Ministrul Educației revine cu precizări – vor fi cinci situații în care elevii vor face cursuri hibrid sau online

30.707 vizualizări
Foto: gov.ro
Profesorii care au simptome de COVID se adaugă celor 4 situații în care elevii vor face școală online sau cursuri hibrid, potrivit unui anunț făcut luni de ministrul Sorin Cîmpeanu, scrie G4Media.ro. Oficialul enumerase patru situații duminică seara.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că există cinci categorii de elevi și profesori care vor continua să facă ore online chiar dacă școlile se vor deschide din 8 februarie. Reamintim că o decizie finală privind redeschiderea școlilor va fi luată mâine.

Iată cele cinci categorii:

  1. elevii care au vulnerabilități medicale
  2. elevii cu simptome de Covid
  3. elevii care au aparținători în familie cu vulnerabilități
  4. profesorii cu vulnerabilități medicale
  5. profesorii care au simptome de Covid

”Programul orar trebuie realizat de școală astfel încât elevii să aibă orele online grupate”, a mai spus Cîmpeanu referitor la cazurile în care mai mulți profesori de la anumită școală vor fi forțați să susțină orele online.

Duminică seara Cîmpeanu a enumerat patru situații în care elevii fac ore online:

“Sunt patru situații:

  1. Elevii au contra indicații medicale, au vulnerabilități – vor face ore online;
  2. Elevii au aparținători în familie care au vulnerabilități certificate, ca atare aceștia vor face ore online;
  3. Elevii prezintă simptome, în mod evident dacă prezintă simptome, recomandarea mea și a ministrului Sănătății și a oricui este să facă orele de acasă;
  4. Profesorii care prezintă vulnerabilități sau simptome vor sta acasă și iarăși se va face predarea-învățarea online, de acasă.

Reamintim că pe 14 ianuarie 2021, în momentul anunțului lui Klaus Iohannis că majoritatea școlilor s-ar putea redeschide din 8 februarie, Sorin Cîmpeanu spunea că “în decizia de astăzi scenariul de funcționare hibrid nu mai există. Între galben și verde diferența este că în verde merg toți, în galben merg doar până la clasele a IV-a, în galben nu merg la școală a V-a, a VI-a și a VII-a și a IX-a, a X-a și a XI-a. Fac ore online. Sistemul hibrid dispare complet. Experiențele din educație ne-am arătat că nu este eficient. Și mie mi se pare că este mult mai clar așa, mai simplu și mai clar”, preciza Cîmpeanu la acel moment.

Foto: gov.ro


12 comments
  1. Când vreți sa învățați, învățații și acasă putorilor așa când stați prin cafenele nu mai va gândiți ca aveți bacul. Când un copil vrea sa învețe carte învață și acasă și la școală copii amărâți cum învață
    Nu va gândiți ca un copil de 6 anii are în clasă 2 copii cu sintome el va trebui sa fie chinuit de 2 ori sa facă testul

  2. Este de înțeles îngrijorarea dumneavoastră,a tuturor .
    Dar gândiți-vă putin la noi ,elevii din clasele terminale ,gândiți-vă că noi avem mare nevoie să ne întoarcem la scoala!
    Se apropie bacul ,capacitatea si noi avem nevoie de profesori ,avem nevoie se ore făcute fizic,pentru ca on line nu se învață nimic !
    Gândiți-vă și la noi înainte de a spune :
    “mai bine on-line” ! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

    1. De ce ”nu se învață nimic online”? Cine vă împiedică să învățați? Pregătirea pentru BAC constă în cel puțin 4 ore pe zi muncă individuală, teste rezolvate la toate materiile, pe lângă ce se lucrează la clasă. Predau limba română și elevii mei din clasa a 12-a au avut pe semestrul I medii de la 10 la 4. Le-am predat tuturor la fel, online. Concluzia? Unii au vrut să muncească iar alții nu. Cu ce i-a împiedicat școala online pe cei din urmă să citească operele literare din programa de BAC, să deschidă o culegere și să rezolve 5 teste pe săptămână?

  3. “Din două una, dați-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! dar să nu se schimbe nimica, ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, și anume în punctele… esențiale…” (I. L. Caragiale, O scrisoare pierdută)

    Fix așa, rămâne cum (nu) am stabilit!
    Ziua de mâine poate ne aduce știrea că se va face online măcar unde este posibil, că deja…incertitudinea a deveni noua modă, pe lângă noua…tulpină. Iar siguranța(ele) din spitale ne fac să tremurăm la gândul că acolo dacă nu se moare de Covid, se poate muri…ars de viu.. 🙁 Asta se întâmplă în România la ora actuală, după zeci de ani de furat și incompetență. Ne comparăm și aici cu țările care au școli deschise? La ei cați pacienți (vii!) ard intr-o lună??? Sper să înțeleagă că sunt depășiți și cu școlile/restaurantele (pe unde mai este valabil) închise, creșterea numărului de pacienți la ATI ar fi un dezastru…

  4. Cum facem daca părinții profesorilor cu care aceștia locuiesc, ( cu vârsta de peste 70 ani) prezintă vulnerabilitati? Merg profesorii la scoala si, daca cumva aduc virusul, ii îmbolnăvesc pe bătrâni…. Ce facem aici???🤔

  5. Categoria 6. Profesori care au persoane vulnerabile în familia cu care locuiesc (în „cutie de chibrituri” de la bloc, cu o singură baie, nedecomandat, deci fără posibilitate de izolare). Adică, de exemplu, nu-mi trimit copilul vulnerabil la școală, dar îi aduc boala eu? O fi bine?

  6. Maine o sa vina si o sa spuna ca exista si a 6-a categorie. Dupa logica lui ar trebui sa existe si profesor care are in familie persoane vulnerabile.

    Oare cand o sa invete papagalii astia ca intai ar trebui sa gandeasca si apoi sa vorbeasca?

    1. Corect! Eu sunt profesoară și mă regăsesc în această situație. Ce se întâmplă cu cadrele didactice care au

      în familie persoane cu vulnerabilități medicale(eu locuiesc în același apartament cu părinții mei, ambii la 82 de ani, bolnavi cronici- infarct etc…), domnule ministru?

  7. Si situația in care elevii sau profesorii sunt contacti direcți ai unor persoane confirmate cu covid nu intra la scenariul online sau hibrid? Adica daca părintele are covid, dar copilul nu are simptome poate merge la scoala?
    Sper ca nu!

    1. Va pot confirma ca am avut un astfel de caz. Mama in izolare fiind contact direct la serviciu. Toti 3 copiii care locuiau cu ea au venit la scoala. Temandu-ma de consecinte, am cerut ‘mai sus’ explicatii. Raspunsul: suntem oblogati sa primim elevii, ei nu sunt plasati de DSP in izolare. Doar primul contact direct din familie este obligat, nu si contactii lor din acelasi domiciliu. Sper sa nu mai avem asemenea cazuri. Am cam stat atunci cu “morcovul”, stiind ca la serviciul doamnei-mama-contact fusese focar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
identitatea de gen în școli

Interdicția discuțiilor despre identitatea de gen în școli, atacată la CCR: Președintele Klaus Iohannis a sesizat Curtea Constituțională cu privire la legea care interzice orice referire la identitatea de gen în școli și universități

Președintele Klaus Iohannis a atacat vineri la Curtea Constituțională legea adoptată pe 16 iunie de Senat prin care a fost interzisă în școli, în universități și în toate spațiile destinate…
Vezi articolul