Dezbatere online G4Media.ro „Energie și mediu: schimbări și oportunități europene cu impact în economia României”

307 vizualizări
Care sunt marile schimbări provocate de noile politici de mediu și energie ale UE? Cum își poate reforma România principalele sectoare economice în plină criză, prin intermediul fondurilor europene? Care este răspunsul economiei românești la criza pandemică? Aflați răspunsurile la aceste întrebări din dezbatere organizată joi de G4Media.ro la care au participat europarlamentari, oficiali guvernamentali și membri ai mediului de afaceri din România.
  • Evenimentul a fost LIVE pe G4Media.ro și Edupedu.ro – website și Facebook
  • Dezbaterea este organizată de G4Media.ro în parteneriat cu Edupedu.ro și Federatia Patronală Petrol și Gaze. Acțiune co-finanțată  de Uniunea Europeană (Parlamentul European prin DG Communication) 

Criza sanitară s-a suprapus în România pe o situație macroeconomică dificilă, Comisia Europeană declanșând în 2020 procedura de deficit excesiv. În plus, noua politică de mediu Green Deal aduce atât oportunități, cât și provocări pentru industria și serviciile locale. 

La toate provocările s-a adăugat și creșterea rapidă a prețurilor la energie începând din toamna acestui an. În paralel, guvernul și-a asumat o agendă reformistă extrem de ambițioasă odată cu PNRR, care condiționează granturile și împrumuturile de schimbări majore în majoritatea domeniilor, inclusiv în energie. 

Dezbaterea se va concentra pe reformele critice de care are nevoie România pentru a micșora gap-ul față de media UE, precum și pe răspunsul economiei românești la provocările aduse de criză.

Un alt punct de dezbatere este valul de schimbări din energie, industrie și agricultură, provocat atât de schimbările din piață, cât și de politicile de mediu și de sustenabilitate ale UE.

Temele dezbaterii:

  • Care sunt marile schimbări provocate de noile politici de mediu și energie ale UE
  • Cum își poate reforma România principalele sectoare economice în plină criză, prin intermediul fondurilor europene?
  • Răspunsul economiei românești la criza pandemică
  • Bugetul UE – implicații pentru România

Moderator: Cristian Pantazi, fondator și publisher G4Media.ro

15:05 – 15:20 Siegfried MUREȘAN, europarlamentar, vicepreședinte, grupul PPE, membru Comisia pentru Bugete și Comisia pentru Afaceri Economice și Monetare 

15:20 – 15:35 Vlad BOTOȘ, europarlamentar grupul Renew Europe, vicepreședinte, Comisia pentru Dezvoltare Regională, membru supleant, Comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor

15:35 – 15:50 Marian Jean MARINESCU, europarlamentar grupulPPE, membru, Comisia pentru Transport și Turim, membru  supleant, Comisia de Control Bugetar și Comisia pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară

15:50 – 16:05 Mihai TUDOSE, europarlamentar grupul S&D, membru Comisia pentru Comerț Internațional, membru supleant, Comisia pentru Afaceri Economice și Monetare

16:05 – 16:20 George NICULESCU, secretar de stat, Ministerul Energiei, Guvernul României

16:20 – 16:35 Cătălin NIȚĂ, director executiv, Federaţia Patronală Petrol şi Gaze din România

16:35 – 16:50 Alexandru – Valeriu BINIG, președinte, Comitet pentru Energie, AmCham

16:50 – 17:00 Dezbatere între co-paneliști și Q&A – întrebări de la participanții prin comentarii LIVE / Concluzii și pași de urmat

______________________________________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like
identitatea de gen în școli

Klaus Iohannis: Recomandările sunt ca elevii să meargă la școală când pot fi asigurate măsurile care să îi țină în siguranță. În țară rata de infectare este foarte mare, aceste condiții nu pot fi garantate

Președintele Klaus Iohannis a declarat duminică dimineață că recomandările Organizației Mondiale a Sănătății “sunt ca elevii să meargă la școală atunci când pot fi asigurate măsurile care să îi țină…
Vezi articolul