Ghinion Iohannis

2.738 de vizualizări
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
4 iulie trebuia să fie climaxul celor două mandate ale lui Klaus Iohannis, altfel goale de conținut. O ceremonie aproape regală la Cotroceni pentru promulgarea legilor educației, legi făcute exclusiv pentru șmecherii sistemului, a fost stricată chiar de președinte și oamenii săi. Ministerul Educației a greșit rezultatele de la Evaluarea Națională, iar prezența judecătorilor CCR a ridicat semne de întrebare față de corectitudinea deciziei de săptămâna trecută, scrie Cristian Pantazi pe G4Media.ro.

Priviți fotografia cu președintele care defilează cu cele două decrete de promulgare. Un personaj e în plus acolo. E Marian Enache, președintele Curții Constituționale. Ce căuta el la o ceremonie exclusiv politică, fără relevanță instituțională? Ce căutau la Cotroceni ceilalți judecători ai CCR, prinși și ei în insectarul de rectori și directori beneficiari ai legilor?

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Nu avem nici o explicație oficială, Cotroceniul nu comunică în mandatul lui Iohannis. Dar știm că această CCR, despre care președintele ar putea spune liniștit că e ”Curtea lui”, pe modelul ”guvernului lui”, l-a ajutat și a respins rapid sesizarea de neconstituționalitate a legilor educației depusă de USR și Forța Dreptei. Specialiști în drept constituțional spun că decizia CCR e de neînțeles, inacceptabilă, cel puțin într-un punct: segregarea elevilor de liceu de către puternicele colegii naționale.

În acest context, prezența judecătorilor CCR la Cotroceni arată ca o indecență instituțională, o recunoaștere a raportului de subordonare față de un actor politic. ”Nimeni nu e mai presus de lege” nu mai are suport în realitate după ce la Curte au ajuns judecători vulnerabili precum Bogdan Licu ori Giani Stan.

Al doilea episod care a stricat complet ceremonia nimicului e haosul produs de Ministerul Educației, care a publicat greșit ierarhia celor 150 de mii de copii care au susținut Examinarea Națională. Ministerul condus de Ligia Deca, creația lui Klaus Iohannis, a publicat o ierarhie eronată pentru că a încurcat criteriile de departajare.

Eroarea a pus pe jar părinții a 150 de mii de copii și a zdruncinat și mai mult încrederea în stat. Dacă acest stat nu e capabil să rezolve o problemă simplă, precum ierarhia rezultată în urma unui examen, ce încredere mai pot avea părinții în repartizarea automată în licee, de exemplu?

Citește articolul integral pe G4Media.ro


4 comments
  1. Buna ziua!
    Daca se doreste sa se lucreze cu suplinitori in Bucuresti ce asteptari sa aiba cei din medii defavorizate.
    La Gradinira”Pestisorul de aur”Bucurrsti sectorul 3 sunt 20 educatoare care nu sunt fixate pe post?
    De ce nu merg la un examen de titularizare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jumătate din elevii care au susținut simularea la Logică – BAC 2025 nu au făcut diagramele Venn și un silogism valid la subiectul III / Întrebarea din grilă la care au răspuns corect cei mai puțini elevi – analiză rezultate pe itemi

La simularea Bacalaureatului 2025 la Logică, argumentare și comunicare, aproape jumătate dintre elevi nu au reușit să rezolve corect exercițiile care presupuneau validarea unor silogisme și construirea de definiții, potrivit…
Vezi articolul

Rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024, anunțate peste 16 zile. Paradoxul „digitalizării” concepute de Ministerul Educației – avem cel mai mic număr de lucrări de corectat pentru un profesor și cel mai mare timp stabilit pentru evaluarea acestora

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, susținută de circa 163.000 de elevi din clasa a VIII-a vor fi anunțate de Ministerul Educației abia pe 23 februarie. Asta înseamnă peste…
Vezi articolul

INTERVIU Ce este extremismul? Profesoara de istorie Iuliana Căplescu: Unii părinți le spun copiilor să-și întrebe profesorii diriginți sau pe noi, cei de istorie. Ne onorează încrederea / Extremismul nu poate aduce pacea. Este un fapt, nu o opinie

Ce este extremismul? Și cum îl pot explica profesorii, pe înțelesul elevilor? Profesoară de istorie la Colegiul Național „Matei Basarab” din București, Iuliana Căplescu a explicat, într-un interviu acordat Edupedu.ro,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ce a făcut Portugalia, deținătoarea recordului de imunizare împotriva Covid-19, să vaccineze “aproape complet” profesorii și 9 din 10 elevi de 12-17 ani – explicațiile Ministerului Educației din Lisabona

În Portugalia, țara cu cea mai avansată rată de vaccinare din Europa, imunizarea împotriva Covid-19 în rândul profesorilor este “practic completă”, iar 9 din 10 elevi cu vârste de 12-17…
Vezi articolul