Din anul școlar 2025-2026, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre Ordinul ministrului educației nr. 5.198/2025 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, an școlar 2025-2026.
Procedura prevede aplicarea măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare prevede, cunoscută drept Legea Bolojan.
Art. 4 – „(13) În atribuțiile postului didactic de învățător/institutor/profesor pentru învățământul primar se includ obligatoriu 2 ore/săptămână de pregătire remedială”, conform procedurii.
Prevederea referitoare la cele două ore de pregătire remedială pentru învățători apare și în Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.
Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.
Procedura pentru încadrarea profesorilor în anul școlar 2025-2026 poate fi consultată mai jos:
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
21 comments
Sunt multe persoane care vorbesc fără sa cunoască realitatea!!!! Munca unui dirigintele nu se rezuma doar la carnete și note trecute în catalog. O educatoare trebuie plătită cu doua salarii pe lună, schimba scutece, șterge năsucuri, șterge lacrimi ale copiilor de 3 ani, plus consiliere cu părinții și multe alte, slte lucruri care nu sunt trecute în fisa postului. La fel se întâmplă și cu un învățător. Acesta nu are pauza, ii dragsleste, ii giugiuleste pe copilași, corectează fise, caiete…..
În urma acestei „minunate” legi educatorii, învățătorii și profesorii, vor avea câte 20 de ore de predare pe săptămână?
8 ore de meditații gratuite pe luna…unde s a mai pomenit așa ceva în lumea asta? Ferească Dumnezeu! 👎👎👎👎👎 Demisia ministrului și a guvernului!
Am făcut ore remediale ( chiar două pe săptămână) la ultimele generații de elevi. Le ziceam „meditații gratuite” și le desfășuram imediat după încheierea cursurilor din orarul clasei. Aveam acordul scris al părinților pentru participarea copiilor. Copiii proveneau din medii sociale diverse.
Ceea ce am observat în acești ani a fost că cele mai eficiente remediale sunt de la clasa a II-a în sus. La clasa pregătitoare nu am avut succes, deoarece aveam copii care îmi dormeau cu capul pe bancă la orele obișnuite. Ceilalți copii nu aveau suficientă răbdare la activități, astfel că remedialele ar fi echivalente cu „ore de joacă”. Și la clasa I am observat aproape același lucru. La acest nivel au fost foarte puțini care să rămână o oră peste program, după care au renunțat. Poate vă folosesc aceste informații.
O soluție bună ar fi ca orele de religie sa fie predate tot de învățători deoarece au competentele necesare. A devenit Religia pentru mulți copii o sperietoare la cum este predata de profesorii de religie foarte dogmatici.
Să le scoată de tot! Copiii acceptă să facă rrligie doar penyru un 10 în catalog.13 ani de rel8gie în defavoarea orelor de educație fizică, muzică, desen sau alte discipline e prea mult!
De ce primesc educatoarele indemnizație de diriginte?Nu au carnete de
elev,abandon,burse,situații școlare,ședințe,teme…..etc,au doar cadouri și bani la serbările de Crăciun și 8 Martie .
Tu ai trecut pe la scoala? La cum scrii, sunt sigur ca nu.
Daca nu cunoști realitatea din sistemul preșcolar, abtine-te de la astfel de păreri: educatoarele se ocupa de dosare de ajutor social, ore de consiliere cu părinții, ședințe școlare, întâlniri cu părinții ori de cate ori este nevoie și de multe alte probleme care fac obiectul orelor de dirigenție…..
Pentru ca educatoarele si invatatoarele sterg copiii la nas, la f..d, le desfac pachetele, sticlele cu apa, ii invata sa manance cu gurita inchisa, pe servetel, ii imbraca, ii dezbraca de geci, pulovere si pulovarase, ii invata cum sa se imbrace, ii leaga la sireturi de zeci de ori pe zi, ii invata sa spuna „te rog”, „multumesc” etc, îi mangaie si ii consoleaza cand sunt tristi din orice motiv, ii ajuta in absolut orice cand nu este mama. Educatoarele si invatatoarele tin locul mamelor. Cand o mama sta cu teama ca are un copil care nu este invatat sa stea singur, nu stie sa imbrace un pulovaras, nu poate sa-si desfaca pachetelul etc, trebuie sa stie ca acolo sunt doamnele. Asta fac educatoarele si invatatoarele. Nu mai generalizati cu cadourile si banii! Asa ajung toti sa creada ca peste tot este acelasi lucru. Sunt atatea gradinite si scoli de tara sau orasele mici unde copiii primesc de la doamne tot ce au nevoie. Sunt invatatoare. Am lucrat suplimentar 3 zile pe saptamana , la clasa pregatitoare, timp in care le-am facut copiilor, mai mereu, o gustare din banii mei, le-am cumparat pixuri, stilouri, culori, creioane, carioci, gume de sters, dulciuri etc, din banii mei, frecvent, ca recompensa si apreciere pentru ca ei sa stie ca sunt alaturi de ei. Am zugravit clasa pe banii mei, de 2 ori, am 2 imprimante cumparate din banii mei, perdelele din banii mei, covor din banii mei, toner ( intotdeauna) din banii mei ..Ideea este ca nu regret nicio secunda timpul petrecut in plus pentru a le oferi ajutor si nici banii pe care ii cheltui pentru ei. Ma bucur ca pot fi acolo pentru a le sterge orice lacrima izvorata din te miri ce „of” al copilarei, ma bucur cand ii vad ca se imbulzesc sa-i leg la sireturi si zambesc cum ii vad ca incearca, uneori, sa se descalte pe sub banci, doar de dragul de a-i ajuta eu sa-si puna incaltamintea. Cat despre cadouri…Da, exista, cadouri simbolice, dar la randul meu impart si ultimul biscuite cu ei. In concluzie, ura aceasta fata de invatamant si profesori este o metoda si o „moda” prin care oamenii ascund propriile greseli ca parinti, indiferenta lor fata de nevoile copiilor si lipsa timpului lor alaturi de ei. Exista si cadre care nu au ce cauta in invatamant, ca in toate domeniile: zugravi care fac lucrari proaste, bucatari care habar n-au sa gateasca, frizeri si coafeze care te fac sa stai cu caciula pe cap, manichiuriste care strica unghiile, tamplari care fac mobila ce tine 3 saptamani, instalatori si electricieni dupa care ti-e teama sa aprinzi becul sau sa dai drumul la apa, medici care habar n-au de ce te doare si cum te doare, secretare si functionari publici care abia asteapta sa-i intrebi ceva ca sa tipe tine etc. Mi-ar lua foarte mult sa enumar lipsurile din toate domeniile. Aproape ca toate „defectele” din toate domeniile pleaca din lipsa celor 7 ani de acasa, din „chiulul” de la scoala, de la „nu am de ce sa invat”, de „lasa ca merge si-asa” etc. In orice domeniu este nevoie de studiu, munca, determinare, dedicatie. Daca ati reusit sa fiti foarte buni in domeniul in care profesati si v-ati autospecializat, atunci comentati pe seama cadrelor si a „dirigentiei” cat doriti, daca nu, lasati-ne sa ne facem treaba. In cazul in care ati intalnit educatoare/ invatatoare care stau degeaba, faceti reclamatie! Daca este doar „din auzite”, nu mai generalizati!.
Sunt educatoare în mediu rural, avem tichete sociale, înscriem copiii la grădiniță, pentru că ni se aruncă această atribuție datorită faptului că secretariatul nu are timp, de acte numai spun, nu există zi de la Dumnezeu să nu facem măcar 2 procese verbale. Rușine! Vă invităm o zi la grădiniță să vedeți dacă rezistați.
Dacă e ce cred, se anunță abia începutul austerității. Natalitatea e după cum spun ungurii: „și un copil e mult, dar nici trei sferturi nu se poate!” Natalitatea e km zero. Practic, populația va scădea, dar până atunci încă e nevoie de oameni în câmpul muncii și astfel crește vârsta de pensionare. Pe de altă parte, din același motiv, se va reduce drastic nr. locurilor de muncă, probabil că se va ieși forțat la pensie prin unele domenii, mai cu penalizare sau ceva pentru că vor fi mulți la câțiva pași distanță de pensionarea de drept…Apoi, lumea va reintra într-o un scenariu de stabilitate
Ii obliga sa faca educatie remediala pe cei care au zero formare in educatie remediala. Obtin astfel o iluzie si foarte probabil rezultate minime in cel mai fericit caz.
Foarte probabil interventiile o sa fie superficiale sau gresite. O modalitate excelenta pentru ca elevii sa-si piarda increderea in scoala.
Educație remedială: o încercare de clarificare a conceptului: https://www.edusprijin.ro/educatie-remediala-incercare-de-clarificare/
Educatoarele rup ușa la 11. :))
nu te saturi de cliseul tembel cu ruptul usii? transpare in tine o samanta de chiulangiu de la bunul simt!
Și învățătorii și profesorii, la fel. Primii la after-school și ultimii la meditații. Asta e vrăjeală ieftină, că au de făcut dosare și alte documentații.
Ca sa vezi cat esti de idi
1ot si ce imbe1ilitati spui: cum sa dai buzna la after school, cand after school se face cu propria clasa , dupa terminarea propriilor ore? Sincer, cauta te la tartacuta, ai mari probleme!😁😁😁
subscriu.
PERFECT DE ACORD ! UNII ÎNVĂȚĂTORI DAU EXAMENELE PENTRU EDUCATORI ȘI OCUPĂ POST DE ÎNVĂȚĂTOR ! MATEMATICĂ NU, ROMÂNĂ MAI PUȚIN!
Vorbești prostii; vino cu exemple concrete, nu cu afirmații de doi bani!
Sunt educatoare, la 13:00 plecăm. Rușine!!!