Prevederea privind numărul minim și maxim de elevi dintr-o clasă de liceu, amânată pentru anul școlar 2025-2026 – proiect

8.407 vizualizări
Foto: © Media Whalestock | Dreamstime.com
Prevederea privind numărul minim de 15 elevi și maxim de 26 de elevi dintr-o clasă de liceu, din legea învățământului preuniversitar, este amânată pentru anul școlar 2025-2026, conform unui proiect de ordonanță de urgență pus în dezbatere de Ministerul Finanțelor.
  • Prevederile din Legea învățământului preuniversitar privind numărul minim și maxim de elevi se vor aplica din anul școlar 2024-2025 doar pentru formațiuni de studiu noi din grupa mică și clasa pregătitoare

Conform proiectului de Ordonanță de urgență, „prevederile art. 23 alin. (1), lit. (f) se prorogă până la începutul anului școlar 2025-2026.

Legea învățământului preuniversitar prevede: 

„Art. 23. — (1) În învățământul preuniversitar, formațiunile de studiu cuprind grupe sau clase, după cum urmează:

f) învățământul liceal, inclusiv dual: clasa cuprinde, în medie, 22 de elevi, dar nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 26;”

„Efectivele de antepreşcolari, preşcolari şi elevi din formaţiunile de studiu deja constituite la data intrării în vigoare a Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 rămân aceleași până la finalizarea nivelului de învăţământ”, potrivit ministerului Educației.

Ministerul Educației poate aproba clase în care numărul elevilor să-l depășească pe cel prevăzut de Legea învățământului preuniversitar, conform unui ordin publicat în Monitorul Oficial pe 6 decembrie 2023. Astfel că, din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, pot fi peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu.

Foto: © Media Whalestock | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
OFICIAL Situațiile excepționale pentru care școlile pot solicita suplimentarea sau diminuarea numărului de elevi dintr-o clasă / Din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, într-o grupă de creșă pot să fie peste 22 de copii și peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu
Ușă deschisă pentru aglomerarea claselor de elevi. Din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, într-o grupă de creșă pot să fie peste 22 de copii și peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu – proiect
Numărul minim și maxim de elevi pentru fiecare clasă și de copii dintr-o grupă, conform Legii învățământului preuniversitar / Se va aplica din anul școlar 2024-2025, doar pentru formațiuni de studiu noi: grupa mică, clasa pregătitoare și a IX-a


4 comments
  1. jeguri ordinare

  2. ce lege a făcut mamaia asta ?Cati ani a lucrat la ea și câți bani a luat de la stat
    nu există așa ceva , niciun amendament nu trece neschimbat , praguri , limite , tot , trag de ele cum vor , nu aplica nimic din ce au zis.
    demisia cucoana , am ajuns sa l regret pe Câmpeanu 😠

  3. O planificare de exceptie, la un minister condus de o personalitate de exceptie, doamna doctor, mama copiilor, salvatoarea educatiei, stapana inimioarelor pe Facebook. Management de top, cu planuri de rezilienta si de luare in considerare a riscurilor. Pfff ce privilegiu sa fim contemporani cu astia.

    1. 😂🤣

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care sunt directori în alte școli decât în cele în care sunt titulari pot opta să predea în școala unde ocupă funcția de conducere, dacă există posturi incomplete. În județul Neamț, opțiunile directorilor se transmit până pe 20 ianuarie

Profesorii care au ocupat, prin concurs, funcții de directori în alte școli decât în cele în care sunt titulari pot opta pentru efectuarea obligației de predare în școala în care…
Vezi articolul

OFICIAL 170 de elevi și studenți olimpici vor putea primi burse de cercetare și premii de mii de lei pentru medaliile de la competițiile internaționale științifice, prin programul „Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, de la 1 ianuarie 2023

Guvernul a aprobat o hotărâre de guvern (HG), marți seară, prin care se oficializează programul “Henri Coandă” al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), după cum informează executivul într-un comunicat de…
Vezi articolul

Premieră în mediul universitar românesc, după alegerile prezidențiale: Universitatea din București ia instituțional poziție și anunță că „respinge ferm orice formă de dictatură” și apără democrația și orientarea euroatlantică / Îndemn la alegători să nu voteze „în funcție de manipulări și promisiuni populiste”

„Universitatea din București respinge ferm orice formă de dictatură și rămâne angajată pe deplin în slujba dezvoltării unei societăți românești bazate pe valorile euroatlantice”, arată instituția într-un prim punct de…
Vezi articolul

BAC 2025. Secretarul de stat Sorin Ion: N-aș face neapărat o legătură directă între notele de 10 și gradul de dificultate al subiectelor. Din punctul meu de vedere, 9.95 și 10 nu înseamnă o diferență neapărat uriașă

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că n-ar face „neapărat” o legătură directă între notele de 10 și…
Vezi articolul

Ligia Deca, aviz favorabil în Parlament pentru un nou mandat de ministru al Educației: Media creșterilor salariale de luna aceasta este de 30,5% pentru personalul didactic, respectiv 33,9% pentru personalul nedidactic / Ca priorități, ministrul nu anunță nicio noutate, doar evocă obiectivele din PNRR

Audierea în comisia parlamentară a miniștrilor propuși, pentru ocuparea portofoliilor din Cabinetul Ciolacu, a început cu ministrul Educației, Ligia Deca. Aceasta a avut un discurs în care și-a prezentat prioritățile,…
Vezi articolul

Evaluările Naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a ar trebui să nu mai fie atât de complicate, să ia atât de multe resurse, atât de mult timp, spune Daniel David: Ar trebui să fie ghidate mai mult pentru feedbackul către copil, ca să ai o educație personalizată

Ministrul Daniel David a declarat că evaluările naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a „ar trebui să nu mai fie atât de complicate, să ia…
Vezi articolul