Filosofia, “lider” în topul domeniilor universitare pe care studenții le abandonează. Este urmată de Studii europene și relații internaționale – Studiu UEFISCDI

6.369 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Filosofia este domeniul universitar cu cea mai ridicată rată de abandon în România, aproape două treimi dintre studenții care se înscriu la facultățile de profil renunțând la aceste studii, potrivit unui nou raport publicat sub egida UEFISCDI, instituția care se ocupă de finanțarea învățământului superior și a cercetării. În “topul” domeniilor cu un număr mare de studenți care abandonează studiile se mai numără, potrivit raportului respectiv, studiile europene și de relații internaționale, studiile culturale, științele politice și geologia.

În toate aceste domenii, peste jumătate dintre studenți au abandonat studiile de licență în termen de cinci ani de la începerea lor.

La capătul opus, cea mai mică rată de abandon se înregistrează în domeniul Științe militare, informații și ordine publică (4,6%). Sub 30% rată de abandon e raportată și în domeniul artelor (23-29%), sănătate (programe scurte – 14-26%).

Rata abandonului după domeniul de studii – Sursa: Capitolul “Defining and Measuring Dropout Phenomenon in Romanian Public Universities”, raportul “Higher education in Romania: Overcoming Challenges and Embracing Opportunities” (UEFISCDI)

Autorii analizei privind rata de abandon în învățământul superior românesc au apelat la datele din Registrul Matricol Unic al Universităților din România (RMUR). Ei au definit rata de abandon ca “procent al populației studențești care nu a absolvit un program de studii în doi ani de la data teoretică de finalizare a studiilor”. Rata de abandon a fost astfel calculată pe baza studenților care s-au înscris în programe de licență în 2015-2016. Concluzia: 43,8% dintre studenții înregistrați în primul an al unui program de licență de 3 ani au abandonat studiile în cei cinci ani care au trecut de atunci.

Citește o analiză extinsă cu privire la abandonul școlar în universitate și impactul pandemiei asupra acestui fenomen

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. aceste statistici spun multe despre societatea capitalista in care traim. goana dupa bani impune sa studiem o specialitate care “face bani”. e trist ca o persoana care poate chiar este pasionata de filosofie este presata sa opteze pentru altceva. filosofia este una din materiile care necesita cele mai ridicate capacitati intelectuale, dar cu cea mai mica aplicabilitate in societatea de astazi, normal ca lumea abandoneaza, nu din cauza ca “e numai vrajeala”

  2. Nici un viitor student nu ar mai trebui sa se inscrie la toate pseudo-specializarile/pseudo-stiintele bazate pe vorbe goale, bla-bla-uri si “E mai bine sa fie bine decat sa fie rau”: Filosofie, “Stiinte” politice, Sociologie etc. Zero utilitate pe piata muncii, timp efectiv pierdut, iar rezultatele de pana acum sunt nule sau catastrofale (a se vedea calitatea clasei noastre politice). Facultatile astea aiuristice erau cele din care se recrutau inainte de 1989 informatorii si turnatorii.

    Tinerii ar trebui sa deschida foarte bine ochii si sa se orienteze catre profesiile adevarate, nu catre glumele proaste de specializari de mai sus. Ca sa nu-si piarda degeaba niste ani din viata alegandu-se cu nimic.

  3. Aceasta diaciplina este un obiect de studiu la alte facultati, nu e cazul pentru o facultate fara utilitate practica.

  4. Normal… Nu orice biped este capabil să înțeleagă “Critica rațiunii pure” fără să fi văzut filmul mai întâi…

  5. Dacă ar da examen și nu s-ar întra pe dosar depus la n facultăți , pe principiul ca undeva o intra absolvenții de liceu ar face alegeri mai bine gândite .
    Facultățile își merita soarta , ca rămân fără studenți in anul 3 pentru ca nu vor sa depună puțin de efort pentru selecție . Dacă termini filologie cu nota mare și mergi la cibernetica nu prea faci fata .
    La filozofie îți dai seama ca e numai vrăjeala și nu te ajuta ( s-a dus vremea cu repartițiile) sa te angajezi ( sa răspunzi la întrebarea ce știi sa faci ?).

    1. M-am prins. Ești printre cei care se retrag de la Filosofie dacă nu au văzut mai întâi ecranizarea după “Fenomenologia spiritului”. Apropo de ” la filozofie e numai vrăjeală”…

  6. Metode de predare/asimilare învechite,profesori slab pregătiți în domeniile actuale și de IT. Sunt depășiți de situație ,iar încercarea lor de a se impune ca profesori și nu de a colabora ,a creat un crater ireversibil,o lehamite . Curând nu o sa mai aveți studenți români ,pentru că vă doriți străini care sa plătească sume colosale in euro la taxe și camine ,iar românii fără posibilități să fie marginalizați și analfabetizati .

  7. uitati-vă ce fel de lectori au angajat și aveti explicația clară. o politică de contraselecție clară. nu există concurs real, numai vechile mânării de a nominaliza pe cine vor ei.

    Până nu se renunță la pseudo-concursuri, calitatea nu va crește

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Profesorii continuă greva marți, 6 iunie, când se încheie mini-vacanța. Liderii sindicali din educație: De marți încolo vor continua acțiunile de protest / Sănătatea a fost declarată prioritară în 2018 și medicilor li s-a acordat integral mărirea. Au trecut 5 ani, oamenii doresc ca și pentru educație să se facă acest efort

Greva generală a profesorilor continuă și după ziua de marți, 6 iunie, când se încheie mini-vacanța, au anunțat liderii sindicali din învățământ. Anunțul continuării protestelor vine după ce Guvernul Ciucă…
Vezi articolul

Peste 13.400 de semnături s-au strâns online pentru a împiedica desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută de noul proiect de lege a Educației / Ministrul Educației anunță că s-a întâlnit cu 1.000 de specialiști, dar fără a detalia vreuna dintre propunerile acestora

O petiție care solicită oprirea desființării Centrelor județene de resurse și asistență educațională – CJRAE/CMBRAE – a strâns peste 13 mii de semnături de în prima săptămână de la lansare.…
Vezi articolul

Peste 1,2 milioane de copii de grădiniță și clasele primare, excluși de la tichetele de 400 de lei pentru after school, prevăzute de Legea Educației, potrivit unui proiect de OUG / Valoarea unui voucher pentru “școala după școală”, tăiată la jumătate. Programul devine unul pilot, pentru 49 de mii de elevi vulnerabili

Copiii de grădiniță nu mai pot cere tichete de after school, ci doar elevii din clasele primare, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență aflat pe ordinea de zi a…
Vezi articolul