DOCUMENT Până pe 5 iulie, școlile care vor să folosească exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2024-2025 se pot înscrie sau reînscrie în rețeaua de unități-pilot. Model de solicitare

12.659 de vizualizări
Inspecția specială
Foto: Pexels.com
Până la data de 5 iulie, școlile care vor să folosească exclusiv catalogul electronic în anul școlar 2024-2025 se pot înscrie/reînscrie în rețeaua de unități-pilot, potrivit unei adrese a Ministerului Educației. Este vorba despre adresa nr. 1578/DGIPRE/ din 05.06.2024. Conform sursei citate, pentru anul școlar 2024-2025, rețeaua de școli pilot va fi aprobată prin ordin de ministru până la data de 31 august 2024.

„În anul școlar 2024-2025, unitățile de învățământ preuniversitar de stat şi particular pot consemna situația şcolară a elevilor doar în format electronic, denumit în continuare catalog electronic, cu condiția înscrierii în rețeaua de unitați-pilot ce va fi aprobată prin Ordin al ministrului educației până la data de 31 august 2024.

Conform prevederilor Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, în aceste unități de învăţământ nu mai este necesară utilizarea cataloagelor în format tipărit, iar formularele electronice vor fi tipărite și arhivate doar la finalul anului şcolar, respectând prevederile Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor școlare gestionate de unitățile de învăţământ preuniversitar”, se arată în documentul Ministerului Educației.

Cum se pot înscrie unitățile de învățământ

„Intenția de includere în rețeaua de unități-pilot care utilizează catalogul electronic se face prin completarea Anexei 1 – Solicitare de înscriere/reînscriere în rețeaua de unități-pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic şi transmiterea acesteia (semnată, ştampilată şi scanată) de către reprezentantul legal al unității de învățământ către Ministerul Educației, accesând formularul online: https://bit.ly/unitati-pilot-catalog2024.

Transmiterea solicitărilor de înscriere/reînscriere în reteaua de unități-pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic se va face până cel târziu la data de 5 iulie 2024.”

Model de solicitare de înscriere/reînscriere în rețeaua de unități-pilot care utilizează exclusiv catalogul electronic 

Ce obligații au școlile care folosesc catalogul electronic

„Unitățile de învățământ din rețeau de unități-pilot care utilizează catalogul electronic:

– vor asigura prin contractele semnate cu furnizorii programelor/serviciilor de catalog electronic siguranța datelor cu caracter personal, în conformitate cu reglementările în vigoare;

– au obligația de a respecta toate prevederile aprobate prin Ordinul ministrului educației nr. 3896/28.03.2023 privind Standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în școlile-pilot.”

Potrivit documentului, școlilor le este interzisă solicitarea achitării acestor servicii de către elevi sau de către reprezentanții legali ai acestora. Pot fi folosite sume din finanțarea complementară, din proiecte cu finanțare externă, prin finanțări specifice ale autorităților publice locale, sponsorizări sau donații.

Adresa Ministerului Educației poate fi consultată mai jos:

Informații de context

În ianuarie, Federația Națională a Părinților (FNP) a solicitat ministrului Educației stabilirea unor norme specifice pentru utilizarea eficientă şi corectă a catalogului electronic, potrivit unui comunicat de presă.

Amintim că în anul școlar 2021-2022 au folosit exclusiv catalogul electronic 248 de școli. Cu un an mai târziu, în septembrie 2022, erau cu 494 mai mult, anume 742 de școli. La începutul lunii octombrie 2023, lista școlilor-pilot care folosesc catalogul electronic în anul școlar 2023-2024 a fost actualizată de Ministerul Educației. În total, 1.164 de școli utilizează catalogul electronic în acest an școlar.

În noiembrie 2022, Edupedu.ro a scris că platforme de catalog electronic se foloseau în școli din cel puțin 24 de județe și erau plătite fie de asociațiile de părinți, fie din fondurile locale sau ale școlilor, arăta un raport SAR privind digitalizarea în educație.

Obligațiile școlilor care folosesc catalogul electronic au fost stabilite prin ordin de ministru în luna aprilie 2023: toate cataloagele vor avea autentificare în doi factori pentru profesori, părinți și elevi.

  • Școlile au putut să intre în programul-pilot de implementare a unui catalog electronic după ce au adresat cereri către Ministerul Educației prin Inspectoratele Școlare Județene / al Municipiului București, până la termenul prelungit de 21 iulie. Inițial, termenul era 10 iulie.
Citește și:

Regulile pentru catalogul electronic al Ministerului Educației, finanțat din fonduri europene, puse în dezbatere publică / Școlile care au deja catalog electronic vor fi obligate să îl conecteze la platforma ministerului pentru preluarea datelor
OFICIAL Noul calendar pentru aproape 300 de acte normative care pun în aplicare legile educației. Pentru învățământul superior, ultimul termen este septembrie 2024, în timp ce metodologia pentru Definitivat din învățământul preuniversitar este prevăzută pentru 2027
Norme pentru utilizarea corectă a catalogului electronic, cerute Ministerului Educației de Federația Părinților

Lista școlilor-pilot care folosesc catalogul electronic în anul școlar 2023-2024, actualizată de Ministerul Educației. Au fost incluse încă 8 unități de învățământ
UPDATE LISTĂ Peste 400 de școli vor folosi exclusiv catalogul electronic în acest an școlar, pe lângă cele de anii trecuți. Sunt cu 16% mai puține pilotări noi ca în 2022
Standardele tehnice pentru folosirea catalogului electronic în școlile-pilot au fost publicate în Monitorul Oficial. Ce obligație au școlile care folosesc astfel de platforme, din septembrie 2023
DOCUMENT Obligațiile școlilor care folosesc catalogul electronic, stabilite prin ordin de ministru. Din toamnă, toate cataloagele vor avea autentificare în doi factori pentru profesori, părinți și elevi
Ministerul Educației renunță la proiectul european Catalog electronic (SIMS), cu o finanțare nerambursabilă aprobată încă din 2019, de peste 40 de milioane de euro – document / Între timp peste 740 de școli au cumpărat cataloage electronice de la companii private
5 iulie 2022 – Catalogul electronic va putea fi folosit în școlile pilot, dar trebuie tipărit obligatoriu și arhivat – ROFUIP 2022


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, despre legile educației promovate de ministrul Educației: Nu aduc o perspectivă clară de îmbunătățire / Se află într-o fundătură

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat, miercuri, că proiectele de lege ale învăţământului nu aduc vreo „perspectivă clară” de îmbunătăţire a domeniului, propunerile avansate aflându-se „într-o fundătură”, potrivit G4Media.ro,…
Vezi articolul

Diversitatea să nu mai fie definită în proiectul legii învățământului, iar profesorii să nu mai fie obligați să o promoveze, îi cer Ligiei Deca reprezentanții cultelor religioase, la inițiativa Patriarhiei ortodoxe. Acestea mai solicită ca sintagma „orientare sexuală” să fie ștearsă din document

Cultele religioase cer ministrei Educației, Ligia Deca, să elimine definiția „diversității” din proiectul legii învățământului preuniversitar, potrivit unei scrisori consultate de Edupedu.ro, semnate de 13 reprezentanți ai bisericilor recunoscute de…
Vezi articolul

Eveniment organizat de Edupedu.ro și World Vision România

VIDEO TEXT Dezbatere online: PISA 2022 – fața necosmetizată a școlii / Directorul OCDE pentru Educație, Andreas Schleicher: Diferențele sociale relevate de PISA sunt o provocare imensă pentru România / Ce spun fostul ministru Mircea Miclea, cercetători, profesori și reprezentanți ai mediului de afaceri despre rezultatele și opțiunile României

Rezultatele PISA 2022 arată o conservare a nivelului minim al Educației din România. Circa 49% dintre elevii de 15 ani nu reușesc să aplice cunoștințele de matematică elementară, care ar…
Vezi articolul

Standardele minimale pentru titlurile de profesor universitar și conferențiar – criticate de Facultatea de Administrație și Management Public din ASE București. Memoriu adresat Ligiei Deca: „Este îngrijorător faptul că indicatorii care vizau componenta didactică au fost complet eliminați”

Standardele minimale naționale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor, elaborate de CNATDCU și care au stârnit critici numeroase…
Vezi articolul

OFICIAL Ministerul Educației a scos schema de responsabilități cu cine, ce face exact în cazurile de violență școlară și suspiciune de consum de droguri, din procedura privind managementul cazurilor de violență

Ministerul Educației a abrogat prin ordin de ministru schema de responsabilități din procedura privind managementul cazurilor de violență, unde se prezenta cine este responsabil de raportarea, sesizarea instituțiilor abilitate, desemnarea…
Vezi articolul