Profesorii de Matematică vor utiliza orele aflate la dispoziția cadrului didactic (25% din bugetul anual de ore) pentru activități de remediere, consolidare, aprofundare, extindere şi performanță, adaptate nivelului şi nevoilor elevilor, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Neamț. Este vorba despre scrisoarea metodică privind activitatea profesorilor de matematică în anul școlar 2025-2026.
- Din anul școlar 2025-2026, planificarea orelor pentru gimnaziu și liceu se va face ținând cont că 25% din numărul total de ore al unei discipline reprezintă activități remediale, de consolidare, fixare, aprofundare, precum şi de transfer al competenţelor în viaţa de zi cu zi, în funcție de nevoile şi interesele reale ale elevilor, precum şi de specificul clasei/grupului, potrivit Ministerului Educației și Cercetării.
„În conformitate cu Instrucțiunea nr. 6/2025 a Ministerului Educației şi Cercetării, profesorii de matematică vor utiliza orele aflate la dispoziția cadrului didactic (25% din bugetul anual de ore) pentru activități de remediere, consolidare, aprofundare, extindere şi performanță, adaptate nivelului şi nevoilor elevilor”, se arată în scrisoarea metodică.
Conform documentului citat anterior, aceste ore se vor planifica explicit, în corelare cu diagnosticul inițial şi progresul elevilor:
„Aceste ore se vor planifica explicit, în corelare cu diagnosticul inițial şi progresul elevilor, şi vor avea o componentă predominant formativă. Se recomandă abordări flexibile, diferențiate, valorificând resurse digitale, activități aplicative şi contexte interdisciplinare. Activitatea desfăşurată în cadrul acestor ore are rolul de a susține progresul fiecărui elev şi de a contribui la creşterea calității procesului de predare-învățare la disciplina matematică.”
Scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Neamț poate fi consultată mai jos:
Ministerul Educației a publicat duminică, 26 octombrie, formularul de înscriere în programul „Matematică Remedial”, destinat sprijinirii elevilor de gimnaziu care au lacune la matematică. Formularul poate fi completat de directorii școlilor interesate până la data de 31 octombrie 2025, ora 17:00, potrivit anunțului oficial publicat pe site-ul instituției.
Programul, lansat inițial la începutul acestei săptămâni, urmărește să îi ajute pe elevii de clasa a VIII-a să-și consolideze competențele de bază înainte de Evaluarea Națională 2026. În același timp, profesorii de matematică înscriși vor beneficia de formare profesională pentru a folosi metode remediale și resurse digitale moderne în procesul de predare.
Informații de context
Sugestiile metodologice includ, de asemenea, exemple de activităţi de învăţare/evaluare, precum şi referinţa la un suport de curs complet şi alte resurse utile. De obicei, aceste sugestii sunt transmise de Minister atunci când apar discipline noi, în general, discipline opționale în cadrul curriculumului la decizia școlii.
Raportul PISA 2022 dedicat „strategiilor de învățare”: Folosirea matematicii în viața reală, evaluarea informațiilor online și atitudinea proactivă la clasă sunt probleme acute pentru elevii români, care semnalează și o lipsă de sprijin din partea profesorilor în formarea competențelor pentru viitor.
Ministrul Educației a spus, pe 9 ianuarie, că învățarea remedială nu ar trebui făcută de profesorul de la clasă, ci de „profesori care au competențe pe învățare remedială, care folosesc alte metode de predare și care știu să facă diagnosticul și să corecteze deficitul”.
Reamintim că aproape 80% dintre cei peste 62.000 de elevi de clasa a IX-a din licee participante la proiectul Romanian Secondary Education (ROSE), testați la limba română, sunt cu materia de clasa a VIII-a în categoria de „funcționalitate limitată și risc”, potrivit raportului de la final de proiect. Autorii acestuia susțin că asta înseamnă că stăpânesc minimal sau deloc noțiuni de bază la limba română și au dificultăți mari în a înțelege componente ale materiei de clasa a IX-a. Într-un raport similar, după ce au fost testați la matematică, 91% din elevii de clasa a IX-a sunt în categoriile de risc crescut.
Foto: © Tatiana Belova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
5 comments
și ce credeți,că până acum nu tot așa au făcut?Poate și mai bine din 25 la sută din ore erau remediale,doar că nu au fost puse pe hârtie..cu atâta hartogaraie,cred că o luam razna,că în plus mai avem în că 4 ore la norma didactică,pt profii de grad unu didactic cu peste 25 ani vechime,in mod nejustificat.
Asta suna a discriminare! Toți acceași normă=același salariu= aceleași obligații
De ce ministru nu vede si alte discipline ca prioritate, atâtea presiune pe cele două materi, încât copii sunt stresați cu atâtea evaluare.
Orele de dirigenție si religie trebuie sa formeze caractere pentru societatea de azi venind in sprijinul al al familiei si al profesorilor. in Biblie scrie la început erea cuvântul si cuvântul erea cu Dumnezeu, profesorul de religie trebuie sa aibă metode de implementare pentru copiii, sa fie ascultători reducand violenta in școli, si ascultarea cadrului didactic si conducerea școli si la alte materi ministru ttebuie sa ceară ore de remediere. foarte puține școli formeaza caractere .
Ce bine ar fi. De obicei profesorii de română și matematică, nu prea se înghesuie să își facă treaba la catedră, preferă să facă pregătire acasă, fără să dea bon fiscal. Ar trebui să se facă pregătire la școală pentru materiile de examen.
Nu mor caii cand vor cainii!! Sa ne fereasca dumnezeu de cei care inventeaza hartii pt a si justifica un rahat de functie! Iti e scarba sa vii la scoala, iti e scarba de cate ineptii inventeaza!!!.L gunoi cu ei!