, conform cererii depuse în data de 28.03.2024″, potrivit unui răspuns al ISMB pentru Edupedu.ro. Joi, 04 aprilie, inspectorul școlar general va numi prin detașare un cadru didactic pe postul de director rămas vacant, mai anunță ISMB. Amintim, o echipă ISMB se află la școală în această după amiază, după ce câțiva părinți au protestat miercuri dimineață în fața școlii nemulțumiți de faptul că, deși au semnalat un caz de abuz din partea unui cadru didactic asupra unui elev, conducerea școlii nu a luat măsuri. Un alt părinte a făcut sesizare dar “i s-a spus doar că doamnei îi pare rău și n-o să mai facă”, a explicat mama unui elev, într-un interviu pentru Euronews.ro.
  • Amintim, Ministerul Educației a cerut ca până pe 31 martie, toți directorii de școli din București să urmeze cursuri special organizate pentru a învăța să implementeze procedura de management a cazurilor de violență.

ISMB a luat act de demisia directoarei Școlii Gimnaziale “Ferdinand I”, miercuri după amiază, după ce o echipă a Inspectoratului școlar a ajuns miercuri după amiază la școală. În aceeași dimineață, câțiva părinți au protestat miercuri dimineață în fața școlii nemulțumiți de faptul că, deși au semnalat un caz de abuz din partea unui cadru didactic asupra unui elev, conducerea școlii nu a luat măsuri.

Amintim, o învățătoare ar fi lovit cu piciorul un elev care se afla sub bancă. Apoi l-ar fi agresat verbal spunând că e “adoptat” și “cu capul”, a spus mama unui elev care învață în clasa respectivă.

“Inspectoratul Școlar al Municipiului București a luat act de demisia doamnei director a Școlii Gimnaziale ,,Ferdinand I”, Costinean Maria Liliana, conform cererii depuse în data de 28.03.2024, urmând ca mâine, 04.04.2023, inspectorul școlar general să numească prin detașare un cadru didactic pe postul de director rămas vacant”, anunță ISMB într-un răspuns pentru Edupedu.ro.

Din verificările efectuate de ISMB a reieșit că la nivelul școlii, “consiliul de administrație a decis că nu există argumente solide care să justifice declanșarea procedurii de cercetare disciplinară, iar cercetarea disciplinară a angajaților unității de învățământ este atributul exclusiv al acesteia”, a mai spus ISMB.

De asemenea, în perioada următoare va avea loc o inspecție generală la Școala Gimnazială Ferdinand I din București.

Informarea integrală a ISMB

“În septembrie 2023, la Inspectoratul Școlar al Municipiului București, au fost înregistrate petiții cu privire la comportamentul unui cadru didactic al Școlii Gimnaziale ,,Ferdinand I”. Din verificările efectuate și din documentele consultate, reiese faptul că, la nivelul unității de învățământ, consiliul de administrație a decis că nu există argumente solide care să justifice declanșarea procedurii de cercetare disciplinară. Precizăm, de asemenea, că cercetarea disciplinară a angajaților unității de învățământ este atributul exclusiv al acesteia.


În conformitate cu Graficul de Inspecție și Monitorizare al ISMB pentru anul școlar 2023-2024, în perioada imediat următoare (15.04-19.04.2024), în Școala Gimnazială ,,Ferdinand I” se va desfășura inspecție generală.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a luat act de demisia doamnei director a Școlii Gimnaziale ,,Ferdinand I”, Costinean Maria Liliana, conform cererii depuse în data de 28.03.2024, urmând ca mâine, 04.04.2023, inspectorul școlar general să numească prin detașare un cadru didactic pe postul de director rămas vacant”.

Informații de context

Miercuri după amiază, o echipă a ISMB este la Școala Gimnazială Ferdinand I pentru a discuta cu directoarea unității de învățământ, potrivit surselor Edupedu.ro.

Câțiva părinți au protestat în fața Școlii Gimnaziale Ferdinand I, miercuri dimineață, nemulțumiți că școala nu a aplicat procedura de gestionare a unui caz de violență. Mai exact, o învățătoare ar fi lovit cu piciorul un elev care se afla sub bancă. Apoi l-ar fi agresat verbal spunând că e “adoptat” și “cu capul”, a spus mama unui elev care învață în clasa respectivă.

Cazul ar fi fost semnalat la conducerea școlii în urmă cu mai multe luni, dar nu s-au luat măsuri. “I s-a spus doar că doamnei îi pare rău și n-o să mai facă”, a mai spus mama respectivă. Ar fi fost sesizat și Ministerul Educației și Inspectoratul școlar al Municipiului București. Edupedu.ro a solicitat un punct de vedere al ISMB și îl vom publica când îl vom primi.

Amintim, Ministerul Educației a cerut inspectoratelor școlare să îi formeze pe toți directorii de școli din țară până pe 31 martie asupra procedurii pentru gestionarea cazurilor de violență în școli și grădinițe. Decizia a fost luată după apariția unui caz de agresiune între elevi la Școala Nicolae Titulescu din București.

Pe 28 martie, ministra Educației, Ligia Deca, a declarat la întâlnirea cu directorii de școli din județul Mureș, că aceștia trebuie să sune la numărul unic 119 atunci când un minor este implicat într-un caz grav de violență, fie că este victimă sau agresor. Ea a explicat că procedura de gestionare a cazurilor de violență a fost realizată pentru că mulți profesori au spus că nu știu ce să facă atunci când se confruntă cu cazuri diverse de violență ușoară, gravă, sau suspiciune de consum de droguri. “Nu știau care e procedura și asta duce la practică neunitară și la tendința de a nu raporta”, a spus Deca, joi, 28 martie, la întâlnirea cu directorii de școli.

Într-un răspuns pentru Edupedu.ro, potrivit ISMB, până în data de 21 martie, fuseseră formați peste 600 de directori, reprezentanți ai Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția copilului sectoarele 1-6, precum și reprezentanți ai DGPMB – Serviciul Siguranță Școlară. ISMB nu a furnizat deocamdată și lista directorilor școlilor care au participat.

“În perioada 19.03-21.03.2024 Inspectoratul Școlar al Municipiului București a organizat, cu sprijinul Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE), sesiuni de formare cu directori unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul București având ca tematică aplicarea procedurii aprobate prin OME nr. 6235/06.09.2023. Au participat peste 600 de directori, reprezentanți ai Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția copilului sectoarele 1-6, precum și reprezentanți ai DGPMB – Serviciul Siguranță Școlară”.

De altfel, în Iași de exemplu, cei 268 de directori de grădinițe, școli și licee au aflat la o sesiune de formare organizată săptămâna aceasta, care sunt formele de abuz ușor și grav care se pot petrece în școală atât între elevi cât și între elevi și profesori și cum pot fi gestionate.

Până în data de 15 martie 2024, toate unitățile de învățământ preuniversitar vor afișa materialele vizuale de informare disponibile pe site.

Edupedu.ro a scris că școlile au început să pună afișele cerute Ministerul Educației cu procedura privind managementul cazurilor de violență. În multe cazuri însă imaginile sunt greu de citit, informațiile fiind printate pe coli A4.

Citește și:
Ligia Deca: Orice caz de violență în școală care constituie infracțiune se sesizează direct de către director, la poliție, la Biroul de siguranță școlară. Dacă acea violență este îndreptată împotriva unui minor, se sună imediat la 119
Ligia Deca, despre modul de gestionare a cazurilor de violență în unele școli: Nu putem să ascundem lucrurile. Eu cred că avem diferențe foarte mari de înțelegere în ceea ce privește ce trebuie raportat și ce nu
FOTO Școlile au început să pună afișele cerute Ministerul Educației cu procedura privind managementul cazurilor de violență

DOCUMENT Îmbrâncirea între elevi este considerată o formă ușoară de abuz fizic, poreclirea – abuz emoțional, iar fluierăturile și semnele obscene sunt forme grave de violență în școală – sesiune de formare a directorilor de școli din Iași

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: De foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală. Rog părinții, bunicii, cadrele didactice, să raporteze și faptele de consum de droguri, nu doar pe cele de violență. Nu vă temeți de reacția părinților și a societății

Monica Anisie: Și noi, profesorii, trebuie să ne implicăm când vedem un elev care împinge o colegă sau îi vorbește urât

9 comments
  1. Managementul acesta în cazuri de violența este sublim, dar nu se aplica! Directorii nu vor să se implementeze!! Chiar și inspectorii școlari au rămas pe vechea procedura. Din păcate am constatat-o din propria experiență la Sc 194. ISMB -ul venit în inspecție după sesizarea mea a constatat că totul e în regula.Am depus plângere penala. E o senzație că te lupți cu toată lumea care nu vrea să-și facă meseria. Pentru cei cu aceleași probleme, recomand să facă plângere direct la Serviciul de Siguranță Școlară!

  2. Dacă sunt vinovate (directoare si învățătoare) să plătească!

    Totuși lipsesc multe elemente din descriere și nu e clar dacă există o plângere a părinților copilului posibil agresat fizic, dacă a fost efectiv lovit sau nu, dacă elevii prezenți confirmă agresiunea, dacă au mai existat plângeri anterioare, dacă a fost constituită comisia disciplinară si la ce concluzii a ajuns, daca….

  3. Pe dna directoare au lasat-o pe drumuri si cine stie daca se mai poate angaja inapoi in invatamant, dar cand un elev jigneste si chiar loveste un dascal, cel mult este dus la psihoterapie, nu…?!
    Un astfel de elev nu poate fi dat afara din clasa si nici exmatriculat pt ca “i se ingradeste dreptul la invatatura”, nu i se poate scadea nota la purtare pt ca “ii este distrus viitorul”, practic, nu i se poate face nimic !
    Bravo, buna treaba…

    1. Din pacate, ai dreptate! In egala masura, violenta fizica, dar si verbala, din partea oricarui elev sau profesor sa fie aspru pedepsite, sa impiedice recidiva. Sa se permita concedierea si exmatricularea in prima faza.

    2. Cred ca ati inteles gresit. Dna. director si-a dat demisia din functia de director. S-a intors linistită la catedra si isi va imparti fara stres cafeaua in pauza cu colega ei care loveste elevi. Cadrul didactic trebuie sa fie, in primul rand, un model comportamental care sa se apropie cat de mult se poate de impecabil. Lovirea elevului, in situatia in care respectivul cadru didactic se afla, nu are nici o scuza. Faptul ca doamna director i-a acceptat comportamentul nu are nici o scuza. Nu mai incercati, in traditia romaneasca, sa aruncati vina pe victima sau sa transformati abuzatorul in victima. Hai sa nu uitam ca Romania e tara in care toata lumea are tot timpul doar drepturi si niciodata responsabilitati.

      Sistemul e invatamant actual e plin de probleme atat de cadrelor didactice cat si de elevi. Ne indreptam spre furtuna perfecta. Lucrurile au ajuns aici, pentru ca se poate si pentru ca avem un milion de reguli, de regulamente si legi pe care nimeni nu le aplică. Dar nu-i nimic…mai iesim cu niste declaratii pompieristice, mai facem o inspectie sterila, mai punem la punct un regulament, cu care apoi ne vom sterge la fund. In continuare fiecare parinte va folosi sintagma “copilul meu nu face asta niciodata”, in continuare ne vom simti indreptatiti sa facem o prostie doar pentru ca si altii o fac (mentalitate de copil de 5 ani). Si peste 50 de ani, cand nimic nu se va fi schimbat ne vom intreba mirati “dece ?”

      1. CA al școlii nu a început o anchetă pentru că era vorba de o mamă care a reprodus în plângere ce i-a spus copilul de vârstă mică, după câteva luni de la prezumptivul incident. Iar mama respectivă nici măcar nu era mama copilului în cauză, dacă incidentul este real.

        Adică vorbeau despre pielea ursului din pădure.

        Este posibil ca incidentul să fi avut loc exact în modul relatat de mama respectivă, dar la fel de posibil e ca totul să fie o fabulație. Dvs presupuneți că elevul a transmis totul exact cum s-a întâmplat, iar mama e de bună credință și dorește doar clarificarea situației (evident cu pedepsirea vinovaților, dacă există o vinovăție), iar alții – între care mă aflu și eu – presupun că adevărul e undeva la mijloc.

        Dar bineînțeles, nu se aude/ascultă și punctul de vedere al celeilalte părți, profesorul e de la bun început considerat vinovat și e obligat să se disculpe. Și cum spun francezii, qui s’excuse, s’accuse.

      1. Intradevar, tot articolul ne povesteste ce violenta a fost invatatoarea si ce revoltati au fost parintii, nimeni nu ne spune ce a provocat tot scandalul asta. Sunt categoric impotriva educatiei prin pedepse fizice, dar uneori un copil needucat acasa poate ajunge sa exaspereze un profesor, iar parinii acelui elev ar trebui sa fie ingrijorati de viitorul sau, mai mult decat de pedepsirea profesorului.

    3. @Daniel,

      1. <>

      D-na nu mai este director, dar asta nu înseamnă că nu rămâne cadru didactic!

      2. “consiliul de administrație a decis că nu există argumente solide care să justifice declanșarea procedurii de cercetare disciplinară, iar cercetarea disciplinară a angajaților unității de învățământ este atributul exclusiv al acesteia”

      Învățătoarea este cea care nu va păți nimic! Precum în cazul minorilor agresivi, nici împotriva majorilor agresivi din școli nu sunt luate măsuri… măcar să fie toată lumea “mulțumită”!

      P.S.: Ce să mai cerem elevilor…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii vor fi plătiți mai mult pentru participarea la examenele naționale din această vară, anunță ministra Deca: Ceea ce pot spune cu siguranță este că va fi o creștere față de anul trecut și o vom anunța în scurt timp

Ligia Deca a spus că anul acesta va crește suma cu care vor fi plătiți profesorii implicați în desfășurarea examenelor naționale la vară. “Ceea ce pot spune cu siguranță este…
Vezi articolul

SURSE Excepția prin care orice persoană cu studii superioare poate să predea în școli, fără module de pregătire sau masterat didactic, a fost eliminată din proiectului Legii învățământului superior

Excepție prin care orice persoană cu studii superioare poate să predea, chiar dacă nu a urmat programele de formare psihopedagogică sau nu are masteratul didactic, a fost eliminată din proiectul…
Vezi articolul
O voce pentru educatie

A fost înființată „Alianța O voce pentru educație”, formată din societatea civilă și mediul privat / Susține 10 teme esențiale pentru reforma educației din România, inspirate de concluziile proiectului România Educată

Prima întâlnire extinsă de lucru a alianței „O Voce pentru Educație” a avut loc miercuri și au participat 180 de lideri din mediul educațional și de business, reprezentanți ai părinților…
Vezi articolul

Ministrul Andronescu s-a implicat în subiectele de la Evaluarea Națională: M-am asigurat că nu au un grad de dificultate foarte ridicat. Aștept ca rezultatele să-i mulțumească pe elevi și pe părinți

Ministrul educației a declarat că s-a implicat în subiectele de la Evaluarea Națională. Ecaterina Andronescu a spus într-un interviu pentru Kanal D că „s-a asigurat” că subiectele „nu au un…
Vezi articolul