LISTA Cele 55 de universități și filiale care organizează în anul universitar 2022-2023 programe de formare psihopedagogică / Pot fi școlarizați aproape 27 de mii de studenți

14.379 de vizualizări
Foto: captură – MO
Lista universităților care organizează în anul universitar 2022-2023 Programul de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II) a fost publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul 5.812 din 2022, cel prin care este aprobată lista acestor universități. Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați este de 26.880.

„Art. 2. — În anul universitar 2022—2023 pot organiza probele din cadrul examenelor pentru obținerea gradelor didactice II și I, pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, instituțiile de învățământ superior acreditate, cuprinse în anexa la prezentul ordin, care sunt și centre de perfecționare/formare continuă, în condițiile legii”, prevede ordinul citat anterior.

Spre deosebire de lista de anul trecut, a fost adăugată o instituție privată de învățământ, Universitatea „Petre Andrei” din Iași.

Cei mai mulți studenți pot fi școlarizați la următoarele universități:

  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500 de locuri;
  • Universitatea din București – 3.500 de locuri;
  • Universitatea Politehnica din București – 1.600 de locuri;
  • Universitatea din Craiova – 1.500 de locuri;
  • Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100 de locuri;
  • Academia de Studii Economice din București – 1.000 de locuri;
  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000 de locuri;
  • Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000 de locuri;

Unele universități nu au în dreptul lor numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați, deoarece, la data ultimei evaluări, procedura nu prevedea atribuirea unui număr maxim de studenți școlarizați.

Foto: Ordinul 5.812 din 2022 / Monitorul Oficial
Foto: Ordinul 5.812 din 2022 / Monitorul Oficial

Ordinul poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Art. 238 din Legea Educației Naționale 1/2011:

„(1) Studenții și absolvenții de învățământ superior care optează pentru profesiunea didactică au obligația să absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani ori programele de formare psihopedagogică de nivel I, respectiv II, acreditate conform legii.

(1^1) Programele de formare psihopedagogică de nivel I și II pot fi urmate pe parcursul studiilor universitare de licență, respectiv master sau în regim postuniversitar.

(1^2) Programele de formare psihopedagogică pentru funcțiile didactice de educator-puericultor, educatoare, învățător, antrenor și maistru-instructor se aprobă de Ministerul Educației și Cercetării și se desfășoară în liceele cu profil pedagogic. Pentru absolvenții liceelor pedagogice și colegiilor universitare de institutori se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I.

(1^3) Absolvenților care au finalizat cu diplomă de licență/absolvire studii universitare de lungă sau scurtă durată până în anul 2005 li se consideră îndeplinită condiția de formare psihopedagogică de nivel I și II, dacă prin foaia matricolă fac dovada parcurgerii disciplinelor: psihologie școlară, pedagogie, metodica predării specialității și practică pedagogică la specialitatea înscrisă pe diploma de licență/absolvire.”

Amintim că Edupedu.ro a scris în 2019 că formarea inițială a profesorilor se face în România prin urmarea unui modul psihopedagogic în timpul facultății, la care poate participa orice student, indiferent dacă termină cu media 5 la disciplina pe care vrea ca el însuși la să o predea în preuniversitar.

Cunoscute ca modulele pedagogice sau “DPDD-uri” [pentru că sunt organizate de către Departamentele pentru Pregătirea Personalului Didactic], aceste rute falimentare de formare a cadrelor didactice produc, la final, absolvenți gata să intre în clase, dar cu o experiență practică de maximum 3 ore de predare, avertiza într-o analiză pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în Ministerul Educației, Oana Badea.

Citește și:
Analiză: Mai mult de jumătate din candidații de la titularizare, absolvenți 2022, nu au reușit să ia peste 7 / Cîmpeanu: Nu știu dacă e bine să spun că 90% din cei care au obținut note sub 5 vin pe o anumită filieră


1 comment
  1. Cursurile astea facute de tot felul de universitati ar trebui revizuite radical. Sunt complet rupte de realitate.
    Viitorii profi nu sunt pregatiti pentru invatamantul integrat. Unele universitati fac aceste cursuri (doar) ca sa castige niste bani. Se invata multe aiureli care nu au legatura cu practica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorii Universităților București și Babeș-Bolyai îi încurajează pe tineri să vină în centrele universitare, chiar dacă studiază online. Marian Preda: E important să fie într-un pol economic urban / Daniel David: Viața universitară nu înseamnă doar prezența fizică la cursuri

Studenții au fost nevoiți să se gândească bine dacă vor petrece noul an, care începe astăzi, în centrul universitar (la cămin sau în chirie), sau vor rămâne acasă pentru a…
Vezi articolul

Regulile de predare online: Profesorii pun note fără să mai ceară acordul părinților / Elevii primesc absențe, dacă nu participă la orele online / Este interzisă înregistrarea cursurilor / Părinții pot participa la ore, dacă elevii sunt minori

Profesorii pun note fără să mai ceară acordul părinților, este interzisă înregistrarea cursurilor predate online, elevii primesc absențe, dacă nu participă la orele online, iar părinții pot participa la ore…
Vezi articolul

GHID Definitivat 2025. Recomandări pentru examenul de marți, 8 iulie, de la profesorii de Biologie Alexandru Ganea și George Tudor: Parcurgeți fiecare subiect cu claritate și convingere. Sunteți mai pregătiți decât credeți

Un ghid cu sfaturi pentru profesorii de Biologie candidați la examenul național de Definitivare în Învățământ 2025, de marți, 8 iulie, a fost elaborat de profesorii Alexandru Marian Ganea și…
Vezi articolul

ASE București și UMF Carol Davila – singurele universități românești în top 1000 al clasamentului Times Higher Education 2025 / Nicio instituție românească de învățământ superior nu crește, iar peste jumătate dintre cele listate sunt în coada rankingului global

Academia de Studii Economice și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” sunt singurele instituții românești de învățământ superior care figurează în top 1000 al celei mai noi ediții a…
Vezi articolul

Câte un cadru didactic desemnat de fiecare școală va primi formare și suport de la specialiști în programul „Profesor și Părinte azi” / Înscrieri până pe 24 iunie (P)

Fiecare școală, dintre cele 17.000 existente, merită un Ambasador. Avem nevoie de un cadru didatic din fiecare școală care va primi formare și suportul unei echipe de specialiști, pentru a contribui la optimizarea relației Școală-Familie…
Vezi articolul