Mircea Miclea, despre interzicerea informațiilor despre identitatea de gen: Interzicând aceste discuții în școală, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți. Este aberant ce au făcut

10.464 de vizualizări
Mircea Miclea / Foto: Marius Tucă Show
Interzicerea în școli și universități a informațiilor depre identitatea de gen este o decizie “total greșită, din două motive: un organism legiuitor stabilește ca în Evul Mediu ce să se predea și ce să nu se predea, ceea este aberant, este o atitudine medievală. Și interzicând aceste discuții despre aceste teorii, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți”, a declarat profesorul Mircea Miclea.

Fondatorul școlii cognitive în psihologia românească și profesor la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Mircea Miclea a avertizat că “nu o să se mai discute în școală despre ce înseamnă să fii gay, straight, transgender. Să discuți nu înseamnă să devii. Ceea ce trebuie împiedicat este prozelitismul”.

Declarațiile au fost făcute la Marius Tuca Show. Afirmațiile făcute de Miclea, după ce Senatul, cameră decizională a Parlamentului, a adoptat ieri un proiect de lege inițiat de doi parlamentari PMP care interzice în școli, în universități și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, orice referire la identitatea de gen:

  • Decizia este total greșită, din două motive: un organism legiuitor stabilește ca în Evul Mediu ce să se predea și ce să nu se predea, ceea este aberant, este o atitudine medievală.
  • Și interzicând aceste discuții despre aceste teorii, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți.
  • Așa că nu o să se mai discute în școală despre ce înseamnă să fii gay, straight, transgender. Să discuți nu înseamnă să devii. Ceea ce trebuie împiedicat este prozelitismul. Dar asta e cu totul altceva.
  • Interzicând aceste discuții în școală, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți, este aberant ce au facut. Dar eu sunt convins că nu s-au gandit la ce au făcut“.

Am senzația că trăim în obscurantism, când ideologiile sunt mai importante decât logica și faptele. Trebuie să facem tot ce putem să revenim la o abordare iluministă, în care faptele și logica sunt mai importante decât ideologiile“, a precizat fostul ministru al Educației.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Sondaj IRES: Guvernul și Ministerul Sănătății sunt pe ultimul loc în topul încrederii părinților în instituții cu privire la deciziile de începere a cursurilor. 80% din părinți vor să fie implicați direct în discuțiile locale

Guvernul este pe ultimul loc în clasamentul încrederii cetățenilor în instituții, atunci când vine vorba despre deciziile cu privire la desfășurarea anului școlar 2020 – 2021. Concret, 48% dintre părinții…
Vezi articolul

Pilotarea testării standardizate trebuia să evalueze competențele elevilor la finalul anului școlar 2021-2022. Ministerul și partenerul Brio prezintă acum obiective complet diferite de cele din ordinul de ministru și din protocolul de parteneriat

Partenerii din programul de testare standardizată prin care trebuia să fie evaluat nivelul de competențe al elevilor din România declară, la 3 luni de la desfășurarea programului, cu totul alte…
Vezi articolul
Dacian Dolean / Foto: Arhiva personala

Sper că experții în științele educației consultați de ministru vor ști să-i explice că scopul evaluării intermediare (extemporale, teze) este diferit de cel al evaluării inițiale și de cel al evaluării finale – cercetătorul Dacian Dolean

Schimbarea structurii anului școlar de la semestre la module nu ar avea niciun impact asupra reducerii gradului de analfabetism funcțional, potrivit unui scurt interviu acordat de cercetătorul Dacian Dolean pentru…
Vezi articolul

De ce e atât de greu pentru unii să se comporte responsabil în timpul epidemiei COVID-19? Despre lipsa de educație, efectul Dunning-Kruger și disonanța cognitivă – cercetătorul Dacian Dolean

În această perioadă numeroși specialiști din țară și din străinătate atrag atenția asupra rolului crucial pe care îl are distanțarea socială pentru minimizarea impactului de epidemie COVID-19. Cu toate acestea,…
Vezi articolul