Procedura oficială pentru cazurile în care elevii agresează profesori: raportarea incidentului, intervenția poliției, protecția victimei și sancționarea elevului / Ghid pentru școli

6.143 de vizualizări
Foto: © ​Mooshny | Dreamstime.com
Când un elev agresează un profesor, școlile trebuie și să aplice prevederile din procedura privind managementul cazurilor de violență, care stabilesc modul în care trebuie intervenit în astfel de situații, de la raportarea incidentului și informarea părinților, până la consilierea victimelor și aplicarea sancțiunilor elevilor agresori.

În articol, găsiți Schema de management pentru cazurile de violență asupra personalului unității de învățământ, săvârșită de elevi, în mediul școlar, schema de responsabilități și procedura completă.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a transmis că monitorizează atent cazurile de violență din școli și că vor fi introduse măsuri suplimentare acolo unde este nevoie, pe baza feedbackului primit din sistemul educațional, în urma apariției în spațiul public a imaginilor cu un profesor agresat de un elev pentru ca i-ar fi luat telefonul, într-o sală de clasă din Caransebeș, județul Caraș-Severin.

Potrivit procedurii, orice incident trebuie semnalat imediat conducerii școlii, iar dacă este necesar, se apelează numărul de urgență 112 sau se solicită sprijinul cabinetului medical. Personalul are obligația să separe victima de agresor și să asigure un spațiu sigur pentru fiecare.

Dacă există suspiciunea unei infracțiuni, Poliția este sesizată, iar părinții elevilor implicați sunt informați și chemați la școală. În paralel, serviciile sociale evaluează cazul și dispun măsuri imediate de protecție. Personalul școlii participă activ la evaluarea și documentarea incidentului.

Victima este informată despre dreptul de a beneficia de consiliere psihologică, sprijin medical și asistență profesională, iar conducerea școlii trebuie să aprobe măsuri concrete de sprijin. Directorul monitorizează aplicarea sancțiunilor și a măsurilor stabilite pentru elevii implicați.

Dacă comportamentul agresiv persistă, conducerea școlii revizuiește planul de acțiune și aplică noi sancțiuni; dacă situația se ameliorează, cazul este declarat închis. În paralel, școala completează Fișa de management a cazului și actualizează Planul de prevenire a violenței, pentru reducerea riscului de apariție a unor incidente similare.

Managementul cazurilor de violență gravă a elevilor asupra personalului școlii în 15 pași – Schema de management 

1. Ești martor(ă) sau ți se raportează un caz de violență a elevilor asupra personalului școlii?

2. Dacă e nevoie, apelează imediat numărul de urgență 112 sau cere ajutorul cabinetului medical.

3. Sprijină persoanele implicate să se liniștească și protejează-le. Separă autorii și victimele, îndrumă-i spre spații unde se simt în siguranță.

4. Informează directorul unității de învățământ preuniversitar (UIP).

5. Dacă există suspiciunea unei infracțiuni, directorul UIP sesizează Poliția (112).

6. Directorul UIP informează părinții elevilor implicați (autori).  La sosirea acestora în școală, se organizează o reuniune imediată cu elevii.

7. Directorul UIP informează ISJ-ul / ISMB-ul.

8. Poliția și serviciile sociale fac evaluarea inițială a cazului și decid măsuri imediate de protecție a elevilor și personalului școlii.

9. Personalul școlii contribuie și/sau sprijină în evaluarea cazului.

Persoanele implicate sunt intervievate de reprezentanții poliției.

Elevii (autori/autori) sunt intervievați de consilierul școlar, în prezența părinților.

Părinții victimei și ai autorului sunt intervievați separat de către consilierul școlar, într-un spațiu dedicat.

Dacă e necesar, directorul UIP discută cu profesorii și efectuează asistență la lecții.

10. Directorul UIP informează victima situației de violență că are dreptul la:

  • servicii de evaluare psihologică și consiliere pentru prevenirea stresului post-traumatic,
  • servicii de consiliere medicală,
  • servicii de intervenție psihologică și psihoterapeutică,
  • și, la cerere, de asistență în desfășurarea activității profesionale, pe o perioadă determinată (cu aprobarea consiliului de administrație).

11. Conducerea școlii aprobă solicitările victimei (personalului școlii) și propune măsuri de sprijin pentru aceasta.

12. Personalul școlii stabilește și aplică măsurile de sprijin și sancțiunile pentru autor (elev).

13. Directorul UIP monitorizează aplicarea măsurilor de sprijin și a sancțiunilor stabilite.

14. Dacă comportamentul elevilor nu s-a îmbunătățit și efectele traumei asupra personalului nu s-au ameliorat, directorul reactualizează procedura de stabilire a unor noi măsuri de sprijin și sancțiuni.

15. Dacă comportamentul elevilor s-a îmbunătățit și efectele traumei asupra personalului s-au ameliorat, directorul UIP, consilierul școlar și conducerea școlii declară cazul închis.

Măsuri paralele de prevenire

  • În paralel cu managementul cazului, personalul școlii completează Fișa de management a cazurilor de violență și o transmite spre analiză Comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței.
    Comisia actualizează Planul școlii de prevenire și reducere a violenței, inclusiv măsurile de prevenire a fenomenului.
Schemă responsabilități – Cazuri de violență gravă a elevilor asupra profesorilor
Etapă / responsabilitateActor / instituție responsabilăDescriere / rol
Raportează cazulElevi, personal școlar, părințiOricare dintre acești actori poate semnala cazul conducerii școlii.
Supraveghează și protejează la fața locului persoanele implicatePersonalul școlarAsigură separarea victimei de agresor și un spațiu sigur pentru fiecare.
InformeazăDirectorul UIPPrimește raportul inițial și gestionează intervenția imediată.
Se sesizează instituțiile abilitateDirectorul sesizează Poliția (112)În cazurile grave, contactarea Poliției este obligatorie.
Managerul cazuluiDirectorul UIPCoordonează toate etapele de gestionare și monitorizare a situației.
Coordonează și înregistrează cazulEducatoarea / profesorul pentru învățământ primar / diriginteleCompletează documentele de înregistrare, în colaborare cu conducerea școlii.
Analizează cazul, stabilește și aplică măsuri de sprijin pentru autori și victimeEducatoarea / profesorul pentru învățământ primar / dirigintele, cu sprijinul consilierului școlar, medicului școlii și părințilorSe stabilește un plan de măsuri adaptat situației.
Propun sancțiuni pentru autori la nivelul UIPPersonalul UIPFormulează propuneri privind sancțiunile disciplinare pentru elevul agresor.
Monitorizează aplicarea măsurilor de sprijin și sancțiunilorDirectorul școliiUrmărește implementarea măsurilor și respectarea procedurii.
Solicită periodic re-evaluarea și îmbunătățirea (dacă este cazul) măsurilor de sprijin și sancțiunilorDirectorul școliiRevizuiește cazul dacă apar schimbări în comportamentul elevului sau în situația victimei.
Închide cazulDirectorul școliiConfirmă încheierea oficială a managementului cazului dacă situația este remediată.
Propun și coordonează aplicarea măsurilor de prevenire la nivelul UIPComisia pentru Prevenirea și Eliminarea Violenței (CPEV)Actualizează planul de prevenire al școlii și propune măsuri pentru a evita cazuri similare.
Managementul cazurilor de violență gravă a elevilor asupra personalului UIP (art. 7)

Procedura privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar din 2023

7.1. Formele de violență asupra personalului UIP

Se consideră forme de violență a elevilor asupra personalului UIP următoarele:
– forme de abuz fizic, care constituie infracțiuni: vătămarea corporală, vătămarea corporală din culpă, lovirea sau alte violențe, lovirile sau vătămările cauzatoare de moarte, uciderea din culpă, omorul, omorul calificat;
– alte forme de abuz fizic: lovirea, aruncarea cu obiecte, imobilizarea;
– forme de abuz psihologic, care constituie infracțiuni: instigarea publică, incitarea la ură sau discriminare, amenințarea, șantajul, hărțuirea, lipsirea de libertate, determinarea sau înlesnirea sinuciderii;
– alte forme de abuz psihologic: bullyingul și cyberbullyingul, semnele obscene, injuriile și jignirile, calomnia, terorizarea, disprețuire, alte acțiuni care pot provoca traume emoționale și care au drept consecință atingerea demnității ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare;
– forme de abuz sexual, care constituie infracțiuni precum: agresiunea sexuală, violul, coruperea sexuală;
– alte forme de abuz sexual: molestarea sexuală verbală (expunerea personalului UIP la injurii sau limbaj cu conotație sexuală, remarci ironice și insinuări despre caracteristicile sexuale sau despre relații), sextingul, sexualizarea; manifestări fizice de natură sexuală – atingeri inadecvate cu conotație sexuală, solicitări care pun personalul UIP în posturi foarte asemănătoare sau identice cu expunerea sexuală.

Intervenția imediată în caz de urgență (7.2 – 7.4.)

În situația în care elevul/personalul UIP este martorul sau i se raportează o situație gravă de violență a unui elev asupra personalului UIP, petrecută în mediul școlar, și există o amenințare reală la viața, la sănătatea sau la siguranța persoanelor implicate, elevii sau personalul UIP apelează imediat serviciul unic de urgență 112.

În situația în care există persoane care necesită asistență medicală, se solicită intervenția personalului specializat de la cabinetul medical al UIP, acolo unde există, sau se apelează imediat serviciul unic de urgență 112.

Personalul UIP aplanează conflictul și elimină toate sursele de risc asupra persoanelor implicate. Personalul UIP sprijină elevii și adulții să gestioneze emoțiile declanșate de situație (mânie, furie, supărare, teroare, teamă, neliniște, tristețe) și să își regleze comportamentul față de sine și de ceilalți.

Informarea directorului și a instituțiilor competente (7.5 – 7.8)

Elevii/Personalul UIP informează verbal și în regim de urgență directorul UIP cu privire la situația de violență a elevilor asupra personalului UIP. Directorul UIP colectează informații de la elevi/personalul UIP cu privire la desfășurarea situației de violență.

Directorul UIP informează verbal și în regim de urgență părinții/reprezentanții legali ai elevilor autor/autori și le solicită să se prezinte la școală pentru gestionarea situației, în interesul superior al copilului.

În situația în care există suspiciunea unei infracțiuni și, până la momentul respectiv, nu a fost sesizat serviciul unic de urgență 112, personalul de conducere sesizează verbal și în regim de urgență dispeceratul de poliție. Până la sosirea poliției, directorul UIP asigură, pe cât posibil, locul săvârșirii infracțiunii (limitează accesul persoanelor în câmpul infracțiunii) și conservarea probelor existente (nu ridică/nu permite ridicarea obiectelor folosite pentru săvârșirea infracțiunii).

Directorul UIP informează verbal ISJ/ISMB cu privire la cazul grav de violență a elevilor asupra personalului UIP, în mediul școlar. Dacă în UIP nu există un consilier școlar/mediator școlar, directorul UIP solicită CJRAE/CMBRAE să desemneze un consilier școlar și un mediator școlar (dacă este cazul) pentru managementul cazului.

Protecția victimelor și colaborarea cu poliția (7.9 – 7.13)

Dacă este necesar, personalul UIP delegat de directorul UIP izolează victima/victimele de autorul/autorii situației de violență, îi conduce în spații unde se simt în siguranță, pentru protecție și reducerea nivelului de stres.

Personalul UIP delegat de directorul UIP supraveghează și protejează atât autorul/autorii, cât și victima/victimele împotriva oricărei forme noi de violență/discriminare/răzbunare/altor riscuri, până la sosirea părinților/reprezentanților legali, a consilierului școlar și/sau a profesorului pentru învățământ primar/dirigintelui și/sau a reprezentanților poliției.

La sosirea părinților/reprezentanților legali în UIP, aceștia sunt informați cu privire la starea elevilor implicați, eventualele măsuri imediate de protecție luate de personalul UIP și sunt reuniți imediat cu aceștia (autor/autori).

La sosirea structurilor de poliție, directorul UIP îi informează cu privire la evoluția situației, măsurile imediate de protecție luate de personalul UIP și sunt puși în contact imediat cu autorul/autorii și victima/victimele.

În situația în care există suspiciunea comiterii unei infracțiuni, personalul UIP colaborează cu reprezentanții poliției, în vederea evaluării inițiale a situației.

Măsuri pentru protecția și sprijinul victimei (7.14 – 7.18)

În funcție de caz, directorul UIP decide măsuri imediate de protecție. În situația în care s-a săvârșit o infracțiune, profesorul pentru învățământ primar/profesorul diriginte al autorului/autorilor se informează atât cu privire la măsurile dispuse de autoritățile competente pe perioada cercetării faptei, cât și cu privire la hotărârea instanței de judecată care privește pe autor/autori (prin vizualizarea site-ului portal.just.ro) și ulterior comunică informațiile directorului.

Directorul UIP informează personalul UIP că, în calitate de victimă a unei situații de violență din partea elevilor, are dreptul la servicii de evaluare psihologică și consiliere în vederea prevenirii stresului posttraumatic, de concediu medical, de servicii decontate de intervenție psihologică și psihoterapeutică, respectiv, la cerere, și de asistență în desfășurarea activității profesionale, pe perioadă determinată (cu aprobarea consiliului de administrație).

Personalul UIP (victima/victimele) beneficiază de evaluarea psihologică și consiliere de urgență în vederea prevenirii stresului posttraumatic. Consilierul școlar din CJRAE/CMBRAE responsabil cu evaluarea psihologică și consilierea de specialitate pentru situațiile de criză, conflict și risc va coopera cu psihologul specializat în psihologia muncii, în vederea acordării unor recomandări care să prevină agravarea situației.

În funcție de nevoi, personalul UIP (victima/victimele) poate solicita medicului de familie concediu medical, recomandare pentru servicii decontate de intervenție psihologică și psihoterapeutică, iar conducerii UIP reîncadrarea la o altă clasă și asistență, în desfășurarea activității profesionale, pe perioadă determinată.

În baza evaluării specialistului, conducerea UIP, ISJ/ISMB și CJRAE aprobă solicitările victimei/victimelor și propun măsuri de sprijin pentru aceasta/acestea. Directorul UIP informează victima/victimele privind pașii pe care poate/pot să îi urmeze pentru a beneficia de servicii de terapie psihologică decontate prin casa de asigurări de sănătate, în vederea prevenirii tulburărilor de stres posttraumatic.

Reguli speciale privind implicarea personalului și ancheta (7.19 – 7.21)

În situația în care victima agresiunii este profesorul pentru învățământ primar/dirigintele/consilierul școlar, aceștia nu se vor implica în acțiunile de management al cazului și nici în stabilirea măsurilor și a sancțiunilor care se impun. Directorul UIP va delega atribuțiile acestora unui alt cadru didactic sau va solicita acest lucru CJRAE/CMBRAE, după caz.

Dacă există suspiciunea comiterii unei infracțiuni, directorul UIP nu permite interogarea personalului UIP și a elevilor implicați – interogarea autorului/autorilor și a victimei/victimelor este realizată exclusiv de către organele de cercetare penală specializate. Dacă nu există suspiciunea comiterii unei infracțiuni, consilierul școlar discută cu victima/victimele, cu autorul/autorii și cu părinții/reprezentanții legali a elevilor o singură dată, separat. În cazul minorilor-autori, discuția are loc în prezența cel puțin a unui părinte/reprezentant legal și a unui reprezentant DGASPC, desemnat la solicitarea poliției.

În cazul săvârșirii de infracțiuni, personalul UIP colaborează cu structurile pentru siguranță școlară pentru analiza postcauzală (stabilirea cauzelor care au condus la producerea evenimentului) și stabilirea unor măsuri de prevenire a repetării/agravării evenimentului.

Măsuri pentru autor/autori și monitorizarea cazului (7.22 – 7.27)

Pe baza analizei cazului, profesorul pentru învățământ primar/dirigintele, consilierul școlar și mediatorul școlar (dacă este cazul), cu consultarea părinților, stabilesc măsuri de sprijin pentru autor/autori, la nivelul UIP.

Pe baza rezultatelor evaluării, directorul UIP, profesorul pentru învățământ primar/dirigintele și consilierul școlar propun sancțiuni pentru autor/autori, conform prevederilor art. 107 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.

După caz, personalul UIP și părinții pun în aplicare măsurile de sprijin stabilite pentru victimă/victime, respectiv măsurile de sprijin și sancțiunile stabilite pentru autor/autori.

Directorul UIP monitorizează aplicarea măsurilor de sprijin pentru victimă/victime, respectiv a măsurilor de sprijin și a sancțiunilor stabilite pentru autor/autori. Profesorul pentru învățământ primar/Dirigintele consultă periodic Consiliul clasei și consilierul școlar privind efectele măsurilor de sprijin asupra comportamentului elevilor și relația dintre elevi și personalul UIP. Consilierul școlar și profesorul pentru învățământ primar/dirigintele informează periodic părinții privind efectele măsurilor de sprijin asupra elevilor, observate la nivelul UIP. Părinții informează periodic directorul UIP privind efectele măsurilor de sprijin asupra autorului/autorilor, observate în familie.

Dacă este necesar, directorul UIP solicită modificarea sancțiunilor și a măsurilor de sprijin stabilite pentru autor/autori, la nivelul UIP.

Dacă este necesar, directorul UIP reia analiza cazului și, împreună cu reprezentantul ISJ/ISMB și reprezentantul CJRAE, stabilește noi măsuri de sprijin pentru victimă/victime.

Documentare și analiză instituțională (7.28 – 7.29)

Pe parcursul pașilor de management al cazului, profesorul pentru învățământ primar/dirigintele completează fișa de management al cazurilor de violență (anexa nr. 4) și o transmite CPEV.

În paralel cu managementul de caz, directorul UIP convoacă și solicită CPEV să analizeze factorii care au favorizat apariția situației de violență, să revizuiască și să completeze, dacă este necesar, Planul de prevenire și reducere a violenței în mediul școlar al UIP, elaborat conform prevederilor art. 65 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare.

Închiderea cazului (7.30 – 7.31)

Dacă măsurile de sprijin conduc la îmbunătățirea comportamentului elevilor (autor/autori), la reducerea efectelor traumei la victimă/victime, respectiv la îmbunătățirea relațiilor dintre elevi și personalul UIP, directorul UIP propune profesorului de învățământ primar/dirigintelui, consilierului școlar și mediatorului școlar (dacă este cazul) închiderea cazului.

În baza deciziei directorului, CPEV înregistrează închiderea cazului.

Foto: © ​Mooshny | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


12 comments
  1. Pază AI în fiecare secundă a recreației, in clase și pe holuri, sali de sport, curte. AI se uită in monitoare, vede 4 clase, scanează, analizează mișcări, viteze, mâini ridicate agresiv și dă o alarmă, o trompetă in clasă și gardianul de coridor (3 pe etaj) vine și extrage deoparte agresorul, îi cheamă părinții imediat să îl ia, îi anunță că e ilegal și pre- sau chiar infracțional ce face odorul, că asta e școală nu maidan, nici spatiu privat, apoi discuții la director și alte vrăjelii cu eficiență presupusă.
    la vedeți că poate Singapore are. Dar costă și nu mai ajung sacii cu bani la corupți.

  2. Trăiască Gemini!

    Trăiască profesorii de matematică, că de acolo s-a pornit!
    Trăiască programatorii, că ei au făcut posibilă apariția ultrarapidă (de, și ușor reconoscibilă) a unui asemenea conținut!
    Trăiască ei, adorați în secret (sau huliți- de la caz la caz) de toți cei care muncesc ulterior mai puțin!

  3. este agresiune în spațiul public. oare nu i mai simplu de sunat la 112 ?!?
    și vine repede sectoristul din raza unității de învățământ și gata. pai pana faci rapoarte etc se fasaie . e simplu , dai in cap – la școala de corecție cu tine . ( eu sânt mai pe vechi , așa ..) dacă aveți idei mai bune , dați le pe post, nu de alta da până se aplica procedurile , îți fac de 40 de zile …

  4. Unui prost, indiferent de vârstă și statut social, îi ia 2 secunde să te trimită direct la morgă din 2 pumni. De ce trebuie să se mai împleticească profesorii prin proceduri când există deja un Cod civil/ Cod penal? Dacă un profesor agresează un elev, părinții acestuia anunță Poliția imediat. De ce să nu procedăm la fel și când un elev agresează un profesor? De ce să nu le oferim marea ocazie acestor „asumați” șă își asume cu adevărat consecințele faptelor? Ce o tot scăldăm cu proceduri, pașii 1,2,3…? Ia să plătească părinții lor niște amenzi serioase să vedeți cum își vor aduce aminte că trebuia să le facă ei educație și atunci să vedeți oameni zdraveni la cap și în clasă și în societate.
    P.S. avem o societate preponderent alcătuită din asistați sociali, care au impresia că așa trebuie să fie -ei să primească ajutor pentru că n-au învățat carte, pentru că n-au chef să muncească la 25 de ani. Singura modalitate de a-i mai educa pe aceștia este închiderea robinetului cu bani. Sunt N cazuri sociale, familii întregi (câte 2-3 generații) la care răsună muzica mai ceva ca la Beach Please!, sfârâie grătaru și fac viața un coșmar vecinilor. Ăștia nu mai pot fi educați decât cu amenzi! Asta este adevărata realitate a oricărui cartier/ sat/ sector din țărișoara asta, în timp ce profesorii trebuie să elaboreze proceduri .

    LA TREABĂ, TOATE AUTORITĂȚILE CU ROL DE REGLARE A COMPORTAMENTULUI CETĂȚENILOR! NU DOAR LA ȘCOALĂ TREBUIE FĂCUTĂ EDUCAȚIE!

    LA MUNCĂ, ASISTAȚII SOCIALI DE ANI DE ZILE! VERIFICAȚI MAI TEMEINIC ȘI OFERIT AJUTORUL LIMITAT, 1 AN/ 6 LUNI! ÎN REST, LA MUNCĂ!

  5. Aceste proceduri de management al cazurilor de violenta puteau fi redactate foarte bine negru pe alb si in format lizibil! Presupune un efort financiar simpla tiparire a acestor documente care consuma imediat cartusul de imprimanta! Probabil din ratiuni estetice, nimeni nu s-a mai gandit si la ceea ce presupune afisarea la loc vizibil a acestor proceduri!

  6. Rahat ! Nimeni nu te protejaza cu adevărat!
    Iar cand vezi procedura nu ai decat două alternative :
    1 . Iti faci singur dreptate
    2. Iti dai demisia ca sa nu mai ai deaface cu asa ceva si cu toate partile implicate !
    Indiferent de decizie nu ai decat de pierdut de la timp pretios pe care nimeni nu ti-l mai poate da inapoi si pana la stres deosebit care in multe cazuri duce la boala !
    Si totul pentru ce pentru ca iti dorești sa ajuti un tanar sa reuseasca in viața, sa aiba o viață decenta si implinita chiar daca prin atitudinea lui el arata ca nu vrea asa ceva si respinge tot ceea ce ii oferi fiindcă i se pare ca ceea ce ofera ceilalți e calea mai ușoară catre a avea bani si implicit a fi ” cineva ” !

  7. Toate propunerile si „infaptuirile” lui daniel daVID (!!) cu privire la invatamantul preuniversitar sunt cel putin hilare si in acelasi timp sunt „frectie la picior de lemn!”
    Acest ministru distrugator al educatiei romanesti este din ce in ce mai sinistru si trebuie sa plece de la minister. Deja a facut prea mult rau si elevilor, si profesorilor.

    daniel david, pleaca din functia de ministru pana nu distrugi chiar tot in preuniversitar!

    daniel david, DEMISIA!!

  8. Pentru asa ceva trebuia o procedura speciala? Este regulament cu sanctiuni si pace, vant la pupa specimenului si sa-si caute scoala. Nu tinem in scoli animale, sociopati si alte aratari de genul. E invatamant de masa, nu azil de nebuni, nu scoala speciala.

  9. Părinții victimei și ai autorului sunt intervievați separat de către consilierul școlar, într-un spațiu dedicat.

    Adica sunt intervievați părinții cadrelor didactice vatămate? Asta reiese …😂
    Sunt aplicate sancțiuni elevilor agresori… Păi aia e, că sancțiunile sunt inexistente…poate să facă Poliția ceva mai consistent…deci cu alte cuvinte, iar o tonă de hârțoage inutile și fără să afecteze prea mult agresorii.

  10. Firme de paza adevarate in scoli si licee!!! Nu tampenii de proceduri, care nu se aplica aproape niciodata!!😡😡🤬Demisia, David&comp.!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inteligența Artificială. Parlamentul European cere ca roboții de chat folosiți de companii să fie dublați de angajați: „Oamenii trebuie să poarte întotdeauna răspunderea finală”

Membrii Parlamentului European au votat miercuri o rezoluție care cere reguli mai stricte în privința protecției consumatorilor și a supravegherii deciziilor luate de sistemele de inteligență artificială, potrivit unui comunicat…
Vezi articolul

Alexandru Cumpănașu, achitat în dosarul în care era acuzat de DNA că a mințit în privința studiilor superioare când a aplicat pentru un post de expert într-un proiect european: „Fapta nu a fost săvârşită cu vinovăţia prevăzută de lege” / Decizia nu este definitivă

Tribunalul București l-a achitat pe Alexandru Cumpănașu, în dosarul în care era acuzat de DNA că a mințit în privința studiilor superioare când a aplicat pentru un post de expert…
Vezi articolul

Evaluare Națională 2024. Părinții elevilor cu cerințe educaționale speciale au termen până la care pot depune cererea pentru adaptarea condițiilor de examen

Părinții elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, trebuie să depună o cerere la secretariatul școlii, însoțită de documente justificative, pentru adaptarea condițiilor la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 și/sau Evaluarea…
Vezi articolul

Apel la Ilie Bolojan să-l demită din PNL pe primarul ieșean care i-a amenințat pe copii cu scoaterea microbuzului și a hârtiei igienice. „În județul în care un copil a murit călcat de tren în timp ce făcea naveta pe jos la școală, acest primar PNL îndrăznește să amenințe cu scoaterea microbuzului pentru elevi” – acuză fosta secretară de stat Mihaela Popa

„În județul în care un copil a murit călcat de tren în timp ce făcea naveta la școală pe jos, acest primar PNL îndrăznește să amenințe cu scoaterea microbuzului pentru…
Vezi articolul

Memorii semnate de 81 de părinți în susținerea profesoarei Maria Lipan Weber de la Colegiul German Goethe, ținta unor critici ale altor părinți, au fost depuse la Ministerul Educației și la Forumul Democrat al Germanilor din România: Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu îndeplinesc sarcinile și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător

Peste 80 de părinți și tot atâția elevi din patru clase de la Colegiul German „Goethe“ din București au semnat scrisori și memorii de susținere a profesoarei de limba germană…
Vezi articolul