Ministrul Educației are doar un rol decorativ în această poveste, afirmă liderul sindical Simion Hăncescu după întâlnirea de la Guvern: Miza a fost mărirea normei și premierul a spus foarte clar că nu va ceda

3.535 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu
Liderul sindical Simion Hăncescu a afirmat luni, 11 august, că ministrul Educației și Cercetării „are doar un rol decorativ” și că, deși crede că acesta ar dori să renunțe la creșterea normei didactice, premierul Ilie Bolojan este „cel care se opune categoric”. Declarațiile sale vin în contextul în care reprezentanții celor trei mari sindicații din Educație s-au întâlnit ieri cu premierul Bolojan la Palatul Victoria pentru a prezenta impactul măsurilor adoptate în domeniu.

„Miza a fost mărirea normei și a spus foarte clar premierul că nu va ceda. Această măsură este luată, chiar dacă am simțit că ministrul Educației ar dori să se renunțe la ea”, a declarat Simion Hăncescu.

„Din păcate, ministrul Educației are un rol decorativ în toată această poveste și cel care se opune categoric este prim-ministrul, Guvernul României”, a mai adăugat acesta.

De precizat, după această întâlnire, liderul FSLI a anunțat că „protestele vor continua și vor lua amploare după ce începe școala”. „I-am cerut premierul să mai facă o analiză cu mai mare atenție și să se gândescă foarte bine la consecințele care vor urma”, a mai menționat el.

Simion Hăncescu a mai spus și că ar putea avea loc o grevă generală în învățământ: „Sunt foarte multe voci care ne cer să demarăm procedurile de grevă generală. Dacă oamenii vor decide, e posibil să se ajungă și la gevă generală”.

Marius Nistor, președintele FSE Spiru Haret, a declarat că răspunsul din partea reprezentanților Guvernului a rămas același: „nu-și permite țara”. „Dacă țara nu-și permite un popor educat, să facem pușcării”, a completat acesta.

Potrivit unui comunicat de presă al Guvernului, publicat după întâlnirea de lucru cu liderii sindicali, prim-ministrul Ilie Bolojan a afirmat că majorarea normei didactice plasează România în media europeană. „Va fi mai multă muncă pentru aceeași bani (sic!). Aceasta este realitatea”, se mai arată în comunicat.

Recent, ministrul Daniel David a afirmat: „Eu încă rămân deschis pentru lucrurile care țin de mine, ordinele de ministru. Mesajele sindicatelor le-am transmis către premier. Atât pot să fac eu în acest moment”. „Misiunea mea ca ministru este să implementez o lege care există și un program de guvernare”, a mai adăugat acesta.

Principalele prevederi din Legea 141/2025, care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă
Citește și
Sorin Grindeanu, președintele PSD: Ar trebui regândite măsurile pe zona de Educație – e una dintre condițiile votate în unanimitate de biroul executiv


20 comments
  1. DEMISIA și voi si david si bolovan.De ce ati oprit greva in 2023 daca noi nu am vrut?Crăpaoa-ți!!!

  2. Si voi sunteti tot de decor!! Când mergeți la negocieri, bateti cu pumnul in masa si faceti ce trebuie sa faceti!! Nu iesiti din sala pana nu rezolvati! Asa se face!! Nu va duceti ca milogii!!

  3. Sper să citească și redacția acest comentariu!
    Dragi, colegi….
    Atâta timp cât vă luptați pentru păstrarea tarifului la plata cu ora, nu veți obține nimic!
    Dacă cereați doar păstrarea normei didactice de până acum, poate se renunța la mărire!
    Propun ca PO să fie neplătită (pentru profesorii care au deja catedra întreagă), cine își dorește ore în plus să le facă voluntar! Toată lumea se duce la muncă pentru un program prestabilit (de drag sau de nevoie). Dacă vrei să muncești în
    plus, să o faci de drag și fără bani! Astfel vor avea și alți profesori bani de pâine!
    Pensionarii să își aleagă: pensia sau salariul, NU ambele! Sunt și alții tineri care așteaptă să muncească!
    Cu clase numeroase am lucrat și nu este diferit, ce contează 2-3 elevi în plus?
    Bursele să se dea doar olimpicilor, NU lui X și Y (cu dedicație).
    P.S. Nu mă dau banii afară din casă, dar nu mai suport lăcomia unora după ore suplimentare! Din cauza lor sunt atâția profesori care nu au avut catedră întreagă, fiindcă directorii le țineau ascunse pentru X, Y… Ar trebui penalizați acei directori!
    Sunt destui profesori suplinitori calificați care sunt buni la clasă, cu metode inovative, dar care sunt ignorați din cauza aranjamentelor sau sunt trimiși la clase foarte slabe ca să nu aibe cu cine să dea randament.

  4. Ia mai renunțați și voi ăștia din sindicat la Bani. Mai faceți și treaba pe gratis..
    Dn. Hancescu…ia mai reduceți cota de sindicat de la 1% din Brut..la 0,5% din Net..poate nu o sa se mai plece masiv din Sindicat.
    P.S. mai actualizați statutul…ca nu știu dacă mai aveți 25% din membri de acum 10-12 ani

  5. Acest mare șef de sindicat ar trebui sa apere profesorii si nu pe minstrul care trebuia sa-si dea demisia până acum. Nu ne interesează ce a simțit acest dubios…
    Sindicatele reprezintă tot pe politicieni!

    1. 👍

      Ministrul David NU are rol decorativ. Aceasta afirmatie e o noua culme a ipocriziei, din partea liderilor sindicali!! Liderii sindicatelor din preuniversitar ar trebui sa-i apere si sa-i reprezinte pe profesorii din universitar si sa pledeze pt rezolvarea problemelor din preuniversitar si NU sa apere un ministru numit politic, care prin tot ce a facut si spus a fost si este permanent impotriva invatamantului preuniversitar. Acest ministru DD le-a vorbit arogant profesorilor, spunandu-le ca e vina lor ca au tot acceptat batjocura si salarii mici in ultimii 35 de ani. Iar acum acelasi ministru DD le spune profesorilor ca trebuie sa accepte un nou „disconfort.” Doar un ” disconfort” e din punctul de vedere al acestui ministru (deloc decorativ) faptul ca elevii vor fi obligati sa invete in sali supraaglomerate si multi profesori vor deveni someri, desi tot dl dddecorativ DDavid promitea acum cateva saptamani ca niciun profesor nu va ramane fara catedra.

      Ministrul DD s-a tot exprimat impotriva profesorilor si a sustinut legea 141.
      Nici o singura clipa ministrul David NU a incercat sa-i explice dlui Bolojan (pt ca dl DD nici nu intelege) cat de distrugatoare pt educatie sunt prevederile legii 141.

      Pe cine apara liderii de sindicate??
      Sindicalisti din invatamant, de ce platiti cotizatii pt astfel de lideri sindicali?!

      DANIEL DAVID, DEMISIA!

  6. intr-adevar, Bolojan, cu aspectul sau lombrosian, căruia i s-ar potrivi mai degrabă un loc din custodia ANP, conduce totul. Totuși, el este susținut de niște grupuri de interese. Lucrul este evident, dat fiind faptul ca lipsește esentialul: proiectul de tara.

  7. Două ore în plus nu sunt capăt de țară.Chiar dacă noi predau mai mult gratis(consultații clasa a VIII, dacă ai două clase te-ai fript).(Aici puteți venii cu, fac meditații, dar un profesor care se RESPECTĂ face doar cu un elev. De ce? Elevul se simte mult mai bine, poate pune întrebări, nu se simte inferior. Câte ore poți face, dacă tu ai de pregătit lecții, probleme…..)
    Dar din 2025-2026 faceți REFORMA educației cu oameni apolitici și profesioniști.
    Probleme:
    1. Inițiativa a fost anunțată în timp, dar sindicatele au dormit
    3 Materii foarte stufoase, cel puțin la matematică, nu ai timp să aplici cele învățate. Nu toți copiii sunt genii. Trebuie ieșit în curte să măsori, să calculezi (unii nu știu ce este un metru). Să exemplifici o problemă cu un soft matematic(să fie vizual), sau aduci corpuri geometrice construite din paie pt. anumite probleme, mai ales în clasa VIII.
    Totul se învață mecanic fără a vedea aplicabilitatea.
    2. Faceți indicatori de performanță să nu ne ascundem după catedră, evident sunt excepții, dar din ce în ce mai rar (educatoarele rup ușa la 11, învățătoarele trimit copiii în clasa a V-a neștiind citi, scrie, calcula, la unele materii primești 10 pentru două răspunsuri, 5 pentru că nu deranjezi ora)
    3. Mimăm educația, „să nu traumatizăm elevii” , vin părinții cu aere universitare, de ce odrasla sa a primit nota cutare.
    4. Directorii, inspectorii, liderii de sindicat, chiar și cei din MEC să aibă ore la catedră, evident mai puține, dar să vadă ce este în teren.
    5.Modulele nu sunt pt. noi. La noi elevii nu prea învață , se trezesc în mai, iunie, că nu iese media dorită sau rămâne corigent
    5. Clasele ar trebui să aibă Maxim 15-20 de elevi.
    6. Birocrație mai puțină. În 2026 noi face proceduri, de exemplu procedură de alcătuit orar, procedură pentru intrarea și ieșirea elevilor din unitate, procedură bullying. Astea ar trebui să fie standardizate, apoi fiecare unitate o modifică, după plac. Lipsește procedură de mers la toaletă.
    Sunt MULTE. Dar aș dori să văd că se începe, se discută public despre probleme și soluții.
    Dacă admitem și vorbim deschis că sunt probleme la profesori, la elevi și la părinți, atunci putem construi.
    Dacă aruncăm totul sub preș, de afară se vede că muncim puțin, dormim la catedră, avem vacanță, primim salarii mari, pentru munca prestată.

  8. S-a făcut o mare harababura în învățământ, iar profesorii au fost călcați în picioare.Autorul este ipocritul, mincinosul, șarlatanul DD. El este capul răutăților.
    Numai cu grevă se poate reveni din această nebunie.
    Sunt atât de aerieni amândoi (DD și Bolojan), habar nu au că au depășit limita suportabilității peste care nu se poate face nimic.

  9. Sa-l impaiem sa-l punem in geamul de la minister :)))))
    Ca si asa e de forma.Nu le este rusine PNLlui ,bolojanului ca au venit cu asa non valoare

  10. Si eu cred ca Daniel David s-a convins ca masurile luate ,,la botul calului,, de guvern sunt abuzive si au darul de a bramburi tot sistemul de invatamant, dar nu are de ales. Ori se conformeaza ori pleaca. Inca mai cred ca e bine intentionat, poate ma insel. Sper sa obtinem, prin persuasiunea sindicatelor, sprijinite de noi on strada, macar o amanare a cestor masuri, sa avem timp sa ne punem la masa de negocieri, cu specialisti si sa facem o treaba bine gandita.

  11. Dacă are rol decorativ, să fie comasat! Cu ce obraz încasează salariul, dacă este doar umbra premierului Bolojan pe strada Gen. Berthelot? Sau, dacă premierul vrea să își împartă salariul la.doi, că un singur salariu de premier pentru doi opăriți este oricum prea mult, să o facă el, din banii lui, nu din ai copiilor.

    1. Corect

  12. Pai daca el a fost profesor la scoala speciala foarte scurt timp, probabil suplinitor iar apoi a renuntat si a devenit buticar ? ce sa fi inteles el din invatamant ? e clar ca a ramas cu o frustrare si acum peste ani si ani se razbuna pe profesori.

  13. Ia nu-l mai spălați. El a propus, bolojan a acceptat și acum se cramponează de idee. Ambii sunt vinovați de dezastru, iar guvernul, parlamentul, ”intelectualitatea” sunt complici.

  14. deci ori plecați acasă , voi sindicatul , ori cam organizați așa încât școala să înceapă în ian-fe-mart….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții și cercetătorii care pregătesc elevi olimpici internațional vor putea primi și ei premii în bani, în funcție de medaliile câștigate – proiect de Hotărâre de Guvern / În prezent primesc stimulente doar profesorii, pentru cea mai mare din distincțiile obținute

Cercetătorii și studenții, dar și „alte categorii de personal” vor putea primi premii în bani pentru medaliile obținute de elevii pe care îi pregătesc la competițiile internaționale, prevede un proiect…
Vezi articolul

Modificări la „bacalaureatul” din Italia pentru acest an școlar: proba orală se dă la patru discipline, intrarea în examen e condiționată de nota la purtare, iar examenul revine la numele „Maturità”

Italia a modificat examenul național de final de liceu, cunoscut ca Esame di Stato, care va redeveni oficial „Esame di maturità” începând cu anul școlar 2025-2026, potrivit noilor reguli adoptate…
Vezi articolul
Klaus Iohannis, Romania Educata / Foto: INQUAM Photos - George Calin

Recorder: Președintele Iohannis ține blocat un post de profesor de fizică de peste 25 de ani, la colegiul din Sibiu la care este titular / Alți 1.500 de parlamentari, primari, sindicaliști sau funcționari, pe lista catedrelor ocupate

Aproape 1.500 de profesori din învățământul preuniversitar și-au blocat catedrele în timp ce ocupă poziții de parlamentari, primari, viceprimari, funcționari în ministere, inspectori, prefecți, subprefecți sau lideri de sindicat, potrivit…
Vezi articolul