Părinții sunt întrebați dacă sunt de acord cu examenul la Colegiile naționale care suspendă obligativitatea Evaluării Naționale și dacă sunt de acord cu noul Bacalaureat din proiectele de legi ale Educației – sondaj lansat de Federația Părinților

20.538 de vizualizări
Foto: © Serhii Suravikin | Dreamstime.com
Un chestionar de consultare pentru părinți, cu privire la admiterea la liceu și noul Bacalaureat din proiectul de lege a învățământului preuniversitar, a fost lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, transmit reprezentanții organizației într-un comunicat remis EduPedu.ro în această dimineață. Pe 10 august 2022, propunerile primite vor fi aduse în discuție la întâlnirea asociației cu Ministerul Educației, potrivit comunicatului citat.

“Pe baza rezultatelor acestui chestionar, federația își va asuma opinia exprimată de majoritatea părinților și o va expune în cadrul discuțiilor pe care le va avea cu reprezentanții Ministerului Educației, în data de 10.08.2022, ca parte a procesului de consultare publică cu partenerii de dialog social”, se arată în pagina de chestionar.

Prima întrebare din cele 7 este În opinia dumneavoastră, intrarea în învățământul liceal al absolvenților de gimnaziu ar trebui să se facă:, iar cele 4 variante de răspuns sunt următoarele:

a) prin susținerea Evaluării Naționale, urmată de repartizarea computerizată, pe modelul actual, fără ca media claselor V-VIII să fie luată în calculul mediei de admitere;

b) prin susținerea Evaluării Naționale, urmată de repartizare computerizată, pe modelul actual, fără ca media claselor V-VIII să fie luată în calculul mediei de admitere, dar cu introducerea în subiectele de examen a unor itemi cu grade diferite de dificultate, astfel încât rezultatele obținute să reflecte, în mod real nivelul de competențe dobândite de elevi și să contribuie la o departajare mai clară a acestora;

c) prin examen de admitere la unul dintre Colegiile Naționale cărora li se va aproba organizarea admiterii proprii, pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de școlarizare. Organizarea concursului și criteriile de admitere se stabilesc prin decizia consiliului de administrație al unității de învățământ, care se publică pe site-ul instituției, la începutul fiecărui an școlar. Ulterior, se organizează Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, la care pot participa elevii care nu au susținut examen de admitere la colegiile respective sau nu au fost admiși la acestea. Locurile rămase neocupate la Colegiile Naționale și locurile din unitățile de învățământ liceal care nu au statut de Colegiu Național vor fi ocupate prin repartizare computerizată, pe baza mediei obținute la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a; (aceasta este varianta propusă în proiectul de lege)

d) prin examen de admitere la unul dintre Colegiile Naționale care vor solicita acest tip de admitere pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de școlarizare. Organizarea concursului și criteriile de admitere vor fi stabilite de Ministerul Educației, iar subiectele vor fi unice, la nivel național. Admiterea la colegii se va face pe baza rezultatelor obținute la examen și în ordinea opțiunilor exprimate de candidați, pentru o singură specializare, la oricare dintre colegiile respective. Ulterior, se organizează Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, la care pot participa elevii care nu au susținut examen de admitere sau care nu au fost admiși la colegii. Locurile rămase neocupate la Colegiile Naționale și locurile din unitățile de învățământ liceal care nu au statut de Colegiu Național vor fi ocupate prin repartizare computerizată, pe baza mediei obținute la Evaluarea Națională;

e) nu știu/nu răspund.

A doua întrebare și răspunsurile sună astfel: “În opinia dumneavoastră, în situația în care admiterea la Colegiile Naționale va fi organizată prin examen susținut separat de Evaluarea Națională, subiectele la probele/disciplinele de examen ar trebui să fie elaborate de:

a) profesorii Colegiului Național pentru care se susține examenul de admitere;
b) un grup de profesori de la mai multe Colegii Naționale. Subiectele vor fi aplicate în toate unitățile de învățământ din care provin acei profesori;
c) Ministerul Educației, prin instituțiile de resort abilitate în acest sens;
d) nu știu/nu răspund”.

Redăm comunicatul integral primit de la Edupart:

Publicarea în consultare publică a proiectelor noilor Legi ale învățământului a generat dezbateri intense în spațiu public, opiniile exprimate fiind deosebit de diverse.

Federația Națională a Părinților – EDUPART va susține, întotdeauna, în mod transparent, obiectiv și nepărtinitor opinia majorității părinților.

Fiind un partener activ de dialog social al Ministerului Educației Naționale, Federația lansează un chestionar pe două teme de importanță vitală pentru sistemul educațional românesc: admiterea în învățământul liceal și examenul de bacalaureat, subiecte care au stârnit numeroase reacții în rândul părinților.

Legea învățământului preuniversitar va oferi doar un cadru legislativ general, modalitățile de organizare și de desfășurare a examenelor naționale urmând fi stabilite ulterior prin metodologiile subsecvente, pentru elaborarea cărora Ministerul Educației a anunțat că va ține cont de rezultatele consultărilor publice. De aceea este foarte important să cunoaștem punctul de vedere al cât mai multor părinți, cărora le recomandăm ca, înainte de a completa chestionarul, să citească art. 74, 75, 76 și 77 ale proiectului Legii învățământului preuniversitar.

Pe baza rezultatelor acestui chestionar, Federația Națională a Părinților – EDUPART își va asuma opinia exprimată de majoritatea părinților și o va expune atât în cadrul discuțiilor pe care le va avea cu reprezentanții Ministerului Educației, în data de 10.08.2022, ca parte a procesului de consultare publică cu partenerii de dialog social, cât și în cadrul acțiunilor ulterioare.

Dată fiind importanța rezultatelor acestui chestionar, vă rugăm să ne ajutați în demersul nostru de a susține vocea părinților la nivelul factorilor decidenți, exprimându-vă opinia în legătură cu temele puse în discuție.

Facem un apel public către toți cei care pot și doresc să ne sprijine: distribuiți chestionarul, astfel încât acesta să poată fi completat de un număr cât mai mare de respondenți!

Chestionarul poate fi completat accesând următorul link: https://forms.gle/uMu1y3RZGFDvf24r9

Comunicatul de presă în format .pdf:

Foto: © Serhii Suravikin | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
INTERVIU Se va ști cu un an înainte cine face subiectele pentru admiterea la colegiile naționale, iar profesorii își pot pierde titulatura dacă fac meditații în acest sens, spune secretarul de stat Bogdan Cristescu, despre modificările propuse în noua lege a Educației
Sute de părinți au semnat o petiție prin care cer să nu fie organizat un concurs separat de admitere în colegii
Elevii din clasele a V-a și a IX-a vor da testare de alfabetizare, potrivit proiectului de noua lege a Educației

16 comentarii
  1. Nu este normal sa nu mai conteze delic media din gimnaziu… nu va mai fi stimulata concurenta in nici un fel..Nu este delic in regula ca, Colegiile sa-si organizeze propria admitere, nu face decat sa sporeasca legea pilelor si mafia meditatiilor. Vor intra doar pilele si cei care vor face meditatii cu profesorii de la colegiile respective!!! Dorim un sistem unic de evaluare, cu subiecte cu grade diferite de dificultate, care sa departajeze in mod corect toti copiii… nu vrem subiecte banale, la care toti copiii sa ia 9 si 10 si sa-i trimitem la scoli profesionale cu media 9.Bataie de joc!!!!

  2. Din seria “facem o lege proasta” … si le dam cu ea in cap sau mai bine zis isi dau singuri pt ca “romanul se pricepe la orice”.

  3. Cel mai mult mi-a placut intrebarea 1, despre evaluarea nationala: a) modelul actual sau b) pe modelul actual, dar cu introducerea în subiectele de examen a unor itemi cu grade diferite de dificultate…. adica acum intentionat se dau subiecte foarte usoare pentru ca marea majoritate sa ia intre 9 si 10… ca sa dea bine in statisticile ministerului.

    Cam asta e scoala in Romania… se scade gradul de dificultate si se ascunde gunoiul sub pres.

  4. Pentru intrarea la liceu de ce nu trebuie să conteze media claselor V-VIII acestă formă de învățământ parcă nu ar fii existat și copiilor nu le este recunoscută munca pentru că nu toți sunt avantajați sau ajutați de unii profesori,iar pentru sistemul educațional este un minus, nivelul gimnazial nu contează parcă nu aici încep să se formeze următoarele generații.

  5. Scriu în numele unui număr foarte mare de părinți care au meserii diferite și care provin din pături sociale diferite:
    – susținem cu tărie la renunțarea mediei din clasele V-VIII în ceea ce privește admiterea la liceu
    – nu suntem de acord cu predarea de către un profesor a 2 materii, vorbesc din proprie experiență ( prof de română predă și franceză, teoretic pentru că nu făceam franceză, profesorul de fizică predă și chimie, teoretic pentru că am făcut mai mult fizică iar notele de la chimie erau puse în funcțiune de cele de la fizică ). Din păcate și în zilele noastre sunt astfel de profesori, același ghinion a avut și fiica mea, motiv pentru care a trebuit să renunțe la visul de a da la medicină.
    Fiul meu a terminat clasă a-VII-a și din fericire nu a avut profesori care să predea 2 discipline, la biologie profesoara făcea legătura cu ce făceau la fizică și chimie și vice versa.
    Clar exemplele sunt cu miile.
    – clar bacalaureatul trebuie schimbat, din păcate la noi eleviii din anii terminali învață doar pentru materiile de examen, la celelalte părinții fac presiuni asupra profesorilor să pună note mari
    – din păcate presiunea pentru note asupra profesorilor nu se oprește deoarece vor avea nevoie de note mari pentru burse.
    – dorim introducerea examenului pe admiterea la liceu și facultatea.

  6. Consider ca ponderea mediei din învățământul gimnazial trebuie sa fie luata în considerare, având în vedere ca promoția din 2023 a muncit timp de trei ani pentru aceste rezultate și nu ar fi etic sa fie schimbat brusc modul de calculare al mediei de admitere la liceu. Schimbările trebuie făcute pentru noile cicluri de învățământ gimnazial, nu pentru cei aflați în anii terminali.

  7. Eu de exemplu as dori sa fie un trunchi comun la bac, dar nu din matematica, pt ca ce ar face cei de la liceele vocationale, sa faca meditatii la matematica, cand nu le va folosi vreodata in profesia lor?
    Ar putea fi un trunchi comun din lb romana, una sau 2 limbi straine , istorie, geografie, competente digitale si apoi 1 proba din profilul lor, cu o competenta practica .

  8. Da. Dar sunt întrebați cu opțiunile limitate, decise de Federație.(scrise parcă la minister)
    Nu există de exemplu varianta
    ,,Niciuna din cele de mai sus” sau ,, altă opinie”
    Acest sondaj va da rezultate false care vor fi folosite apoi de minister ca argument de consultare a ,,unui eșantion reprezentativ”

    Părinții care au copii in cls. de gimnaziu ar trebui sa fie foarte atenti la ce se întâmplă.
    Se crează o ,,admitere specială ” doar pt colegii ceea ce este discriminator chiar din enunț.
    Astfel după pensiile speciale din alte ministere, Ministerul Educației creează si el admitere specială, cu dedicație!

  9. Testul exclude din start media anilor de studiu. Sunt care doresc menținerea acestui criteriu. Domnul de la agronomie dorește (ca un politician ce e) să facă varză viața noastră. Atâtea schimbări nici dânsul nu le mai controlează.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Ecaterina Andronescu vine cu o nouă idee: în Franța, copiii care au probleme de rămânere în urmă sunt chemați la școală în vacanța de vară

În încercarea de a-și nuanța declarațiile făcute duminică seara, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă sursă de inspirație sau propunere. Într-o declarație făcută la România TV, Ecaterina Andronescu…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță o întâlnire vineri, la Guvern, pentru discuții despre începerea școlii. Cîmpeanu: Masca va fi obligatorie în continuare în școli, indiferent dacă elevii sunt vaccinați sau nu. Ipoteză: În cazul apariției de cazuri într-o clasă, cei nevaccinați să treacă obligatoriu în online

Măsurile pentru deschiderea şcolilor cu prezenţă fizică din 13 septembrie vor fi discutate vineri, de la ora 10:00, la Palatul Victoria, unde premierul Florin Cîţu a convocat o întâlnire la…
Vezi articolul