Ministrul Educației: Sistemul de titularizare este atât de înrădăcinat în mintea oamenilor încât orice schimbare trebuie gândită foarte bine și anticipată. Eu nu l-aș fi gândit așa / Despre criteriile de performanță pentru profesori – „o idee rezonabilă”

4.531 de vizualizări
Foto: Senatul României / Facebook
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că actualul sistem de titularizare este „atât de vechi” și „adânc înrădăcinat în mintea oamenilor” și că trebuie regândit astfel încât să se poată corela inclusiv cu indicatori de performanță care să conteze în cariera și veniturile profesorilor.

Oficialul a reiterat că din luna mai va propune o variantă îmbunătățită a titularizării, concursul public de angajare în școli pentru profesori. El a vorbit și despre indicatori de performanță pentru diferențierea veniturilor profesorilor, subliniind că, în prezent, salariile din sistemul public sunt stabilite pe baza unei grile ce ține cont de vechime și grad didactic. Ministrul a indicat că veniturile suplimentare ar trebui să reflecte diferențele de calitate ale activității cadrelor didactice.

  • „Unii să câștige mai mult, alții să câștige puțin”, a spus Daniel David în emisiunea „Viitor pentru România” cu Nicoleta Călugăreanu, menționând și faptul că nu el a gândit sistemul actual de titularizare și că „orice schimbare trebuie gândită foarte, foarte bine și anticipată”.

„Profesorul rămâne în sistem, fiindcă ai sistemul de titularizare [n. red. întrebat de sancțiunile pentru profesorii care nu aplică regulamentele ministerului Educației]. Asta este o altă problemă. Nu te poți aștepta ca în două sau trei luni – iar eu am zis că trebuie regândit sistemul de titularizare -, dar aceste lucruri sunt atât de vechi și sistemul de titularizare este atât de înrădăcinat în mintea oamenilor, încât orice schimbare trebuie gândită foarte, foarte bine și anticipată. Fiindcă până la urmă oamenii ăștia au dat un examen, sunt titulari, nu eu l-am organizat. Eu nu l-aș fi gândit în acest fel și acum ne gândim cum să schimbăm lucrurile în viitor”, a spus David.

„În luna mai am spus că voi veni cu o variantă pentru a îmbunătăți sistemul de titularizare, astfel încât putem să avem titularizare, dar indicatorii ăștia despre care vorbiți, de performanță, să conteze. L-ați auzit și pe premier, de exemplu, vorbind de salarii în funcție de performanțe, ceea ce este o idee rezonabilă, mai ales dacă gândim nu salariile, ci veniturile profesorilor. Pentru că salariile, până la urmă, în sistemul public, sunt pe grilă”, a continuat oficialul.

„Salariul îl ai prin faptul că ești la un anumit grad didactic, cu o anumită vechime, dar peste acel nivel, da, în funcție de indicatorii de performanță, ar trebui ca unii să câștige mai mult, alții să câștige puțin”, a mai spus ministrul Educației la Prima News.

Context. Un grup de cadre didactice suplinitoare calificate i-au solicitat ministerului Educației organizarea unei dezbateri oficiale privind Concursul de titularizare din învățământul preuniversitar. Printr-o petiție lansată pe platforma Declic în februarie 2025, semnată de 1.460 de persoane la momentul redactării articolului, profesorii atrag atenția asupra obligației de a susține anual examenul pentru ocuparea posturilor vacante sau rezervate, în ciuda faptului că obțin note peste 7 și dețin definitivatul.

La începutul lunii februarie, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că printre politicile educaționale pe care ar urma să le anunțe în iunie 2025 va fi și regândirea titularizării, adică a concursului național de ocupare a posturilor de profesori. El a criticat actualul proces, în care „oameni buni care dau examene peste examene nu reușesc să ajungă” la contract pe perioadă nedeterminată, fiind nevoiți să repete concursul din cauza lipsei de posturi.

Reacția oficialului a venit după ce pe 24 ianuarie 2025 un grup de profesori suplinitori i-a transmis o scrisoare deschisă în care își exprimă nemulțumirile legate de organizarea actuală a examenului de titularizare. În scrisoare, document obținut de Edupedu.ro, aceștia semnalează că, anual, zeci de mii de suplinitori sunt obligați să susțină acest concurs, indiferent de rezultatele obținute anterior, ceea ce contribuie la instabilitate profesională și afectează calitatea actului educațional.

Citește și:
Ministrul Daniel David, despre directorii de școli care țin posturile blocate și nu le scot la concursul de Titularizare: Toate aceste lucruri sunt în analiză. În luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme
Ministrul Educației, Daniel David: Este clar că printre politicile din iunie va fi și regândirea titularizării. Avem acei oameni buni care dau examene peste examene și nu reușesc să ajungă pe perioadă nedeterminată
Profesorii suplinitori cer ministerului Educației organizarea unei dezbateri privind concursul de titularizare și repetarea anuală a examenului. Petiție semnată de peste 1.300 de persoane
Ministrul Daniel David: În ultimii ani au intrat în sistemul de Învățământ mulți oameni care n-au fost cei mai buni absolvenți neapărat. Salariul este mic, este prost, ca să spun așa
Ministerul Educației și Cercetării recunoaște că angajările în învățământ și Titularizarea sunt blocate în 2025 și pregătește deblocarea posturilor din 30 aprilie, prin OUG / Daniel David susținea în urmă cu 4 luni că nu există blocaje și că primise asigurări pentru asta de la liderii coaliției
OFICIAL Guvernul a deblocat angajările doar pentru creșele construite cu bani din PNRR și de la buget, în 2025, prin ordonanță de urgență pentru că „angajările din educație sunt restricționate” pentru personalul didactic prin ordonanța trenuleț
Angajările în Educație sunt restricționate în 2025, confirmă Guvernul, care a dat ordonanță de urgență pentru a putea fi organizat concurs doar pentru posturile din creșele construite cu bani PNRR
Titularizarea 2025 se organizează pe baza memorandumului de exceptare din anul 2024, susține ministrul Educației și Cercetării, Daniel David
ANALIZĂ Sabotarea Educației din programul de guvernare prin ordonanța trenuleț sau cum i-au livrat politicienii lui Daniel David un portofoliu ca o mașină fără volan, frână, faruri și cu rezervorul aproape gol
BREAKING Salariile profesorilor și ale angajaților din educație sunt înghețate în 2025, concursul de Titularizare este blocat și primele didactice și tichetele educaționale sunt în pericol. Ordonanța de Urgență „trenuleț” a fost publicată în Monitorul Oficial
Guvernul Ciolacu blochează titularizarea și angajarea profesorilor în școli, conform proiectului de OUG-trenuleț / UPDATE Ministrul Educației, Daniel David: În discuțiile cu liderii coaliției s-a considerat că memorandul în vigoare acoperă această nevoie


3 comments
  1. Da, dar nici titulari până la 80 ani, titularizări din anii 80. Din 90 fără nicio perfecționare reală (eventual cursuri fără nicio valoare, fără prezența și decontate), în timp ce alții, de sub 40 tot dau examene în fiecare an, degeaba, și, nici nu contează că au medii peste 8, că posturile sunt ocupate din prima etapa de mobilitate și prelungite pentru bunici peste 65 imediat după, care STAU înțepeniți la propriu și citesc din carte

  2. Testati si titularii care stau pe posturi de peste 40 de ani…..testati, sa vedeti ca nici jumatate nu corespund realitatii!

  3. Vai,vai ,ați ajuns să citați un prim ministru fără diplomă de Bacalaureat.
    Căt tupeu !!!!!
    Nu vă e rușine mă?Voi aveți impresia că salariile profesorilor sunt în raport cu studiile ,examenele și munca depusă?Cu norma de hrană de 10 ron oe zi ,cu sporul neuropsihic la nivelul lui 2018 ,cu un coeficient de ierarhizare de nici 3 .
    Să ziceți ms.că mai sunt încă profesori calificați. Acum vi s-a năzărit faza cu performanța ca să aveți motiv să nu măriți salariile decât discreționar?
    Asa vâ evaluați si pe voi în politică, după performanță?În Mai vedeți voi …..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Două ONG-uri din București și Hunedoara au depus singurele proiecte admise în etapa I de evaluare, în apelul de 14 milioane de euro pentru formarea profesioniștilor din educația timpurie / Ministerul Educației va alege doar un proiect câștigător

Asociația „Centrul Regional pentru Ocuparea Forței de Muncă și Protecție Socială” Hunedoara și Asociația Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională din București au depus singurele proiecte admise…
Vezi articolul