Esențial pentru elevi: formarea competențelor digitale reale – concurs #Back2School cu premii laptop și tablete și certificare ICDL Profil BAC / NOU pentru profesori: module de AI, Cyber Security sau Pedagogie Digitală (P)

1.180 de vizualizări
Sfârșitul verii aduce o realitate incomodă pentru școala românească: austeritatea pune sub presiune un sistem educațional deja fragil. Dar în acest context complicat, digitalizarea nu trebuie doar să reziste — ci să devină o prioritate, transmit reprezentanții ICDL Romania (fost ECDL), promotorul oficial al certificării digitale internaționale: Chiar și în austeritate, educația digitală nu poate fi amânată.

Noul an școlar începe într-un context dificil. În ciuda acestor provocări, una dintre nevoile fundamentale ale sistemului educațional rămâne aceeași – formarea competențelor digitale reale, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, pentru un proces real de transformare digitală a educației.

ECDL  Romania – ICDL Certification, organizația care administrează standardul internațional de certificare digitală, vine cu un mesaj clar: digitalizarea educației nu poate fi oprită sau amânată. Dimpotrivă, ea trebuie susținută prin soluții concrete, adaptate realităților din școli.

„Educația digitală nu poate fi amânată. Certificarea competențelor digitale trebuie să rămână o misiune strategică pentru elevi și profesori. Nu putem pretinde că pregătim elevi pentru viitor dacă le oferim doar internet și table inteligente, dar nu și competențe digitale reale.”, afirmă reprezentanții ICDL Romania.

Peste două treimi dintre români au competențe digitale sub nivelul minim

Potrivit raportului Digital Decade 2024, doar 27,7% dintre români dispun de competențe digitale de bază, comparativ cu media UE de 55,6%. În același timp, doar 33% dintre adulți ating un nivel adecvat de competențe digitale.

Aceste cifre plasă România în coada Europei în ceea ce privește alfabetizarea digitală, chiar dacă conectivitatea – cum ar fi accesul la fibră optică – este una dintre cele mai bune din UE

„Nu ne permitem să amânăm alfabetizarea digitală a elevilor. Într-o lume în care totul se mută în digital, abilitățile reale certificate fac diferența. Iar noi, la ICDL, oferim acest cadru, deja testat și recunoscut internațional”, subliniază reprezentanții ICDL Romania.

ECDL devine ICDL – același standard, recunoaștere globală

După mai bine de 20 de ani în România, programul ECDL devine oficial ICDL – International Certification of Digital Literacy, păstrând aceleași principii de evaluare riguroasă a competențelor digitale, dar aliniindu-se și mai clar la cerințele internaționale și evoluției tehnologiei digitale, cu o platformă online nouă – icdl.ro. ICDL este utilizat în peste 100 de țări și recunoscut de instituții, universități și angajatori din întreaga lume.

Pentru elevi și profesori, ICDL rămâne un reper clar: competențe reale, certificate oficial, utile în școală, la facultate sau în carieră, cu module relevante precum AICyber Security sau Pedagogie Digitală.

Tranziția la ICDL nu este doar o schimbare de nume, ci o consolidare a poziției României în rețeaua internațională a competențelor digitale. Este un pas esențial pentru a oferi elevilor, angajaților și organizațiilor acces la certificări moderne, adaptate realității digitale”, a declarat Irinuca Văduva, General Manager ICDL Romania.

Educația digitală – o necesitate, nu o opțiune

Integrarea tehnologiei în educație a transformat mediile tradiționale de învățare. Sălile de clasă nu mai sunt limitate la patru pereți; ele trebuie să devină globale, conectate și interactive. În peisajul digital în continuă evoluție de astăzi, alfabetizarea digitală a devenit la fel de fundamentală precum abilitățile tradiționale de citit și calcul.

Pentru elevi și profesorii lor, capacitatea de a utiliza eficient tehnologia nu mai este doar un avantaj – este o necesitate. Pe măsură ce tehnologia continuă să influențeze felul în care trăim, lucrăm și învățăm, dezvoltarea continuă a unor abilități digitale solide este crucială pentru succesul academic și profesional.

Competențele digitale – esențiale pentru un Bacalaureat 2026 relevant și pentru viitor

În contextul noilor cerințe, proba de competențe digitale la Bacalaureat este mai importantă ca oricând. Cu ajutorul certificării ICDL PROFIL BAC, elevii pot echivala această probă. Echivalarea probei le oferă nu doar un avantaj în pregătirea pentru Bacalaureat, ci și o confirmare internațională, asigurându-le competențele digitale critice pentru viața modernă și pentru piața muncii. Angajatorii caută din ce în ce mai mult candidați care nu doar cunosc tehnologia, ci și se simt confortabil să o folosească pentru a rezolva probleme și a îmbunătăți eficiența. Dobândirea acestor competențe digitale devreme oferă un avantaj semnificativ.

Foto: ECDL/Edupedu.ro
Concursul #BackToSchool – o oportunitate pentru elevi

Toți elevii din România care se înscriu și susțin cel puțin un examen ICDL între 1 septembrie și 15 decembrie au șansa de a câștiga un laptop sau o tabletă, un ajutor important pentru îmbunătățirea experienței lor educaționale.

Profesorii – susținuți în transformarea digitală

Profesorii sunt, de asemenea, beneficiari ai programului ICDL, care se aliniază perfect cu cadrul european de competențe DigCompEdu. Asta înseamnă că profesorii dobândesc abilitățile digitale și de pedagogie digitală care sunt relevante nu doar la nivel național, ci și la nivel european. Această compatibilitate asigură că toți cei implicați în educație sunt pe aceeași lungime de undă cu privire la competențele digitale necesare. Aceste certificări ajută cadrele didactice să se adapteze la noile tehnologii și să redevină modele de urmat pentru elevi. Cu o pedagogie digitală solidă, profesorii pot integra mai bine tehnologia în procesul de predare, făcând orele mai interactive și mai relevante pentru lumea actuală.

Foto: ECDL/ICDL – Pedagogie digitală
Implică-te în educația digitală!

ICDL Romania încurajează toate școlile, elevii și profesorii să participe activ la transformarea digitală a educației.

ICDL – The Digital Skills Standard – Standardul internațional pentru certificarea competențelor digitale

ICDL (International Certification of Digital Literacy) este noul nume al standardului global de certificare cunoscut local doar ca ECDL până recent.

Despre ICDL Romania

ECDL Romania – ICDL Certification. este reprezentantul național exclusiv al ICDL Foundation, organizația internațională care administrează standardul global de certificare a competențelor digitale. În România, sute de mii de elevi, studenți și profesioniști au obținut certificări recunoscute la nivel internațional, prin rețeaua de Centre de Testare Acreditate.

Lider național în certificarea competențelor digitale, ECDL Romania – ICDL Certification susține de peste 20 de ani educația digitală și dezvoltarea competențelor necesare societății și economiei moderne.


1 comment
  1. Da, cu „junii” de 70, autoprelungiți, să STEA sa citească la catedră, sigur se intra in digitalizare accelerată. „Viitorul” surâde promițător 🤕. Or fi posturi libere, la tehnic, acolo ar trebui făcut recensământul septuagenarilor (la licee agricole specialiști de pe vremea colhozurilor și a CAP urilor), dar pe la cultură generală, tinerii dornici dau examen în fiecare an și nu au loc de babalâci

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Francofonia, sărbătorită internațional pe 20 martie în fiecare an. Peste 50 de milioane de elevi și studenți învață franceza ca limbă străină, însă predarea acesteia este în pericol dacă politicile din Educație nu determină tinerii să aleagă meseria de profesor – nou raport al Organizației Internaționale a Francofoniei

În fiecare an, pe 20 martie, Ziua Internațională a Francofoniei este sărbătorită în întreaga lume, atât în țările francofone, cât și în cele în care limba franceză este mai puțin…
Vezi articolul

Școala începe peste o lună – calendarul anului școlar 2022-2023. Care sunt principalele modificări pentru elevi și profesori în primul an școlar „modular” din istoria educației românești

Elevii și copiii de grădiniță încep cursurile sau activitățile din anul școlar 2022-2023 pe data de 5 septembrie, potrivit ordinului publicat în Monitorul Oficial din luna aprilie. Este primul an școlar…
Vezi articolul

Protest al profesorilor suplinitori anunțat într-o scrisoare deschisă către ministrul Daniel David: Cei care au luat cel puțin 7 la Titularizare nu ar mai trebui să repete examenul anual / Vom intra cu banderole albe la concurs

Un grup de profesori suplinitori a transmis o scrisoare deschisă către ministrul Educației, Daniel David, în care își exprimă nemulțumirile legate de organizarea actuală a examenului de titularizare. În scrisoare,…
Vezi articolul

Profesorii vor primi în sfârșit datele de acces în Biblioteca Școlară Virtuală EDULIB, programul de 46 de milioane de euro blocat timp de un an și jumătate de angajații și oficialii Ministerului Educației. Elevii vor primi de la diriginte credențialele – DOCUMENT

Instrucțiunile pentru profesori și elevi pentru accesarea Bibliotecii Școlare Virtuale EDULIB au ajuns la școli sub forma unei adrese, vineri 28 februarie, după ce programul a fost blocat constant în…
Vezi articolul

Profesorii și învățătorii care fac ore remediale cu elevii în programul Școala după școală nu au primit încă niciun leu pentru plata activităților, după două luni și jumătate de la debut. „Nu avem încă semnat contractul”, spune Liliana Preoteasa, directorul Unității de Management din Ministerul Educației

Profesorii și învățătorii care fac ore remediale, cursuri de recuperare, cu elevii în programul „Școala după școală” nu au primit încă niciun leu pentru plata activităților, potrivit informațiilor transmise de…
Vezi articolul

Gabriel Vrînceanu, șef-serviciu Curriculum MEC: Au mai fost încercări de planuri-cadru în 2017 și 2021, deja suntem în anul 2025 și orice rejectare, orice întoarcere a proiectului, care ar antrena alte modificări de lege, ar însemna încă alte generații care sunt puse în risc

Orice schimbare majoră a proiectelor planurilor-cadru, în urma dezbaterilor, care ar presupune modificarea legilor educației, ar însemna o nouă amânare a reformei educaționale, cu consecințe negative asupra elevilor, a afirmat…
Vezi articolul