DOCUMENT Colectarea feedbackului de la elevi în ultima săptămână de școală să fie făcută electronic, recomandă Ministerul Educației

7.114 vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Colectarea feedbackului de la elevi, obligatorie pentru profesori, să fie făcută electronic, recomandă Ministerul Educației într-o adresă trimisă inspectoratelor școlare, obținută de Edupedu.ro.

Instituția recomandă ca procedura să fie făcută prin aplicații „deja existente”, enumerând două dintre acestea, Google Docs și Teleskop.

Colectarea poate fi făcută fie în ultima săptămână din acest semestru, fie la toamnă, în săptămâna 13-18 septembrie, în situații excepționale, se mai arată în documentul citat.

„Ținând cont de prevederile ordinului ministrului educației nr. 3.864 / 2021 pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedbackului pentru activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar, vă transmitem următoarele:

  • Colectarea datelor se va face, de regulă, în ultima săptămână de școală din fiecare semestru. În situații excepționale ce țin de contextul actual al pandemiei, colectarea datelor pentru semestrul în curs se poate face și în prima săptămână din semestrul I al anului școlar 2021-2022.
  • Recomandăm ca formularele să fie completate de către elevi în format electronic, pe una dintre platformele sau aplicațiile electronice educaționale deja existente (Google Docs, Teleskop etc.)
  • Cadrele didactice au posibilitatea de a îmbunătății formularul cu întrebări relevante pentru condițiile specifice în care își desfășoară activitatea.
  • Chestionarul se poate aplica și tradus în limbile minorităților naționale.

Amintim că fișa de feedback și metodologia de acordarea acestuia au fost publicate în Monitorul Oficial pe 8 iunie și intră în vigoare de la data publicării, potrivit ordinului de ministru nr. 3.864/2021. Prevederile se aplică și pentru acest final de semestru, în document nefiind nicio precizare despre faptul că s-ar aplica de la începutul anului școlar viitor sau vreun alt reper temporal. Prin metodologie, profesorii sunt obligați să colecteze feedback de la elevi despre activitatea de predare-învățare-evaluare, iar elevii pot completa documentul opțional.

Pe 20 aprilie secretarul de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely scria pe contul său de Facebook că „în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

Recent, Edupedu.ro a scris despre aplicația online Teleskop, specializată în preluarea feedback-ului, care a fost pusă gratuit la dispoziția școlilor și profesorilor care vor să preia feedback-ul elevilor din clasele V-XII despre activitatea cadrelor didactice, prin formularul Ministerului Educației, la finalul acestui semestru, anunță fondatorii aplicației.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Sa le fie rusine celor din Ministerul Educatiei! Au calcat in picioare cadrele didactice, care nu au nici un drept, ci numai obligatii slugarnice si dau nas elevilor(care au numai drepturi, fara obligatii) si parintilor.

    1. Foarte bine electronic , având în vedere că încă suntem în pandemie , dar daca sunt anonime nu cred că este bine. Fiecare trebuie sa avem răspunderea asupra ceea ce declaram .

  2. O ordonanță idioată și aberantă,care vorbește Doar de statutul elevilor ,dar de Statutul cadrului didactic NU mai vorbește nimeni în acest minister ,care distruge învățământul din temelie! Se implementează in Învățământul din România doar Drepturi ale elevilor,de profesorul dare depune efort NU vorbește nimeni! Încet încet este exclus cadrul didactic din această ecuație! Toate drepturile îi sunt tăiate pas cu pas! Când a fost ministrul educației și acoliți săi ultima dată Intr o școală sau liceu din mediul rural sau defavorizat să vadă ce interes au pentru școală și cum vorbesc cu profesorul in timpul orei? Rușine să vă fie distrugători ai acestui pilon al societății românești! Sunteți marionetele celor de afară! Unde e performanta de altă dată?????

  3. Se va face de regulă sau…. aplicatii cum ar fi Google docs si ……,,etc”

    Așadar îndrumăm până tâmpim…

    Cu siguranță se gândeau de fapt la Google FORMS iar acel etc este magnific într-un document ce se vrea lamuritor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cu 1.000 de posturi mai puține pentru profesori și educatori, față de proiectul inițial, aprobate de Guvern. Se vor deschide 39 de grădinițe noi, iar legea prevede reducerea numărului de elevi din clase, anunță ministrul

Numărul posturilor din sistemul de învăţământ preuniversitar va fi mărit cu 3.500, în contextul în care clasele vor trebui să aibă mai puţini elevi şi noi grădiniţe îşi vor începe…
Vezi articolul

Directorul unei școli care vrea să fie școală-pilot: Nu înțeleg de ce tot mai există profesori care spun: „domnule, sunt extraordinar de bun profesor, dar sistemul ăsta de învățământ nu mă lasă”. Fraților, acum ne lasă! / Exemple propuse: începem Fizica de la clasa a V-a și Chimia de la a VI-a

„Nu înțeleg de ce tot mai există profesori care spun: „domnule, sunt extraordinar de bun profesor, dar sistemul ăsta de învățământ nu mă lasă”. Fraților, acum ne lasă!”, a declarat…
Vezi articolul

VIDEO „Când am deschis ușa de la cocioaba mea, am văzut-o pe diriga!” Actrița Alina Șerban, mesaj pentru profesorii care pot și sunt sprijiniți acum să creeze în școală un mediu sigur și incluziv pentru elevii lor – campanie de conștientizare Teach for România în proiectul „Segregare pe minus, Diversitate pe plus” (P)

De 10 ani Teach for Romania lucrează în comunități vulnerabile. În parteneriat cu școlile, părinții, elevii, instituțiile publice abilitate, încercăm să creăm un mediu sigur și incluziv în care elevii…
Vezi articolul

Andronescu anunță că în școli predau 85 de mii de profesori cu facultăți făcute „la distanță” și trebuie din nou aduși la formare: „Când înveți la distanță, înveți ușor departe de carte”

Cu prioritate, profesorii care au făcut cursuri la distanță, în universități, „trebuie să îi aducem într-un program de formare” a declarat Ecaterina Andronescu la o întâlnire cu inspectorii școlari din…
Vezi articolul