Inspector școlar: Rădăcina relelor este învățământul primar, după mine. Acolo ar trebui făcute niște analize și contractul învățătorilor să se facă pe cinci ani

41.293 de vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Cristian Miu, inspector școlar pentru Resurse Umane din cadrul IȘJ Olt, este de părere că „rădăcina relelor este învățământul primar, după mine. Acolo ar trebui făcute niște analize și contractul să se facă pe cinci ani”, după cum scrie Adevărul.ro.

Inspectorul școlar a explicat că elevii de clasa a VIII-a merg la Evaluarea Națională, iau note sub 5 și „toți se reped pe profesorul de la clasă, dar pe el nu-l întreabă nimeni dacă la testarea inițială erau jumătate de 3.”

„Rădăcina relelor este învățământul primar, după mine. Acolo ar trebui făcute niște analize și contractul să se facă pe cinci ani. A dat concurs – foarte bine, a luat notă mare – foarte bine, îi dau clasa pregătitoare – foarte bine, peste cinci ani îi dau testare și în funcție de rezultate îl mai păstrez. Pentru că el pregătește 20 de copii și aceștia ajung pe mâna unui profesor. Profesorul se duce cu ei în Evaluare și ne trezim la un moment dat că la clasa a VIII-a copiii aceia nu răspund unor cerințe și iau sub 5. Întrebarea este: cine-i de vină? Toți se reped pe profesorul de la clasă, dar pe el nu-l întreabă nimeni dacă la testarea inițială erau jumătate de 3. El, săracul, n-a avut cui să spună informația asta. I-a luat așa cum a putut, a luptat și el cât a putut și astea au fost rezultate”, a precizat acesta. Soluția, propune inspectorul, ar putea fi testarea elevilor la trecerea în ciclul gimnazial, însă evaluările să fie realizate extern.

Informații de context

Elevii care au terminat clasa a VIII-a în iunie 2023 și care au susținut Evaluarea Națională au intrat în clasa pregătitoare în anul școlar 2014-2015, după cum am scris în analiza publicată de Edupedu.ro pe 20 iunie. Din acea generație, 39% dintre elevi nu au mai ajuns la acest examen sau nu au reușit să treacă de pragul mediei 5.

Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în ultimul an școlar, potrivit Raportului privind modul de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale în sesiunea iunie-iulie 2023.

Înainte de contestații, procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2023 este 76,2, în scădere cu șase puncte față de anul trecut, dar similar cu 2020. 23,8% dintre elevi au obținut medii sub 5, față de 17,73% în anul 2022. Procentul din sesiunea 2023 este comparabil cu cel din anul 2021 (23,2%) și egal cu cel din anul 2020 (23,8%).

În mediul rural, 39,56% dintre elevii prezenți la Evaluarea Națională au luat medii sub 5, conform datelor Ministerului Educației. După care, următorii 31% au medii între 5 și 7. În concluzie, 70% dintre elevii din mediul rural care au participat la această Evaluare Națională nu reușesc să ia mai mult de 7.

Înainte de contestații, la proba de matematică de la Evaluarea Națională 2023, peste 24% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la examen nu au obținut nota 5, potrivit rezultatelor Ministerului Educației.

Citește și:
ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2023 este 76,2 – în scădere cu șase puncte față de anul trecut, dar similar cu 2020 / În mediul rural, 2 din 5 elevi sunt sub media 5, iar 70% nu iau nici măcar media 7
După 9 ani de școală, un elev din 4 nu reușește să ia nota 5 la matematică, la Evaluarea Națională 2023 / Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu: Ca să iei nota 4, cel mai greu exercițiu era să poți calcula două treimi din 12
RAPORT Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în 2023, echivalentul a 178 de clase cu câte 25 de copii / În ultimul an de gimnaziu au rămas corigenți peste 7.800 de elevi

66 comments
  1. Cred că acest inspector vorbețte din interes propriu…,adică ocupând un post la resurse umane este evident că-și dorește candidați din cinci în cinci ani !
    Oare dumnealui ce notă o fi luat la concursul pentru acest loc foarte călduț sau ce culoare politică preferă de-și dă cu părerea !?
    De asta învățământul e la pământ…-LEGEA 253,titularizarea în școală….etc,!
    Cred că și el e titular cam în urma acestor legi ,la cum gândește !
    Învățătorii cred că muncesc și, muncesc și profesorii,dar nu la ei e vina !
    Vina e la Minister de 30 de ani !
    1.Grădinița obligatorie ,altfel DGASPC-ul pe numele familiilor ,deoarece învățământul e gratuit și nu le trebuie decât responsabilitate !;
    2.Înscrierea elevilor în clasa pregătitoare să se facă pe baza absolvirii grupei mari și a unei evaluări obiective,nu ca număr de elevi ,concurând cu altă școală….!;
    3.La sfârșitul clasei I elevul să poată fi lăsat repetent,chiar dacă el a fost tot timpul prezent la ore,dar dacă nu și-a însușit/dobândit competențele specifice…îl duci în clsa a II-a și mai tare îî faci rău !;
    Nu trebuiau desființate Școlile de ARTE ȘI MESERII ;
    4.Unii elevi care ajung să fie înscriși în scoli doar pentru diverse Programe…,ei neavând sărăcuții nicio treabă cu dorința de a învăța vreo buche….!;
    5.Și tăcerea ca de mormânt în școli a unor doamne/domni care vor să se alinieze mai aproape de director aplică metehne comuniste ,iar lucrurile astea dăunează sistemului !
    6.Și ce să mai zic ,domnul cred c-a dorit să facă cercetare pe disciplina dumnealui cu elevii de la clasă înainte de a ajunge inspector,însă n-a reușit să scrie nici data pe tablă că n-a primit marker de la direcțiune,de fel nu se dă ,apoi a fugit spre inspectorat ,, It’s easier to spend your time there ”
    7.Și mai cred că acest domn are ori vârsta vechimii mele în muncă, ori e de tip comunist !

  2. Sunt aberații constatările domnului inspector!
    De peste 40 de ani urmăresc evoluția elevilor mei după ce termină clasa a 4.a.
    Profesorii le dau note extrem de mari. Situația la învățătură a unora devine “foarte bună ” in comparație cu clasa a 4.a, cel puțin. Copiii se culcă pe o ureche, iar părinții dorm liniștiți .
    Marea uimire e la examenul din clasa a 8.a!
    Când se dă vina pe “neșansă, sistemul de învățământ, profesori etc”

    1. Poate elevii dumneavoastră..
      Este posibil să îndrumi părinții la clasele I-IV către pregătire?Când ei nu fac nici muzică,nici desen,mai au și un opțional pe lângă orele din plan cadru ,și elevii nu știu să rezolve 15-(3+4) cu 4 variante de răspuns ….
      Toată lumea vrea să câștige.Se dau elevilor teme multe și dificile din auxiliare care depășesc programa școlară.Elevii nu au timp să aprofundeze,să lucreze singuri,să gândească,astfel părinții sunt nevoiți să apeleze la meditații ca să știe de azi pe mâine.
      Uneori nici nu-i întreabă nimeni dacă și-au făcut temele,alteori se numără numărul exercițiilor și nu se verifică corectitudinea….
      Domnul Inspector are mare dreptate!

    2. Domnul inspector are dreptate însă că în orice instituție sunt oameni dedicați meseriei și oameni paraleli cu meseria,mai ales în ciclul primar unde este baza.Deci se impun unele masuri,dar…. ca în orice sistem…teoria și practica sunt contradictorii,ca și părerile din comentarii!

  3. E un cerc vicios. Parintii acționează aici asupra doamnelor învățătoare cu bani, ca majoritatea își țin copiii și la after school, care nu e chiar ieftin. După părerea mea, after school-ul asta ar trebui desființat. Am urmărit un copil din familie care efectiv s-a chinuit în gimnaziu pentru ca nu își făceau temele “în grup”, plus ce mai făceau ei la after school.

    Eu lucrez în învățământ, toate clasele. Ajung sa corectez lucrări de clasa a VIII -a si ma îngrozesc când văd că acești elevi nu știu să scrie corect.

    Le aduc aminte tinerilor părinți că este imperios necesar, da, să se implice activ în pregătirea copiilor lor (sa ii ajute la teme, la proiecte… orice). Mai ales în primii ani. Nu doar sa stea liniștiți ca acesta “și-a scris tema”. Știu ca sunteți obosiți când ajungeți acasă, si dvs. si copiii, însă găsiți timpul necesar sa va implicați în aceste aspecte.

    1. Programa este schimbată!Dacă învățătorul s-ar limita la ce este în manuale și n-ar mai apela la auxiliare sau la teme ce nu sunt în programă altfel ar sta lucrurile.

      1. Aveți perfectă dreptate! Dacă ar fi eliminate gradațiile de merit… nu s-ar ABUZA de elevi și familiile lor. Sunt convinsă că s-ar face mai mult, mult mai mult… Liceele pedagogice au format învățători, cu teorie și PRACTICĂ PEDAGOGICĂ. Și, am convingerea că elevii nu ar apela la droguri, cafea, energizante și altele… dacă nu ar fi întinși ca un elastic pentru renumele învățătorului. Nimeni nu-i din fier! De ce în România școala este o pedeapsă? Da, nu avem elevi fericiți!

  4. Ma uimeste abordarea domnului inspector.Cu siguranta daca ar fi pus sa rezolve subiectele de la o EN, ar lua sub 5.De asta invatamantul e la acest nivel.Cu astfel de sefi nu poti progresa.Pentru aceasta functie ce examen a sustinut si cum este evaluat? Cu plocoane de la colegi sa faca procesul verbal pentru inspectiile curente?

    1. Ar trebui sa se revizuiasca posibilitatea de a lasa un elev repetent dupa clasa I.Nu abia in clasa a 3-a, dupa terminarea ciclului achizitiilor fundamentale când deja este tardiv.
      Ar trebui sa nu mai inghesuim copii cu nevoi speciale cu toptanul pentru care invatatorul fara profesor de sprijin nu este pregatit.
      Da, ar trebui ca parintii sa fie ei la randul lor educati pentru ca cei 7 ani de acasa ai copiilor lor sa existe.
      Ar trebui ca societatea sa nu mai trateze cadrele didactice ca pe niste bone si sa dea exemple pozitive, demne de urmat.
      Ar trebui ca acele evaluari standardizate din clasa a 2-a sau clasa a 4-a sa fie realmente considerate importante de toata lumea deopotriva: parinti, elevi, minister.Nu aruncate intr-o baza de date.
      Domnule inspector, haideti la catedra in locul unui invatator!Nu mi-as dori sa stiu cum ati ajuns in aceasta functie.Balivernati…

    2. Aberant! “Domnul inspector”,de unde ați dedus aceasta prostie?Evaluare initiala, nota 3?!OK!Nu aveți cui sa spuneți? Ce ziceți dacă ați vorbi cu părinții? O ședință de analiza a rezultatelor evaluării initiale(părinți,elevi,diriginte și profesor)?Mapa elevului? Evidenta de monitorizare rezultate? Sau….trebuie sa dam interviuri și sa prezentam cu ce pornim la drum?

  5. Nu-mi vine sa cred ce prostii debiteaza acest INSPECTOR cu carnet de partid. Ar trebui demis dupa tampeniile spuse. Învățătoarea trebuie divinizata acest șobolan ajuns vremelnic sau mai bine zis pus inspector nu are ce cauta in învățământ astefel de oaneni au distrus învățământul . Un INSPECTOR ANALFABET FUNCTIONAL. DEMISIA D-LE MIU CRISTIAN! RUȘINE SĂ VĂ FIE!

  6. Asa e in sistemul asta, exact ca in clasa, cand arati cu degetul invinuiesti (sau spui ca le desfintezi titualtura) incep sa urle si sa se certe intre ei dar si cu profesorul.

    Problema e ca in viitor nu se vor mai putea lasa repetenti, de aici vin relele.
    Dar cele mai multe rele vin de la bucuresti. Ei sunt de vina ptr tot raul dar si ptr criza de cadre la unele materii dar si nr prea mare de cadre la alte materii.

    La facultati se intra cu dosarul iar angajarea profesorilor cu facultate se face cu examen. Adica vor mai fi evaluati certati barfiti injurati injositi doar profesorii.

    Chiar, de ce nu te-ar angaja in invatamant cu dosarul asa cum se intra si la facultati? asa era inainte de 90. Ce nu stie ala sa predea acolo? vrea aia sa stie din cap toata materia? Angajarea era cu dosarul in baza licentei a mediei de acolo, iar intrarea la facultate cu examen.

    Are rost sa spun ca sunt prea multi elevi in clase ptr o tara din europa?
    Are rost sa spun ca desegregarea e o prostie si ca merele stricate nu se repara langa cele bune care si ele se molipsesc si strica in acest caz?
    Are rost sa spun ca salariile ar trebui diferentiate pe materii si niveluri cum era inainte de 90?
    Are rost sa spun ca si invatamantul european e in deriva si ca el e neatractiv deja ptr cei normali la cap si ca de aceea au si ei criza de cadre?

    Sistemul e pe dos deja, exact asta s-a dorit.

    1. De unde v-a venit ideea cu salariile diferențiate pe materii….?Am ieșit la pensie din învățământ în 2018 dar n-am auzit de așa ceva.
      Vă pot spune că înainte de 90 se dădeau examene serioase la facultăți( nu dosare)pe un număr de locuri limitat de numărul posturilor care se preconiza că vor exista la terminarea facultății.În funcție de media din timpul facultății,repartițiile se făceau pe țară.
      Ai terminat facultatea la Iași și ai văzut că există post în Iași.Putea să-l ia oricine cu media mai mare de la o facultate din București.Pentru oraș trebuia să ai cel puțin 7.Facultăți existau numai la Iași,București și Timișoara. Nu existau locuri cu taxă.
      Nu conta dacă cineva avea notă peste 8,
      9 se ducea și la Pocreaca.
      Domnul inspector are dreptate!
      Examenul de la evaluarea națională a fost extrem de ușor ..
      Copiii la clasele I-IV sunt suprasolicitați,nu se merge pe aprofundare,lucruri elementare,mai sunt și zecile de concursuri online ….Ajung în clasa a V-a obosiți și dezinteresați unde trebuie să învețe lucruri noi…
      Examen național:
      15-(3+4) cu patru variante de răspuns
      Produsul nr.3 cu opusul lui(cu patru variante de răspuns)
      Cel mai mare număr întreg dintr-un interval….
      …..

  7. Și lucrurile merg mai departe, mare parte dintre acești copii merg mai departe, intra cu medii de 2,3,…sau chiar fără evaluare națională în licee tehnologice unde analfabetismul este în floare din păcate; obligatoriu trebuie să treacă toată lumea, facem ore suplimentare, proiecte de pregătire ( gen ROSE ), ne dăm peste cap să se poată promova examenul de bacalaureat și finalul este promovabilitate extrem de redusă; este mai mult decât normal că este imposibil ca un copil care intra la liceu și nu știe să scrie corect , care nu știe cele 4 operații, etc…să nu poată să fie adus la prag de medie 6 pt a promova ex de bacalaureat; vina este a școlii bine înțeles, și lucrurile se țin lanț !!! Se cunosc aceste lucruri dar din păcate ne facem că nu vedem. Cine ar trebui să recunoască și să îndrepte acestea nu vrea, se vrea o țară cu oameni….nepregătiți care pot fi manipulați din păcate !!!

  8. în clasele primare elevii sunt bombardati cu medalii si diplome facute la imprimantă ajungand sa creadă că sunt super dotați, realitatea este cruntă ,si se reflectă în cls 5,8unde nu mai sunt medaliați pe banda rulantă

  9. ,,Rădăcină relelor” nu este în învățământul primar. ,,Rădăcina relelor” o constituie ROFUIP-ul PROST GÂNDIT!!! Profesorilor din ciclul primar LI SE INTERZICE SĂ LASE ELEVI REPETENȚI la sfârșitul clasei I. De ce? Cei care au gândit ROFUIP-ul nu-și dau seama cât rău fac elevilor care nu și-au însușit citit-scrisul la finalul clasei I. Este imperios necesar INTRODUCEREA REPETENȚIEI LA FINALUL CLASEI I, NU LA FINALUL CLASEI a II-a, pentru elevii care nu știu să scrie, să citească, nu știu să adune și să scadă în concentrul numerelor 0-30, fără și cu trecere peste ordin. Elevii care rămân repetenți pot sa-si însușească citit-scrisul și NU VOR DEVENI ANALFABEȚI FUNCȚIONALI. Elevii care vor repeta clasa I vor fi capabili să citească corect, conștient, cursiv și expresiv din clasa a II-a, fără să întâmpine greutăți în clasele următoare. Este bine să vedem realitatea creată DE LEGI ALE INVATAMANTULUI PROST GÂNDITE. Evident este necesară eliminarea noțiunilor greoaie din programa școlară și să o adaptăm la specificului vârstei școlarului de ciclu primar, fără să o încărcăm în mod arbitrar.

      1. ROFUIP este național. Se aduce la cunoștință angajaților instituțiilor și se aplica. Va referiți probabil la RI ( Regulamentul intern).

      2. Corecție la corecție: rofuip est aprobat prin ordin de ministru. școala are un regulament de organizare și funcționare al unității elaborat după rofuip.

    1. Repetenți în clasa I?Nu s-au schimbat copiii în asa fel încât să nu poată asimila noțiuni de clasă primară. Învățătoarea mea avea 42 de elevi la clasă, nu aveam auxiliare ,tabla inteligenta etc.și a scos oameni din noi. Nu am avut nici un repetent, a avut doar câte un elev la premiul,ll,lll . Și acum noțiunile predate de dansa sunt actuale.E cazul să punem toți osul la muncă și să nu ne mai lamentam că nu se poate ,să fim creativi și să facem imposibilul posibil.Dacă ne place meseria de dascăl.Și da,are dreptate. Înțelegerea textului, scris, citit,operații matematice de bază se învață în învățământul primar.

    2. Sigur ca-i cel mai simplu sa arunci responsabilitatea pe cineva. Ce-i atat de greu de inteles ca-i totul gresit in croirea ,,invatamantului” pe aceste meleaguri? Sigur ca-i bataie de joc sa-i plimbi 5 ani la ,,scoala” si sa-i uniformizezi cu febeuri. Incep ,,scoala” intr-a V – a !!! Iar de aici in sus incepe goana dupa ,,note”. Vezi rezultatele la evaluare sau bac si te ingrozesti cand observi cum ai la nivel national mii de ,,elevi de 10”. Intr-o tara majoritara ,,analfabeta functional”. Ca o tin tot intr-o pregatire pentru ,,marile examene” invatand niste ,,teste grila”. Macar de i-ar ajuta la examenul de la scoala de soferi. Teste care de la an la an devin tot mai usoare. Rezolvarea intotdeauna a fost simpla. Treci elevul numai daca stie materia de minim 5. Sigur ca ar fi un soc in primii 2-3 ani cand mai mult de jumatate ar repeta anul si n-ai avea nici unul peste 8, dar s-ar prinde poporul ca cine vrea o diploma trebuie s-o ia pe bune. Sigur ca fiecare ar avea in continuare optiunea sa se faca ,,cand o sa creasca mare” videochat-ist/a dar macar ar fi fara diplome, care de care mai pompoase. Si, dupa ce s-ar lasa, n-ar mai putea sa ocupe cele mai ,,caldute” posturi din ,,aparatul de stat” neavand hartiile care sa le certifice ,,calitatile”.

    3. Din ceea ce experimentez eu cu copilul programa scolara este mult prea încărcată, iar interesul dascălilor este scazut. Merg la clasă si predau doar pentru cei mai buni,iar restul… sa se descurce!
      În final ajung să dea vina pe părinți fiindcă nu se ocupă de copii,dar nu își pun întrebarea ce mai este în stare sa facă un copil la ora 18 cand este deja obosit.
      Vă spun eu! Numai nervi și frustrarea ca nu reușești să faci copilul sa înțeleagă noțiunile.
      din punctul meu de vedere clasă pregatitoare de la 6 ani este o MARE prostie. creierul lor nu este suficient de dezvoltat,iar eu aș face programa școlară împreună cu un neurolog și un neuropsihiatru.

      1. Bravo, bine punctat!Le-a întrat morcovul în c.r învățătorilor care nu își mai dau interesul la clasa.Vor doar bani și atenții…dar dacă ii înfrunți și le spui sa își facă treaba alta replica nu au în afara de *asa este programa și nu avem ce face!*

      2. Mare adevar! Copilul meu a avut o invatatoare care timp de 5 ani nu a stiut decat sa ia copiii din timpul orelor si sa mearga cu ei la cantat prin biserici, la colindat tot prin biserici(pana si in perioada de pandemie, 2020 ii scotea din casa pe copilasi ca sa ii faca ei pe plac, pt ca era asteptatata sa cante in biserica x, y, dar avea certificat medical pt efectuarea cursurilor online). Ii scotea la masurat strazile din zona centrului vechi al Bucurestiului, sub pretextul ca ii ajuta pe elevi la ora de arhitectura, pe care o aveau in locul disciplinei”joc si miscare” ( de fapt, ref la aceasta inventie cu arhitectura, s-a descoperit ca ar fi fost o activitate pers a invatatoarei, pt ca ii trebuia la formarea ds de gradatie ce urmeaza sa o primeasca din toamna ac an. Desi copiii au term anul acesta cls a 4 a, acestia nu stiu mai deloc matematica si nici analiza gramaticala la lb rom, pt nivelul acestei clase, pt ca aceste ore au lipsit cu desavarsire din orarul elevilor. Desi s-a reclamat la directoratul sc, ulterior la ISMB, in prezent nu s-a luat nicio masura. Si ma refer la un colegiu de renume din Bucuresti, in cauza CNME!

        1. Pădure fără uscături nu există, Ioana! De ce nu ți-ai mutat copilul la altă școală! Oare chiar așa să fie? Dacă învățătoarea nu s-a implicat de ce nu te-ai implicat tu ca și părinte? Este foarte ușor să dăm vina pe cei din jur si să nu ne vedem și noi vinovați. În activitatea didactică sunt implicați cei trei factori: elev, părinte, profesor. Dacă ceva nu merge nu înseamnă că este vinovat doar un singur „factor”. Din nefericire mulți profesori sunt „atacați” de părinți prin diferite metode, este la modă în învățământul nostru….. Cred că ar trebui să se facă puțină educație și cu părinții….Le lipsește unora cu desăvârșire..

  10. Ar trebui aerisita programa, pentru a exista timp suficient pentru aprofundarea cunostintelor si abilitatilor de baza! Degeaba dam vina unii pe altii ,cand lucram intr-un sistem cu multe defecte si cu materiale didactice facute pe cheltuiala cadrelor didactice si a parintilor, iar cel mai importante sunt: educatia copiilor din primii 6 ani de viata, atitudinea parintilor fata de scoala in general si fata de cadre didactice in special, dar si implicarea lor in pregatirea copiilor!

  11. Maria are dreptate prof nu se ocupa de copii .Scoala se face doar in inv. primar si daca nu ar fi atitea ore de religie si lb straine la ciclul primar copii s-ar alege cu mai mult dar pt a avea ore supl.unii prof.pe care oricum nu le fac si materiile incarcate cu lururi care nu le vor folosi niciodata introduse in manuale de niste politruci si fara profi. de sprijin pt cei cu ces nu vom avea nicicind inv bun cafe calitate nu poate fi vorba cit timp sint sus unii ce gindesc ca dl cu interviul

  12. Nu cumva să facă învățătorii și lecțiile profesorilor? Nu generalizez, dar e jale la gimnaziu din cauza lipsei de pregătire pedagogică a profesorilor. Practică zero, didactică zero. De ce nu lasă repetenți la clasa a V-a? Mai amintea cineva acest lucru. Din păcate unii elevi sunt pur și simplu spectatori la ore. Nu îi întreabă nimeni nimic, ce să mai discutăm? E greu să te ocupi diferențiat de copii, DE TOȚI, nu doar de cei buni.
    Așa că ar trebui că profesorii să învețe de la învățători!Metodică și nu numai!

  13. Vai ce mila îmi e de bieții învățători. Și ce bine le e la prof ca își iau catalogul și pleacă. Cucoana, prof.au câte 12 – 13 clase(eu predau chimie la gimnaziu și liceu) și sunt și diriginti. Ce vorbești ca nu e pasa. Ești tâmpită de-a binelea, voi învățătorii aveți una singura și nu sunteți în stare sa va faceți treaba.

      1. Dincolo de limbaj, doamna prof de chimie are dreptate. Învățătorul are garantat sporul de dirigenție și mulți dintre ei nu se ocupa deloc de copii în afara orelor lor.

    1. nu trebuie draga Laura sa va fie milade învățători ci sa i prețuiți. Au o muncă titanica. Doar cine nu știe,vorbește aiurea!

    2. Ești exact exemplul perfect: limbaj suburban + aroganță + analfabetă funcțional. Citește ce ai scris și dă-ți o notă! În ochii tăi ești grozavă.

  14. Bună ziua! Nu știu cine este acest domn și nici câtă vechime și experiență are în domeniu, dar știu sigur altceva. Educația în România e la pământ. Și în acest domeniu, ca și în mai toate celelalte, s-a ajuns ca omul să sfințească locul. Sunt tatăl unei eleve care tocmai ce a terminat clasa a VIII-a și nu pot să spun că am nici un cuvânt de laudă la adresa marii majorități a profesorilor din clasele V – VIII. Bazele educației fiicei mele au fost puse de o învățătoare dedicată cu sprijinul unei directoare implicată 100% în procesul de educație. Ce am observat, la fel ca majoritatea părinților care le pasă de copiii lor și de educația care o primesc la școală, este că din clasa a V-a, când copiii au nevoie de sprijinul, înțelegerea, ajutorul și îndrumarea fiecărui nou profesor, ei sunt total “abandonați” în acest nou univers “educațional” și nimeni nu le explică ce au de făcut sau care sunt așteptările profesorilor de la ei. Copiii aceștia trec printr-un fel de șoc emoțional pe care nici un profesor, cu atât mai puțin dirigintele/diriginta, nu par să le pese și nici să-i ajute să-l depășească. Majoritatea acestor profesori vin de la primele ore și se comportă cu elevii de clasa a V-a ca și cu cei din clasele mai mari, focusându-se pe predarea materiei fără nici o apropiere afectivă față de cei mici. Și de aici începe o alienare și un dezinteres față de școală și de educație, din partea elevilor din ciclul gimnazial, combinate cu alte tare ale educației și societății românești. Cred, în opinia mea, că această este una din cauzele dezastrului de la evaluările naționale de la sfârșitul clasei a 8-a.

    1. Mă bucur că vă sprijiniți copilul și sunteți implicat. Pe de altă parte, învățătoarea are de educat 15-20 de copii (sau cu mult ghinion, 30 prin București), și are timp vreme de 5 ani să-i vadă zilnic și să se atașeze complet afectiv de ei. Profesorul are 1-2 (sau 4 la LRO și MATE) ore la clasa respectivă, dacă nu e și diriginte, și mai are și alte 9-18 clase cu alți 20+ elevi de care să se ocupe. Și dac-ar avea disponibilitatea, nu are timpul necesar să se facă foarte bine cunoscut și îndrăgit de toți. Singura cerință absolut obligatorie ar trebui să fie ca în clasă, în timpul orei, să existe respect reciproc între educator și educabili.

      Șocul emoțional pe care-l reclamați este cauzat natural de trecerea de la 1 învățător + 3 profesori (religie, sport, limba străină) la 10-15 persoane diferite care predau discipline diferite. Toți am trecut prin șocul acesta când am intrat în clasa a 5-a. Eventual elevii se adaptează, dacă sunt ajutați, inclusiv de familie. Până la urmă nu e mare gaură în cer, e un pas în evoluția lor școlară.

      Pe de altă parte, da, complet de acord că e un șoc uriaș trecerea de la FB pe linie indiferent de nivel (am avut ocazia să văd asta la multe clase care vin în gimnaziu) și premiul I pentru fiecare elev, la note care sunt mai fin apreciate, și unde nu mai există FB și 9 sau 10. Unii elevi vor să ia doar 10, indiferent că merită sau nu, și apar frustrări care se pot acumula. Ca să nu mai vorbim de eterna comparație – dar are NUMAI 10! la toate disciplinele în afară de română, matematică, biologie, fizică și chimie! Nu e POSIBIL așa ceva, când are la restul 10! (E foarte posibil). Dar divaghez.

      Uitați că de la 11-12 ani, când intră în gimnaziu, până la 15-16 ani când ajung la liceu, nu doar școala se modifică pentru ei ci practic totul – biologic și psihologic se transformă complet. La 11 ani avem fetițe sfioase și băieți care bat mingea, la 15 ani avem tinere domnișoare care încep să fie conștiente de ele și băieți care descoperă că li se schimbă vocea și încep să observe că există fete. În plus există nenumărate alte lucruri care să-i distragă – de la social media la modă. Unii elevi încep să piardă din interesul pentru școală (dacă îl aveau de la bun început), alții de-abia acum încep să fie antrenați. Toți sunt diferiți. Nu doar o singură persoană le va influența dezvoltarea – nici părintele, nici învățătoarea, nici profesorul.

      1. Pentru ca educația sa fie in alta stare efortul trebuie sa fie comun: elev, profesor si familie.Elevul poate sa fie cu probleme de dezvoltare intelectuala si oricat efort face, nu se vede ceva.E cazul ca familia sa colaboreze si medical,poate,sa rezolve problema.In clasa a cincea sa se faca o analiză atenta, sa se faca pregatire remediala,sa se lucreze diferențiat si să nu ii mai tarasca mai departe cu multe lacune.E vizibila diferenta rural – urban.Mediul, pregătirea și ocupația familiei, pregatirea profesorilor , implicarea copiilor in treburile specifice vietii la tara.Cerintele sunt aceleași,iar copiii sunt complet diferiti, ca pregatire.Fara efortul celor implicati in educatie,pot fi o mulțime de legi ca toate raman la fel.Va dau un exemplu: in prima ora de romana profesoara mea,dna Boncu, ne-a cerut repertoar.Stia ca venim din medii diferite si cu un vocabular mai sarac.Ne dicta cuvinte pentru a ne putea exprima elevat.Si acum ma amuza cand aud folosirea cuvantului fortuit cu inteles gresit!

    2. Sunt întru totul de acord cu dumneavoastră. Am experimentat același lucru cu copilul meu la trecerea în clasa a V – a.
      Concluzia pe care am tras-o este că cei care au creat programa pentru clasele primare nu au colaborat nicicum cu cei care au elaborat programa pentru clasele gimnaziale (inclusiv nr. de ore este mai mare pe zi/copil/săptămână în gimnaziu decât cele din primar sau liceal).
      Programa la gimnaziu este muuult mai încărcată și ritmul muuult mai alert decât cea de la primar. Profesorii de gimnaziu, parte din ei, îi tratează ca și cum ar vorbi cu copii de clasa a VIII-a/liceu/facultate (vă dau exemplu: de la începutul predării materiei, ei trebuie să scrie și să înțeleagă în același timp materia predată de profesor în timp ce acesta vorbește și scrie, în același timp la tablă, fără răgaz lăsat să scrie, abordare pe care am întâlnit-o cel mai devreme la unii din profesorii mei de la liceu și la toți abia la facultate).
      Înțeleg că materia trebuie predată. Prin urmare structurarea materiei trebuie regândită. Pentru că informația predată nu apucă să fie consolidată de copil în nici un fel. Trece precum intercity prin mintea lor.
      Toate noțiunile care se predau în zilele noastre au avans de cel puțin 2 ani față de cum am învățat noi, generațiile mai vechi. Întrebarea este dacă copii dpdv al dezvoltării psihologice, în primul rând, au capacitatea să asimileze astfel de noțiuni mai repede cu 2 ani decât am făcut-o noi…
      Astfe, ajungem să îi punem să învețe o avalanșă de date/informații/noțiuni, care nu fac decât să îi îndepărteze de școală, pentru că la un moment dat se vor simți depășiți, iar scopul învățământului nu este atins: să știe cine sunt, de unde vin și încotro se îndreaptă, să descopere ce meserie li se potrivește, să aibă o cultură generală solidă, să învețe să discearnă cu adevărat.

  15. Foarte pertinente toate comentariile! Dar, toți vorbesc doar despre cadrele didactice cum și ce ar trebui să facă la clasa, cum și cand să fie evaluați, vorbesc despre sistemul perimat, subfinantat și disprețuit de toată lumea, numai despre parinti nu vorbește nimeni: cât și cum trebuie să se implice părinții în educația copiilor, relația părinților cu școala, facilitarea intervenției consilierului/psihologului școlar! Oare părintele nu vede ca al sau copil nu iese din 5 la anumite materii? Ce este de făcut când copilul ia 5 pe linie la toate materiile? I face morala ca să-și bage mințile în cap și să învețe? Este suficienta morala? NU! Copilul are nevoie de susținerea părintelui în toate formele posibile! Copilul are nevoie de un program de studiu și de relaxare, de recuperare ca materiei pierdute, pentru ca lacunele nu dispar cu timpul, ci cresc. Părintele trebuie sa coopereze cu profesorul, cu invatatorul/dirigintele/ consilierul școlar.! Abia atunci când exista aceasta cooperare , copilul poate progresa!

    1. Asa este, principalii vinovați sunt parintii dupa mine, au pretenții de atotștiutori, merg si dictează in clasa ce sa faca diamna învățătoare si cum sa daca si ce nota sa puna odraslei, lasa torul in seama scolii. Educația incepe din primele clipe de viata, Scoala șlefuiește daca are ce. E adevarat pe partea cealaltă si doamnele învățătoare , in marea lor majoritate , prin acceptarea de cadouri generoase de la comitetul de Parinti al clasei , isi pierd demnitatea si puterea de a așeza parintele acolo unde ii este locul. Regulamentele școlare mult prea curățate de sancțiuni si pline doar cu drepturi ale elevilor , ar fi un alt factor. Sunt atat de multe de spus …. Unii profesori plictisiți, plafonați, învechiți ….. e usor sa dai vine pe unii sau pe altii dar adevarul e la mijloc , fiecare are cate putin din raspundere deci împart si vina. Ca sa nu mai vorbim ca sistemul este depășit , neadaptat la vremuri si generații , Scoala actuala in conceptul ei nu pregateste tânărul de peste 10-15 ani pt ca înăbușă creativitatea in loc sa o încurajeze. Dar, nu e doar la noi asa, multe tari se confrunta cu probleme asemănătoare . Întrebați in Germania, Franta, etc

  16. Intrebati-l pe acest tovarăș de la Olt cum titularizeaza, cum detașează după bunul plac in învățământul primar?
    Vă dau câteva exemple:
    – titularizare pe învățător, profesor de engleza cu reconversie și examen de titularizare pe educatoare, detașată pe ore de engleză în fiecare an;
    – detașat 10 ani la rând, de la țară la oraș, în aceeași unitate școlară, până a reușit tovarășul inspector Miu, să scoată la titularizare al doilea post pe step;

    Aștept continuarea cu ce face dumnealui în următorul interviu pe care îl dă!

    1. Individul s-a eternizat pe acest post de unde acționează arbitrar fără nici o urmă de respect pentru cadrele didactice, colegii lui, de altfel. Cred că a și uitat cum este la catedră. Numit este pe criterii politice,ca majoritatea celor cu funcții , așa că, ce să ne mai mire?

  17. Tot sistemul e o harababură începând de la faptul că nu ai voie sa lași repetenți în clasa I, încadrarea elevilor cu CES în școlile normale s.a.m.d. Pana la evaluarea din clasa a VIII-a e cale lungă, timp în care profesorii ar trebui sa știe ce e cu elevul.
    Cum sa dai vina pe învățător dacă elevul nu promovează EVN în clasa a VIII-a?

    Faptul ca la finalul ciclului primar elevul știe să scrie, să citească, să numere, să socotească cu cele 4 operații e foarte bine!

    La sfârșitul clasei a 8 a se vede rezultatul muncii profesorilor. De ce să dea doamna vina pe învățători? Aberații…

    1. Exact! Doamna inspector, chiar nu știe despre ce vorbește! Dumneaei pune problema , ca si cand,elevii plecând de la finele clasei a4a, ajung direct la clasa a8a, cand merg la evaluare!Aberatii , doamna! Cum de ocupati o așa functie, chiar nu înțeleg ( cred ca mai repede, ma fac ca nu înțeleg)!?
      Nu neg ca la nivelul învățământului primar , ca de altfel si la nivelul celui gimnazial , ,nu sunt probleme, si încă grave! Dar sa veniți in public cu o așa explicatie puerila…!?Uite, cum , ati gasit tapul ispășitor! V-ati spălat pe mâini! In loc sa luați in discuție problemele reale( care ce- i drept sunt multe si anevoios de rezolvat), , gata , ati gasit vinovatul !Ati facut o analiza a mediilor din care provin elevii unei clase; ati mijlocit o evaluare de specialitate a celor cu probleme( deficit de atenție, , agitatie tipADHD, nivel cognitiv etc)?!Ati purtat vreo discuție cu Învățătorul clasei, , cu scopul de al susține si ajuta in luarea deciziilor,l- ati ajutat intr- un fel?! Nu! In schimb , ati gasit soluția:mars afara, nu esti bun!( ceea ce e posibil sa fie adevărat); si cand faceti asta, la final de clasa a 4a! Pai , de aceea învățământul este la nivelul actual! Din cauza unor astfel de șefi, cu o astfel de gândire! Vai, mama noastră! Suntem pierduți!

      1. Evaluarea se face la română și la matematică. Dacă elevul vine în clasa a 5-a fără să știe să citească, să scrie și să socotească, profesorul îl ia practic de la zero și îl duce chinuit până în clasa a 8-a învățându-l să scrie, să citească și să socotească.

        Iar apoi vine evaluarea și-i dă de rezolvat probleme matematice pe care e incapabil să le rezolve (poate observați că rezolvă cam toți exercițiile simple, dar când ajung la geometrie sau ecuații mai complicate, se pierd). Și-i mai dă cel care compune subiectele să citească un text și să răspundă la întrebări în baza lui, iar elevul, cu efortul profesorului, a ajuns la nivelul la care descifrează textul, dar nu prea poate să îl prelucreze, pentru că nu prea are vocabular. Ca să aibă vocabular, ar trebui să citească ceva în afara școlii… dar el nu are cărți acasă, nu are părinți care să verifice dacă și când își face temele, uneori vine la școală dar caiete n-are, etc.

        Și DUPĂ aceea vine învățătorul și spune – eu trebuia să-l învăț să scrie, să citească și să socotească, păi nu știe? Știe! Și nu mai contează că a învățat asta în 9 ani de școală și nu în primii 5.

  18. Inspector școlar=politruc incompetent.Desfiintati inspectoratele și trimiteți politrucii la catedră să-i vedem cum se descurcă.

  19. Invatatoarea actuala a fetitei mele care a fost in clasa a 3a si trece in clasa a 4a cu aceeasi invatatoare, ii pune sa copieze “retine”, enunturile la primele 10 exercitii si cine nu termina in clasa termina acasa, iar raspunsurile sunt scrise pe tabla. Si asta la toate materiile. Nu se lucreaza exercitii explicative la clasa pt ca sunt explicate in carte si trebuie sa copieze exemplul din carte.
    In ultima saptamana de modul se da teste la toate materiile.

  20. Pentru a ajunge în clasa a 8-a și să clacheze la Evaluarea Națională au fost promovați de către profesori. Câți elevi au fost lăsați repetenți la sfârșitul clasei a 5-a?
    Evaluarea domnului inspector îi reflectă competența!

    1. La a 5-a au în jur de 18 discipline cu note. Cea mai mare parte sunt nu doar ușoare, ci extrem de facile – sport, muzică, desen, religie, un opțional, poate. Disciplinele ”grele” sunt de regulă româna, matematica și științele (la a 5-a au doar biologie).

      Pentru că la 3 corigențe e automat repetent, se fac mici înțelegeri – să rămână doar la două, maxim, pentru că școala nu e punitivă. Încercăm continuu să le dăm o a doua, o a treia șansă să promoveze. Da, asta înseamnă că reduci standardele (de aceea e rizibilă discutarea ”standardelor de evaluare” care vor fi obligatorii pentru profesori. Trei sferturi in elevi NU vor promova, dacă le aplicăm.) Și după ce ai făcut primul compromis, le faci și pe următoarele.

      Hai să vă desenez ceva. În CP se intră la vârsta de 6+, 7 ani împliniți. Fac 5 ani de primar, ajung în clasa a 5-a la 11-12 ani. Mai au 4 ani de gimnaziu, ajung la liceu la 15-16 ani. Termină eventual și liceul, merg la facultate sau se angajează la 19-20 de ani.

      Înțelegeți scara asta? Un copil care petrece 13 ani doar în școală începe să lucreze (dacă asta vrea) mai târziu cu 2 ani decât acum 15-20 de ani, la salarii care nu-s mari pentru începători. Unul care mai face și facultate ajunge pe picioarele lui doar pe la 25-26 de ani (sau mai târziu, pentru medici). O treime din viață a petrecut-o în școală, înainte să poată ajunge să se întrețină singur.

      Singurul moment util pentru repetenție (dacă e necesară) e la început, când se poate insista pe minimul necesar, pe bazele care să-i permită să supraviețuiască (citit, scris, calcule simple) chiar dacă părăsește școala mai devreme decât ceilalți. Și fix momentul ăsta e blocat prin lege. Dacă ajunge în clasa a 5-a, nu-l lasă repetent profesorul de biologie, când elevul are abilități spre muzică/desen, de exemplu. Iar ceilalți se chinuiesc cu elevul să-l poată recupera măcar parțial, pentru că 1. există progres, chiar dacă minimal, 2. repetenția în gimnaziu sau liceu duce la abandon garantat.

      EVIDENT mult mai simplu și extrem de benefic pentru elev ar fi să aibă alături încă de la primele moment de blocaj un profesor de sprijin care să asiste învățătorul/profesorul și să lucreze 1-la-1 cu respectivul elev pentru recuperare din mers. Și mai bine ar fi ca familia să fie implicată și să continue acasă ce a început învățătorul la clasă, sau să exerseze cu propriul copil ce are de învățat. N-ar fi nevoie de corigențe și repetenții în acel moment. DAR la fel de evident e că, deși există prevederi în lege în acest sens, nu se aplică pentru că NU SUNT BANI. Niciodată nu sunt bani pentru educație, iar anul ăsta sunt mai puțini decât au fost în ultimii 20 de ani.

      Așa că tot ce discutăm noi aici e de dragul discuției.

    2. Directorii sunt evaluați și in funcție de numărul de repetenți din școală. Deci, ghiciți ce? Se pune presiune pe cadrele didactice să nu lase repetenți. Iar notele elevilor sunt, oricum, mult mai mari decât merită. Că dacă profesorul îi dă 5 ăluia care merită 3, cel de nota 8 ia 10, normal. Mai sunt și părinți care pun presiune pentru note mari. Că de, in clasele primare, copilul a avut doar Foarte Bine, adică de ce in clasa a V-a nu mai are 10? Vezi, profesorul e slab pregătit, nu are metodă. Așa că profesorul cedează și pune 10 in catalog, că nu-l doare pixul. Ca să aibă liniște. Apoi, la Evaluarea Națională, șoc și groază! Uite -așa ne furăm singuri căciula.

  21. Schimbați și.programa la I-IV. Copiii aleargă prin materie, nu au timp să fixeze . În fiecare oră se trece mai departe. Vinovați sunt cei care au făcut aceste programe. Or fi predat vreo.oră în viața lor?

    1. Programa este schimbată!Dacă învățătorul s-ar limita la ce este în manuale și n-ar mai apela la auxiliare sau la teme ce nu sunt în programă altfel ar sta lucrurile.

  22. Cat se poate de corect, domnule Miu si Ana. Inca o greseala, parerea mea, sunt calificativele. Pe langa faptul ca ofera o evaluare ambigua, nici aceea nu e facuta obiectiv. Daca deschideti cataloagele de la ciclul primar, veti vedea “ciorchini” de Fb pe banda rulanta. Prea rar, unde copilul e de I apare razlet un S sau B. Iar cand copilul merge acasa cu carnetul plin de Fb, parintele zice “Uite ce copil destept am!”. Si uite asa ne trezim cu jumatate de elevi intr-a 8-a analfabeti, semianalfabeti sau analfabeti functionali. Ca e Pregatitoarea la Primar sau nu, asta e o problema de rezolvat, dar mai tarziu. EVALUARILE MINCINOASE SUNT MAREA PROBLEMA!!!

  23. Asa e, in clasele primare se pune baza! Dar cum a reusit acest copil sa ajunga pana in clasa a VIII_a, daca el nu stie nimic? A trecut prin inca 3 clase, pana a ajunge in clasa a VIII-a!!! Acest lucru nu ridica semne de intrebare???

    1. Ce porcarii vorbește acest inspector? Copiii vin in clasele primare fără nici un dram de cunoștințe, nici creionul in mână nu îl știu ține cei de la sat. Pornesc în clasa a 5 a cu tot ce au nevoie pentru a se dezvolta in continuare : scris, citit, povestit, socotit, înțeleg textul, extrag ideile principale . Rezultatul examenului de evaluare naționala domnule inspector, depinde de restul cunoștințelor acumulate pe parcursul claselor V – VIII, sau nu știți că acești copii nu pot susține un examen de evaluare națională cu cunoștințele dobândite in clasele I- IV? Despre faptul că o mare parte din acești elevi la finele clasei a VIII nu mai stăpânesc nici măcar ceea ce știau când au fost preluați de profesori ce aveți de spus? Despre faptul că vin clase in ciclul gimnazial pe care se ceartă profesorii și se mira cât de buni sunt, după care in clasa a 7 a ajung jumătate praf si aceiași profesori care erau in extaz in clasa a 5 văzând ce cunosc copiii, acum doar se plâng cât de indisciplinați si slabi sunt, ce spuneți? Haideți că vă fac eu o propunere. Să dăm elevilor la final de clasa a 4 un test de evaluare, să păstrăm testele si notele, iar când vor ajunge clasa a 8 să le dăm exact același test, să vedeți ce s a ales de ei. Veți fi surprins domnule mare inspector, să constatați nu doar că nu pot rezolva teste de clasa a 8, ci nu mai le știu rezolva mare parte nici pe cele de clasa a 4!!! Asta cum explicați? Mă mir că nu vă e rușine de acolo de unde sunteți să susțineți asemenea aberații! Domnule, acești copii mai au mult de muncit după clasa a 4, sa pot susține testul la evaluarea națională, și vă asigur că nu cu doamnele / domnii învățători! Despre faptul că mulți ajung să treacă clasele din clasa a 5 încolo doar ca sa existe la număr, să nu își piardă catedrele domnii profesori de ce nu vorbiți? Vă faceți că nu știți? Sau despre zecile de ore peste catedră doar ca să aibă salarii cât mai mari acești profesori știți oare? Că doar tot ISJ urile aprobă aceste ore in plus domnilor profesori, de ajung sa aibă cu plata cu ora, salarii până la 7000, 8000 lei? Știri bine că acest lucru exista!!!! Salarii mari da, rezultate nu ei, învățătorii să le aibă!!! Sunteți de toată jena!!!

      1. Sunt profesor si la invatamant primar. La disciplina mea, unele notiuni se repeta sau se sistematizeaza si in gimnaziu. Am constatat cu stupoare ca unul din elevii mei inca de cand a intrat in scoala a luat in clasa a IV nota 10(era cu note atunci) pe un subiect, iar in clasa a VIII-a, pe acelasi subiect, acelasi tip de test, a luat nota 4. A fost si nu a fost o surpriza: atentionasem de vreun an parintii ca elevul nu mai invata si ca, dintr-un elev model a ajuns cu probleme dedisciplina si invatatura. Replica mamei? Nu mai invata, doamna, de cand cu telefoanele astea. Eu il pun sa invete, dar el nu vrea, nu-l mai pot tine in frau. Trageti-va singuri concluziile!

      2. Scurt pe doi: la matematică se trece la calcul abstract în clasa a 5-a. Când tu nu stăpânești tabla înmulțirii (și nu, nu vin cu ea învățată din clasele de primar!), NU ai nici cea mai mică șansă să rezolvi orice fel de ecuație (chiar dacă nu știi cum se numește).

        Se fac tot felul de metode care mai de care mai savante de rezolvare de probleme la ciclul primar, dar nimic din toate metodele astea nu îi ajută pe elevi să înțeleagă cum funcționează calculul, efectiv. Dar nu doar calculele astea sunt grele pentru ei, ci și recunoașterea formelor matematice. Ajungi în clasa a 6-a să desenezi DE FIECARE DATĂ pătratul, pentru că nu recunosc forma. Dreptunghiul deja e crimă. Triunghiul? Și triunghiurile speciale? Aoleu. Când aud de Thales și Pitagora au impresia că-i înjurăm.

        Valabil și pentru disciplinele umane – la română se presupune că mai și citești singur câte ceva, acasă. (Nu, nu citesc nimic, dacă părinții nu le cumpără cărți). Unii nu deschid nici manualul. Când îi pui să citească se chinuiesc să silabisească de ai nevoie de o oră cu câte-un elev mai încet ca să termine de citit jumătate de pagină. Până ajunge la sfârșitul frazei uită despre ce e vorba în ea.

        Așa că nu, nu prea vin siguri pe ei la citit, scris și socotit. Vin cu IMPRESIA că sunt buni, pentru că au luat doar FB și toți sunt premianți.

        Iar despre evaluarea la a II-a și la a IV-a, nu mă faceți să râd. Unii învățători le duc mâna copiilor și într-a IV-a, ca să scrie frumos și corect și să aibă rezultate bune. Ce contează că nu-s găsite de elevi?

        Sigur că sunt și mulți, foarte mulți, care-și fac treaba bine, în ciuda condițiilor. Dar nu toți copiii se descurcă chiar și așa. E mare nevoie de implicarea familiei și de profesori de sprijin / itineranți care să ajute fiecare elev cu probleme. Doar că… nu sunt destui.

        1. Eu,ca profesor de matematica, “primesc “în clasa a 5a ,90% elevi cu f.b.la matematică și nu au habar de matematică:nu știu tabla înmulțirii,împărțirea clar ca nu se poate face,elevii nu fac deosebirea dinte factor sau termen,etc.Dacă învățătoarei i-a plăcut matematica, se vede dar elevii vin pe minus la română și celelalte materii și invers. Când încep notele,de la 1 la10 este jale mare și de aici tăvălugul:copilul nu înțelege, nu explică bine profesorul,etc.Deci?E vina mea sau a învățătorului care-mi trimite în clasa a cincea ,copii care nu au nici o logică matematică, etc Și mă întreb:cum poți tu,învățător, după 5 ani ,sa-l închei cu f.b.???As mai scrie eu mai multe despre 5 ani cu aceeași învățătoare!Sunt și învățători, în fata cărora mă inclin cu respect !!!

  24. Acolo, unde se munceste cel mai mult si stresul este enorm?… Inspectorul asta, ori e tâmpit, ori habar n are despre ce vorbește…Sa vina la catedra, nu sa stea cu fundul pe birou, sa vada ce înseamnă munca unui invatator, comparativ cu una de profesor, care după ora isi ia catalogul la subțioară si pleacă nepasandu i ce se întâmplă după… Să lucreze zilnic cu copii de 5- 6 ani, needucați de acasă absolut deloc si cu parinti care emit numai pretenții, care nu fac absolut nimic pentru binele propriului copil…Sa i fie rusine de asa atitudine fata de colegii care muncesc pe brânci si la invatarea si la educația copiilor… Domnul asta are vreo legătură cu învățământul românesc?

  25. Foarte adevărat …mai ales la școala Berca să faceți aceste testări pentru învățători…copii nu au trecut testele standardizate la clasa a II a , am dorit să repete clasa pentru că e inadmisibil . Copilul nu este băgat în seamă la oră, iar aceasta ” învățătoare ” este o inculta și o agramata din limbajul și scrierea pe care le are

  26. SOLUȚIA de care vă feriți toți pentru că nu e PC e să renunțați la cocoloșeala copiilor și la interzicerea de a se lăsa repetenți în primele două clase. Primii doi ani sunt anii achizițiilor elementare. Dacă nu pot fi lăsați repetenți, ajung în clasa a III-a, unde ar putea fi lăsați DAR jumătate ar fi în situația asta. Și atunci apar presiunile pe învățător să îi treacă clasa indiferent care e situația lor, ”că așa i-ai trecut și până acum, nu-i facem savanți de renume mondial!” de parcă învățătorul a ales să îi treacă, nu e obligat de lege.

    Nu mai vreți să primească note, că cică se stresează, bine, dar lăsați învățătorii să-și facă meseria! Copiii ar trebui să poată scrie, citi și socoti la finalul primilor doi ani, ca să poată apoi trece la lucruri mai complicate. Dar unii NU pot, alții NU vor pentru că ei sunt sPeCiaLi, că așa spune mami, unii NU sunt interesați de școală (oricum trec!) și ajung la 9 ani practic analfabeți, incapabili să lege trei cuvinte într-o propoziție sau să adune două numere fără trecere peste ordin, incapabili să recunoască măcar literele de tipar, ș. a. m. d. Și e aruncată vina pe învățător.

    S-a făcut prostia asta cu trecerea CP la primar, că nu era obligatorie grădinița la momentul respectiv, și încep să se vadă din ce în ce mai clar rezultatele. CP este practic grupa mare cu niște lucruri în plus. Singurul lucru pe care-l bifează este învățământul obligatoriu de 13 ani (când au introdus-o, era de 10 ani și voiau să treacă și clasa a IX-a la gimnaziu, ca să se angajeze copilul direct din gimnaziu, că doar suntem mari capitaliști, ce naiba! Iar acum clasa a IX-a a rămas unde era, dar și CP a rămas introdusă obligat-forțat, că de-aia suntem mari planificatori geniali și reformiști în domeniul educației!)

    O parte din problemă este și în pregătirea și atragerea cadrelor didactice, dar asta nu e doar la primar, începe să fie pe toate nivelurile. Dar așa e când subfinanțezi 34 de ani educația – nu poți avea rezultate extraordinare pe bani puțini, oricât te-ai încăpățâna, ca în povestea cu măgarul căruia stăpânul i-a tot redus din apă și mâncare dar l-a pus la treabă zilnic până a murit măgarul, și apoi se întreba cum s-a întâmplat asta, că înainte trăia și mânca doar câte două paie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Procedura privind alegerea reprezentantului elevilor în consiliul de administrație al școlilor, publicată în Monitorul Oficial / Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească elevii candidați și etapele organizării alegerii

Procedura privind alegerea reprezentantului elevilor sau a unui supleant în consiliul de administrație al școlilor a fost publicată în Monitorul Oficial. Elevii care candidează trebuie să aibă vârsta de 18…
Vezi articolul

Elevă a Colegiului Gheorghe Lazăr din Sibiu, admisă la unele dintre cele mai bune universități din lume / Directorul liceului: „Este printre cei mai buni elevi pe care școala i-a avut vreodată” / University College London i-a propus specializarea inginerie robotică și inteligență artificială

Beatrice Cristea, olimpică și elevă în clasa a XII-a la Colegiul Lazăr, a aplicat la cele mai bune universități din Anglia, Franța și SUA. Până acum a fost admisă în…
Vezi articolul