Restaurație la corectarea lucrărilor în București: Tezele elevilor din capitală de la Evaluarea Națională 2019 nu vor mai fi corectate în alte județe, încrucișat, ci pe sectoare

5.671 de vizualizări
USR scrisoare deschisa
Foto: Pexels.com
Lucrările elevilor din București de la examenele de Evaluare Națională 2019 nu vor mai fi corectate încurcișat în alte județe, așa cum a fost procedura în ultimii ani pentru a micșora șansele de fraudă, ci între sectoare, au confirmat pentru Edupedu.ro reprezentanții Ministerului Educației și ai Inspectoratului Școlar din Capitală. În țară, evaluarea și corectarea tezelor de examen vor fi realizate în continuare în alte județe decât cele în care elevii susțin probele scrise, din motive de securitate. Pe București, lucrările vor fi corectate încrucișat între sectoare, fără o dezbatere publică a acestei modificări.

Contactat de Edupedu.ro, Florian Lixandru, secretarul de stat din Ministerul Educației responsabil cu învățământul preuniversitar, a declarat că, la fel ca “în cazul olimpiadelor și concursurilor, sectoarele municipiului București sunt asimilate județelor”. Oficialul nu a mai răspuns de ce anii trecuți sectoarele nu au fost asimilate județelor și care a fost motivul modificării anul acesta a procedurii de corectare.

Posibilitatea ca ministerul să renunțe la corectarea încrucișată apare în Ordinul de ministru privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2018-2019:

  • “Art.7. În cazul în care Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale decide ca evaluarea lucrărilor dintr-un județ/municipiul București să se facă în alt județ, transportul lucrărilor dintr-un județ/municipiul București în județul desemnat de Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale pentru evaluarea inițială a acestora/rezolvarea contestațiilor și invers, precum și consemnarea în catalogul electronic a rezultatelor obținute de candidați la Evaluarea Națională se fac în conformitate cu procedura elaborată de Comisia Națională de Organizare a Evaluării Naționale”.

Marina Manea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), a confirmat pentru Edupedu.ro că, în Capitală, lucrările copiilor vor fi evaluate și notate anul acesta “încrucișat” între sectoare. “Sunt 6 centre de evaluare a lucrărilor de Evaluare Națională, pe București, corespunzătoare sectoarelor”, a precizat aceasta, pentru Edupedu.ro.

Adrian Horvat, inspector la Inspectoratul școlar al Municipiului București (ISMB), a precizat pentru Edupedu.ro că anul acesta Capitala nici nu va mai trimite lucrările copiilor în alte județe spre evaluare și notare, dar nici nu va mai primi teze din țară pentru acest proces.

Singura excepție va fi la evaluarea lucrărilor de la ultimul examen din cadrul Evaluării Naționale: proba de Limba și literatura maternă. Pentru evaluarea și notarea tezelor de la examenul de Limbă maternă, “chemăm evaluatori din alte județe“, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul Horvat.

Amintim că procedura corectării încrucișate a lucrărilor elevilor la examenele naționale a fost introdusă la Bacalaureatul din 2015, de ministrul de atunci Sorin Cîmpeanu. El a extins, practic, la examenele susținute de elevi principiul aplicat prima dată în 2011, la titularizare, de Daniel Funeriu. Detalii aici

Citește și:

 

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii
  1. Cum se vor corecta anul acesta lucrarile intre sectoare cand in sectorul 4 la matematica este Chites, iar in sectorul 1 tot Chites. Ore cum vor corecta lucrarile la matematica pentru zecile de copii cu care au facut pregatire? Evident cu obiectivitate.Cum doamne ati luat acesta decizie sau mai bine spus pentru cine? evident pentru cine trebuie… Nu va mai opriti cu hotiile…..

  2. “Lucrările elevilor din București de la examenele de Evaluare Națională 2019 nu vor mai fi corectate încurcișat în alte județe, așa cum a fost procedura în ultimii ani pentru a micșora șansele de fraudă, ci între sectoare”, vorbim despre limba si literatura romana si despre matematica. Ce se intampla cu cea de-a treia proba, limba si literatura materna, fie aceasta germana sau maghiara? Cate scoli de germana si maghiara sunt in capitala? Doua? Patru? Cum se face corectarea incrucisat la aceasta proba?

    1. Vă mulțumim pentru sesizare! Am întrebat la ISMB și am revenit cu următorul răspuns, cu care am updatat și articolul: Pentru evaluarea și notarea tezelor de la examenul de Limbă maternă, “chemăm evaluatori din alte județe”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar Adrian Horvat.

      1. Va multumesc si eu pentru promptitudine! Poate ca veti urmari acest aspect in urmatoarele articole.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate din ultimii 5 ani: locul 15 pe națiuni, în competiția dominată de China, Rusia și SUA / Descarcă subiectele de la internaționala de matematică

Lotul de olimpici la matematică al României a ocupat locul 15 pe țări la Olimpiada Internațională de Matematică 2020. Aceasta este prima olimpiadă internațională care nu a mai adunat într-o…
Vezi articolul

Șefa ISJ Cluj: 100 de școli din județ vor deschide cu prezența fizică integrală zilnică, 108 școli, prin rotație. Una singură a solicitat exclusiv online. Elevii vor avea un orar fix, indiferent dacă fac ore online – pot urmări lecția și pot interveni

Un număr de 100 de școli din județul Cluj vor deschide anul școlar cu prezența fizică integrală zilnică la cursuri, iar 108 școli, prin rotație, a declarat inspectorul școlar general…
Vezi articolul

EXCLUSIV Planul național de intervenție educațională: Până la finalul lunii aprilie în fișa postului tuturor cadrelor didactice vor fi incluse “atribuții specifice și indicatori de performanță” pentru predarea online

Școlile au primit de la Ministerul Educației un document numit “Plan național de intervenție educațională pentru situația suspendarii cursurilor în învățământul preuniversitar din România”. Acesta a fost trimis de autoritate…
Vezi articolul