Olimpiada de Istorie 2025, etapa națională. Subiectele primite de elevi la Piatra Neamț și baremele de corectare – descarcă / Eseu despre statul român modern din secolul XIX, la clasa a VIII-a

6.251 de vizualizări
Olimpiada de Istorie 2025
Subiecte și bareme Olimpiada națională de istorie 2025 / Foto: captură document
Subiectele și baremele de notare de la Olimpiada de Istorie 2025, etapa națională, organizată pe 14-18 aprilie la Piatra Neamț, au fost publicate de organizatori pe site-ul competiției. Documentele pot fi descărcate mai jos din articol.
  • Rezultatele au fost publicate pe 17 aprilie, iar contestațiile au putut fi depuse în aceeași zi. Rezultatele în urma contestațiilor pot fi consultate aici, publicate de comisia centrală a olimpiadei naționale de istorie 2025.

Olimpiada de Istorie 2025

La clasa a VIII-a, elevii au avut de redactat un eseu de 3–4 pagini despre constituirea și evoluția statului român modern în secolul al XIX-lea. Subiectul a impus includerea a două programe revoluționare din 1848 și câte o consecință a fiecăruia, două fapte istorice relevante din deceniul al șaselea al secolului XIX care au contribuit la constituirea statului, o caracteristică a actului constituțional din 1864, un fapt istoric din 1866, precum și o opinie referitoare la participarea României la „criza orientală” susținută prin două fapte istorice.

La clasa a IX-a, elevii au avut de elaborat o sinteză despre Europa în secolele al V-lea – al XIV-lea, în 3–4 pagini. Lucrarea trebuia să includă două cauze și două consecințe ale formării popoarelor medievale din Europa, un fapt istoric privind Imperiul Bizantin între secolele VII–XI și două consecințe ale acestuia, explicarea rolului unei personalități din Imperiul Romano-German (sec. X–XI), precum și două asemănări și o deosebire între întemeierea Moldovei și a Țării Românești.

La clasa a X-a, elevii au fost puși să realizeze o analiză comparativă a statului și societății din Europa în secolul al XIX-lea și prima jumătate a secolului al XX-lea. Eseul de 3–4 pagini trebuia să trateze o asemănare și o deosebire între evenimentele din 1821 și 1848 din spațiul românesc, două fapte istorice referitoare la conflictele din a doua jumătate a secolului XIX și consecințele lor (una politică, una economică), două asemănări și două deosebiri între regimurile comunist și fascist în perioada interbelică și o opinie susținută privind continuitatea în relațiile internaționale între 1919–1939.

La clasa a XI-a, subiectul a cerut o sinteză de 4–5 pagini despre Europa în a doua jumătate a secolului al XX-lea. Elevii trebuiau să prezinte două asemănări și două deosebiri referitoare la regimurile politice din Europa Răsăriteană între 1951–1960, o caracteristică a relațiilor internaționale europene din anii 1970, două cauze și două consecințe ale înlăturării unui regim totalitar în Europa Răsăriteană și un punct de vedere argumentat privind integrarea statelor din Europa Occidentală în ultimele două decenii ale secolului XX.

La clasa a XII-a, elevii au avut de redactat un eseu de 4–5 pagini despre evoluția statului român în a doua jumătate a secolului al XIX-lea și prima jumătate a secolului XX. Li s-a cerut să evidențieze o constantă în politica internă din anii 1870–1880, una în relațiile internaționale între 1910–1917, două asemănări între faptele din 1918, două acțiuni diplomatice ale României în 1919–1920 și o asemănare între acestea, precum și o opinie argumentată despre participarea României la relațiile internaționale în anii 1930–1940.

FOTO DOCUMENT Subiectele de la ONIstorie 2025 – Piatra Neamț, clasele VIII-XII:

FOTO DOCUMENT Baremele de la ONIstorie 2025 – Piatra Neamț, clasele VIII-XII:


2 comments
  1. Din titlu se vede o greseala de gramatica. Substantivul „barem” are pluralul „baremuri”. Similar este” harem” cu pluralul „haremuri”, „tacam” cu „tacamuri”, „tandem cu tandemuri”. Vai mama ei de limba romana si scribii ei de azi !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La o săptămână de la încheierea dezbaterilor, ministrul Cîmpeanu anunță aproape 10.000 de amendamente la proiectele de legi și că în minister e foarte mult de muncă: „În paralel, lucrăm la lista elevilor care au obținut nota 10 la Bacalaureat și la Evaluarea Națională”

„Lucrăm la lista elevilor care au obținut nota 10 la Bacalaureat și la Evaluarea Națională. Pe 3 septembrie vom avea închisă această listă, după ce vor fi anunțate și rezultatele…
Vezi articolul

A rămas o săptămână până la simulările pentru Evaluarea Națională 2023 / Elevii de clasa a XII-a încep probele în data de 27 martie. Calendarul complet și lista conținuturilor eliminate

Simulările pentru Evaluarea Națională 2023 se desfășoară în perioada 20-22 martie, iar cele pentru examenul de Bacalaureat 2023 au loc între 27 martie și 30 martie, potrivit calendarului oficial. Vezi mai jos,…
Vezi articolul

VIDEO Nu există o campanie de vaccinare a profesorilor, fiecare se înscrie la programare când dorește / Elevii cu boli cronice pot fi înscriși de aparținători / Programarea începe pe 15 ianuarie – Valeriu Gheorghiţă, coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare

Profesorii, care fac parte din categoria persoanelor care deservesc activități esențiale, se pot înscrie, începând din data de 15 ianuarie, la vaccinare dacă doresc acest lucru, însă nu există o…
Vezi articolul

Comisarul european pe Educație, poză fără Andronescu de la Reuniunea miniștrilor la București, după ce aceasta i-a lăsat să aștepte în picioare la poza finală

Comisarul european pentru Educație a publicat pe Twitter o fotografie de la reuniunea miniștrilor educației organizată la București, în care oficialii o așteaptă pe Ecaterina Andronescu. Potrivit surselor Edupedu.ro, ministrul…
Vezi articolul