Remus Pricopie, rectorul SNSPA, reacționează la noile proiecte de Legi ale educației: Nu cred că cele două propuneri legislative sunt în integralitatea lor în linie cu proiectul România Educată

1.925 de vizualizări
Remus Pricopie / Foto: Agerpres
Remus Pricopie / Foto: Agerpres
„Nu cred că cele două propuneri legislative, inițiate de Ministerul Educației, sunt în integralitatea lor în linie cu Proiectul “România Educată”, transmite Remus Pricopie, rector al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA). Acesta a reacționat în legătură cu cele două proiecte de legi ce au fost puse în dezbatere publică de Ministerul Educației.

Potrivit rectorului, cele trei teme care ies în evidență sunt următoarele: „nerezolvarea inechităților sociale și a accesului egal la educația de calitate, inexistența unei axe morale, a integrității şi meritocrației academice și politizarea fără precedent a sistemului de educație”.

„Dacă aceste trei subiecte nu sunt corectate, am putea ajunge în situația să avem două legi “noi” care să nu facă nimic altceva decât să redistribuie politic resursele din sistem, în avantajul “celor de la butoane” şi în detrimentul celor care au nevoie de o şcoală de calitate”, este de părere Remus Pricopie.

Redăm declaraţia rectorului SNSPA, Remus Pricopie, în privința celor două propuneri legislative:

„NU cred că cele două propuneri legislative, inițiate de Ministerul Educației, sunt în integralitatea lor în linie cu Proiectul “România Educată”. Lista de neclarități este lungă, dar trei teme nu au cum să nu iasă imediat în evidență:

(1) nerezolvarea inechităților sociale și a accesului egal la educația de calitate,

(2) inexistența unei axe morale, a integrității şi meritocrației academice și

(3) politizarea fără precedent a sistemului de educație.

Dacă aceste trei subiecte nu sunt corectate, am putea ajunge în situația să avem două legi “noi” care să nu facă nimic altceva decât să redistribuie politic resursele din sistem, în avantajul “celor de la butoane” şi în detrimentul celor care au nevoie de o şcoală de calitate.

Cred că dezbaterea publică va corecta multe dintre aceste deficiențe, cu condiția ca această dezbatere să fie una reală, nu un exercițiu steril de comunicare politică, derulat integral în perioada vacanței de vară. În opinia mea, fără aceste corecții, cele două propuneri de legi nu vor trece nici de Parlament, nici de Preşedintele Iohannis.

Am salutat şi salut în continuare conceptul “România Educată” pentru simplul motiv că nu ne mai permitem să înaintăm cu mediocritatea şi politicianismul, care, din păcate, au devenit constante ale politicii din România.

De aceea, noua lege a educației (nu susțin ideea a două legi diferite!) trebuie să fie expresia a ceea ce ne dorim mai bun pentru copiii noştri, nu rezultatul unor contre şi scandaluri politice interminabile. Politicienii trebuie să se ridice la nivelul semnificației istorice a momentului aprobării unei legi de o asemenea însemnătate.

SNSPA va participa la dezbaterea publică pe marginea acestor proiecte de legi. Este singura cale instituțională prin care putem încerca să corectăm ceea ce noi credem că este greşit. În acelaşi timp, vom asculta cu atenție toate celelalte opinii exprimate, având convingerea că numai prin dialog putem găsi cele mai bune soluții pentru viitor.”


5 comments
  1. Integritate, cred, nu integralitate
    Măcar are un fiu de care țara poate fii mândra, pe când Campeanu, tot pe pile și el și fiu- su, perpetuează pila, politicul, prostia și incultura
    Poate ii da o mână de ajutor lui Daea ca a făcut Agricultura( pus de Nea Gogu, tac- su Prof la Chimie organica. El i- a făcut și lucrarea de doctorat)

  2. Nici dumnealui ,ca multi alții care sunt rectori nu dau dovada de integralitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025. Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii, potrivit unei adrese a Ministerului Educației / Rezultatele finale se publică până pe 4 octombrie

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei…
Vezi articolul

Stupefiant: Unul dintre motivele pentru care un judecător a suspendat analiza doctoratului premierului Ciucă a fost ”nevoia de stabilitate în conducerea executivă a statului.” Unele fragmente din sentință sunt plagiate din alte sentințe

Infamul ”Vrem liniște” folosit de fostul președinte Ion Iliescu și foștii comuniști, în anii 90, pentru a le ascunde intenția de a captura Statul, a fost reutilizat de judecătorul Ionela…
Vezi articolul

Echipamentele digitale pentru dotarea claselor, pe care primăriile le vor cumpăra cu bani din PNRR, „vor fi calitative, moderne și adaptate vârstei elevilor“, transmite agenția de implementare a Ministerului Educației / Nu este menționat drept criteriu prețul cel mai mic sau produse pe standardul minimal, iar UEFISCDI avertizează că banii rămași necheltuiți nu pot fi folosiți pentru altceva

Criteriile de selecție și achiziție pentru echipamentele digitale și cele pentru laboratoare, din apelul lansat de Ministerul Educației, de 1 miliard de euro, din PNRR, nu ar trebui să fie…
Vezi articolul

Cuantumurile burselor pentru elevi rămân neschimbate în anul școlar 2025-2026: 450 lei bursa de merit, 300 lei bursa socială și cea tehnologică sunt sumele stabilite de Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar

Cuantumurile burselor pentru anul școlar 2025-2026 au fost stabilite în ședința Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP) de astăzi, 8 august: 450 lei bursa de merit, 300 de lei…
Vezi articolul