Susține proiectul educațional, de sănătate, cultural sau social care crezi că răspunde nevoilor comunității. Donația de 1,5 milioane de lei ajunge la fiecare dintre acestea, proporțional cu numărul de voturi (P)

996 de vizualizări
Foto: Profi
Șase proiecte sociale, inclusiv unul pentru combaterea abandonului școlar, unul ce oferă tratamente pentru copiii cu dizabilități și unul de decontare pentru transportul copiilor-pacienți beneficiază de sprijin din partea rețelei de retail Profi în cadrul campaniei Fapte bune făcute profi, începută pe 1 septembrie, care sprijină prin donații proiecte din educație, sănătate, mediu, cultură și social. Clienții nu plătesc nimic, dar pot spune unde și în ce proporție doresc să meargă banii, cei 1.500.000 lei donați de Profi. 

Asemenea celorlalte acțiuni desfășurate de aceste magazine de-a lungul a 11 ani de CSR, această companie a ales să susțină proiecte sociale care răspund nevoilor stringente ale comunității, după cum spune Pawel Musial, directorul general al rețelei de magazine Profi. Anul acesta, pe lângă proiectele de sprijin pentru copii (educație, sănătate), mai este inclus un proiect de asistență pentru refugiați, unul de salvare a monumentelor și unul de împădurire. 

Foto: Profi

Campania se desfășoară în perioada 1-21 septembrie, cu următorii participanți:

Nu lăsăm pe nimeni în urmă – (Asociația Blondie) – Sănătate. Din descrierea proiectului: “În România, persoanele care au nevoie de tratament în străinătate îşi pot deconta valoarea tratamentului, însă nu şi valoarea transportului, care de cele mai multe ori este imposibil de suportat de către pacient. După tot efortul depus în ultimele luni am realizat cât de mare este nevoia ca România să aibă o ambulanţă aeriană, iar prin acest proiect aducem şansa unui tratament mai aproape de copiii care nu au nici o şansă de supraviţuire în România.”

Educând o generație, schimbi viitorul țării – (Asociatia Îngeri pentru Suflete) – Educație. Din descrierea proiectului: “Zeci de mii de copii defavorizaţi din România abandonează şcoala din lipsă de resurse iar proiectul în care ne implicăm îşi propune să ajute peste 10.000 copii din 12 judeţe să nu renunţe la şcoală”.

Schimbă destinul unui refugiat– (Fundația Consiliul Național Român pentru Refugiați – CNRR, și Asociația LOGS) – Social. Din descrierea proiectului: “Ne propunem sa oferim asistenţă umanitară refugiaţilor aflaţi în situaţii dificile. Refugiaţilor le lipseşte plasa de siguranţă pe care cei mai mulţi dintre noi o avem. Adeseori, ei nu au familie sau prieteni care să îi ajute dacă îşi pierd locul de muncă, se îmbolnăvesc, sau trec prin alte situaţii dificile. Vom sprijini refugiaţii cu pachete alimentare de urgenţă, ajutor medical, produse de igienă şi alte produse care le acoperă nevoile de bază.”

Hidroterapia schimbă vieți – (Asociația Școala Mamei Junior) – Sănătate. Din descrierea proiectuluI: “Ne dorim să oferim, prin intermediul acestui proiect, una din cele mai consacrate terapii în tratarea afecţiunilor locomotorii şi psihiatrice: HIDROTERAPIA. Peste 450 de copii cu dizabiltăţi vor beneficia de şedinţe gratuite de terapie prin apă şi înot. în plus vrem să organizăm un concurs: SPECIAL OLYMPICS LA ÎNOT pentru copiii beneficiari.”

Ambulanța pentru Monumente – (Asociația Monumentum) – Cultură. Din descrierea proiectului: “Proiectul îşi propune salvarea patrimoniului românesc aflat în stare avansată de degradare sau de precolaps (peste 600 de monumente la nivelul anului 2016).”

Viitor cu păduri, fără viituri – (Asociația Viitor Plus) – Mediu. Din descrierea proiectului: “Asociaţia Viitor Plus plantează, cu ajutorul voluntarilor şi zilierilor Adoptă un Copac, de peste 12 ani, peste 112 hectare în sudul României, păduri care altfel nu ar fi existat.”

Foto: Profi

Compania precizează că, asemenea edițiilor din anii precedenți, nici de data aceasta clienții nu plătesc nimic.

Care este rolul clienților?

Clienții “dedică puțin timp pentru a decide ce procent din donația Profi va ajunge la fiecare dintre aceste proiecte. Tot ce au de făcut este ca în drumul spre ieșire, să scaneze bonul de casă la infochioșcul din magazin și să aleagă căruia dintre cele șase proiecte să îi ofere punctele pe care le-au acumulat. Orice cumpărătură, indiferent de sumă, aduce clientului un punct. Oricare dintre produsele sponsorizate aduce, și el, un punct suplimentar, tot indiferent de cantitatea cumpărată”.

Noutatea din acest an este că se poate vota și de acasă, prin intermediul paginii dedicate și completând informațiile de pe bonul de casă.

Pawel Musial, Directorul general Profi:
  • “Când, în 2011, am constatat că școala ar trebui să le ofere elevilor cunoștințe de IT astfel încât să fie pregătiți pentru piața muncii din viitor, ne-am hotărât să venim în ajutorul sutelor de școli din apropierea magazinelor noastre dăruindu-le mii de laptopuri și videoproiectoare; puteți vedea cum se prezintă școlile de azi. Mai apoi, am înțeles că în jurul magazinelor noastre comunitățile au multe alte nevoi stringente, așa că ne-am diversificat susținerea și am dezvoltat parteneriate cu ONG-uri specializate, de succes, care să ducă în cele mai bune condiții, acolo unde este nevoie de ea, contribuția noastră anuală de 1,5 milioane de lei. Pentru ca proiectele promovate de aceste ONG-uri să beneficieze de o parte cât mai mare din donația Profi, ele trebuie să-și activeze comunitățile astfel încât să voteze în favoarea lor, căci fiecare obține o sumă proporțională cu numărul de voturi pe care îl acumulează.” 

Profi precizează că la această campanie contribuie un număr de 66 de companii partenere, cu 348 de produse sponsorizate.

Potrivit companiei, cu aproape 1500 de magazine în 681 de localități și peste 25,000 de angajați, Profi este nu doar retailerul cu cea mai mare acoperire geografică din România, dar și cel mai mare angajator privat.


1 comment
  1. In primul rand ar trebui ca aceasta actiune sa fie mai puternic mediatizata. Majoritatea covarsitoare a clientilor de la Profi nu cunosc aceasta initiativa. In al doilea rand ar trebui ca, public, sa se solicite Parlementului si Guvernului Romaniei sa se implice decisiv in aceste proiecte, in special cel care priveste copii defavorizati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Nextlab.tech

Dezvoltarea de conținut interactiv prin care atragi atenția copiilor, instrumente care ajută oamenii să înțeleagă conceptele, nu doar să ia rezultate de-a gata, printre schimbările în educație posibile cu ajutorul inteligenței artificiale. Interviu Claudia Oprescu, CSR Expert BCR și Radu Constantinescu, CEO Qualitance

Dezvoltarea de conținut interactiv, prin care atragi atenția copiilor, instrumente care ajută oamenii să înțeleagă conceptele, nu doar să ia rezultate de-a gata sunt două dintre schimbările în educație care…
Vezi articolul

Material susținut de ECDL Romania

Doi liceeni îmbină pasiunea pentru robotică și științe cu tehnicile de imprimare 3D: Toate piesele colorate de pe robotul nostru sunt făcute la imprimantele 3D de la liceu / Datorită acestor activități practice am aflat ce vrem să facem pe viitor

„Am intrat în echipa de robotică să învățăm ceva mai mult din liceu, pentru că în liceu nu înveți multe lucruri practice. Știm mai multe despre ce poate să urmeze…
Vezi articolul

Dezvoltarea unor competențe cheie pentru elevii de 10-14 ani din rural și urban mic: înscrieri deschise la Future Ready 4.0, cursuri gratuite online de Programare în Gaming, Securitate cibernetică, Carieră și alte module (P)

Programul Future Ready – Dezvoltăm competențele generațiilor viitoare își propune să ofere șansa copiilor cu oportunități limitate de a face față cererilor pieței muncii din viitor, prin dezvoltarea unor competențe…
Vezi articolul