Noile planuri-cadru – discutate astăzi la Ministerul Educației. Secretarul de stat pe preuniversitar, despre o posibilă amânare a reducerii numărului de ore: Se iau în calcul toate variantele posibile

28.535 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministrul Educației anunță pe agenda sa de astăzi o “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”. Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat pentru preuniversitar, a declarat că “este doar o primă întâlnire a grupului de lucru ce are în vedere discutarea planurilor-cadru aprobate”. Întrebată dacă are în vedere amânarea aplicării legii ce reduce numărul de ore de școală, în contextul în care aceasta este abia prima întâlnire a grupului de lucru și legea ar trebui să se aplice din septembrie 2020, Barcari a răspuns: “se iau în calcul toate variantele posibile; să vedem ce părere au și partenerii noștri de dialog”.
  • Amintim că la finalul anului trecut ministrul Anisie anunța că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie 2020

Ministerul Educației a publicat în această dimineață agenda ministrului Monica Anisie, pentru ziua de 23 ianuarie 2020. Ministerul anunță astfel că Anisie are programată, la ora 12:00, o “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”.

Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat responsabil cu învățământul pentru preuniversitar, a declarat că “este doar o primă întâlnire a grupului de lucru ce are în vedere discutarea planurilor-cadru aprobate. Ne vom concentra în primul rând atenția pe ce avem de făcut la următoarele întâlniri: deci stabilim o procedură de lucru la această primă întâlnire. Noi am convocat mai multe persoane”.

În ceea ce privește coordonatorii acestui grup de lucru, Barcari a afirmat: “Eu mă ocup, împreună cu doamna Daniela Bogdan și alături de noi este dl decan Lucian Ciolan [Facultatea de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București – n.red.], dl Staș, experți în educație, de aceea nu pot să lansez niște idei, pentru că este o prima întâlnire de lucru și o să vedem cu ce începem. Acum stabilim ce vom face la întâlnirile următoare, deci o procedură de lucru, și vom stabili și programul întâlnirilor, pentru că este evident că nu ne vom opri la doar o întâlnire”.

Întrebat dacă Ministerul Educației va proroga legea care taie cu până la 9 ore pe săptămână în gimnaziu – lege aprobată de Parlament în octombrie 2019 și care are ca termen de aplicare septembre 2020 -, secretarul de stat pe preuniversitar a declarat, pentru Edupedu.ro: “Nu mă pot pronunța acum asupra niciunui aspect. Până nu ne întâlnim și nu vom discuta, nu pot declara nimic. Se iau în calcul toate variantele posibile; să vedem ce părere au și partenerii noștri de dialog”.

Avem și reprezentanți de la Institutul de Științe ale Educației, și de la Centrul Național de Evaluare și Examinare, avem un grup de lucru format din vreo 23 de persoane, a precizat Barcari.

Informații de background

Întâlnirea de la Minister vine în contextul în care Parlamentul a votat în octombrie 2019 o lege care scade, începând de anul școlar viitor, numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar. Legea prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.

Tot acum Ministerul Educației trebuie să modifice curriculumul de liceu, pentru a fi în concordanță cu înnoirea curriculară din învățământul gimnazial, care a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. Întârzierea aprobării noilor planuri-cadru și a programelor școlare noi de liceu va angrena automat o nouă întârziere a tuturor manualelor, de data aceasta la liceu.

La scurt timp după ce a preluat mandatul de ministru, Monica Anisie a declarat la Europa FM că legea care mișcorează numărul de ore la gimnaziu și care tocmai fusese aprobată de Parlament va conduce la realizarea unui nou plan-cadru și va însemna tăieri de discipline.

E vorba de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Că nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline”, declara Monica Anisie, pe 12 noiembrie, într-un interviu acordat Europa FM.

Noile planuri-cadru trebuie “să fie construite din perspectiva a ceea ce un elev poate duce, nu din perspectiva a ceea ce profesorul ar trebui să aibă“, a adăugat atunci ministrul, precizând: “să știți că ne gândim și la profesorii care vor rămâne fără catedră, dacă nu mai există disciplina respectivă în planul-cadru“.

Doar o zi mai târziu, același ministru Monica Anisie a revenit asupra propriei declarații și a spus că „nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare”.

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Citește și:

 


5 comments
  1. Abrambureala continua! Asa cum a venit ministresa Anisie, asa va pleca si ea ca si ceilalti. Si mai mult decat atat, nu se va schimba nimic in bine!

  2. Ar fi interesant sa faceti un experiment, unic in Romania: sa nu mai modificati programele scolare in fiecare an, de fapt sa nu mai modificati nimic pana nu ati masurat efectele ultimelor modificari pe cel putin un ciclu de scolarizare, pentru ca ati transformat scoala in casa de nebuni.

    1. MASURAT! Acesta e cuvantul cheie.
      Nu s-a masurat nici unul din efectele produse de schimbarile halucinante din ultimii 30 de ani, iar ‘specialistii in educatie’ au alte probleme.
      Scuze, dar mor cand aud termenul asta, sub auspiciile caruia s-au emis si se emit cele mai aberante teorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul are libertatea să-și organizeze predarea și evaluarea pe parcursul întregului an școlar, între evaluarea standardizată de la începutul anului și cea de la final, anunță ministrul educației în contextul schimbării structurii calendarului școlar

Ministrul Educației a declarat astăzi că profesorii vor avea libertatea „să-și organizeze atât predarea materiei, cât și evaluarea pe fiecare disciplină”, între evaluarea standardizată de la începutul anului și cea…
Vezi articolul

La Fizică, nivelul performanțelor elevilor în învățare este temă la cercul pedagogic din județul Neamț. Vor participa toți profesorii care au încadrarea de cel puţin o jumătate de normă la disciplina fizică în anul şcolar 2024-2025, conform inspectoratului școlar

Referitor la cercurile pedagogice, nivelul performanțelor elevilor în învățare, pentru disciplina fizică, face partea din tematica anunțată de Inspectoratul Școlar Județean Neamț. O altă temă se referă la optimizarea procesului…
Vezi articolul

HARTA România, printre statele europene care au donat cel mai puțin în cadrul teledonului organizat de Comisia Europeană/ Cine a donat cele mai mari sume pentru descoperirea unui vaccin și tratament împotriva COVID 19

Șefa Comisiei Europene, Ursula Von der Leyen, a anunțat, luni, că în urma teledonului internațional găzduit de executivul european având ca scop strângerea de fonduri pentru descoperirea unui vaccin, diagnostic…
Vezi articolul

Premierul Ciolacu anunță că a închis tot bugetul fără să fi stabilit cu cât vor crește salariile profesorilor: Voi decide împreună cu liderii de sindicat în aceste zile/ Avem un buget iarăşi istoric la Educaţie de 4,1%, deci o mărire de 60%

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunțat „un buget, iarăşi, istoric la Educaţie, de 4,1%, deci o mărire de 60% a bugetului pe Educaţie“, luni dimineața. Într-o declarație de la sediul PSD,…
Vezi articolul

Guvernul a desființat ARACIP, în forma înființată în 2005. Noua organizare, aprobată de Guvern pentru agenția care acreditează școlile și grădinițele, „ține seama atât de practicile internaționale din state cu sisteme performante de educație, precum Marea Britanie, Olanda, Franța sau Finlanda, cât și de România Educată”, anunță ministrul Cîmpeanu

Guvernul a aprobat actul normativ care reorganizează ARACIP – Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, anunță oficial Ministerul Educației. Tehnic, noua hotărâre de guvern abrogă hotărârea prin care…
Vezi articolul