GRAFIC Încă 141 de unități de învățământ au trecut în scenariul roșu la nivel național – Ministerul Educației

11.149 de vizualizări
Numarul scolilor in scenariul rosu
Încă 141 de școli și grădinițe au trecut joi în scenariul roșu, adică în sistemul de predare exclusiv online. Astfel, de la 789 de unități de învățământ câte au fost miercuri, astăzi s-a ajuns la 930 în scenariul 3, potrivit ultimei informări a Ministerului Educației.

Prin urmare, astăzi, 15 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  11.460 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.266 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 930 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Miercuri, numărul școlilor care erau în scenariul roșu era de trei ori mai mare decât cel din 14 septembrie, azi este de patru ori mai mare.

Dintre cele 930 de unități aflate în această situație, 256 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 674 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 15 octombrie, ora 12:00.

Foto: © Lincoln Beddoe | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă s-a reunit în şedinţă, la ora 15:00. Tema discuțiilor: schimbarea scenariilor școlilor care au cerut trecerea în roșu sau hibrid
Inspectorat: Alte 15 unități de învățământ din Capitală trec în scenariul roșu
Tătaru: Rata infectării în București cred că va rămâne sub 3 la mie dacă scoatem din calcul focarele
VIDEO Descindere a ministrului Educației la Inspectoratul București: Într-adevăr, ne pregătim pentru scenariul roșu, dacă se atinge indicele de 3 la mie. Astăzi începem distribuirea tabletelor în școli
10.000 de tablete școlare stau în depozitele Inspectoratului București, la o lună de la începerea școlii. ISMB: Toată lumea se mișcă greoi. Dorim ca până la sfârșitul săptămânii să repartizăm aceste tablete


1 comment
  1. hoți la Divan,în România nu se mai face școală în guvern găsești gașca de interlopii,hoți, și trădători școala sa desființat m-ai rău ca după război.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Geografia Uniunii Europene în clasa a XII-a și Geografia României în clasa a XI-a, propunerile filialei Timiș a Societății de Geografie pentru prezența obligatorie a disciplinei în trunchiul comun la liceu

Geografia, ca și Istoria, Limba Română, Matematica și limbile străine, nu trebuie să lipsească din trunchiul comun al învățământului liceal, la toate nivelurile, de la clasa a IX-a până la…
Vezi articolul

Valoarea totală a investiției în laserul de la Măgurele, ELI-NP, crește de la 1,73 miliarde de lei la peste 2 miliarde, în condițiile în care guvernul a decis să finalizeze în 2026 proiectul major de cercetare / România și-a asumat să susțină continuarea proiectului, declarat nefuncțional acum un an din cauza falimentului unei companii americane

Guvernul a adoptat, joi, o hotărâre prin care stabilește o nouă valoare totală a investiției în proiectul major de cercetare „Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP), ce vizează tehnologii…
Vezi articolul

Asistențele la ore ale directorilor sunt verificate în școlile din județul Dolj / Directorul Viforel Dorobanțu: Dacă se mai așteaptă cineva din inspectorat sau minister ca vreun director să-și facă numărul de asistențe la ore, atunci are, din punctul meu de vedere, o imaginație bogată

Unul dintre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Dolj se referă la asistențele la ore ale directorilor, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Dolj. Este vorba despre graficul…
Vezi articolul