Emisiunea TVR în care a fost întrebat “cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă?” – contorizată de ministrul Cîmpeanu drept una dintre dezbaterile pentru legile educației

432 de vizualizări
Foto: captură – TVR
Emisiunea TVR de marți dimineață, în care și-a expus principalele mesaje cu privire la proiectele de legi ale educației și în care a fost întrebat despre o soluție ca “plagiatele să nu mai fie folosite în scopuri politice”, precum în cazul premierului Ciucă, intră, potrivit calculelor ministrului Sorin Cîmpeanu, în seria dezbaterilor pe tema proiectelor legislative. Oficialul a publicat, pe Facebook, o listă a dezbaterilor programate în perioada 8-12 august, în condițiile în care Edupedu.ro a semnalat, miercuri dimineață, că numărul consultărilor crește rapid, fără ca toate evenimentele să fie anunțate public.

“Interviul” acordat în cadrul matinalului de la Televiziunea publică este contorizat de ministru ca dezbaterea cu numărul 42, din seria consultărilor.

Sorin Cîmpeanu menționează, pentru perioada 8-12 august, 10 dezbateri, cu o ritmicitate de 1-3 pe zi, astfel:

  • 8 august: dezbateri cu patronate, asociații patronale din industrie și servicii, camere de comerț și industrie și Ministerul Turismului (2 ore); cu reprezentanții Palatelor copiilor și Cluburilor copiilor, cu sindicatele din învățământul preuniversitar (2 ore și jumătate)
  • 9 august: “dezbatere” pe TVR 1 (jumătate de oră), dezbatere cu reprezentanții cultelor (2 ore); dezbatere cu reprezentanți PNL, ONG-uri, elevi etc. (4 ore)
  • 10 august: dezbatere cu reprezentanții Federației păărinților (3 ore)
  • 11 august: dezbatere cu profesori și reprezentanți ai universităților de medicină (2 ore programate), apoi cu reprezentanții învățământului preuniversitar particular ( 2 ore programate)
  • 12 august: dezbatere cu profesori și directori din Maramureș (2 ore programate), dezbatere cu reprezentanții Consiliului Național al Elevilor (3 ore programate)

Edupedu.ro a scris, miercuri dimineață, că de la începutul consultărilor pe tema legilor educației până marți, 9 august, ministrul Cîmpeanu a susținut că ar fi avut loc 44 de dezbateri, fără ca multe dintre acestea să fie anunțate. Potrivit evaluărilor pe baza mesajelor transmise de ministru, acestea ar fi avut loc astfel:

  • 10 dezbateri în primele 10 zile, 
  • 15 dezbateri în ultima săptămână din iulie
  • 19 dezbateri în ultima parte a intervalului.

Ministrul a vorbit, marți, despre un plafon de “cel puțin 70” de consultări până la sfârșitul perioadei dedicate acestor proceduri, după ce, inițial, anunțase o țintă de 50 de dezbateri.

UPDATE 11 august: Pe lista de evenimente anunțate de ministru au mai apărut câteva iar numărul consultătilor de joi a crescut la 5.

Mesajul ministrului Cîmpeanu cu privire la consultările din perioada 8-12 august:

Citește și:
Întrebare de moderator TVR pentru ministrul Educației: Cum să facem ca plagiatele să nu mai poată fi folosite în scopuri politice, cum s-a întâmplat în cazul domnului premier Ciucă? 
44 de dezbateri pe proiectele legilor Educației ar fi avut loc în 28 de zile de când sunt puse în consultare publică, susține ministrul Educației / Numărul dezbaterilor crește fulminant, însă multe, dacă există, nu pot fi contorizate pentru că nu sunt făcute publice
Cazul Forumului Educației de la Iași: Cum a bifat ministrul Cîmpeanu, pe linie de partid, două “dezbateri” din ținta de 50 prin care urmărește să legitimeze, ca amplă “consultare publică”, proiectele de legi ale educației


1 comment
  1. Omul are „onoare”, ca doar altfel nu statea langa „Interesul National”! Esti jalnic, PNL! Daca stai in Campeanu, multi vor gasi alt partid sa voteze, oricare altul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planul de pilotare al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani din județul Călărași se extinde și la învățământul primar, unde elevii de clasele a III-a și a IV-a vor avea ore de literație și numerație / Directorul Viforel Dorobanțu: La gimnaziu am introdus câte o oră de Fizică în clasa a V-a și Chimie în clasa a VI-a, în locul unei ore de Matematică

Planul de pilotare al Școlii Gimnaziale Nr. 1 Curcani din județul Călărași se extinde și la învățământul primar, a declarat directorul Viforel Dorobanțu pentru Edupedu.ro. Concret, disciplinele care au două…
Vezi articolul

Învățământul online în facultăți, criticat de reprezentanții profesorilor și ai Guvernului, care susțin că studenții condiționează trecerea în online ca să nu abandoneze cursurile pentru că lucrează. Hadăr: Un student livra pizza în timpul examenului cu mine la rezistența materialelor

Anton Hadăr, profesor universitar la Politehnică și lider al singurului sindicat ce reprezintă mediul universitar, Alma Mater, spune că studenții, în special cei de la master, preferă să facă ore…
Vezi articolul

Profesorii din sindicatul UNATC au intrat în grevă japoneză și se alătură protestelor actuale ale sindicatelor din educație: Mărirea normei cadrelor didactice din mediul preuniversitar contribuie la dispariția unor catedre, la eliminarea suplinitorilor, și, automat, la scăderea salarizării. O sumă de 24 de lei pentru plata cu ora va duce la deficit de personal și la migrația profesorilor spre alte domenii

Sindicatul Salariaților din Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L.Caragiale intră în grevă japoneză, începând cu luna septembrie, prin purtarea zilnică a unei banderole albe în timpul orelor de…
Vezi articolul

Dacă un elev spune că nu înțelege lecția, luați-o ca pe o provocare, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă

În situația în care un elev spune profesorului că nu înțelege lecția, cadrul didactic ar trebui să o ia pe ca pe provocare, a declarat pentru Edupedu.ro Ioana Alexandra Șomîtcă,…
Vezi articolul

Un elev din județul Suceava care a intrat la liceu cu 5 la Matematică a obținut nota 9,90 la Bacalaureat 2024: Am reușit cu ajutorul profesorilor, m-am pregătit permanent. De ce nu am făcut-o și înainte? Nu știu. Aveam altă idee despre școală

Un elev al Colegiului „Vasile Lovinescu” Fălticeni, admis cu nota 5 la Matematica la liceu, a reușit sa obțină 9,90 la Matematică, la Bacalaureat 2024. „Am reușit cu ajutorul profesorilor,…
Vezi articolul