Patru asociații românești implicate în susținerea drepturilor copiilor și a egalității de gen, premiate de Ambasada Franței

133 de vizualizări
Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație, Asociația „Sprijinirea Integrării Sociale”, Asociația „Funky Citizens” și Asociația „SOS Satele Copiilor” sunt câștigătoarele unui apel la proiecte, destinat societății civile implicate în susținerea drepturilor și libertăților copiilor și a egalității de gen, organizat de Ambasada Franței în România.

Premiile, care constau în subvenții în valoare de patru mii de euro, au fost decernate în cadrul unei ceremonii care a avut loc, vineri, 9 noiembrie, la Reședința Franței, în prezența ambasadoarei Franței în România, Michèle Ramis.

Aceasta a salutat dinamismul asociațiilor din România care vin cu numeroase inițiative și joacă un rol important în mobilizarea și structurarea vieții publice din România.

„Toți cunoaștem puterea ideilor. Ele pot conține prejudecăți și pot reprezenta obstacole dificil de depășit în dezvoltarea individuală sau colectivă, dar pot aduce, de asemenea, energii pozitive, creative și pot răspândi în opinia publică bunăvoință, respect și solidaritate”, a declarat Michèle Ramis, ambasadoarea Franței în România.

Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație a fost premiat pentru un proiect de educație, sensibilizare și formare a studenților, părinților și profesorilor lor în domeniul egalității de gen și educații sexuală, în județul Argeș.

Asociația “Sprijinirea Integrării Sociale” a fost premiată pentru un proiect de consolidare a capacității serviciilor sociale ale Sectorului 6 din București și de îmbunătățire a comunicării între familiile aflate în situații de risc și instituțiile care se ocupă de combaterea abuzurilor asupra copiilor.

A fost, de asemenea, premiat proiectul Asociației „Funky Citizens” de creare a unui suport educațional civic online dezvoltat de și pentru fete, pentru a le sprijini în realizarea ambițiilor lor profesionale, punându-le în legătură cu femei de succes din România.

Al patrulea premiu a fost acordat Asociației „SOS Satele Copiilor România ” pentru proiectul pilot care vizează stabilizarea unui mecanism comun de raportare a situațiilor de maltratare sau a informațiilor de interes identificate în cadrul structurilor asociației. De altfel, acest proiect completează proiectul elaborat de Ambasada Franței în România și de magistratul de legătură, al cărui obiectiv este stabilirea unui protocol interinstituțional de cooperare privind abuzul asupra copilului.

Acest apel la proiecte are ca obiectiv combaterea prejudecăților și a stereotipurilor care împiedică dezvoltarea și abilitarea tinerilor, în special a fetelor, prin vizarea unei schimbări a normelor sociale și comportamentale și prin încurajarea autorităților publice să țină seama de preocupările lor în dezvoltarea politicilor care îi privește.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Principalele direcții europene stabilite și pentru educație în următorul deceniu – digitalizarea, mediul, redresarea post-pandemie și promovarea valorilor comune – pilonii măsurilor legislative dorite de instituțiile UE în 2022

Digitalizarea, agenda de mediu și valorile europene, principalele domenii pe care autoritățile comunitare le au în vedere inclusiv pentru dezvoltarea educației în acest deceniu, sunt prioritățile legislative ale Uniunii Europene…
Vezi articolul

Profesoara de informatică Dana Lica: Copilul trebuie să aibă cultura învățării de acasă și pe această bază un profesor poate construi / Învățământul de performanță ar putea fi un model de bună practică. Elevii de excepție care sunt ascultați pot ajuta să îmbunătățească tot actul educațional

Cultura învățării la un elev trebuie să vină de acasă mai întâi, pentru ca apoi profesorul să construiască un caracter și cunoștințe alături de copil și părinte, este de părere…
Vezi articolul

Inteligența artificială, folosită de mai multe școli din statul american Iowa pentru a alege ce cărți rămân în biblioteci din toamnă. Un decret recent le obligă să păstreze doar titlurile „adecvate vârstei” elevilor

Un district școlar din statul american Iowa folosește platforma de inteligență artificială (IA) ChatGPT pentru a alege ce cărți rămân în bibliotecile școlilor în noul an școlar, potrivit publicației Popular…
Vezi articolul