Părinții care schimbă Bucureștiul: Grow Up Romania a lansat o campanie de înlocuire a panourilor “comuniste” din parcuri. Răspunsul autorităților: Să spună cetățenii că afișele nu sunt bune

2.338 de vizualizări
“Bine că inventați voi roata!”, “Veniți să ne cereți să schimbăm panourile din parcuri când aveți statistică pe sector care să arate că cetățenilor nu le plac afișele existente”. Acestea sunt răspunsurile pe care Adelina Oane, fondator al grupului civic Grow Up Romania, a povestit pentru Edupedu.ro că le-a primit de la Administrația domeniului public sector 2 București, unde a mers cu propunerea de a schimba panourile din locurile de joacă și parcuri. Afișele din București sunt atât de încărcate de reguli și au o grafică într-atât de monotonă, încât își ratează din start obiectivul: de a-i educa pe părinți și copii, de a anunța pe oricine intră în locurile pentru copii că nu au voie să arunce mizerie altundeva decât la coș, să fumeze sau să distrugă mobilierul, a explicat Adelina Oane pentru Edupedu.ro.

Grupul de părinți reuniți în organizația Grow Up Romania a inițiat o campanie de transformare a afișelor din parcuri, după ce a realizat un chestionar online la care 63% dintre părinți au răspuns că nu știu, nu au observat sau nu există panouri cu reguli în locurile de joacă. Asociația civică inițiată de Adelina Oane, Dana Ostacie, Iulia Groves, Alma Cazacu și Cristina Cioabă a mers cu rezultatele sondajului, precum și cu două afișe pe care le-au realizat, la Primăria Sectorului 2. Ce răspuns au primit din partea autorităților locale?

Aventura tinerelor care vor să schimbe panourile din parcuri, la administrația domeniului public
Adelina Oane si unul dintre afisele propuse de Grow Up Romania

Adelina Oane, membru fondator Grow Up Romania, a povestit pentru Edupedu.ro că a mers în audiență la primăria Sectorului 2, pentru a le propune edililor să testeze în parcuri utilitatea unor noi afișe. “Am realizat un sondaj, online, în aprilie-mai, am centralizat datele, am profitat de faptul că avem un acord de parteneriat cu Primăria sector 2 și am cerut audiență la viceprimar. El a spus că este încântat de propunerea noastră și că va testa panourile în câteva parcuri, dar să cerem mai întâi acordul ADP Sector 2”, a declarat Adelina Oane, pentru Edupedu.ro.

Ne-am dus la ADP (Administrația Domeniului Public) Sector 2, unde oamenii au început să ia lucrurile mai în derâdere; ne-au spus să nu mai folosim faptul că viceprimarul ne-a trimis, că nu e datoria lor să schimbe comportamentul oamenilor care vin în parcuri și că oricum nu au văzut o îmbunătățire în comportamentul oamenilor cu panourile care există deja”, a explicat fondatoarea Grow Up Romania.

Ei au crezut că noi cerem bani; le-am zis că cerem doar permisiunea de a implementa în anumite parcuri panourile pe care le-am făcut noi. Ne-au spus că primim permisiunea doar dacă obținem statistici reprezentative pe Sectorul 2 că panourile sunt inutile, că abia atunci o să ia în calcul să facă un model comun și să implementeze”, a continuat Oane.

Panouri din parcurile bucurestene in 2019 / Foto: growupromania.ro

Tânăra a explicat că primele replici pe care le-a primit de la ADP au fost “iar ne puneți la treabă, să schimbăm! Oricum nu se schimbă nimic”.

Inițial, au fost reticenți, crezând că suntem de la vreun partid sau că contestăm regulile scrise în acele panouri. Noi le-am zis ca nu, vrem doar o altă soluție vizuală. Le-am arătat și pozele cu panourile din sector, așa cum arată ele acum. M-a surprins că nici măcar cei de la ADP nu știau că pe panourile din prezent nu este trecut fumatul interzis. Și ne-au zis că oricum nu se plânge nimeni de panouri, de ce inventăm noi roata? Normal că nu se plânge nimeni, că sunt invizibile”, a povestit Oane pentru Edupedu.ro.

Cum arată afișele din parcurile bucureștene, în 2019

Indicatoarele, panourile și afișele din parcuri sunt un instrument de educație urbană, folosit în toate țările, explică inițiatoarele campaniei. Ele reprezintă una dintre modalitățile prin care cetățenii află care sunt regulile pe care trebuie să le respecte în parcuri și în locurile de joacă.

Panou din Parcul Copiilor / Foto: growupromania.ro

“Eficiența lor depinde de modul în care sunt realizate și implementate”, spun tinerele, care subliniază că “în teoria comunicării eficiente se știe clar că tindem să reținem doar 10% din ceea ce auzim și 20% din ceea ce citim. Procentul crește însă la 80% atunci când comunicarea este una vizuală și clară (imagini deci, și nu text)”.

Exemple de panouri din parcurile din București:

Foto: www.growupromania.ro

 

Exemple de panouri din alte țări
Foto: growupromania.ro
Foto: growupromania.ro
Foto: growupromania.ro

 

Afișele realizate de Grow Up Romania și propuse primăriei Sector 2

“Propunerile vizuale Grow Up Romania s-au conturat având ca bază rezultatele chestionarului, studii de urbanism și exemple din alte țări. Ne-am dorit să promovăm mesaje pozitive, cu apel la bunul simț al cetățeanului prin informarea lui corectă, folosind simboluri simple, ușor de înțeles”, explică Grow Up Romania.

Foto: growupromania.ro

 

Foto: growupromania.ro

Organizația precizează că “folosirea identității ADP S2 și ALPAB este doar pentru un scop demonstrativ”.

Grow Up Romania este formată din 5 tinere care și-au stabilit ca obiectiv transformarea Bucureștiului într-un oraș child-friendly. “Conștientizam amploarea influenței pe care mediul în care cresc copiii noștri îl are asupra lor”, explică inițiatoarele Grow Up Romania, pe site-ul dedicat. Este motivul pentru care au lansat campaniile #ParchezNuBlochez, Strânge după câinele tău și au realizat Harta Lifturilor de la metroul din București.

Membrii Grow Up România:

  • Iulia Groves – design grafic (ea este în spatele identității Grow Up Romania și a tuturor materialelor grafice – concepte și design website, design flyere și postere)
  • Alma Cazacu – montaj, motion graphics & producție video, print (a realizat video-urile de promovare ale campaniilor “Obstacole Urbane” și “Strânge după câinele tău”)
  • Dana Ostacie – project management (organizare task-uri, comunicare)
  • Adelina Oane – sales, marketing online, organizare evenimente, networking
  • Cristina Cioabă – PR, comunicare (blog, social media, promovare campanii)
Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Membru CNSAS: Securiștii recrutau copii în vârstă de 13-14 ani pentru a furniza informații despre părinții sau profesorii lor / Metoda era ilegală chiar și în acea perioadă, am predat 50 de dosare la Parchetul Militar

50 de ofițeri de securitate care s-au ocupat de recrutarea unor copii ar putea fi cercetați penal. László Csendes, membru al Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității, relatează portalului de…
Vezi articolul

Profesorii de la Colegiul Național B.P. Hasdeu din Buzău, mesaj de susținere pentru directoarea demisionară Mîndruță și semnal de alarmă față de „atitudinea neprincipială” a Inspectoratului școlar: Nu putem și nu vrem să ne creștem elevii în cultura rușinii, a compromisului, a nonvalorii, a fricii

Un mesaj de susținere semnat de profesorii de la Colegiul Național „Bogdan P. Hasdeu” (CNBPH) din Buzău a fost publicat vineri după-amiază, 12 aprilie, pe pagina de Facebook a liceului.…
Vezi articolul