Răspundeți unei comenzi sau unei persoane din Ministerul Educației? – Reacția președintelui Asociațiilor de părinți la afirmațiile președintelui Asociației colegiilor pedagogice

1.889 de vizualizări
Iulian Cristache
Iulian Cristache / Foto: Facebook Iulian Cristache
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – învățământ preuniversitar, răspunde afirmațiilor făcute de profesorul Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România:

Am văzut răspunsul domnului profesor Mircea Bertea, care am înțeles că este președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România, deși din păcate nu l-am văzut niciodată la vreo dezbatere de interes public cu privire la legislațiile naționale din domeniul educațional. Modul în care a vrut să despice firul în patru cu o mulțime de sub-puncte mă face să cred că a fost pus de cineva din Ministerul Educației Naționale să răspundă la postarea de pe pagina mea personală de Facebook, astfel încât să atragă atenția cititorilor.

Din păcate, deși este profesor, nu cred că a înțeles esența demersului meu.

Eu m-am referit strict la lipsa consultării societății civile de către Ministerul Educației, cu privire la ordinul care stabilește că elevii de la liceele pedagogice care nu obțin media 6 la limba română, matematică și pedagogie nu vor mai continua studiile la profilul pedagogic, fiind înscriși la un alt profil în mod obligatoriu.

În urma telefoanelor pe care le-am dat, inclusiv către sindicatele naționale ale profesorilor din care probabil și dumnealui face parte, cel puțin unul dintre sindicate nu avea cunoștință de acest ordin de ministru.

Ce trebuie să știe stimabilul profesor este că în acordul de parteneriat pe care îl avem cu Ministerul Educației Naționale, la obligațiile Ministerului scrie negru pe alb că instituția are obligația să ne consulte cu privire la orice propunere de modificare a legislației în domeniu, iar ordinul de ministru eu o consider că este o modificare.

Dacă pragul de 6 pentru a rămâne la liceele pedagogice nu reprezintă o modificare și acest lucru exista deja în actele normative ce țin de educație, a fost respectat? Sau acum a intrat în legalitate?

Susțin în continuare că este vorba despre o discriminare, atâta vreme cât pragul mediei 6 la limba română și matematică este instituit doar la liceele pedagogice. Avem și liceele sanitare. De ce nu procedăm și aici la fel, cu atât mai mult cu cât vorbim despre viața omului?

Fac referire și la faptul ca postarea nu a fost publicată de către mine la ora 2:52, așa cum susține dumnealeui, ci la ora 12:52 PM.

Modul în care dumnealeui a reacționat la un punct de vedere care nici măcar nu era îndreptat împotriva Colegiului pe care îl conduce este o atitudine specifică unui profesor care se simte amenințat în urma unor simple afirmații. Mă întreb: dacă la clasă un elev îi adresează o întrebare sau expune o opinie care contrazice ideile sale, se simte amenințat și răspunde pe fond sau pe formă?

Afirmația domnului profesor din titlu este aberantă. Nici nu am dezinformat și nici nu doresc să subminez imaginea ministrului educației. Consider atitudinea aceasta specifică unui profesor care se simte amenințat.

Eu m-am referit la faptul că elevii din aceste licee și părinții lor ar fi trebuit consultați sau măcar anunțați din timp. Mă întreb de ce s-a ales pragul de 6 și nu a fost fixat la nota 7, care ar fi ajutat și mai bine formarea inițială a acestor cadre didactice? Era așa o mare problemă ca, la dezbaterile pe care le-a avut cu Ministerul Educației, să fie chemați și reprezentanții din teritoriu ai asociațiilor de parinți?

Nota Redacției – Articolul de față este o reacție la următoarea opinie semnată de Mircea Bertea:

 


2 comments
  1. Stimate domn, in calitate de parinti, va plangeti de slaba calitate a invatamantului romanesc, a unor cadre didactice, pentru ca atunci cand se propune un barem de calitate sa invocati “discriminarea”. V–ati pus intrebarea ce calitate a demersului educational va oferi un educator care nu a fost capabil sa aibe rezultate cel putin medii in perioada formarii sale, va avea atunci cand va trebui sa educe si formeze prescolarii?Inteleg dorinta d consultare a societatii civile, dar nu ar trebui ca persoanele care o reprezinta sa aibe habar despre sistemul pe care doreste sa-l ajute sa se imbunatatteasca?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Modelul de contract educațional pe care părinții îl încheie cu școala s-a modificat. A fost introdusă “clauza COVID” – obligația părintelui de a nu trimite la școală copilul care are simptome

Modelul contractului educațional, pe care toți părinții în semnează cu școlile la care au copiii, a fost schimbat prin aprobarea noului Regulament de Organizare și Funcționare a Instituțiilor de Învățământ…
Vezi articolul

“O treime din tot ce înseamnă literația unui elev este dată de faptul că citește” / “Părinți iliterați au copii iliterați” și “asta ne  îngrijorează și mai mult, pentru că asta înseamnă că mai trebuie să treacă o generație” – studiu în rândul elevilor de școală primară și al părinților lor, anunțat de profesorul Dragoș Iliescu

“Cât de mult citește în acest moment elevul este important (…) O treime din tot ce înseamnă literația unui elev este dată de faptul că citește”, luând în calcul o…
Vezi articolul

„Afterschool”, „breaking news” și „all-inclusive”, introduse în noul Dicționar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, lansat astăzi oficial. Directoarea Institutului de Lingvistică al Academiei Române: A treia ediție DOOM are 3.000 de modificări

„Afterschool”, „breaking news” și „all-inclusive” sunt printre noile cuvinte incluse în ediția a III-a a Dicționarului ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române (DOOM), lansat astăzi de Institutul de Lingvistică…
Vezi articolul

Cercetătorul Cristian Presură ridică problema unei posibile licitații cu dedicație în cazul Bibliotecii Școlare Virtuale: “În caietul de sarcini, scris înainte de licitație, găsesc însă detalii neverosimile, ca de exemplu, lungimile cablurilor în milimetri”

Biblioteca Școlară Virtuală este un proiect de 40 de milioane de euro. Licitația a fost câștigată la începutul lunii decembrie de Asocierea dintre S & T România, Trencadis Corp SRL…
Vezi articolul

Culmea ipocriziei. Ministerul Muncii justifică creșterea alocațiilor ca pe o inițiativă proprie: Deținem președinția UE și protecția socială trebuie să fie aliniată modelului european

Ministerul Muncii scrie în nota de fundamentare pentru proiectul de modificare a legii alocațiilor că ”ținând cont de faptul că România, în acest an deține președinția Consiliului Uniunii Europene, este imperios necesar…
Vezi articolul