DOCUMENT Rezultatele elevilor la Evaluarea Națională 2022 vor fi afișate pe 23 iunie, anonimizate / Contestațiile se pot depune și online – model de cerere

142.525 de vizualizări
Rezultate finale Evaluarea Națională 2020
Foto: INQUAM Photos – Bogdan Dănescu
Numele elevilor care au dat probele din cadrul Evaluării Naționale vor fi anonimizate, potrivit procedurii de comunicare a rezultatelor ce a fost trimisă de Ministerul Educației către inspectoratele școlare. Amintim că primele rezultate vor fi afișate joi, 23 iunie, până la ora 14:00, conform calendarului. 

Rezultatele elevilor de la Evaluarea Națională vor fi afișate la avizierul școlii și pe site-ul unității de învățământ: „Comisiile din unitățile de învățământ – centre de examen afișează rezultatele obținute la evaluarea națională înainte de etapa de depunere și soluționare a contestațiilor, la avizierul/pe website-ul unității de învățământ timp de 48 de ore”, apare în procedură.

Codurile individuale înlocuiesc numele și prenumele candidaților și sunt distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia”, se arată în documentul menționat anterior.

Documentul prevede că lista prin care se afișează rezultatele examenului cuprinde: codul candidatului, unitatea de învățământ de proveniență, notele obținute la fiecare probă scrisă, media sau mențiunile „absent” / „eliminat din examen”, după caz.”

Procedura de comunicare a rezultatelor:

Contestațiile pot fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi depuse la centrul de examen sau pot fi transmise și prin mijloace electronice, la o adresă care va fi comunicată candidaților.

Membrii comisiilor din centrele de examen că au obligativitatea de a informa candidații că nota inițială se poate modifica, după caz, prin creștere sau descreștere, prin nota acordată la contestații, potrivit unui unei informări a Ministerul Educației.

  • 24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor
  • 30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Evaluarea Națională a început marți cu proba la Limba română. Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, subiectele date la proba de Limba română la Evaluarea Națională 2022 “sunt adecvate testelor PISA, deci sunt asemănătoare cu testele PISA”. Ieri, absolvenții de clasa a VIII-a au susținut proba la Matematică, iar astăzi elevii care studiază într-una dintre limbile minorităților au proba la limba maternă.

Ministrul Educației a anunțat că la prima probă de la Evaluarea Națională 2022 au fost două tentative de fraudă, iar la matematică au fost 3 cazuri de fraudă.

Amintim că peste 17 mii de elevi care figurau înscriși în clasa a VIII-a în luna aprilie, în perioada simulării Evaluării Naționale, nu au mai ajuns să fie înscriși la examenul de Evaluarea Națională 2022, potrivit calculelor făcute de Edupedu.ro pe baza datelor comunicate oficial de Ministerul Educației. Mai multe detalii aici.

Iată ce a declarat ministrul Cîmpeanu despre motivele pentru care o parte dintre elevi nu au ajuns să fie înscriși la Evaluarea Națională.„Incapacitatea de a promova clasa terminală are legătură și cu faptul că, din păcate, neînțelegând importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele pe timpul crizei sanitare, am avut mulți elevi care s-au depărtat de școală în acești doi ani de criză sanitară. Pe de altă parte, și cei care nu s-au depărtat de școală nu au fost capabili să dobândească acele competențe în așa fel încât (profesorii – n.red) să poată să încheie mediile din clasele terminale ca să se poată să se înscrie la Bacalaureat sau la examenul național.”

Pe de altă parte, acesta a mai spus că vina pentru faptul că “peste 16.000 de elevi care au început clasa VIII-a, dar nu au fost înscriși la Evaluarea Națională” aparține miniștrilor Sănătății din perioada pandemiei, care nu au înțeles importanța principiului că școlile se închid ultimele și se deschid primele”. 

Citește și:
Admiterea la liceu 2022. Cum se face repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a și cine are prioritate – media sau opțiunea?

11 comments
  1. Este foarte bine gândit acest fapt, deoarece nu toți elevii sunt de B si FB (7,8,9,10), sunt și elevi de S(5,6) etc, dar care nu pot mai mult, NU că (nu le place cartea), iar mulți din aceștia sunt victime BULLYING. Iar aceste coduri cred că le au și ei nu doar elevii.

  2. La titularizare , profesorii care dau examen nu beneficiază de anonomizare.Asa este în Romanica, unii sunt “mai egali” decât alții!

  3. Din pacate din exces de zel rezultatele sunt anonime.
    Absolut sigur un functionar va veni si ne va spune pompos: ne ne las :”GDPReul”
    Fals. GDPR-ul are exceptii. GDPR-ul este un regulament care se aplica uniform pe intregul teritoriu al Uniunii Europene. In anumite state europene exista asa numitul: iteres public. este in iteresul public sa nu existe fraude. este in interesul public ca rezultatele sa fie publice.
    Acelasi GDPR, fara nici o modificare exista in Franta. Unde rezultatele nu sunt anonimizate si nici secretizate:
    https://resultat.studyrama.com/bac
    https://resultat.studyrama.com/bac/academie-aix-marseille/a

    Din motive sociale elevii sunt chiar incurajati sa vada ce fac colegii: Recherchez votre nom et ceux de vos amis !
    Interesul public fiind motivarea prin mecanisme sociale. Motivele sunt multiple.

    Franta a considerat ca este in interesul public si al elevului publicarea in mod ne-anonim a rezultatelor de la bac de exemplu.

    In concluzie : NU are nici o legatura GDPR cu publicarea anonima a datelor. Legatura este data doar de reaua vointa si de interpretarea intr-un sens abuziv a GDPR.
    Daca in Franta este posibil, si franta nu are infrigemnt pentru GPDR nu vad de ce nu e posibil si la noi.

    MAi mult in cadrul concursurilor de ocupare a oricarui post din administratia publica exista un interes public. Dar nu interesul public primeaza. O anonimitate rau inteleasa.

    In concluzie celor de la Ministerul educatiei ar trebui sa li se spuna clar:
    NU GDPR obliga la anonimizarea datelor. Politica publca a ministerului educatiei obliga la anonimizarea datelor.

  4. Toată securizarea asta este mai degrabă un paravan pentru nereguli.Cum se mai poate verifica dacă repetentul clasei nu a plătit și a luat 10 la bac?Nu se poate ,nu?

  5. Anonimizate sau nu, orice medie sub 8 este jenanta, avand in vedere “dificultatea” subiectelor din acest an.

    1. Poate ne explici și noua, ăstora mai prosti, de ce “a veni” din grila subiectului de romana este polisemantic și “mare” este omonim. Dar o explicație logica și argumentata stiintific, nu ca “asa e în DEX”…

      1. Daca imi permiteti, incerc eu: prima data ”a veni„ are sens de a ajunge, a se deplasa (ai venit pana aici), iar a doua oara are sens de a i se potrivi (i-a venit bine rochia). Deci, cuvant polisemantic, nu omonim.
        In cazul lui ”mare”, este clar omonimie, intre cuvinte neexistand nicio legatura de sens, ci doar o identitate de forma.

        1. Multumesc doamna Alexandra! Este exact informatia care imi lipseste in viata. Fara a sti lucrurile astea m-am simtit incomplet.
          Sa va fie rusine la cat incarcati copiii cu informatii inutile.
          @Alexandra care pare a fi din domeniu: as vrea sa te vad cucoana ce faci la testul de matematica. Numai pretentii aveti de la copii.

  6. Din pacate, din exces de zel si de frica Ministerului Educatiei, numele elevilor este tinut secret si fata de profesorii care au predat patru ani acestor elevi.
    De exemplu, daca ai predat la una din cele n clase a opta, nu poti obține rezultatele elevilor tai, ca sa ai un feedback. In plus, ai îndrăgit acești elevi si ai vrea sa stii rezultatele muncii tale cu ei.
    Pe cine protejează aceasta secretizare? Pe elevii cărora nu pe place cartea si i-a apucat brusc rușinea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cătălin Zaman, profesor de limba română și director, despre soluții pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor până la Evaluarea Națională: Intenționez să dau o simulare pe lună la nivel de școală și două-trei teste de lucru la final de săptămână, pe care luni copiii să le aibă pe masă, corectate cu sfaturi individuale

Cătălin Zaman, profesor de Limba și Literatura Română și director al școlii Gimnaziale „Înv. Nicolae Ispas” Clondiru din județul Buzău, spune după analiza rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale și…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2023 în Iași: A crescut cu 15% numărul celor care iau măcar 5, față de simularea din ianuarie / Se menține decalajul la Matematică între urban și rural de 40%

Elevii care au promovat ambele probe la simularea examenului de Evaluare Națională din luna martie 2023 reprezintă 55.18% din totalul celor 7579 de elevi care le-au susținut, cu 15.60% peste…
Vezi articolul