Locurile în plus la Olimpiada Națională de Muzică 2023 au fost suplimentate pe bază de cerere către Ministerul Educației, în cazul Colegiului ”George Enescu” București / Directoare: Tuturor liceelor care au cerut locuri în plus li s-au dat

1.788 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Doar 18 din 35 de elevi de la Colegiul Național ”George Enescu” din București au mers la Olimpiada Națională de Muzică de anul trecut, nu 30 câți au fost înscriși inițial, conform unui mesaj transmis de câțiva părinți ai elevilor de la Colegiul „George Enescu” redacției Edupedu.ro, după articolul care prezenta neregulile de la această competiție. Potrivit părinților, mai mulți elevi care ar fi fost înscriși au lipsit de la olimpiadă din cauza situației epidemice, acesta fiind, se pare, și motivul pentru care reprezentanții ministerului ar fi corectat, printr-o a doua listă, fără justificare, la cererea părinților, așa-zisa ”eroarea materială” legată de alocarea numărului de locuri pentru Olimpiada Națională de Muzică 2023, clasele de liceu.

Reacția vine după ce mai mulți părinți ai unor elevi de la Colegiul Național de Arte ”Dinu Lipatti” din Capitală, participanți la această olimpiadă, au sesizat că locurile alocate pentru 3 colegii de artă – ”Enescu” și ”Lipatti” din București și ”Sigismund Toduță din Cluj” – au fost modificate și aduse la un număr egal, de 35, printr-o adresă a Ministerului Educației, însă fără a justifica măsura.

În documentul primit de Edupedu.ro (atașat mai jos în articol) semnatarii susțin că ”alocarea locurilor prin prima adresa MEN, pentru faza finală a Olimpiadei de Muzică pentru clasele IX-XII, din 17 martie 2023, care prevedea un număr mai mic cu 10 elevi pentru Colegiul Enescu, se baza pe o cifră greșită, anume pe 19 elevi întorși fără premii de la ediția 2022 a Olimpiadei”.

Mai exact, autorii scrisorii susțin că, deși au fost înscriși anul trecut 35 de elevi, doar 18 au ajuns să participe, din cauza situației epidemice și a virozelor, ei întorcându-se cu cele 16 premii consemnate în ambele tabele. ”În fapt, în condiții pandemice, cu doar câteva luni de învățământ ”normal”, cu copii care s-au îmbolnăvit de Covid-19, viroză sau alte afecțiuni (în condițiile unei sănătății fragilizate de izolare și stres), cu copii nerefăcuți după astfel de afecțiuni, cu părinți care au refuzat să își expună copiii prezenței la o competiție care presupunea contact direct cu foarte mulți alți copii și adulți (cine ar putea reproșa frica unor părinți în acele momente), Colegiul Enescu a prezentat doar 18 elevi, dintre care 16 s-au întors cu premii (în condiții de prezență normală, în 2019, la ultima Olimpiadă ante-pandemică, elevii Colegiului Enescu au venit acasă cu 28 de premii din aprox. 30 de elevi prezenți)”, spun părinții în scrisoare.

Și continuă: ”E cu totul altceva 16 premii din 18 elevi, față de eroarea celor 16 premii din 35 de elevi care nu au existat, nu au fost înscriși; în aceste condiții, conducerea liceului, la cererea părinților și a profesorilor, a solicitat revizuirea numărului de locuri domnului secretar de stat Ionel Florian Lixandru, iar domnia sa a înțeles nedreptatea care ni se făcuse, a avut bunăvoința de a corecta această nedreptate, ca ”eroare materială”, în a doua adresă, din 24.03.2023 a ME; am observat și că Liceului de Muzică Sigismund Toduță din, Cluj-Napoca, i s-au suplimentat locurile (în urma unei solicitări de același tip cu a noastră), la care probabil domnul secretar de stat a dovedit din nou înțelegere și sprijin către copiii talentați, pentru a putea să participe și să-și măsoare forțele cu colegii din altă țară, la faza națională a Olimpiadei”, exemplifică părinții.

Directoarea Colegiului Național ”George Enescu” din București a precizat, pentru Edupedu.ro, că ”au fost mai multe locuri alocate anul acesta. Asta am înțeles eu”. ”Tuturor liceelor care au cerut locuri în plus li s-au dat, așa cum a cerut Clujul, trei locuri în plus. Și s-au dat. A cerut și Enescu 10 locuri în plus și s-au dat. Dacă cele 35 de locuri alocate lui ”Lipatti” nu-i ajungeau, puteau să ceară”.

Potrivit listelor comparate de Edupedu.ro zilele trecute (FOTO mai jos în articol), Colegiului ”Sigismund Toduță” din Cluj nu i s-au mai alocat trei locuri, ci s-au scăzut trei locuri, de la 38 la 35, în contradicție cu ce afirmă directoarea și părinții de la ”George Enescu”. Întrebată despre faptul că nu s-au suplimentat locuri la Cluj, așa cum a susținut, ci că au dispărut trei locuri, Cristina Sebastian a menționat că [cei de la Colegiul ”Toduță” – n. red.] „nu au avut participanți”.

”Nu are nimeni absolut nimic și realitatea este aceasta: atunci când mergi la un concurs național nu trebuie să te intereseze cine este în juriu și trebuie să te intereseze ca totul să fie ok acolo”, mai spune Sebastian, în legătură cu mențiunea părinților elevilor de la Colegiul ”Dinu Lipatti” cum că în comisiile de la Olimpiada Națională de Muzică ar exista mai mulți profesori de la Colegiul ”George Enescu” decât la colegiul în care învață copiii lor. Sebastian argumentează că, în 2017, la Olimpiada Națională ținută la Timișoara, au fost în juriu 6 profesori din Cluj-Napoca, 4 de la Liceul ”Lipatti” și 3 de la Liceul ”Enescu”, potrivit caietului de la Olimpiada Națională de Muzică din acel an.

Întrebată de ce atât pe prima listă, cât și pe a doua listă, care vine ca rectificare la numărul de locuri pentru naționala din 2023, apar 35 de elevi participanți de la Colegiul ”George Enescu” în 2022, când, în realitate, au participat doar 18, după cum susțin și părinții, Cristina Sebastian a spus că nu știe de ce a fost transmis acest număr și afirmă că această discordanță ar pleca de la Ministerul Educației.

”Vă dați seama că este destul de greu să înțelegi chiar tot ce se întâmplă în muzică și cum funcționează, repertorii ș.a.m.d. Și atunci dumnealui și-a luat pe cineva care să-l ajute“, spune Sebastian pentru Edupedu.ro.

”Până la urmă suntem două licee care reprezentăm Bucureștiul. Ar trebui să fie lucrurile foarte ok între noi, nicidecum lupta asta care nu înțeleg unde vrea să ducă”, a subliniat directoarea Colegului Național ”George Enescu”.

Ce prevede regulamentul. Nimic legat de suplimentarea locurilor

Regulamentul specific în vigoare al olimpiadei precizează, la articolul 15, alineatul 2, că ”repartizarea numărului de locuri fiecare unitate de învățământ se realizează astfel:

a) câte 4 locuri (câte un loc/clasă) pentru fiecare unitate, din oficiu;

b) locurile rămase, până la completarea numărului de locuri pentru participarea la etapa națională, se alocă, în mod diferențiat, fiecărei unități de învățământ, pe baza rezultatelor obținute în anul școlar precedent la această etapă a competiției, ținând cont de criteriile:

b1 – Număr de premii și mențiuni obținut de elevii unității de învățământ la etapa națională în anul școlar precedent;

b2 – Raportul între numărul de elevi din unitatea școlară participanți la etapa națională și numărul de premii și mențiuni obținute de aceștia, în anul școlar precedent”.

În regulament nu se specifică nimic de modul în care Ministerul Educației poate suplimenta numărul de locuri alocate la Olimpiada Națională de Interpretare vocală, instrumentală și studii teoretice muzicale (pentru clasele IX-XII, care cuprinde detalii referitoare și la clasele III-VIII).

Ce spun cei de la George Enescu despre noua secție de Jazz, nou înființată și anunțată în regulamentul specific

”Secția de jazz nu este apărută de ieri, de alaltăieri [în liceele vocaționale – n. red.], secția de Jazz există de peste 20 de ani, iar acești copii, este adevărat, noi am făcut toate demersurile pentru ca această secție să fie și ea reprezentată la nivel de național. De ce? Pentru că acești copii erau discriminați. Ei nu puteau participa la olimpiadă pentru că nu era prezentă secția în cadrul olimpiadei”, spune Sebastian, în răspuns la sesizarea părinților de la ”Dinu Lipatti”.

  • Aceștia din urmă transmiteau în urmă cu trei zile că ”elevii sunt discriminați întrucât pregătirea lor pentru olimpiada din acest an nu se poate face decât 2 luni, adică februarie și martie. Vă subliniem faptul că studiul pentru olimpiadă, unde este vorba de performanță aleasă și pregătire specifică în vederea abordării cu responsabilitate a acestei competiții, necesită un program de lucru susținut, intens și exigent care depășește uneori un an școlar întreg. În comparație cu colegii lor de la celelalte secțiuni ale olimpiadei, care se pregătesc din toamnă, cel puțin, aceștia de la Secția muzică vocală de jazz – muzică ușoară au… numai 2 (două) luni de pregătire”.

”Este foarte adevărat că la nivel național nu toate liceele au secție de Jazz Pop. Nu toate. Dar la fel de adevărat este că la nivel național nu toate liceele au secție de populară, de instrumente populare. De exemplu ”Lipatti” are secție de populare. Enescu nu are secție de populare. Și atunci ce facem? Trebuia să nu mai existe nici secție de populare? Nu”, a continuat Cristina Sebastian. ”Credeam că toată lumea se va bucura că va fi reprezentat și Jazzul Pop la nivel național, pentru că sunt realmente niște copii extraordinari”.

Secretarul de stat Florian Lixandru: ”Având în vedere palmaresul celor trei licee și cutuma, cele trei licee au primit un număr egal de locuri la liceu”

Întrebat de Edupedu.ro, la sesizarea părinților de la ”Dinu Lipatti”, despre modificare, secretarul de stat din Ministerul Educației, Florian Lixandru, responsabil în acest an cu organizarea și desfășurarea olimpiadelor și concursurilor școlare, nu a precizat în vreun fel că numerele ar fi fost modificate din motivele redate acum de părinții elevilor de la Colegiul ”George Enescu”, anume că elevii nu s-au mai prezentat din rațiuni ce țin de siguranța și sănătatea lor. Lixandru a invocat, printre motive, ”palmaresul celor trei licee și cutuma”.

Întrebat de ce nu este respectat regulamentul, conform articolului 15, deoarece calificările la olimpiadele școlare naționale se realizează după prevederile din regulamente specifice și nu după ”cutumă”, Lixandru a transmis că regulamentul ”este respectat!”.

FOTO DOCUMENT Scrisoarea părinților elevilor participanți de la Colegiul Național ”George Enescu”:

Despre ce liste este vorba

În documentul obținut de Edupedu.ro, semnat de secretarul de stat Florian Lixandru, responsabil cu olimpiadele școlare, și trimis pe 24 martie drept erată după documentul inițial din 17 martie către cele 40 de licee vocaționale care pot participa cu elevi la această olimpiadă de muzică, Ministerul Educației (ME) informează școlile că distribuția pe numărul de locuri se modifică ca urmare a unei erori materiale.

FOTO DOCUMENT Adresa ME din 17 martie 2023:

Imaginea cu tabelul din 17.03, mărită mai jos:

FOTO DOCUMENT Adresa ME din 24 martie 2023:

Imaginea cu tabelul din 24.03, mărită mai jos:

Citește și:
Nereguli la Olimpiada Națională de Muzică, semnalate de părinți: Ministerul Educației a modificat numărul de locuri pentru trei licee fără justificare, în afara regulamentului / Secretar de stat: Nu există niciun motiv de nemulțumire pentru nimeni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sancțiuni pentru profesori și directori și obligația școlilor de a avea un mecanism de sesizare anonimă în Regulament, introduse de Ministerul Educației în procedura de management a cazurilor de violență – surse

Profesorii și directorii vor fi sancționați dacă nu respectă procedura de management a cazurilor de violență, nerespectarea constituie abatere disciplinară. Școlile vor fi obligate să aibă în Regulamentul de ordine…
Vezi articolul

Ligia Deca, bolnavă de Covid-19, şi-a anulat participarea în plenul Senatului, la Ora Guvernului / Ea a făcut parte din delegația oficială care l-a însoțit pe președintele Klaus Iohannis în vizita din Emiratele Arabe Unite

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, şi-a anulat participarea miercuri, în plenul Senatului, la Ora Guvernului, din cauza îmbolnăvirii de COVID, scrie G4Media care citează Agerpres. Amintim că ministra Educației confirmase participarea…
Vezi articolul

Profesorii au dat peste 120 de alerte din școlile lor, în doar 24 de ore, pe HartaEdu, platforma care, în premieră în România, oferă profesorilor și membrilor societății civile posibilitatea să semnaleze urgențele din Educație. Cum funcționează (P)

Probleme de conectivitate sau lipsa tehnologiei necesare educației digitale, instituții fără sursă de apă autorizată, fără grupuri sanitare sau săli de sport, ori nevoi punctuale ale sălilor de clasă, ale…
Vezi articolul