Olimpiada Lectura ca Abilitate de Viață – OLAV 2025, etapa județeană. Descarcă subiectele și baremele pentru nivelurile 1 și 2 de la gimnaziu și liceu

41.097 de vizualizări
OLAV 2025 – subiecte olimpiada de lectură 2025, etapa județeană / Foto: captură document
Subiectele și baremele de corectare la Olimpiada „Lectura ca Abilitate de Viață” (OLAV) 2025, etapa județeană, de duminică, 9 martie, au fost obținute de Edupedu.ro și pot fi descărcate mai jos din articol.

Este vorba de subiecte și bareme pentru nivelurile 1 și 2 atât de la gimnaziu, cât și de la liceu (clasele V-VI, VII-VIII, IX-X și XI-XII).

La nivelul 1 Gimnaziu (clasele a V-a și a VI-a), textul primit este un fragment din „Școala Fricoșilor” de Gitty Daneshvari, în care un grup de copii, fiecare cu propriile temeri, se pregătește să plece către o școală specială unde vor învăța să-și înfrunte fricile. Scena se petrece într-o stație de autobuz, iar tensiunea este accentuată de temerile fiecărui copil, în special de anxietatea lui Theo, care nu vrea să renunțe la telefonul său mobil.

  • Printre cerințe este și redactarea unui text în care elevul să își imagineze că este unul dintre participanții la călătoria către Școala Fricoșilor. Trebuie să scrie un articol pentru revista școlii, descriind impresiile și temerile resimțite în urma acestei experiențe, valorificând textul suport.

La nivelul 2 Gimnaziu (clasele a VII-a și a VIII-a), textul este un fragment din „Lalani sau marea cea îndepărtată” de Erin Entrada Kelly, despre o fată pe nume Anya, respinsă de comunitatea ei din cauza unei carapace care crește pe spatele său. În ciuda eforturilor de a scăpa de această trăsătură neobișnuită, este respinsă atât în forma inițială, cât și după ce reușește să își îndepărteze carapacea.

  • Printre cerințe este și ca elevul să interpreteze exclamația Anyei „În sfârșit mi-am găsit și eu turma!” și să justifice această reacție într-un text de maximum 20 de rânduri, analizând sensul apartenenței și al acceptării.

La nivelul 1 liceu, clasele IX-X, textul analizat este „Pălăria” de Alexandăr Karparov, în care un narator petrece timp într-un restaurant și își creează o întreagă poveste despre proprietarul unei pălării ponosite, doar pentru a descoperi la final că este chiar a lui. Acest moment aduce în discuție subiectivitatea percepțiilor și prejudecățile.

Iar la nivelul 2 liceu, clasele XI-XII, textul dat este un fragment din „Soarele gol” de Isaac Asimov, în care se discută despre o societate futuristă în care oamenii sunt izolați social și cresc într-un sistem controlat de roboți, fiind învățați să trăiască fără contact fizic direct. Aceasta ridică întrebări despre evoluția umană și despre rolul interacțiunii în dezvoltarea individuală.

DOCUMENT DESCARCĂ Subiect OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 1, gimnaziu:

  • DOCUMENT DESCARCĂ Barem de corectare OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 1, gimnaziu:

DOCUMENT DESCARCĂ Subiect OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 2, gimnaziu:

  • DOCUMENT DESCARCĂ Barem de corectare OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 2, gimnaziu:

DOCUMENT DESCARCĂ Subiect OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 1, liceu:

  • DOCUMENT DESCARCĂ Barem de corectare OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 1, liceu:

DOCUMENT DESCARCĂ Subiect OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 2, liceu:

  • DOCUMENT DESCARCĂ Barem de corectare OLAV 2025 – etapa județeană, nivel 2, liceu:
Citește și:
Olimpiada Națională de Fizică 2025 – etapa județeană. Descarcă subiectele și rezolvările publicate de centrele de examen, pentru clasele VI-XII / Etapa națională are loc la Slobozia, de pe 10 aprilie
Olimpiada Națională de Biologie 2025, etapa județeană. Subiecte și bareme de notare pentru clasele IX-XII – descarcă / Elevii din București pot depune contestații luni, 10 martie
Olimpiada Națională de Limba Engleză – ONLE 2025, etapa județeană. Subiecte și bareme de notare de la proba scrisă, clasele VII-XII, normal și bilingv sau intensiv / Primele rezultate apar în București marți, 11 martie
Olimpiada Națională de Matematică, etapa județeană 2025. Subiectele și soluțiile cu barem de corectare la clasele V-XII, publicate de Societatea de Științe Matematice – DESCARCĂ


3 comments
  1. Buna ziua!
    Clasamentul national se va publica? Din experienta anilot trecuit, ce stiti?

  2. Baaaaaa, organizarea exeplara, unde dreacu’ se afiseaza rezultatele? Sau ati plecat cu totii la miting la Georgescu? Aparent organizarea aluia e mult peste ceea ce inseamna orice organizare de activitate scolara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Doru Căstăian, despre orientarea predării și învățării prin examenele naționale: Dacă evaluarea pretinde că este axată pe competențe, dar ea e de fapt bazată pe conținuturi, atunci am o problemă – elevul meu s-ar putea pur și simplu să ia o notă mult mai mică sau chiar să pice un examen, dacă eu îl pregătesc pe competențe

Învățarea și predarea sunt influențate de felul în care sunt făcute evaluările și de ceea ce testează evaluările și examenele naționale, spune profesorul Doru Căstăian într-un interviu pentru Radio România…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Vodafone

Pregătiți pentru viitor, program pentru elevii de gimnaziu: implicațiile inteligenței artificiale, ale realității augmentate și biotehnologiilor în meseriile viitorului, în 12 activități de învățare, cu ghid didactic gratuit

Cum am putea explica istoria Inteligenței Artificiale și implicațiile sale, pe înțelesul elevilor de gimnaziu? Și de unde am putea afla aplicații ale AI în științe precum astronomie, biologie, ecologie,…
Vezi articolul

Scoaterea Informaticii de la BAC generează reacția dură a celor mai bune universități: scrisoare către Andronescu de la profesorii de Informatică din Consorțiul Universitaria

Scoaterea informaticii de la bacalaureat – așa cum prevede viziunea pe educație lansată de Ecaterina Andronescu – generează reacția dură a celor mai bune universități*. Profesorii de informatică din Universitatea…
Vezi articolul

PROIECT Istoria și Geografia, eliminate din trunchiul comun, la clasele a XI-a și a XII-a, pentru elevii de la uman, real și tehnologic / Aceștia vor studia obligatoriu în clasele finale Istoria comunismului și Istoria evreilor, Holocaustul

Pentru elevii de la uman, real și tehnologic, disciplinele „Geografie” și „Istorie” au fost eliminate din trunchiul comun, la clasele a XI-a și a XII-a, potrivit proiectului de planuri-cadru de…
Vezi articolul