Fișe de lucru, modele de programe școlare pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, ghiduri pentru profesori despre ADHD, autism, dislexie, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Iași

17.523 de vizualizări
Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.com
Inspectoratul Școlar Județean Iași propune un set de resurse pentru profesori, care să vină în sprijinul procesului de adaptare curriculară pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, CES. 

Adaptarea curriculară presupune structurarea și organizarea activităților didactice prin selectarea competențelor specifice, sarcinilor de învățare și modalităților de evaluare în funcție de particularitățile fiecărui elev.

Materialele propuse sunt publicate în format online pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Iași secțiunea Curriculum – Resurse educaționale deschise – Învățământ special și special integrat, precum și pe site-ul Editurii „Spiru Haret” Iași, secțiunea Resurse educaționale deschise.

Adaptare curriculară pentru elevii cu CES

1. Standarde minime de evaluare – Repere în adaptarea curriculară pentru elevii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă

2. Curriculum adaptat pentru elevii cu CES integrați în școala de masă – Modele de programe școlare

 Activități de învățare pentru elevii cu CES

1. Curriculum adaptat – Limbă și comunicare, nivel primar – Fișe diferențiate pentru elevii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă

2. Activități de învățare diferențiată pentru elevii cu CES – Fișe de lucru

 Evaluare adaptată pentru elevii cu CES

1. Ghid de evaluare pentru gimnaziu – Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale

2. Repere privind evaluarea elevilor din învățământul special și special integrat –  Modele de teste adaptate

Ghiduri utile

1. ADHD (Tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate) – minighid pentru cadrele didactice

2. Autism– minighid pentru cadrele didactice

3. Ghidul profesorului logoped

4. Informații utile despre dislexie, disgrafie și discalculie. Orientări teoretice și practic-aplicative asupra copilului dislexic

5. Promotori pentru educația incluzivă

Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Resurse educaționale gratuite pentru profesori. Grile de evaluare pentru elevii cu CES, publicate de către Inspectoratul Școlar Județean Iași
Fișe de lucru și exemple de activități pentru elevii cu CES, la matematică, publicate de Inspectoratul Școlar Vâlcea
Teste adaptate la limba română și matematică pentru elevii cu cerințe educaționale speciale din clasele V-VIII, publicate de Inspectoratul școlar Iași

5 comments
  1. Planificarea adaptată a continuturilor de învățare poate fi realizată și folosind aplicația app.rei.plus/planificare pe 3 nivele: conținut simpificat, individualizat sau exceptat de la evaluare. La final, se obține un procent de adaptare curriculară. Fiecare cadru didactic va realiza planificarea adaptată în funcție de dizabilitatea elevului, de mediul si stilul de predare (utilizând resurse educaționale deschise, de dotarea clasei, de nivelul clasei etc.), de caracteristicile programei (conținuturi mai abstracte sau intuitive). Diversitatea mediilor de educație, precum și neurodiversitatea elevilor cu CES impune sa existe o adaptare curriculară Individualizat, ca o anexă a planificării calendaristice generale.

  2. Sunt foarte bune aceste ghiduri, dar ar trebui supervizate de specialisti. De exemplu, se spune in ghid ca ADHD “este cel mai probabil de natură genetică şi se transmite
    genetic”.
    Lucrurile nu sunt asa simple. Genetica nu explica toate variatiile ADHD.

    Ghidul parca e scris de defectologi nu de psihopedagogi. Nu exista nicaieri in ghid o calitate pozitiva a copiilor cu ADHD. E o propozitie doar care spune sa cauti calitatile. Ele sunt cunoscute si ar trebui scoase in evidenta. Altfel cum compensezi?

    In contextul paranoia in legatura cu drogurile ar fi trebuit accentuata predispozitia copiilor cu ADHD pentru adictii. Sunt destule de zis aici.

    1. Aveti dreptate! Ati facut niate remarci extrem de pertinente! Pentru ADHD ghidul e scris cu picioarele si cu informatii total aiurea! Nu mai spun ca recomanda si terapia comportamentala, care in Romania e dresajul ABA – terapie care in America (asta ca tot au mentionat institutii americane), este interzisa si nu mai primeste fonduri! Hal de psihologi, e plin de impostori! RUSINE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Școală cu prezență fizică între 3-14 ianuarie, pentru gimnaziu și liceu și între 10-14 ianuarie pentru elevii din clasele primare – propunerile ministrului Cîmpeanu pentru recuperarea vacanței forțate de acum / Din 8 noiembrie – școală online, surse EducațiePrivată.ro

Școală cu prezență fizică între 3-14 ianuarie – pentru gimnaziu și liceu – și între 10-14 ianuarie pentru elevii din ciclul primar sunt propunerile ministrului Sorin Cîmpeanu pentru recuperarea vacanței…
Vezi articolul

Cine sunt miniștrii propuși de Ludovic Orban în guvernul PNL: Anisie – Educație și Cercetare, Turcan – vicepremier, Cîțu, Violeta Alexandru, Costel Alexe, Virgil Popescu, Cătălin Predoiu, Bogdan Aurescu, Nicolae Ciucă

Premierul desemnat, Ludovic Orban, a definitivat lista miniștrilor pe care îi va propune în Guvernul monocolor PNL pe care intenționează să îl conducă dacă va obține votul de învestitură al…
Vezi articolul