Ministrul Ligia Deca omite cu nonșalanță că școlile vor încălca legea educației și vor obliga elevii și în acest an să vină în trei schimburi. Cu o săptămână înainte de începutul școlii, Ligia Deca anunță că sunt peste 190 de școli în care elevii vor fi relocați, din cauza lucrărilor, din care 60 doar în București

52.990 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media
În București, „în acest moment, avem în jur de 60 de unități de învățământ care au anunțat deja că, într-o proporție sau alta, va fi relocată activitatea”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, într-un interviu pentru Observator. La nivel național sunt 190 de unități de învățământ care vor fi relocate în diferite procente, după cum a spus aceasta. Declarația vine în contextul în care elevii și copiii de grădiniță încep cursurile luni, 11 septembrie.

Întrebată dacă mai sunt școli cu toaleta în curte, Deca a răspuns următoarele: „Mai există astfel de unități, într-adevăr. Pe parcursul anului din toamna trecută, aproximativ 45 de unități de învățământ au rezolvat această problemă. Noi avem în consultare o hotărâre de Guvern cu alocare financiară pentru aproximativ 160 de astfel de unități.”

Referitor la elevii care învăță în 3 schimburi, ministra a precizat că „va fi imposibil să finalizăm această practică”:

„Am primit și o listă de unități de învățământ care funcționează în trei schimburi. Am rugat ca inspectoratele să medieze o discuție între școală și autoritatea publică locală, pentru a evita pe cât posibil această situație. În unele cazuri s-au găsit soluții. În alte cazuri, având în vedere ceea ce și dvs. ați semnalat, și nume numărul mare de lucrări, va fi imposibil să finalizăm această practică de a avea trei schimburi în acest an, însă îmi doresc să facem tot ceea ce ține de noi ca măcar numărul școlilor care funcționează în acest regim de trei schimburi să fie cât mai mic”, a spus Ligia Deca.

Potrivit Ligiei Deca, elevii din 11 școli din Capitală învață în 3 schimburi.

Ce prevede noua lege a Educației privind învățarea în 3 schimburi

Potrivit legii Educației, care a intrat în vigoare din 3 septembrie 2023, elevii trebuie să învețe în cel mult 2 schimburi.

Art 19, alin 17 – „Procesul educațional se desfășoară în maximum două schimburi. Organizarea programului școlar are în vedere următoarele reguli:

a) cursurile pentru elevii din clasa pregătitoare și din clasele I și a II-a nu vor începe înainte de ora 8.00 și nu se vor termina mai târziu de ora 14.00;

b) în învățământul primar, ora de curs este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră și o pauză de 20 de minute după cea de-a doua oră de curs;

c) în situațiile în care clasele din învățământul primar funcționează împreună cu alte clase din nivelurile superioare de învățământ, ora de curs este de 50 de minute, iar în ultimele 5 minute se organizează activități de tip recreativ;

d) pentru clasele din învățământul gimnazial, liceal și postliceal, ora de curs este de 50 de minute, cu o pauză de 10 minute după fiecare oră. După a treia oră de curs se poate stabili o pauză de 15-20 de minute;

e) în învățământul special, durata orei de curs și a activităților de terapii specifice este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră și o pauză de 30 de minute după cea de-a doua oră de curs;”

Redăm declarațiile Ligiei Deca:

Reporter: Vreau să ne spuneți ce schimbări ne aduce noul an școlar și dacă suntem pregătiți să-l începem.

Ligia Deca: Cu siguranță, suntem pregătiți să-l începem. Ca în fiecare an, sunt lucruri pe care ne-am fi dorit să le finalizăm mai din timp. Este de notorietate faptul că au existat o serie de fonduri pentru reabilitări școli, pentru consolidări, pentru eficiență energetică și atunci în multe dintre localități avem astfel de lucrări în desfășurare, ceea ce generează, sigur, o presiune pe infrastructura școlară. Am făcut toate eforturile, am avut multe întâlniri cu inspectorii, în așa fel încât să pregătim începerea anului școlar. Am rugat să evităm să avem trei schimburi, să sprijine relocările acolo unde ele sunt posibile și, sigur că da, să asigurăm un învățământ de calitate. Asta înseamnă fără ore reduse. Înseamnă, pe cât posibil, să planificăm înainte, împreună cu autoritățile publice locale, încât școala să poată începe normal.

Reporter: Cum stăm în țară și în București?

Ligia Deca: În țară, vorbim despre un număr de aproximativ 190 de unități de învățământ care vor fi relocate în diferite procente. Vorbim despre unele școli în care toți copiii vor trebui relocați, pentru că ele se află în construcții, în reabilitare în întregime. Vorbim despre școli în care o parte dintre copii vor trebui relocați fie datorită lucrărilor, fie că sunt prea mulți elevi pentru capacitatea, pentru infrastructura existentă a școlii. Și vorbim despre școli în care relocarea se face în cadrul aceleiași unități de învățământ, unde avem corpuri multiple și unul dintre ele intră în lucrare de reabilitare sau alt tip de lucrare, sau acolo unde se pot muta dintr-o aripă în alta, acolo unde corpurile de clădire sunt mai mari.

Ne dorim ca aceste lucrări să impacteze cât mai puțin asupra activității, însă, așa cum se întâmplă în multe domenii, înainte de a fi mai bine, este o perioadă în care există un disconfort. Ne dorim ca acest disconfort însă să fie urmat de condiții mult, mult mai bune pentru elevi și pentru cadrele didactice.

Reporter: Pentru că în București am filmat eu astăzi, vreau să ne spuneți cum stăm aici – destul de multe renovări și mulți, mulți părinți care se plâng că, săptămâna viitoare, nu știu unde își vor duce copilul.

Ligia Deca: Am avut această discuție și ieri am avut o întâlnire cu inspectorul școlar general al Municipiului București. Avem o situație în evoluție și dumnealui mi-a spus că școlile așteaptă de la mulți constructori respectarea termenului asumat, pentru că multe lucrări, de exemplu, cele de igienizare sau cele minore ar trebui să se finalizeze săptămâna viitoare, până să înceapă școala. În acest moment, avem în jur de 60 de unități de învățământ care au anunțat deja că, într-o proporție sau alta, va fi relocată activitatea. Din nou, această cifră se poate schimba în funcție de evoluția lucrărilor.

Cred că, sigur, situația trebuie clarificată cât mai repede pentru părinți, însă mă gândesc că este important acum, când avem fondurile necesare, când au existat demersuri realizate până la final pentru achiziționarea lucrărilor, să sprijinim aceste lucrări, pentru că, dacă, într-adevăr, ne dorim clădiri consolidate, sigure și mai spațioase, și la alte standarde pentru copiii noștri, trebuie să putem permite ca aceste lucrări să se finalizeze.

Reporter: Totuși, sunt școli în continuare cu relocări în alte trei spații din zonă și școli mari, importante din Capitală. Ce le spuneți părinților?

Ligia Deca: Am toată empatia pentru dificultăți. Îmi dau seama că o relocare în trei alte locații, pentru că îmi imaginez că este vorba despre școli cu mulți elevi, știu și eu astfel de exemple, aceste relocări nu se pot face într-un singur spațiu. Avem nevoie de toate spațiile existente și atunci activitatea școlii respective va fi împărțită în alte spații care pot fi utilizate pentru procesul didactic. Nu va fi pentru totdeauna și, cu siguranță, rezultatul final va fi în beneficiul elevilor și în beneficiul, aș zice eu, tot ceea ce ne dorim noi de la un învățământ de calitate.

Reporter: Mai există orarul în trei schimburi anul acesta?

Ligia Deca: Am primit și o listă de unități de învățământ care funcționează în trei schimburi. Am rugat ca inspectoratele să medieze o discuție între școală și autoritatea publică locală, pentru a evita pe cât posibil această situație. În unele cazuri s-au găsit soluții. În alte cazuri, având în vedere ceea ce și dvs. ați semnalat, și nume numărul mare de lucrări, va fi imposibil să finalizăm această practică de a avea trei schimburi în acest an, însă îmi doresc să facem tot ceea ce ține de noi ca măcar numărul școlilor care funcționează în acest regim de trei schimburi să fie cât mai mic.

Reporter: Câte sunt?

Ligia Deca: În acest moment, numărul de școli care funcționează în trei schimburi, în București, este de 11. Sperăm să nu crească și sperăm să putem să-l reduce.

Reporter: Apropo de de schimburi, mulți directori ne spuneau că nu au cum să stopeze în a înscrie copiii la școală, ei trebuie să-i primească, e legal, e normal, dar totuși spațiile sunt destul de mici pentru atâția elevi. De ce se întâmplă asta, mai ales în București?

Ligia Deca: În București avem o situație specială, orașul s-a mărit, au existat multe cartiere rezidențiale care nu întotdeauna au avut prevăzute spații școlare. De asemenea, toate localitățile din jurul Bucureștiului sunt furnizori naturali, pentru că părinții mulți vin și lucrează în București, aduc și copiii la școală. Și separat de asta, avem și o tradiție a familiilor care caută anumite școli. De aceea, și soluția relocării este una bună, pentru că aduce împreună unități de învățământ care pun împreună și spații, și profesori. Eu, astfel, cred că putem să schimbăm puțin această percepție că unele școli sunt mai de dorit decât celelalte.

Reporter: Adică fără viză de flotant.

Ligia Deca: Viza de flotant și domiciliul sunt criteriile de înscriere. Știm cu toții. Ceea ce putem și ceea ce încercăm să facem este să redesemnăm circumscripțiile școlare, practic adresele de la care părinții pot înscrie copiii la o anumită școală. Dar și această soluție are o limită. Cred că trebuie să fim cu toții convinși că, dacă optăm pentru o anumită școală și acea școală nu are spațiile necesare și supraaglomerează, procesul de învățământ nu va mai fi la calitatea pe care noi o știam atunci când, da, am optat pentru acea școală. Și încurajez să aibă încredere părinții în sistemul de învățământ și să încerce să înțeleagă – chiar dacă activitatea nu se desfășoară în clădirea principală a școlii pentru care a optat, ci într-un alt spațiu, procesul educațional nu este afectat.

Este important să dăm sprijin din partea familiilor, directorilor, în așa fel încât școala să poată să se desfășoare normal. E în interesul nostru ca să nu avem un număr prea mare de copii la clasă. Și este, de asemenea, cred în interesul nostru ca școlile să poată fi renovate și consolidate.

Reporter: E mai bună relocarea ori orarul în trei schimburi?

Ligia Deca: Eu cred că este mai bună relocarea. Cred că orarul în trei schimburi aduce perturbări majore în ceea ce privește ritmul pe care elevii îl pot avea în ce înseamnă procesul educațional. Cred că aduce perturbări și în durata orei, ceea ce nu este de dorit, mai ales că ne plângem că există o încărcare a materiei, avem nevoie de tot timpul de contact între profesori și elevi. Drept urmare, întotdeauna, în opinia noastră, este de preferat o relocare în condiții decente, evident, unui program de tip trei schimburi.

Reporter: Și dacă ne gândim la ora de începere a cursurilor, mai ales aici în București, ați fi de acord cu o schimbare, 7:30, 8:30, încât să se modifice acest flux și trafic intens de dimineață?

Ligia Deca: Cu siguranță, cred că ar fi o soluție bună să avem ore de începere diferite pentru unități de învățământ variate, pentru că este clar: presiunea pe infrastructura Bucureștiului este foarte mare. Acest lucru însă se poate întâmpla atunci când nu există presiune pe numărul de schimburi, pentru că altfel se ia în calcul toată perioada zilei disponibilă pentru a putea desfășura activități didactice. Deci, da, am văzut în pandemie ce înseamnă faptul că aveam pauze la ore diferite sau ore de începere diferite și cred că această practică o putem prelua mai ales în municipiile mari, unde există deja un trafic și o aglomerație, în general, și pe mijloacele de transport foarte mare dimineața sau la orele de preluare ale elevilor.

Reporter: Școlile cu toaletă în curte. Mai există, câte avem acum?

Ligia Deca: Mai există astfel de unități, într-adevăr. Pe parcursul anului din toamna trecută, aproximativ 45 de unități de învățământ au rezolvat această problemă. Noi avem în consultare o hotărâre de Guvern cu alocare financiară pentru aproximativ 160 de astfel de unități. Practic, primăriile vor putea accesa fonduri pentru a rezolva problema cât de repede și ne dorim ca, într-un interval decent, rezonabil, să nu mai avem nicio școală cu astfel de problemă. Este de remarcat însă un lucru: în fiecare an au fost disponibile fonduri și de la Ministerul Educației și din alte fonduri, pentru ca această problemă să fie rezolvată. Numai că ea trebuie să fie rezolvată de către autoritățile publice locale care se ocupă de administrarea acestor școli. Localitățile unde aceste școli se regăsesc sunt, în general, localități unde rețeaua de apă și canalizare nu există în toată localitatea. Nu este vorba doar de școala respectivă.

De asemenea, sunt unități de învățământ care, pe lângă translatarea toaletei în interior, în incintă, au nevoie și de lucrări de consolidare. Și atunci este nevoie de un proiect mai complex, pentru că fondurile sunt din surse diferite. Facem toate eforturile și colectăm datele în așa fel încât să nu avem nicio școală neprinsă într-un fel de finanțare și pentru a putea închide acest program în timp scurt. Nu trebuie să uităm însă că, în urmă cu câțiva ani, vorbeam de peste 2.000 de școli cu această situație. Acum, numărul a coborât semnificativ simțitor, la peste 10% din ce aveam acum câțiva ani.

Reporter: Și dacă avem acești bani, primarii se pot apuca de treabă?

Ligia Deca: Se pot apuca de treabă imediat ce hotărârea de Guvern alocă fondurile respective.

Reporter: Unii dintre primari au bani și nu s-au apucat de treabă?

Ligia Deca: Cred că în funcție de procedurile de achiziție, pentru că aici este problema și de capacitatea fiecărei administrației publice locale, lucrările au progresat diferit. Sunt unele primării care au reușit să rezolve problema mai repede, altele unde lucrurile au trenat. Sigur că trebuie să lucrăm împreună. Cred că e o chestiune care se va rezolva atunci când autoritățile centrale, locale și întreaga comunitate prioritizează școala.

Reporter: Vă întreb același lucru și despre reabilitări, renovări. Suntem la 1 septembrie și în fiecare an Bucureștiul cel puțin arată la fel. De ce nu încep mai repede aceste lucrări?

Ligia Deca: Unele dintre ele sunt lucrări sezoniere, sunt lucrări de igienizare care se desfășoară pe parcursul verii și acolo, sigur că da, putem să vedem în ce măsură el au început la timp și se finalizează la timp, dar avem și lucrări care durează o perioadă îndelungată. Vorbim despre 1 – 2 ani și atunci ele nu se pot finaliza până când începe anul școlar. În acele cazuri, important este ca cei care contractează să se înscrie în termenele asumate. Am văzut o serie întreagă de conferințe de presă ale primarilor, care anunță și unități finalizate, și unități care vor intra în renovare, și fonduri investite. Deci, este clar că e un șantier în ceea ce privește sistemul educațional, avem un număr foarte mare de unități de învățământ. Da, vorbim despre peste 6.000 de școli cu personalitate juridică. Când vine vorba despre tot ce avem în sistem, vorbim despre 17-18.000 de unități de învățământ, iar acest proces, în care ele sunt consolidate, extinse, puse în siguranță, va dura.

Reporter: Dar îi afectează pe elevi și pe părinți în fiecare toamnă.

Ligia Deca: Cred că în fiecare an vom vedea mai multe școli într-o situație mai bună decât anul anterior. Este adevărat că îi afectează. Cred că, din nou, trebuie să ne asigurăm că tot ceea ce se poate face din timp, în timpul verii, reușim să facem și acolo unde nu avem cum altfel, acolo unde lucrările durează 1 an sau 2, da, când e vorba de consolidări, când este vorba de lucrări la structura de rezistență ș.a.m.d., trebuie să știe părinții din timp. Asta este o condiție esențială. Părinții să aibă un orizont de așteptare corect. Adică dacă știm că lucrările nu vor fi finalizate, normal ar fi ca ei să știe din timp, în așa fel încât să se pregătească sau să facă alte opțiuni.

Reporter: Și se întâmplă să nu știe la 1 septembrie mulți dintre ei.

Ligia Deca: Noi am transmis către inspectorate pentru a face ședințe cu directorii și a informa părinții în timp foarte scurt. Așa cum am mai spus, depinde și de comunicarea între cei care furnizează serviciile, da, de consolidare, de igienizare, primării și directorii școlilor. Este nevoie ca această comunicare să se facă și să comunice către părinți. Mă aștept ca săptămâna viitoare lucrurile să devină foarte clare, inclusiv pentru părinți.

Citește și:
A mai rămas o săptămână până când elevii încep școala / Anul școlar 2023-2024 are 36 de săptămâni de cursuri

14 comments
  1. Dna Ministru, cum va explicati faptul ca la Colegiul National “Scoala Centrala” din Bucuresti elevii claselor a 5-a incep cursurile la ora 7:15??? Cum este posibila o asemenea aberatie? La ce ora trebuie sa se trezeasca acei copii pentru a ajunge la scoala cu noaptea-n cap? Ca sa nu mai vorbim de cum vor fi afectati d.p.d.v. psihic si mental!
    Dna Ministru, dvs. la ce ora incepeti serviciul la minister? Ce aveti de gand sa faceti, ce masuri veti lua de urgenta?
    Romania e pe primul loc in Europa la analfabetism si la abandon scolar si voi, prin practicile voastre, incalcati si ingraditi dreptul fundamental la educatie si acelora care chiar vor sa invete.

  2. Doamne ferește în ce secol trăim, Doamna Deca, vi se pare normal ca, copilașii de clasa 2 să învețe după amiază? În jud Constanta loc Cumpana sa spus din luna Mai că se va face reabilitare în școală, dar nimic până azi 5/09/2023
    Pe 6/09/2023 suntem anunțați că , clasele a 2 a vor învăța după amiază, cum să meargă copilașii de 8 ani după amiază , de ce nu sa făcut reabilitări în 3 luni de vacanță, bătaie de joc . Dar părinții care au serviciu care nu au cu cine să-și lase copii dimineața sau să meargă după amiază sai ia de la școala ce fac???? Cum ne vom descurca??? România că la noi așa este , ne lăsăm serviciul sa va facem pe plac vouă , că stați pe scaun și dați ordine fara sa vă gândiți la copii și părinții , Rusiiiiine sa va fie noi muncim sa putem sa întreținem copiii să meargă la școală și să-și ia salariile directorii școlilor și dumneata doamna Deca. Rușine ptr că vă bateți joc de noi.

  3. Pai in sect 3 Negoiță era ocupat cu (re)pavelare si ingroparea tomberoanelor sub locurile de parcare. Cica sector “verde”:)))
    Nu educatia e prioritatea!

  4. Scolile pot avea dialog cu primarul pe baza discutiilor avute cu parintii. Directorii pot organiza parintii ca grup sa semneze petitii, dar nu o fac pentru ca jobul ca subordanati e mai important ca rolul vocational pe care ar trebui sa il aiba. Scolilele pot solicita primariei capitalei in subordinea careia se afla STB cateva autobuze pentru transport. Dar lenea e mare, leafa merge, iar parintii uita!

    1. Părinții sunt adulți care se așteaptă sa fie organizați de alți adulți pentru a-și susține pe propriii copii? Mai ales in epoca asta a comunicarii rapide in online, destui au grupuri pe w-app si alte aplicatii folositoare de a se “organiza” cu petitii/manifestații. Sa nu mai așteptăm pe alții să protestăm democratic către minister, STB, CFR (studenții), primărie etc., dacă suntem responsabili.

  5. Nu-i problema, ministrul educatiei a spus ca EMPATIZEAZA cu noi parintii, cu ai nostri copii, care inca o data sunt sacrificati pe altarul acestei Romanii educate.
    In ce tara traim? Ce facem, ne dam demisiile sa ne putem plia pe aceste 2-3 schimburi? ce facem daca avem 2 copii mici- de primara, unul la o scoala unde invata dimineata si unul relocat la alta scoala, dupa masa, cu program pana la ora 4?
    Cineva in tara asta mai gandeste?
    va dati seama ca la o scoala din Bucuresti nu s-a afisat inca repartizarea pt CP si cand am intrebat cand se afiseaza mi s-a raspuns ca vineri, va dati seama, cat dezinteres, cata bataie de joc?
    Am o intrebare la care probabil nu voi primi raspuns: IN ACESTE CONDITII, POATE O SCOALA (112 BUCURESTI) SA REFUZE RELOCAREA UNOR COPII DE CLASA PRIMARA LA EI , CU PROGRAM DE DIMINEATA?
    COPIII SUNT IMPARTITI IN MINTEA UNORA IN COPIII NOSTRI SI COPIII VOSTRI, AI NOSTRI SA FIE BINE, DE AI VOSTRI NU NE INTERESEAZA!

    1. Iar avem un așa zis ministru al educației ,care habar nu are de faptul că un an scolar nu se “organizează” cu o săptămână sau cu 10 zile înaintea începerii anului școlar.
      Iar au stat toată vara și au frecat menta ,in loc sa se ocupe de ceea ce au de făcut .
      Recondiționarea școlilor este treaba onor ministerului ,nicidecum al directorilor școlilor. Dar și asta e boalâ veche.
      Iar totala nepricepere in ale educației cat SI in ale psihologiei copiilor este acordul cu scoala in trei schimburi .dar și cea cu scoala pe module . De abia se obișnuiesc copiii cu scoală și de abia isi intra in ritm,CA e iar fie vacantă,fie altă”săptămână”
      Educatie adevarata pe sărite nu se prea poate face.
      Tot sistemul “modernizat” seamănă foarte mult cu ceva ce am vazut la altii si l-am copiat,fără să incercam să îl adaptăm.
      Din rău in și mai rău,în loc să fie puțin mai bine.

  6. Eu nu cred in aceste numere: 60 scoli în reabilitare , 11 in 3 schimburi!!!
    Dl primar al sectorului 3 anunța că are în reabilitare 54 de unități școlare în sector !
    Cum facem ? este mai buna relocarea decât 3 schimburi ( pentru că se diminuează programul elevilor) dar noi suntem și relocati și program 13-16! ME, ISMB are cunoștință de aceste cazuri ?

  7. ,,Stimata doamna,, cum vi se pare că în cea mai mare comună din Romania( preafrumosul Florești) nu se respecta deloc aceste reguli? Copii de clasa a ll a nu numai că nu termină la ora 14 cursurile ci le începe la ora 13

  8. Buna ziua,
    La Scoala Gimnaziala nr. 20 Bucuresti, din cauza lucrarilor de reabilitare, conducerea scolii a stabilit ca programul claselor a 8-a sa se desfasoare in intervalul 12-19.
    A fost depusa o Petitie, atat la secretariatul scolii, cat si la Primaria Sector 3, registratura Min. Educatiei, in sensul gasirii unei solutii pentru ca elevii claselor a 8-a sa invete dimineata, avand in vedere ca in acest an au de sustinut unul din cele mai importante examene, insa nici pana la aceasta ora nu am primit raspuns afirmativ. Mai mult, in dimineata zilei de astazi ne-am intalnit cu directorul scolii si cateva cadre didactice pentru a-i solicita sprijin in acest demers, iar raspunsul directorului a fost unul incert.
    Doamna Ministru, va rugam sa luati masuri ca la nivelul scolilor supuse acestui program, sa se asigure pentru elevii claselor a 8-a, efectuarea orelor de curs in program dimineata.

  9. Multi directori se plang de lipsa de respect a parintilor fata de institutia scolara. Respectul se castiga!
    La scoala 195 din Bucuresti, toata vara nu s-a miscat nimic din punct de vedere reabilitare, pentru ca vacanta/concediile sa nu fie perturbate,fondurile nefiind primite luna aceasta. Mentionez ca aceste lucruri se stiau cel putin din 21 august cand a fost sedinta cu profesorii, doar ca directiunea prefera sa anunta 2500 de familii inainte cu o saptamana.

    Ce putem face? Sa demisionam pentru ca nu avem cum sa ajungem la serviciu, programul copilului fiind decalat nu cu o ora, ci cu trei?!Iar apoi dupa 3 ore si 45 min sa ne intoarcem dupa el? Sa platim after din banii nostrii pentru ca statul nu ne poate asigura pana la urma? Cati isi permit? Cursele STB pentru elevi de acasa la scoala si inapoi, le-ati desfintat! Inca un motiv pentru noi toti, acei profesionisti care platim o mare parte din taxe la buget sa ne gandim sa plecam in acele tari occidentale care ne doresc si ne apreciaza, unde nu suntem sfidati. Profesorii nu pot lua note de trecere pentru ca formatorii lor au esuat, iar orele si pregatirea copiilor pentru examene sunt reusite doar daca au noroc sau daca parintii platesc nenumarate meditatii.

    Daca stau sa trag linie cu cati bani cortizez esecul statului (fie ca e vorba de educatie, sanatate pt care am polite private, reparatie masini, costuri ridicate la case in oras pentru ca infrastructura e deficitara in marginime), ies mult mai bine pe un nivel profesional inferior in afara, unde nici stresul nu e similar ca pentru un senior si unde pot sa ma imbolnavesc linistita ca stiu ca ma voi putea trata la un spital de stat, unde pot opta pentru o casuta la tara departe de linistea din oras pentru ca transportul merge brici.
    Bine ar fi sa putem noi parintii sa demisionam in masa si sa blocam impozitele care se duc la stat, respectiv pentru scolilele copiilor nostri si pentru plata salariilor directorilor, deoarece statul doar ne ia banii.

    1. Clădirile școlilor nu sunt ale directorilor ci aparțin primăriilor. Fondurile pentru reabilitare vin prin primării, lucrările/contractele sunt efectuate prin primării. Putea fi școala plină, dar dacă primăriile nu au/nu eliberează fondurile, nu se mișcă nimic.

      Cursele STB… chiar credeți că școlile impun STB unde, cum, când să planifice curse?!

      1. In acest caz directorul poate respinge si amana pentru perioada vacantelor. Insa pentru ca sunt alesi politic nu au tupeu sa se opuna primarului. Primarul face asta pentru viitoarea campanie electorala. Iar cursele STB stiu ca sunt finantate de Primaria Capitalei insa ma intreb ce a facut directorii in aceasta situatie, au facut lobby pentru imbunatatirea conditiilor? Nu! Au mers inainte pt ca s-au obisnuit toti ca parintii sa fie la dispozitia scolii. De ce acceptam o anormalitate si incercam sa gasim scuze? De ce de fiecare data toleram incompetenta statului? Eu imi platesc lunar toate impozite, fac voluntariat, sesizez de fiecare data institutiile cand vad ceva anormal. Dragi parinti, bombardati directiunile scolilor cu plangeri pentru ca din partea stimabilor se pare ca nu se misca nimic. Cati directori au incercat sa faca lobby la primarii bazandu-se pe feedback-ul/semnaturilor parintilor? Probabil putini, in orice caz pe mine nu m-a intrebat nimeni din partea scolii 195, au venit cu hartia cu o saptamana inaintea inceperii scolii.

  10. Bună ziua,

    Din păcate în situația cu relocarile suntem și noi. Fiul meu de 9 ani, elev în clasa a 3 va trebui sa meargă sa învețe la o școală mult mai departe de școală lui, și în program de după amiaza orele 13-16. De fapt doar clasele a 3-a vor fi relocate. Eu nu înțeleg cum de din cele 45-50 clase de la CP la clasa a 8 au fost relocate doar clasele a 3-a. Nu știu cum vom face sa putem sa-i ducem la școală. Nimeni începând cu directori de scoli. inspectorii școlari nu se gândesc cum va asimila un copil de 9 ani noile cunoștințe în intervalul 13-16. Dar, în loc sa se întâlnească și sa găsească cea mai buna soluție pt acești copii, ei au ales cea mai simpla soluție în favoare profesorilor. Elevi din clasele 5-8 vor merge la școală începând cu ora 10, pe când copii de clasa a 3-a vor merge la o alta școală și cu program de după amiaza.
    Mulțumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiadă de matematică cu probleme, la clasele a V-a și a VI-a. Părinții acuză umflarea notelor în anumite județe. Radu Gologan: Am cerut copii ale lucrărilor notate cu peste 25 de puncte

Olimpiadă cu probleme, anul acesta, la matematică. Ecaterina Andronescu a modificat regulamentul de organizare a olimpiadei județene și în locul numărului fix de “câștigători” pe fiecare clasă care se calificau…
Vezi articolul

Creșterea sumei per elev pentru „Masa sănătoasă” propusă de Inspectoratul Școlar al Județului Neamț pentru că „a crescut prețul alimentelor” / Instituția solicită finanțarea din timp a programului, pentru ca elevii să aibă mâncarea din prima zi de școală – raport

Inspectoratul Școlar Județean Neamț propune creșterea sumei alocate in Programul național „Masă sănătoasă”, PNMS, deoarece a crescut și prețul alimentelor și finanțarea din timp a programului, astfel încât la începutul…
Vezi articolul

Consilierul prim-ministrului pe Educație, Sorin Costreie: Există o rezistență foarte mare în societatea noastră prin care, și cu educația sexuală, și cu educația financiară, credem că distrugem inocența copiilor / Cred că această inocență a copiilor noștri trebuie educată, inocența în cazul de față înseamnă necunoaștere

„Există încă o rezistență în societatea noastră foarte mare prin care, și cu educația sexuală, și cu educația financiară, vă spun că sunt studii în spate, credem că distrugem inocența…
Vezi articolul